Popis:
Marketing ako metóda riadenia – definícia, čo je Marketing a čo nie je
1. Marketing je priestorová disciplína = prechádza viacerými disciplínami.
2. Marketing predstavuje všetky činnosti, ktoré sú spojené s výrobkom od chvíle vzniku nápadu výrobok vyrábať až dovtedy kým sa nedostane ku konečnému spotrebiteľovi.
3. Marketing má zabezpečiť aby sa správny výrobok v správnej kvalite, v správnom čase dostal na správne miesto za správnu cenu k správnemu odberateľovi.
4. Marketing je vyhľadávanie šancí a spoznávanie rizík.
Chápanie marketingu v praxi
- určitá podnikateľská filozofia (vychádza z potrieb zákazníka)
- určitý systém podnikateľských aktivít: - systematizácia M výskumu; - prognózovanie predaja a s ním spojené aktivity; - vypracovanie M stratégie; - realizácia predaja; - komunikácia s partnermi
Zásady vykonávania marketingu
1. univerzálny recept na marketing neexistuje,
2. všetky marketingové úvahy začínajú u zákazníka,
3. zákazník sa nesmie sklamať, t. j. sľúbený tovar musí dostať,
4. zákazníka nestačí iba počúvať, ale ho treba aj ovplyvňovať,
5. nestačí iba vyrábať, ale je nutné vopred si zaistiť predaj výrobkov,
6. treba si vybudovať logický systém zbierania a spracovania marketingových informácií (nestačia náhodne)
7. aj na obsadenom trhu je možné uspieť, ak dokážete uplatniť M myslenie v praxi...
Kľúčové slová:
5 úrovní kvality výrobku
trh
členenie trhu
marketingový algoritmus
marketing
marketingový mix
zásady marketingu
Obsah:
- 1. Marketing ako metóda riadenia – definícia, čo je Marketing a čo nie je
2. Chápanie marketingu v praxi
3. Zásady vykonávania marketingu
4. Marketingový algoritmus
5. Marketingový mix – čo je to, nástroje 4P
6. Čo je trh a členenie
7. Segmentácia trhu
8. Nákupné chovanie spotrebiteľa a organizácií
9. Veličny veľkosti trhu
10. 5 úrovní kvality výrobku
11. Sortiment
12. Meno výrobku, v čom je rozdiel medzi značkou a menom
13. Politika značky, členenie stratégie značky
14. Pravidlá tvorby značky a prvky značky
15. Značka obchodníka
16. Obal a jeho funkcie
17. Tvorba obalu
18. Čiarkový kód EAN
19. Cena, jej funkcie a cenová politika
20. Cenová elasticita dopytu
21. Stretégia zavádzacej ceny
22. Cena orientovaná na náklady
23. Cena orientovaná na dopyt
24. Cena orientovaná na konkurenciu
25. Cenová diferenciácia
26. Rabaty
27. Platobné podmienky
29. Veľkoobchod
30. Maloobchod
31. Doprava
32. Logistika
33. Propagačná analýza
34. Propagačný cieľ
35. COPY stratégia
36. Propagačné prostriedky a kritéria pri ich výbere
37. Propagačné média a časové nasadenie propagácie
38. Podpora predaja
39. Osobný predaj
40. Výskum trhu, úloha, postup výskumu trhu
41. Písomné opytovanie
42. Telefonicé opytovanie
43. Ústne opytovanie
44. Pozorovanie
45. Ostatné metódy výskumu trhu
46. Dotazník a tvorba otázok
Zdroje:
- skriptá marketing
- prednášky
- cvičenia z marketingu