Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Vypracované otázky na Cenové stratégie

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
30 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
9718
Posledná úprava
11.09.2018
Zobrazené
1 073 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Význam trhových cien a ich charakteristika v podnikaní

Podniky /inštitúcie/, kt. prvotným poslaním je (aj nie je ) tvorba zisku stoja pred problémom ako oceniť výrobky (služby). Pri stanovení cien vychádzajú z cieľov, kt. mienia dosiahnuť. Hlavným cieľom podniku je zisk, jeho maximalizácia, zvýšenie trhového podielu, rast objemu predaja, zabezpečenie rýchlej návratnosti investícií, špičková kvalita výrobkov,...

Cena
- je dôležitým faktorom určujúcim podiel podniku na trhu (zisk závisí od toho za akú cenu podnik predáva výrobky (služby) )

- je vyjadrením „hodnoty“ tovaru (služby) /hodnota je daná faktickou, psychologickou užitočnosťou, spoločenským významom produktu a je určená peniazmi)

- je vyjadrením peňažnej úhrady zaplatená na trhu za predávaný výrobok

- je hodnotový nástroj /je to peň. suma dohodnutá pri kúpe a predaji tovaru medzi kupujúcim a predávajúcim - formujú ju dopyt a ponuka

- je to jediná časť marketingového mixu, kt. podniku prináša tržby, ostatné časti len náklady

- má pre každého človeka iný význam, neplatí len teória, že vyššie ceny znižujú dopyt naopak. Aj vysoká cena môže prilákať určitý okruh zákazníkov. Stanovenie nízkej ceny môže naopak niekedy zákazníkov odradiť, pretože vzbudzuje pochybnosti o tovare. Pri posudzovaní úrovne cien sú dôležité - psychologické faktory, príslušnosť k určitej sociálnej triede, vplyv preferenčných skupín,...

Kľúčové slová:

cena

stratégia

regulované ceny

elasticita dopytu

elasticita ponuky

životný cyklus

trhové ceny

spotrebiteľ



Obsah:
  • 1. Význam trhových cien a ich charakteristika v podnikaní
    2. Regulované ceny v SR a kompetentnosť úradov pri ich určovaní
    3. Funkcie cien v podniku
    4. Miesto a úloha cien v marketingovom mixe
    5. Dopyt a ponuka ako základné východisko tvorby trhových cien
    6. Elasticita dopytu
    7. Elasticita ponuky
    8. Analýza možných kritérií pri určovaní trhových cien
    9. Konkurencia a jej vplyv na tvorbu trhových cien
    10. Trhová rovnováha a rovnovážna cena podniku
    11. Trh a miesto cien v trhovom mechanizme
    12. Tvorba trhových cien a náklady podniku
    13. Ceny a životný cyklus výrobku
    14. Cenová politika štátu a podniku ako východisko pre tvorbu cenových stratégií
    15. Cenová stratégia, jej podstata, funkcie a orientovanie pri možnom praktickom uplatnení
    16. Implementácia cenovej stratégie do možných spôsobov v podnikateľskej činnosti (cenové adaptačné stratégie)
    17. Metódy tvorby trhových cien
    18. Tvorba cien v obchodnom podnikaní, jej špecifiká a strategické ciele lákania spotrebiteľov
    19. Dohadovanie trhovej ceny pri uzatváraní obchodu
    20. Legislatívne predpoklady pre uplatnenie trhových a regulovaných cien v Slovenskej republike
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko