Trh a trhová konkurencia
Popis:
TRH A TRHOVÁ KONKURENCIA
Trhový mechanizmus môže efektívne fungovať len v podmienkach konkurencie. A konkurencia predstavuje proces, v ktorom sa stretávajú záujmy rozmanitých subjektov trhu, pričom všetci sa usilujú dosiahnuť nejakú hmotnú výhodu.
Konkurencia medzi ponukou a dopytom (výrobcom a spotrebiteľom)
Trhový mechanizmus má v svojej podstate zakomponovaný prvok konkurencie. Výrobcovia majú záujem predať vyrobený tovar čo najvýhodnejšie a spotrebitelia sa usilujú kúpiť čo najlacnejšie, aby mohli uspokojiť čo najviac svojich potrieb. Záujmy oboch sú teda protichodné.
Rovnovážna cena nie je pre podnikateľov cenou optimálnou. Z ich hľadiska je príliš nízka. Optimálna nie je ani pre spotrebiteľov, tým sa javí vysoká. Rovnovážna cena je cenou kompromisu, cenou, ktorá vyrovnáva množstvo ponúkaného tovaru množstvu požadovaného tovaru.
Kľúčové slová:
Trh
trhová konkurencia
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.