Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 057   projektov
0 nových

Vypracované otázky - Manažment výroby

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
11 x
Veľkosť
0,5 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
2872
Posledná úprava
17.03.2017
Zobrazené
2 212 x
Autor:
kitty
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. MANAŽMENT AKO SAMOSTATNÁ VEDNÁ DISCIPLÍNA. PODSTATA MANAŽMENTU A ZÁKLADNÉ PRÍSTUPY K JEHO VYMEDZENIU.

Manažment ako vedný odbor či disciplína - naakumulovaný a logicky usporiadaný súbor poznatkov o princípoch, metódach a postupoch riadenia a pod., ktoré sú vypracované na základe abstrakcie a empírie, možno sa ich učiť aj vyučovať. Hlavným účelom štúdia manažmentu preto je učiť sa a porozumieť týmto princípom, metódam a pod., ako aj to, ako ich aplikovať v praxi.
Manažment je riadenie organizácií fungujúcich v podmienkach trhového hospodárstva, ktoré sa vyznačuje dostatočne pružnou konkurenčnou štruktúrou a nezablokovanými cenovými mechanizmami, schopnými poskytovať kritériá pre objektívnu kalkuláciu, nevyhnutnú na efektívnu alokáciu disponibilných zdrojov, ako aj impulzy pre ekonomický rast.

Pojem manažment má rozličné významy:
- manažment ako praktická činnosť
- manažment ako teória či vedná disciplína
- manažment ako osobitná skupina ľudí

Kľúčové slová:

manažment výroby

medziľudské vzťahy

podnikateľský prístup

systém podniku

informačný systém

plánovanie

požiadavky



Obsah:
  • 1. Manažment ako samostatná vedná disciplína. podstata manažmentu a základné prístupy k jeho vymedzeniu.
    2. Podstata a systémy manažmentu vo svete a základné rozdiely medzi nimi.
    3. Podstata a hlavné smery tradičnej školy manažmentu.
    4. Škola medziľudských vzťahov.
    5. Podstata a hlavné smery modernej školy manažmentu.
    6. Vznik, vyvoj a hlavné smery a hlavné prístupy v americkom manažmente.
    7. Empirizmus v americkom manažmente po 2. svetovej vojne.
    8. Pragmatizmus v prácach petersa a watermana.
    9. Vývoj japonského manžmentu a jeho súčasná tendencia rozvoja.
    10. Charakteristika a princípy baťovho systému riadenia.
    11. Euromanažment.
    12. Systémová teória manažmentu, podstata a predstavitelia.
    13. Komplexná (viacdimenzionálna) charakteristika manažmentu.
    14. Manažment ako podnikateľský prístup.
    15. Vnútorný mechanizmus fungovania hospodárskej organizácie, podstata a základná charakteristika.
    16. Význam pojmu organizácia, podstata a obsah organizačnej štruktúry
    17. Konfigurácia organizačnej štruktúry, plochá a vysoká štruktúra.
    18. Počet podriadených pracovníkov jednému vedúcemu.
    19. Základné modely organizačnej štrukturalizácie podniku.
    20. Funkcionálna a objektová (divizionálna) organizačná štruktúra.
    21. Podstata, typy a dôsledky central. a decentral. rozhodovania v podniku.
    22. Zásady a faktory optimálne deľby rozhodovacej právomoci v podniku.
    23. Líniové a štábne útvary v podniku a vzťahy medzi nimi.
    24. Cieľovo - programové organizačné štruktúry podniku.
    25. Formálna a neformálna organizácia podniku.
    26. Podstata a klasifikácia organizačných noriem podniku.
    27. Plánovanie a pláovací systém podniku.
    28. Kontrola a kontrolný systém podniku.
    29. Obsah, hlavné znaky a prvky rozhodovania v podniku, ksasifikácia a druhy rozhodovacieho procesu.
    30. Rozhodovací proces podľa časového hľadiska.
    31. Metódy a postupy pri rozhodovaní.
    32. Podstata pojmu informácia, klasifikácia a druhy informácií.
    33. Informačný systém podniku.
    34. Strategická a taktická fáza v manažmente.
    35. Ciele podniku, klasifikácia a riadenie pomocou cieľov.
    36. Analýza prostredia podniku, jej obsah a vzťah k formulácii stratégie.
    37. 38. 39. Typy stratégii.
    40. Implementácia v strategickom manažmente.
    41. Hodnotenie a kontorla v strategickom manažmente.
    42. Charakteristika a klasifikácia manažérov a ich práce.
    43. Požiadavky na manažéra.
    44. Podstata, ciele vedenia prac. skupiny, metódy zásahy vedenia, typy a śtýly vedenia.
    45. Zásady efektívnej komunikácie pri vedení.
    46. 47. Motivácia, teórie motivácie.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko