Popis:
11. Organizačná kultúra, sociálna zodpovednosť a etika v podnikaní
a) Podstata a obsah organizačnej kultúry.
b) Charakteristika hodnotenia organizačnej kultúry.
c) Organizačná kultúra na Slovensku.
d) Sociálna zodpovednosť.
e) Etika v podnikaní a manažmente.
a) Podstata a obsah organizačnej kultúry
Organizačná kultúra:
- charakteristiky a hodnoty, ktoré odlišujú členov jednej skupiny ľudí od členov druhej skupiny - systém spoločnej mienky (spol. jazyk, náboženstvo, hodnoty...)
- systém hodnôt, symbolov, rituálov, mýtov, a praktík, ktoré sa časom vyvinuli v organizácii a ktoré zdieľajú všetci členovia organizácie.
- sú zdieľané súbory kréd, hodnôt a noriem organizácie, ktoré ovplyvňujú organizačné správanie.
...
...
12. Informácie a kontrolné systémy v organizácii. Informácie v organizácii
a) vývoj MIS
b) dizajn
c) implementácia
d) proces kontroly
e) typy kontroly
f) zameranie kontroly
MIS
Systém, ktorý pravidelne poskytuje managerovi potrebné informácie
- Môže byť scomputerizovaný, ale aj manuálny
- Treba rozlišovať pojmy INFORMÁCIE a ÚDAJE
- údaje – surové, nespracované a nezanalyzované fakty [mená, množstvá, ..]
- informácie – zanalyzované a spracované údaje
- MIS zbiera údaje, spracúva ich na relevantné informácie a poskytuje ich managerom
...
Kľúčové slová:
personálny manažment
organizačná kultúra
etika v podnikaní
ľudské zdroje
vzdelávanie
pracovníkov
training
Obsah:
- 11. Organizačná kultúra, sociálna zodpovednosť a etika v podnikaní
12. Informácie a kontrolné systémy v organizácii. Informácie v organizácii
13. Podstata a obsah personálneho manažmentu
14. Funkcie presonálneho manažmentu
15 Faktory externeho prostredia
15. Faktory externého prostredia manažmentu ľudských zdrojov
16. Faktory interného prostredia manažmentu ľudských zdrojov
17. Plánovanie počtu a štruktúry pracovníkov
18. Zdroje a metódy získavania ( náboru) pracovníkov v organizácii
19. Výber pracovníkov
20. Odmeňovanie pracovníkov v organizáciách
21. Riadenie pracovného výkonu (performance management)
22. Motivácia
23. Výchova a vzdelávanie (training) pracovníkov
24. Rozvoj kariéry
25. Správanie sa v organizácii
26. Učiace sa organizácie