Systém riadenia kvality
«»
Popis:
. Súčasné požiadavky na riadenie podnikov v globálnom konkurenčnom prostredí:
Riadenie súčastných podnikov sa uskutočňuje na princípoch:
C3I3. (command + control + communication, information + integration + internationalization).
V prostredí ISO noriem I4- 1. internacionalizácia noriem,
2. informatizácia zabezpečenia prístupov k normám,
3. integrácia noriem do jedného systému,
4. implementácia - široké plošné využívanie noriem.
Kľúčové slová:
súčasné požiadavky na riadenie
funkcie manažérstva
Ishikawa diagram
Taguchi
Obsah:
- 1. Súčasné požiadavky na riadenie podnikov v globálnom konkurenčnom prostredí:
2. Kritické funkcie manažérstva a operatívneho riadenia v podnikoch – dynamický diamant, konkurenčná výhoda pre všetkých účastníkov
3. Vzťah Q- náklady –Čas z hľadiska podnikov – producentov a Q – Cena – Spoľahlivosti z hľadiska zákazníkov (odberateľov produktu). Integrovaný trojuholník úspešných organizácií
4. Vývoj Q- Deming a Feigenbaum
5. Vývoj Q- Juran a Conway
6. Vývoj Q- Crosby a Garwin
7.Vývoj Q - Ishikawa
8.Vývoj Q - Taguchi
9. Porovnanie amerického, japonského, a európskeho prístupu ku Q
10. Kvantitatívne nástroje a metódy pre zabezpečenie Q: (SPC – 7 starých)
11. Diagnostika príčin a následku
12. Paretová analýza a Lorentzova krivka
13. Hodnotenie správnosti a presnosti Pearsonovým a KS testom
14. Regulačné diagramy – požiadavky, štruktúra
15. Porovnanie výsledkov z histrogramov a regulačných diagramov
17. Metodika FMEA – Failure Mode and Effect Analysis
18. Metodika QFD a HoQ - QFD – Duality Funkcion Deployment - Rozvoj funkcii kvality
19. Q a požiadavky na ňu v reťazi zákazníci vs. producent, producent vs. zákazníci
20. Stratégia výroby založená na procesoch
21. Mapa kvality – faktory, kt. kvalitu ovplyvňujú, kruh kvality a jeho zložky
22. Systém kvality a jeho zložky, dôvody pre zavádzanie
23. Q z pohľadu výrobcu, zákazníka, dodávateľa – kvalifikácia ich požiadaviek
24. Skupiny metrík (ukazovateľov) kvality, objektívna a subjektívna Q
25. Zákaznícke odberateľské vzťahy spokojnosť lojalita zákazníka (CSI, glyfy, polynóny, kolesá, Bostonská matica)
26. Dodávateľské vzťahy (externé – vstupy do podniku, interné – v rámci podniku) – kvalita dodávok – matica dodávateľov
27. Mollerovo a diabolské koleso vo firme –úspešné a neúspešné firmy (Zimmerman)
28. Manifest Q, Európska charta Q, NPK SR
29. Základné 4 zásady pre ISO 9001:2000, základné rozdiely voči normám série 9000:1994
30. 8 princípov noriem ISO radu 9000 po revízii v r. 2000
31. Procesný prístup – vlastníctvo procesov, členenie procesov a ich mapa
32. Základňa procesného riadenia, sústavné zlepšovanie
33. Zákaznícky prístup – externí a interní zákazníci
34. Zvyšovanie výkonnosti podnikov podľa ISO 9004:2000, model EFQM výnimočnosti
35. Princípy samohodnotenia pre EFQM model výnimočnosti
36. Metodika RADAR – postup, ciele, využitie
37. Budovanie SMK v podnikoch – 4 základné fázy (zložky, etapy realizácie, zlepšovania a udržiavanie SMK)
38. Dokumentácia pre SMK
39. Audity SMK a EMS, typy auditov, norma pre spoločný audit
40. SNAS - 4 piliere pre zabezpečenie Q, úlohy ÚNMS, SÚTN, SMÚ.
41. Makro a mikroekonomický význam Q – efektivita, hodnota, produktivita
42. Ekonomika Q – náklady na zabezpečovanie Q, ich základné členenie. Straty z nonQ. Vzťah Q a ekonomickej efektívnosti
43. Modely nákladov na Q, metriky, program nákladov na Q
44. Filozofia TQM, ako nadstavby nad ISO radu 9000, pyramidálny model TQM, prínosy z TQM.
45. Model TQM Ex- rozširujúce ;postupy. Model nových pilierov TQM.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.