Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Vypracované otázky andragogika

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
4 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
36114
Posledná úprava
13.12.2012
Zobrazené
1 666 x
Autor:
silvegom
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vypracované otázky z andragogiky- napr.podnikové vzdelávanie, profesia andragóga

3. Súčasné andragogické teórie a prax (7)

Pravdepodobne najdôležitejším dokumentom formulujúcim úlohy vzdelávania v Českej republike pre nasledujúce desaťročie je tzv. Biela kniha – resp. „Národný program rozvoja vzdelávania v Českej republike“. Ide o programový dokument vychádzajúci z analýz českého školstva posledných piatich rokoch. Týka sa všetkých oblastí vzdelávania. Uvádza sa tu napríklad:

- vzdelávanie musí byť prioritou sociálne ekonomického rozvoja ČR, pretože rozhodujúco ovplyvňuje ľudský a sociálny kapitál spoločnosti, hodnotovú orientáciu ľudí a kvalitu ich každodenného života.

- Pre zabezpečenie nutných zmien je potrebná finančná a politická podpora štátnych a samosprávnych orgánov, podnikov, občianskej spoločnosti, médií a jednotlivcov.

- Vytvoriť podmienky na podporu investovania do vzdelania. Hlavné strategické línie smerovania českej vzdelávacej politiky:

Celoživotné učenie pre všetkých, Prispôsobovanie vzdelávacích a študijných programov potrebám života v spoločnosti vedomostí, Zisťovanie a hodnotenie kvality a efektivity vzdelávania, Podpora vnútornej premeny a otvorenosti vzdelávacích inštitúcií, Premena úlohy a profesijnej perspektívy pedagogických a akademických pracovníkov, Od centralizovaného riadenia k zodpovednému spolurozhodovaniu. Situáciou v odbornom vzdelávaní sa zaoberá dokument

„Vzdelávaním ku prosperite. Na ceste k učiacej sa spoločnosti“ = výsledok programu Phare „Reforma odborného vzdelávania“ /1993/94/. Výzvy a úlohy formulované v tomto dokumente: Majú sa riešiť tieto problémy: - nevyriešené problémy pochádzajúce ešte z doby pred rokom 1990, - problémy vzniknuté v priebehu prvej fázy fransformácie v 90 tych rokoch, - tie, ktoré vyplývajú z očakávaných požiadaviek nasledujúceho obdobia.  

Kľúčové slová:

andragogika

vzdelávanie

príprava zamestnancov

metódy vzdelávania

výučba



Obsah:
  • 1. Andragogika ako veda, jej zrod, systémové usporiadanie a základné
    andragogické pojmy
    2. Organizácia a riadenie VD v historickom pohľade
    3. Súčasné andragogické teórie a prax
    4. Politika ďalšieho vzdelávania v EÚ
    5. Andragogika a personálne činnosti
    6. Podnikové vzdelávanie
    7. Učiaca sa spoločnosť
    8. Občianske a záujmové vzdelávanie
    9. Charakteristika tvorby programov vzdelávania dospelých
    10. Kurikulum, jeho členenie, ponímanie a ciele
    11. Profesia andragóga
    12. Profesné kompetencie andragóga
    13. Úloha lektora, trénera a kauča
    14. Andragogická didaktika
    15. Výchovné a vzdelávacie ciele, ich štruktúra a klasifikácia
    16. Nové vzdelávacie technológie
    17. Idea ľudových vysokých škôl
    18. Kultúrna andragogika
    19. Sociálna andragogika
    20. Organizácia podnikového vzdelávania
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko