Systémy riadenia kvality - vypracované otázky
«»
Popis:
Vypracované otázky na skúšku z predmetu Systémy riadenia kvality.
1. Historický vývoj kvality
Historický vývoj kvality vyplýva zo snahy plniť základné ekonomické otázky:
Čo vyrábať – aké výrobky a služby poskytovať pri dostupných zdrojoch
Ako vyrábať – akými technológiami a procesmi zhodnocovať zdroje na výrobu, pre poskytovanie služieb – pri najnižších možných nákladoch, s minimálnymi vplyvmi na ŽP, s maximálnou bezpečnosťou pri výrobe, pri používaní, pri likvidácií po ukončení doby životného cyklu produktu
Pre koho vyrábať – zistiť, kto má o akú výrobu záujem, koľko výrobkov z ktorého typu sa uplatní na trhu, ako produkty distribuovať zákazníkom
2. Aplikácia poznatkov guru: Deming
William E. DEMING (1900-1993)
Demingova filozofia zlepšovania kvality produkcie je založená na znižovaní neurčitosti a variability a je popisovaná v štyroch fázach:
- Zanietenosť pre systém (celok) – každý musí pochopiť dôležitosť vzťahov a súvislostí. Jedna chyba v jednej časti systému spôsobuje mnoho chýb v nadväzujúcich častiach.
- Poznanie štatistických metód – každý pracovník musí poznať aspoň základné (všeobecné) štatistické metódy, aby ich mohol efektívne aplikovať.
- Teória poznania – efektívne plánovanie a realizácia týchto plánov je determinovaná poznaním toho, čo človek robí.
- Zvládnutie psychológie – rozvoj požiadaviek kvality závisí na zmene prístupu človeka k nej, na jeho hodnotách a správaní.
...
Kľúčové slová:
systémy riadenia kvality
QFD
TQM
QMS
ekonomika kvality
Obsah:
- 1. Historický vývoj kvality
2. Aplikácia poznatkov guru: Deming
3. Aplikácia poznatkov guru: Juran
4. Aplikácia poznatkov guru: Feigenbaum
5. Aplikácia poznatkov guru: Crosby
6. Aplikácia poznatkov guru: Garwin
7. Aplikácia poznatkov guru: Ishikawa
8. Aplikácia poznatkov guru: Taguchi
9. Aplikácia poznatkov guru: Shingo
10. Aplikácia poznatkov guru: Kondo
11. Systémy manažérstva kvality – definícia, účinky, možnosti budovania
12. Budovanie QMS na báze odvetvových štandardov – pre automobilový priemysel
13. Budovanie QMS na báze odvetvových štandardov – pre systém bezpečnosti potravín
14. Štandardizácia kvality – medzinárodná organizácia ISO, TC 176
15. Vývoj série noriem pre kvalitu (normy ISO 9000)
16. Štruktúra súčasne platných noriem série ISO 9000 – základné rozdelenie, orientácia noriem, podporné normy
17. Model systému manažérstva kvality na procesnom princípe, 4 princípy, 8 zásad
18. Zameranie sa na zákazníka – definícia zákazníka, dve dimenzie kvality, strategická koncepcia C-Q-T
19. Zameranie sa na zákazníka – spokojnosť zákazníka a lojalita zkazníka, ich meranie
20. Vodcovstvo – povinnosti a zodpovednosť manažérov, moderné vodcvostvo
21. Účasť pracovníkov – firemná kultúra, učiaca sa organizácia
22. Účasť pracovníkov – moderné motivačné systémy, sociálny kapitál, sociálna sieť, osobná kvalita
23. Procesný prístup – definícia procesu, procesného prístupu, atribúty kvality procesov
24. Procesný prístup – rozdelenie procesov, mapa procesov
25. Systémový prístup
26. Trvalé zlepšovanie – podnety pre zlepšovanie, prístupy k zlepšovaniu
27. Budovanie partnerstiev s dodávateľmi – dodávateľsko-odberateľský reťazec, partnerstvo s dodávateľmi, 4 kritické faktory úspešnosti
28. Budovanie QMS podľa normy ISO 9001:2000 – predcertifikačná etapa
29. Budovanie QMS podľa normy ISO 9001:2000 – pocertifikačná etapa
30. Audit – definícia, delenie auditov, metódy používané pri audite
31. Audit – prvou, druhou, treťou stranou
32. Audit – základná postup podľa normy ISO 19011
33. Certifikácia – definícia, základný postup
34. Certifikácia – QMS, produktov, personálu
35. Notifikácia, akreditácia, Európska akreditačná politika, Globálna koncepcia pre certifikáciu a skúšanie
36. 4 kroky do Bruselu, ÚNMS SR, SNAS
37. Integrovaný model TQM – pyramidálny
38. Integrovaný model TQM – grécky chrám
39. Model TQMEX
40. Model 4 stĺpov komplexného manažmentu
41. Model výnimočnosti EFQM (vývoj, štruktúra, princípy, hodnotenie)
42. Model CAF (vývoj, štruktúra, princípy, hodnotenie)
43. Pyramída koncepcií kvality
44. Ekonomika kvality
45. Model PAF
46. Model COPQ
47. Model procesných nákladov, model ROQ
48. Model výdavkov na životný cyklus
49. Spoločenské náklady na kvalitu
50. 7 starých nástrojov
51. Diagnostika príčiny a následku
52. Paretova analýza
53. Regulačné diagramy – základná koncepcia, využitie
54. Regulačné diagramy – rozdelenie
55. Hodnotenie spôsobilosti procesov
56. Štatistická prebierka
57. 7 nových nástrojov
58. QFD
59. Metódy analýzy procesov a produktov
60. Legislatíva pre EMS
61. Prínosy zo zavedenia EMS
62. EMAS I, II
63. Sociálna zodpovednosť podnikov
64. BSI – OHSAS 18001/2
65. BOZP – ILO OSH
66. Systém manažérstva bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci (HSMS)
67. Európska legislatíva pre Systém manažérstva bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci (HSMS)
68. RAPEX
69. Výhody integrovaných manažérskych systémov
70. Komplexná podniková integrácia
Zdroje:
- Systémy riadenia kvality skriptá
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.