Popis:
1.) Poradenstvo
- Výmena informácii
- Proces učenia
- Fenomén ľudskej interakcie – kontakt, vnímanie klienta
- Vedomé ovplyvňovanie správania ( skupín- podľa veku, patológ. javov atď.)
2.) Úrovne poradenskej činnosti
1. Radenie ako interindividuálna komunikácia – človeka s človekom, jednotlivcom a skupinou
2. Poradenstvo ako rola v spoločenstve – v rodine, spoločnosti
3. Poradenstvo ako aspekt a funkcia rozvinutých moderných profesií – finančne poradenstvo, daňové
4. Poradenstvo ako samotná, špecializovaná a profesionálna činnosť- pedag. – psych. poradne, predmanželské poradne, centra výchovnej a poradenskej prevencie (centrá patria pod MPSVaR)
Kľúčové slová:
sociálne poradenstvo
poradenskáj intervencia
črty poradenstva
Obsah:
- 1. Čo je poradenstvo
2. Úrovne poradenskej činnosti
3. Charakteristické črty poradenstva
4. Rozdiel medzi poradenstvom, podávaním informácií a udeľovaním rád
5. Podmienky poradenstva - bodov
6. Sociálne a psychologické poradenstvo
7. Soc. poradenstvo a čo je predmetom
8. Špecifika soc. poradenstva
9. Metódy soc. poradenskej intervencie
10. Úrovne soc. poradenstva
11. Úloha soc. poradenstva (Solomonová)
12. Princípy uplatňovania soc. poradenstva ( Scherpner,1998)
13. Oblasti využitia sociálneho poradenstva
14. Typy soc. klientov z hľadiska symptómov a syndrómov
15. Typy klientov t osobnostnej charakteristiky
16. Poskytovatelia soc. poradenstva