Systém a činnosť orgánov štátnej správy a územnej samosprávy
«»
Popis:
Systém a činn. orgánov ŠS a úz. sms
1. Char. priestor
P.je dynam. systém kvantit. a kvalit. charakterizov. premennými a ich vzťahmi medzi sebou, kt. aj pri permanentnej uvedomelej a cieľaved. činnosti sa nevyuž. rovnomerne.
2. Char. VS
VS je rozhodovacia činnosť vykonáv. na to zmocnenými a určenými orgánmi na základe zákona, v rozsahu prikázanej pôsobnosti a právomoci a v zameraní na zabezpečenie správy vecí verejných.
3. Na akej úrovni pôs. ŠS a miestna ŠS
ŠS - ústredná, miestna
MŠS - regionálna a miestna.
Kľúčové slová:
verejná správa
územná samospráva
priestor
regionálny manažment
strategické plánovanie
e-government
lokálna politika
finančné riadenie
sociálna politika
Obsah:
- 1. Char. priestor
2. Char. VS
3. Na akej úrovni pôs. ŠS a miestna ŠS
4. Char. hospod. a sociál. politiku
5. Char. tendencie reformy
6. Char. strateg. cieľ 2007-2013 v národnom referenčnom rámci
7. Char. strateg. plánovanie
8. O čo sa usiluje regionál. manažment
9. Čo zahŕňame pod pojmom regionál. marketing
10. Prečo vzniká potreba prechodu k reg. manažmentu a marketingu
11. Z čoho pozostáva proces strateg. plánovania
12. Zákl. šturkt. hospod. plánovania kraja a obce
13. Na čom sú založ. nové modely riadenia verejnej správy
14. Čím je tvorená informač. štrukt. /infraštruktúra/ VS
15. Char. štandardizáciu informácie
16. Riešenie potenc. konfliktov medzi indiv., skupinov. a verej. záujmami je upravené
17. Zákl. nástrojom fin. riadenia ŠS je
18. Je obvod. ú. nadriad. orgánom voči samospráve obci
19. Obec je podľa zákona o obec. zriadení...
20. Char. VÚC - štatist. jednotky /vykazovateľ a poskytovateľ pomoci/
...
40. Sú v súč. pôsob. krajské a obvod. úrady PO?
41. Char. pevnú a pružnú časť územia
42. Char. verej. sektor
43. Char. štruktúru VS
44. Char. lokálnu politiku
45. Vymen. niektoré admin.-správne štandardy pre oblasť VS a ver. služieb použív. aj v EÚ
46. Aké sú strateg. priority Národ. strateg. rámca
47. Uveďte rozhodov. zásady, kt. treba brať do úvahy pri strateg. plánovaní
48. Char. man. VS
49. Uveďte niekt. odliš. podnik. a reg. marketingu
50. Čo patrí medzi významné komunálne marketingové aktivity
51. Kto a čím sa upravuje povinnosť vypracov. plán hosp. a soc. rozvoja kraja a obce
52. Z čoho sa skladá SWOT analýza prísluš. územiasilné a slabé str., prílež. a ohrozenia.
53. Aké opatrenia si vyžad. uplatnenie nových modelov riadenia vo VS
54. Čo je to portál verejnej správy
55. Char. E-government
56. Vláda definuje úlohy pri riadení ŠS formou...
57. Uveď niektoré dôvody, kt. zvýraz. rastúce postavenie informatiky v moder. spoločnosti
58. Medzi ÚOŠS patria
59. Ukladať úlohy úz. sms sa môžu...
60. Existuje vzťah nadrad. a podriad. medzi sms na úrovni obcí, miest a reg. samosprávy
Zdroje:
- Búšik, J.: Regionálny manažment a marketing. Bratislava: vydavateľstvo Ekonóm, 2006.101 s.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.