Popis:
1) neverbálna komunikácia a jej zložky
Za neverbálnu komunikačné prostriedky pokladáme také, ktoré nemajú čistú jazykovú podobu, ale v reči sa s nimi ako sprievodnými prostriedkami počíta. V hovorených prejavoch sú to zvukové a pohybové prostriedky. V živote každého z nás sa mimoslovné prejavy objavujú skôr ako rečový prejav; prv než začneme hovoriť, komunikujeme so svojím okolím neverbálne. Neverbálna komunikácia sa môže podstatným spôsobom zmeniť obsah jazykovej zložky.Termín neverbálna napovedá, že účastníci komunikácie si informácie vymieňajú inak než slovným spôsobom. Do "rozhovoru" sú zapojené gestá, výraz tváre, hlas, pohyby, dotyky, zovňajšok atď. Počas jedného stretnutia si účastníci o sebe vytvoria "prvý dojem".
Mimika-výraz tváre, to sú pohyby úst, čela a brady, ktoré sprevádzajú hovorený prejav. Tieto pohyby sú spontánne, mimovoľné, hovoriaci si ich podobu a silu neuvedomuje,
Haptika-dotykové správanie, dotyková komunikácia,
Gestika,- Sú to pohyby, ktorými možno významne vymieňať informácie medzi suďme
Kinezika-pohyby,
Proxemika-priblíženie a oddialenie,
Paralingvistika-doprovodné rysy jazykového prejavu, ktoré podstatným spôsobom ovplyvňujúí význam a zmysel komunikovania
Kľúčové slová:
komunikácia
manažér
psychológia trhu
obchod
pracovný proces
temperament
typológia
spotrebiteľské správanie
Obsah:
- 1) neverbálna komunikácia a jej zložky
2) čo ovplyvňuje postoje spotrebiteľov
3) dotazník a jeho využitie v obchodnej činnosti
4) potreby a ich členenie
5) hluk a hlučnosť na pracovisku
6) osobnosť manažéra a štýl jednania
7) A. Maslow - klasifikácia potrieb
8) základné fázy obchodného rokovania - psychologická príprava
9) racionálne a emocionálne kúpne motívy
10) spoločenské podujatia v obchodnom styku
11) výhody a nevýhody tímového rokovania
12) mimika a zrakový kontakt
13) uveďte celospoločenské činitele, ktoré ovplyvňujú spotrebiteľské správanie jednotlivca tak aj skupiny
14) predmet psychológie trhu
15) špecifické metódy psychológie obchodu - trhu
...
...
...
57) mimika a zrakový kontakt (opakuje)
58) uveďte požiadavky, ktoré sú dôležité z hľadiska osvetlenia pre optimálnu zrakovú výkonnosť
59) uveďte 4 základné možnosti, ktoré sa uvádzajú pri vzťahu medzi imidžom a firmou
60) negatívne javy v pracovnom procese
61) stručne definujte základné formy verbálnej komunikácie
62) psychická záťaž v pracovnom procese
63) metódy používané v psychológii v obchode
64) relaxácia a jej miesto v psychohygiene
65) faktory spotrebiteľského správania
66) psychické a psychologické zručnosti manažéra
67) stres v pracovnom procese
68) uveďte tri známe teórie osobnosti
69) vymenujte fázy obchodného rokovania a uveďte kroky prvej fázy
70) typológia osobnosti podľa Hypokrata (vychádzajúca z temperamentu a základných telových tekutín)
71) Faktory ovplyvňujúce proces pravého rozhodovania v spotrebiteľskom správaní