Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Vymedzenie predmetu pedagogiky - úvod do pedagogiky

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
6 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
914
Posledná úprava
12.07.2017
Zobrazené
2 760 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Vymedzenie predmetu pedagogiky
sú to javy, ktoré patria vede o výchove a ktoré neskúma žiadna iná disciplína. Jedná sa o vytýčenie cieľov, obsahu výchovy a vzdelania, procesuálnu stránku výchovy: zásady, metódy formy a prostriedky výchovy a vzdelania .
javy, ktoré bezprostredne súvisia a podmieňujú výchovno-vzdelávací proces, ale sú predmetom skúmania aj iných vied: sociálne podmienky výchovy, biologický a psychosomatický vývoj osobnosti.

Význam pg - Pedagogika má význam nielen pre odborníkov v pedagogike ale aj pre širokú verejnosť. Je to ovplyvnené tým, že výchova je problémom celospoločenským. Pedagogika je teoretickým zdrojom pre praktickú výchovnovzdelávaciu činnosť.
Súčasne prax svojimi výchovnými podnetmi obohacuje existujúcu pedagogickú teóriu. Pedagogická teória napomáha pri rozpracovaní otázok metodík jednotlivých vyučovacích predmetov. Súčasne umožňuje skvalitňovať profesionálnu prípravu učiteľov, vychovávateľov a ostatných výchovných pracovníkov.
-plní metodickú funkciu - na zákl. optimál. výberu uplatňuje zásady, metódy, formy a prostriedky výchovy (formuluje výchovnovzdelávacie postupy)
-význam spočíva aj v normatívnej oblasti tým, že napomáha pri tvorbe cieľa a obsahu výchovy a vyučovania. Berie pri tom do úvahy historické a národné aspekty, ako aj biologicko-psychologické osobitosti jedinca.
Význam štúdia pg.- rozvíja ped. myslenie a výtvára správne predstavy o zložitej ped. realite.
- má za cieľ vzbudiť u budúcich učiteľov záujem o pg. prácu, vytvárať pg. etiku, spočívajúcu v zodpovednosti za výchovu detí a mládeže.

Kľúčové slová:

edukácia

Ján Amos Komenský

školstvo

vzdelávanie

výchova

pedagogika

Mária Terézia

renesancia

univerzity



Obsah:
  • 1. Vymedzenie predmetu pedagogiky
    2. Pedagogika a iné vedné disciplíny
    3.Charakteristika pg. kategórie ceiľa vo výchove
    4. Dedičnosť, prostredie a ich vplyv na formovanie osobnosti
    5. Vyučovanie
    6. Vyuč. proces a jeho etapy
    7. Vzdelanie a jeho formy
    8. Kurikulum a jeho osobitosti
    9. Vzdelávacie metódy a ich triedenie
    10. Iniciácie ako prvotné výchovno-vzdelávacie aktivity
    11. Špecifickosť pg ako teórie o výchovno-vzdelávacej čínnosti
    12. Výchovné ideály v starovekom Grécku a Ríme
    13. Demokracia vo výchove a vzdelávaní
    14. Vých. k tvorivosti, jej mechaniz.
    15. Char. znaky stredovekých univerzít
    16. Axiológia, hodnoty, normy a výchova
    17. Sebavzdel., sebavých. ako najúčinnejšie formy vých a vzdel
    18. Prínos J.A. Komenského k rozvoju pedagogickej teórie
    19. Rodina ako výchovný činiteľ
    20. Pedagogické koncepcie J.J. Rouseaua a L.N.Tolstého
    21. Význam osvietenských snáh M. Terézie a Jozefa II. v oblasti školstva a vzdelávania
    22. Moderné vyuč. metódy
    23. Paradigma, edukácia, edukant, edukátor
    24. Pedagogické smery XX. storočia
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko