Vypracované otázky - Manažment výroby
Popis:
1. MANAŽMENT AKO SAMOSTATNÁ VEDNÁ DISCIPLÍNA. PODSTATA MANAŽMENTU A ZÁKLADNÉ PRÍSTUPY K JEHO VYMEDZENIU.
Manažment ako vedný odbor či disciplína - naakumulovaný a logicky usporiadaný súbor poznatkov o princípoch, metódach a postupoch riadenia a pod., ktoré sú vypracované na základe abstrakcie a empírie, možno sa ich učiť aj vyučovať. Hlavným účelom štúdia manažmentu preto je učiť sa a porozumieť týmto princípom, metódam a pod., ako aj to, ako ich aplikovať v praxi.
Manažment je riadenie organizácií fungujúcich v podmienkach trhového hospodárstva, ktoré sa vyznačuje dostatočne pružnou konkurenčnou štruktúrou a nezablokovanými cenovými mechanizmami, schopnými poskytovať kritériá pre objektívnu kalkuláciu, nevyhnutnú na efektívnu alokáciu disponibilných zdrojov, ako aj impulzy pre ekonomický rast.
Pojem manažment má rozličné významy:
- manažment ako praktická činnosť
- manažment ako teória či vedná disciplína
- manažment ako osobitná skupina ľudí
Kľúčové slová:
manažment výroby
medziľudské vzťahy
podnikateľský prístup
systém podniku
informačný systém
plánovanie
požiadavky
Obsah:
- 1. Manažment ako samostatná vedná disciplína. podstata manažmentu a základné prístupy k jeho vymedzeniu.
2. Podstata a systémy manažmentu vo svete a základné rozdiely medzi nimi.
3. Podstata a hlavné smery tradičnej školy manažmentu.
4. Škola medziľudských vzťahov.
5. Podstata a hlavné smery modernej školy manažmentu.
6. Vznik, vyvoj a hlavné smery a hlavné prístupy v americkom manažmente.
7. Empirizmus v americkom manažmente po 2. svetovej vojne.
8. Pragmatizmus v prácach petersa a watermana.
9. Vývoj japonského manžmentu a jeho súčasná tendencia rozvoja.
10. Charakteristika a princípy baťovho systému riadenia.
11. Euromanažment.
12. Systémová teória manažmentu, podstata a predstavitelia.
13. Komplexná (viacdimenzionálna) charakteristika manažmentu.
14. Manažment ako podnikateľský prístup.
15. Vnútorný mechanizmus fungovania hospodárskej organizácie, podstata a základná charakteristika.
16. Význam pojmu organizácia, podstata a obsah organizačnej štruktúry
17. Konfigurácia organizačnej štruktúry, plochá a vysoká štruktúra.
18. Počet podriadených pracovníkov jednému vedúcemu.
19. Základné modely organizačnej štrukturalizácie podniku.
20. Funkcionálna a objektová (divizionálna) organizačná štruktúra.
21. Podstata, typy a dôsledky central. a decentral. rozhodovania v podniku.
22. Zásady a faktory optimálne deľby rozhodovacej právomoci v podniku.
23. Líniové a štábne útvary v podniku a vzťahy medzi nimi.
24. Cieľovo - programové organizačné štruktúry podniku.
25. Formálna a neformálna organizácia podniku.
26. Podstata a klasifikácia organizačných noriem podniku.
27. Plánovanie a pláovací systém podniku.
28. Kontrola a kontrolný systém podniku.
29. Obsah, hlavné znaky a prvky rozhodovania v podniku, ksasifikácia a druhy rozhodovacieho procesu.
30. Rozhodovací proces podľa časového hľadiska.
31. Metódy a postupy pri rozhodovaní.
32. Podstata pojmu informácia, klasifikácia a druhy informácií.
33. Informačný systém podniku.
34. Strategická a taktická fáza v manažmente.
35. Ciele podniku, klasifikácia a riadenie pomocou cieľov.
36. Analýza prostredia podniku, jej obsah a vzťah k formulácii stratégie.
37. 38. 39. Typy stratégii.
40. Implementácia v strategickom manažmente.
41. Hodnotenie a kontorla v strategickom manažmente.
42. Charakteristika a klasifikácia manažérov a ich práce.
43. Požiadavky na manažéra.
44. Podstata, ciele vedenia prac. skupiny, metódy zásahy vedenia, typy a śtýly vedenia.
45. Zásady efektívnej komunikácie pri vedení.
46. 47. Motivácia, teórie motivácie.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.