Popis:
Vypracované otázky na skúšku z Marketingu. Otázky sú vypracované z prednášok cvičení a skrípt.
1. Definícia marketingu
Marketing znamená uspokojenie zákazníka so ziskom. Marketing je cieľavedomá činnosť firmy zameraná na uspokojovanie potrieb a želaní zákazníkov, čo dosahuje prostredníctvom ekonomických. technologických a psychologických prostriedkov.
Cieľom marketingu je, aby bol predaj zbytočný. Dodať správny tovar k správnym ľuďom na správnom mieste v správny čas za správnu cenu so správnou mierou komunikácie a zarobiť na tom.
Všetky definície majú spoločnú filozofiu: zistite čo zákazníci potrebujú a dodajte im to.
Marketing je spoločenský a manažérsky proces, prostredníctvom ktorého uspokojujú jednotlivci a skupiny svoje potreby a želania v procese výroby a výmeny produktov a hodnôt.
Dnes sa do popredia dostáva hodnota, ktorú každý z nás očakáva od toho produktu, ktorý chceme a kúpime si – chceme niečo na vyššej úrovni, je tam určitá pridaná hodnota, ktorú chceme aby mal výrobok v sebe zakomponovanú.
2. Podstata pojmu marketing
Nová podstata pojmu marketing:
• potreby, želania, dopyt – zákazník má záujem o výrobky, produkty, na to producenti nadväzujú.
• marketingová ponuka – na jednej strane je dopyt, ktorý očakáva, že výrobcovia budú vytvárať všetko podľa požiadaviek a želaní, vytvorí sa dostatočný počet producentov, ktorí prídu so svojou ponukou na základe dopytu.
• hodnota a spokojnosť – producenti prídu na trh s produktmi, ktoré poskytnú určitú úžitkovú hodnotu.
• výmena, transakcia, vzťahy
• trhy
...
Kľúčové slová:
marketing
vypracované otázky
marketingový mix
Obsah:
- 60 otázok na skúšku
1. Definícia marketingu
2. Podstata pojmu marketing
3. Funkcie marketingu, zásady vykonávania marketingu
4. Typy marketingu
5. Predmarketingové štádium a obdobie vzniku marketingu
6. Mikroprostredie
7. Makroprostredie
8. Marketingová filozofia
9. Marketingová stratégia
10. Marketingové plánovanie, význam, druhy, východiská, hlavné časti, matematické metódy
11. Marketingová kontrola, typy
12. vývojové etapy organizácie marketingu podniku
13. Vývoj marketingových oddelené v podnikoch
14. Organizačné štruktúry marketingu podniku
15. Koncepcie marketing manažmentu
16. Diagnostika podnikového marketingu
17. trhy, trhové veličiny, ponuka, dopyt, druhy trhov
18.Segmentácia trhu
19.Spotrebiteľské správanie, faktory ovplyvňujúce spotrebiteľské správanie, rozhodovací proces zákazníka
20. Marketingový výskum, jeho potreba, úlohy a funkcie
21. Marketingový výskum a klasifikácia výskumov
22. Ciele a proces výskumu trhu
23. Zdroje informácií
24. Opytovanie ako metóda výskumu trhu
25. Pozorovanie ako metóda marketingového výskumu
26. Experiment vo výskume trhu
27. Výber súboru údajov pri marketingovom výskume
28. Marketingový mix a jeho členenie
29. Marketingový mix a marketingová infraštruktúra
30. Problematika stanovenia marketingového mixu
31. Zásady marketingového mixu
32. Nástroje marketingového mixu a ich pôsobenie na zákazníka
33. Charakteristika produktu
34. Produkty v službách
35. Rozhodovanie o výrobkovom mixe
36. Rozhodovanie o vlastnostiach produktov
37. Sortimentná politika
38. Vývoj nových výrobkov
39. Životný cyklus výrobku, bostonská matica a ich prepojenie
40. Podstata a význam cenovej politiky
41. Faktory stanovenia ceny
42. Cenové stratégie
43. Praktické prístupy k tvorbe ceny
44. Doplnkové nástroje cenovej politiky
45. Podstata distribučných ciest
46. Organizácia odbytových kanálov
47. Veľkoobchod
48. Maloobchod
49. Multilevelový sieťový marketing
50. Doprava, klasifikácia, produkt dopravy
51. Komunikácia a marketing
52. Reklama
53. Podpora predaja
54. Práca s verejnosťou
55. Osobný predaj
59. Marketingový algoritmus
60. MM 4P 6P 8P 4C
Zdroje:
- Skriptá
- Prednášky
- Cvičenia