Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Systémy riadenia kvality - vypracované otázky

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
6 x
Veľkosť
0,5 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
40832
Posledná úprava
06.11.2012
Zobrazené
1 879 x
Autor:
Slavka1983
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vypracované otázky na skúšku z predmetu Systémy riadenia kvality.

1. Historický vývoj kvality
Historický vývoj kvality vyplýva zo snahy plniť základné ekonomické otázky:
Čo vyrábať – aké výrobky a služby poskytovať pri dostupných zdrojoch
Ako vyrábať – akými technológiami a procesmi zhodnocovať zdroje na výrobu, pre poskytovanie služieb – pri najnižších možných nákladoch, s minimálnymi vplyvmi na ŽP, s maximálnou bezpečnosťou pri výrobe, pri používaní, pri likvidácií po ukončení doby životného cyklu produktu Pre koho vyrábať – zistiť, kto má o akú výrobu záujem, koľko výrobkov z ktorého typu sa uplatní na trhu, ako produkty distribuovať zákazníkom

2. Aplikácia poznatkov guru: Deming
William E. DEMING (1900-1993)
Demingova filozofia zlepšovania kvality produkcie je založená na znižovaní neurčitosti a variability a je popisovaná v štyroch fázach: - Zanietenosť pre systém (celok) – každý musí pochopiť dôležitosť vzťahov a súvislostí. Jedna chyba v jednej časti systému spôsobuje mnoho chýb v nadväzujúcich častiach.
- Poznanie štatistických metód – každý pracovník musí poznať aspoň základné (všeobecné) štatistické metódy, aby ich mohol efektívne aplikovať.
- Teória poznania – efektívne plánovanie a realizácia týchto plánov je determinovaná poznaním toho, čo človek robí.
- Zvládnutie psychológie – rozvoj požiadaviek kvality závisí na zmene prístupu človeka k nej, na jeho hodnotách a správaní.
...

Kľúčové slová:

systémy riadenia kvality

QFD

TQM

QMS

ekonomika kvality



Obsah:
  • 1. Historický vývoj kvality
    2. Aplikácia poznatkov guru: Deming
    3. Aplikácia poznatkov guru: Juran
    4. Aplikácia poznatkov guru: Feigenbaum
    5. Aplikácia poznatkov guru: Crosby
    6. Aplikácia poznatkov guru: Garwin
    7. Aplikácia poznatkov guru: Ishikawa
    8. Aplikácia poznatkov guru: Taguchi
    9. Aplikácia poznatkov guru: Shingo
    10. Aplikácia poznatkov guru: Kondo
    11. Systémy manažérstva kvality – definícia, účinky, možnosti budovania
    12. Budovanie QMS na báze odvetvových štandardov – pre automobilový priemysel
    13. Budovanie QMS na báze odvetvových štandardov – pre systém bezpečnosti potravín
    14. Štandardizácia kvality – medzinárodná organizácia ISO, TC 176
    15. Vývoj série noriem pre kvalitu (normy ISO 9000)
    16. Štruktúra súčasne platných noriem série ISO 9000 – základné rozdelenie, orientácia noriem, podporné normy
    17. Model systému manažérstva kvality na procesnom princípe, 4 princípy, 8 zásad
    18. Zameranie sa na zákazníka – definícia zákazníka, dve dimenzie kvality, strategická koncepcia C-Q-T
    19. Zameranie sa na zákazníka – spokojnosť zákazníka a lojalita zkazníka, ich meranie
    20. Vodcovstvo – povinnosti a zodpovednosť manažérov, moderné vodcvostvo
    21. Účasť pracovníkov – firemná kultúra, učiaca sa organizácia
    22. Účasť pracovníkov – moderné motivačné systémy, sociálny kapitál, sociálna sieť, osobná kvalita
    23. Procesný prístup – definícia procesu, procesného prístupu, atribúty kvality procesov
    24. Procesný prístup – rozdelenie procesov, mapa procesov
    25. Systémový prístup
    26. Trvalé zlepšovanie – podnety pre zlepšovanie, prístupy k zlepšovaniu
    27. Budovanie partnerstiev s dodávateľmi – dodávateľsko-odberateľský reťazec, partnerstvo s dodávateľmi, 4 kritické faktory úspešnosti
    28. Budovanie QMS podľa normy ISO 9001:2000 – predcertifikačná etapa
    29. Budovanie QMS podľa normy ISO 9001:2000 – pocertifikačná etapa
    30. Audit – definícia, delenie auditov, metódy používané pri audite
    31. Audit – prvou, druhou, treťou stranou
    32. Audit – základná postup podľa normy ISO 19011
    33. Certifikácia – definícia, základný postup
    34. Certifikácia – QMS, produktov, personálu
    35. Notifikácia, akreditácia, Európska akreditačná politika, Globálna koncepcia pre certifikáciu a skúšanie
    36. 4 kroky do Bruselu, ÚNMS SR, SNAS
    37. Integrovaný model TQM – pyramidálny
    38. Integrovaný model TQM – grécky chrám
    39. Model TQMEX
    40. Model 4 stĺpov komplexného manažmentu
    41. Model výnimočnosti EFQM (vývoj, štruktúra, princípy, hodnotenie)
    42. Model CAF (vývoj, štruktúra, princípy, hodnotenie)
    43. Pyramída koncepcií kvality
    44. Ekonomika kvality
    45. Model PAF
    46. Model COPQ
    47. Model procesných nákladov, model ROQ
    48. Model výdavkov na životný cyklus
    49. Spoločenské náklady na kvalitu
    50. 7 starých nástrojov
    51. Diagnostika príčiny a následku
    52. Paretova analýza
    53. Regulačné diagramy – základná koncepcia, využitie
    54. Regulačné diagramy – rozdelenie
    55. Hodnotenie spôsobilosti procesov
    56. Štatistická prebierka
    57. 7 nových nástrojov
    58. QFD
    59. Metódy analýzy procesov a produktov
    60. Legislatíva pre EMS
    61. Prínosy zo zavedenia EMS
    62. EMAS I, II
    63. Sociálna zodpovednosť podnikov
    64. BSI – OHSAS 18001/2
    65. BOZP – ILO OSH
    66. Systém manažérstva bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci (HSMS)
    67. Európska legislatíva pre Systém manažérstva bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci (HSMS)
    68. RAPEX
    69. Výhody integrovaných manažérskych systémov
    70. Komplexná podniková integrácia

Zdroje:
  • Systémy riadenia kvality skriptá
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko