Vypracované okruhy ku skúške z predmetu Strategický marketing
«»
Popis:
1. Štruktúra marketingového riadiaceho procesu
Marketingový riadiaci proces
Situačná analýza ... Strategické zámery ... Marketingové programy
Koordinácia a kontrola
Situačná analýza:
• Vnútorná analýza
– Prehľad marketingovej efektívnosti
– Marketingový audit
– Analýza ABC
– Portfólio analýza
– Analýza ziskovosti a marketingovej produktivity
• Vonkajšia analýza
– Analýza a meranie trhu
– Analýza subjektov trhu (zákazníci, konkurenti, distribútori, dodávatelia)
Strategické zámery:
• Poslanie spoločnosti
• Ciele spoločnosti
• Stratégia spoločnosti
• Marketingové ciele
• Marketingové stratégie
– útočné stratégie
– obranné stratégie
2. Analýza ABC
• analýza ABC poskytuje klasifikáciu ekonomických subjektov (zákazníci, dodávatelia, obchodní zástupcovia, zamestnanci) podľa miery ich príspevkov k celkovému výsledku
• východiskovým bodom využitia tejto metódy je zoradenie týchto ekonomických subjektov podľa miery príspevkov od subjektov s najväčším prínosom až po subjekt s najmenším prínosom
• aplikáciou kumulatívneho podielu týchto subjektov na celkovom výsledku je možné získať koncentračnú krivku, ktorej stupeň zakrivenia udáva mieru podielu najvýznamnejších subjektov na celkovom výsledku
...
Kľúčové slová:
strategický marketing
analýza ABC
SWOT analýza
analýza ziskovosti
analýza produktivity
ukazovatele trhu
konkurencia
Obsah:
- 1. Štruktúra marketingového riadiaceho procesu
2. Analýza ABC
3. Portfólio analýzy
4. SWOT analýza
5. Analýza ziskovosti
6. Celkový a variabilný krycí príspevok
7. Priamy a nepriamy spôsob stanovenia rozpočtu
8. Analýza produktivity
9. Vysvetlenie základných pojmov analýzy trhu (relevantný trh, primárny dopyt, selektívny dopyt, segment)
10. Proces analýzy trhu
11. Absolútne ukazovatele trhu
12. Relatívne ukazovatele trhu
13. Identifikácia úrovne konkurencie
14. Identifikácia priamych konkurentov
15. Bariéry vstupu a výstupu
16. Vzťahy s konkurentmi
17. Zdroje konkurenčnej výhody
18. Sekvenčný model nákupného rozhodovacieho procesu
19. Poznávací nesúlad
20. Model konverzie
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.