Úvod do strategického manažmentu, vysvetlenie základných pojmov, definícií a vzťahov
«»
Prípona
.doc |
Typ
vypracované otázky |
Stiahnuté
24 x |
Veľkosť
1,7 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
11924 |
Posledná úprava
14.07.2019 |
Zobrazené
1 498 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
1. Úvod do strategického manažmentu.Vysvetlenie základných pojmov, definícií a vzťahov.
» strategické riadenie vzniklo ako produkt hľadania nových metód riadenia podniku v neprestajne sa komplikujúcich podmienkach podnikateľského prostredia
Príčiny vzniku strategického riadenia
a) zrýchľujúca sa dynamika zmien
b) prudký nárast rizika investovania
c) zvyšovanie kapitálovej náročnosti
d) vznik strategických prekvapení
e) intenzívna domáca i globálna konkurencia
f) enormný nárast náročnosti zákazníkov na kvalitu výrobkov a služieb
g) nevypočítateľnosť správania konkurentov
Kľúčové slová:
diagram zraniteľnosti
hodnotenie konkurenčnej sily
informatizácia
intelektualizácia
ekologizácia
plánovanie
strategický manažment
joint ventures
Jack Welch
Obsah:
- 1. Úvod do strategického manažmentu. Vysvetlenie základných pojmov, definícií a vzťahov.
2. Objasnite súčasné tendencie: globalizácia, búrlivý rozvoj informatizácie, intelektualizácia, ekologizácia a iné
3. Poukázanie na potrebu strategického riadenia v podnikoch
4. Historický vývoj strategického manažmentu
5. Štyri etapy vývoja plánovania v riadiacich činnostiach
6. Význam dlhodobého plánovania
7. Vedecká základňa strategického manažmentu
8. Princípy a čiastkové modely strategického manažmentu
9. Základný model strategického manažmentu
10. Štyri etapy procesu práce so stratégiou
11. Formulovanie stratégie
12. Podniková (korporatívna) stratégia
13. Podnikateľská stratégia
14. Funkčná stratégia konkretizuje riadenie funkčných aktivít
15. Aké strategické varianty v rámci jednotlivých úrovní kombinovať?
16. Stabilizačné stratégie (selektívne investovanie, inovácia, racionalizácia, stratégia zvratu - turnaround)
17. Ústupové stratégie
18. Implementácia stratégie, transformácia stratégie do podnikového organizmu
19. Hodnotenie a kontrola, identifikácia negatívnych vplyvov faktorov
20. Šesť pravidiel Jacka Welcha v strategickej oblasti
21. Analýza externého (vonkajšieho) prostredia podniku
22. Analýza makro prostredia, analýza odvetvového prostredia
23. Analýza odvetvového prostredia
24. Porterov model piatich konkurenčných síl
25. Skúmanie pozície kľúčových konkurentov metódou mapovania strategických skupín v odvetví
26. Mapa strategických skupín
27. Hodnotenie atraktívnosti odvetvia
28. Analýza interného (vnútorného) prostredia podniku
29. Silné stránky podniku
30.Miera intenzity silných stránok, kľúčová zraniteľnosť
31.Metódy internej analýzy
32. Analýza zraniteľnosti - identifikovanie slabých stránok podniku
33. Postup analýzy
34. Hodnotový reťazec - konkurenčnú výhodu nie je možné identifikovať pri pohľade na podnik ako celok
35. Nákladový reťazec - zobrazuje nárast nákladov od nákupu materiálu až po inkaso tržieb od konečného spotrebiteľa
36. Nákladová nevýhoda: nachádza sa v dodávateľskej časti reťazca, v odberateľskej časti reťazca, vo vnútri podniku
37. Hodnotenie konkurenčnej sily
38. Postup hodnotenia konkurenčnej sily
39. Analýza SWOT /+40ot./ - nástroj pre rýchle spracovanie prehľadu o strategickej pozícii podniku
40. S - STRENGHT /sila/, W - WEAKNESS /slabosť/, O - OPPORTUNITY /príležitosť/, T - THREAT /hrozba/
41. Zásady spracovania SWOT analýzy
42. Analýza konkurencie
43. Balanced Scorecard - nástroj implementácie stratégie, implementácia a adaptácia stratégie. Procesy uplatňovania stratégie.
44. Kontrolovanie a hodnotenie stratégie. Spätná väzba procesu práce so stratégiou.
45. Informačný systém pre strategický manažment. Strategické riadenie zmien.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.