Popis:
1. Marketing: vznik, vývoj, podstata, definícia, klasifikácia
marketing- spoločenský a riadiaci proces, ktorými jednotlivci a skupiny získavajú to, čo potrebujú a vyžadujú, prostredníctvom tvorby ponuky a výmeny hodnotných výrobkov s ostatnými. Je to súhrn aktivít, ktoré sprevádzajú výrobok alebo službu od vzniku myšlienky naň až po jeho realizáciu na trhu. Vznik- obdobie prvej spoločenskej deľby práce, podmienkou bola výmena. Vývoj- prvá teoretická báza MTG vzniká v 19/20 stor. na amerických univerzitách = teoretická fáza MTG, zač. 20. stor (1929) - hosp. kríza - realizačná fáza MTG - nahradená ruč. práca manufaktúrami, podniky vyrábali nadbytočne, 80-te roky 20. stor -zmena internacionalizácie na globalizáciu, vznikajú prepojenia a spolupráca v rôznych oblastiach - poznávacia fáza - poznávanie zahranič. prostredia (tým je ovplyvnený zákazník). Z hľadiska rozsahu marketingového riadenia je na najvyššej úrovni medzinárodný marketing. Z hľadiska zodpovednosti je na najvyššej úrovni tzv. spoločenský marketing: koncepcia marketingu. Podstata- táto podniková filozofia na prvé miesto kladie zákazníka, podnik môže napĺňať svoju podnikovú filozofia pomocou MTG
2. Holistický marketing
Tak ako sa vyvíjala spoločnosť, tak aj marketingová koncepcia sa vyvíjala a prešla spoločenským marketingom a koncom 20. storočia holistickým marketingom. Holizmus je učenie, kt. hovorí, že riešiť problémy by sa mali v súvislostiach a nie izolovane. V súčasnosti najvyššia úroveň - holistická koncepcia, kt. obracia pozornosť na tri základné aspekty, ktoré podnik musí akceptovať a podriadiť im svoje úsilie, a to je: zákazník, podnik a spoločnosť.
Kľúčové slová:
marketing
vypracované
otázky
skúška
žilinská
univerzita
zasielateľstvo
logistika
druhý
ročník
zimný
semester
Obsah:
- Všetky vypracované otázky:
1. Marketing: vznik, vývoj, podstata, definícia, klasifikácia
2. Holistický marketing
3. Základné pojmy marketingového procesu
4. Trh, trhové veličiny, poznávanie a ovplyvňovanie trhu
5. Ponuka a dopyt: definícia, cenová elasticita, faktory cenovej elasticity
6. Marketingová filozofia: ciele podniku, poradie medzi konkurenciou, druhy konkurencie, štádia vývoja filozofie podniku
7. Manažérstvo marketingovej činnosti - proces marketingového riadenia
8. Marketingový výskum: analýza trhových príležitostí, výskum a vývoj cieľových trhov
9. Marketingová stratégia: strategické plánovanie, analýza okolia a vnútorného prostredia, firmy - SWOT analýza
10. Marketingová stratégia: identifikácia strategických podnikateľských jednotiek (obchodov ) - model BCG a model GE, financovanie strategických podnikateľských jednotiek (obchodov ), stratégia obchodov
11. Marketingový mix: definícia, nástroje, základný a rozšírený marketingový mix
12. Produkt a sortiment: vymedzenie pojmu, vrstvy produktu, rozmery sortimentu
13. Výrobková politika: úlohy analýz životného cyklu výrobku, štruktúry sortimentu, úloha značky, politika služieb zákazníkovi, záručná a servisná politika
14. Cena: základy teórie ceny, prístupy k tvorbe ceny
15. Cenová politika: determinanty tvorby cien, cenová stratégia, diferenciácia ceny, politika v oblasti obchodných podmienok
16. Distribúcia: akvizičná a fyzická distribúcia
17. Distribúcia: distribučná politika, úlohy, distribučné orgány a kanály
18. Komunikácia: komunikačná politika - úlohy, komunikačný mix
19. Komunikácia: integrovaná marketingová komunikácia, Corporate Identity
20. Priamy marketing, vzťahový marketing, event marketing a on - line marketing