Popis:
Marketing- nie je to predaj- vyskytuje sa pred predajom aj po predaji. Východisko marketingu je trh.
Trh – je miesto , kde sa stretávajú predávajúci a kupujúci.
Marketing–
súhrn činností, kt. majú zabezpečiť, aby sa dostal správny výrobok k správnemu spotrebiteľovi v správnom čase na správne miesto v správnej kvalite a za správnu cenu.
Spoločenský a riadiací proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom tvorby a výmeny produktov a hodnôt to, čo chcú a potrebujú.
Marketing má tieto fázy :
1. Koncepčná – Je to fáza formovania v marketingovej filozofie, kt. vymedzuje sféry pod. záujmu a vytyčuje sumy na vyhľadávanie obch. príležitostí.
2. Analytická– analyzujú sa vybrané nápady z rôznych hľadísk s dôrazom na silné a slabé stránky
3. Realizačná fáza– Jej priebeh sa riadi marketingovou stratégiou, definujú sa strategické nástroje.
Nástroje:
Nástroje, kt. sa používajú na zhmnotnenie výrobku-obal, dizajn
Nástroje, kt. podporujú uvedenie na trh- cena, reklama, distribúcia
4. Fáza spätnej väzby- Podáva informácie o úspešnosti použitia jednotlivých
nástrojov.
Kľúčové slová:
vnútorný obchod
marketingový mix
trh
cena
produkt
propagácia
distribúcia
obchod
obchodný podnik