Popis:
1. Algoritmus
- je konečná postupnosť dobre definovaných inštrukcií na splnenie určitej úlohy.
- algoritmy môžu byť zapísané (implementované) vo forme počítačových programov.
- logická chyba v algoritme môže viesť k zlyhaniu výsledného programu.
- pojem algoritmu sa často ilustruje na príklade receptu, hoci algoritmy sú často oveľa zložitejšie.
- v algoritmoch sa často niekoľko krokov viacnásobne opakuje (iterácia), alebo ďalší postup závisí od aktuálneho stavu (vetvenie).
- na riešenie tej istej úlohy môže existovať niekoľko rôznych algoritmov s rôznymi postupnosťami inštrukcií.
- rôzne algoritmy sa tiež môžu líšiť v množstve času a pamäte potrebných na splnenie úlohy
- slovo algoritmus je odvodené od mena stredovekého matematika Muhammada al-Chorezmího.
2. Systém hesiel
- často pracujeme z údajmi, ktoré spadajú pod ochranu osobných údajov, resp. je potrebné zabezpečiť počítač pred neautorizovaným zásahom, či vstupom do počítača.
- prístupu k počítačom a teda k údajom zabezpečíme prostredníctvom systému hesiel.
- pri voľbe hesla by sme mali dodržať nasledujúce pravidlá:
- heslo nemá byť variáciou užívateľského mena
- heslo by malo obsahovať min. 8 znakov
- je vhodné, ak v hesle kombinujeme veľké a malé písmená, číslice, ako aj interpunkčné znamienka – bodky,
pomlčky a pod.
- heslo nikomu nehovorte
- heslo by sme mali meniť aspoň raz v priebehu 6 mesiacov
- dobrá heslová politika zvýši odolnosť počítačového systému pred napadnutím a nelegálnemu prístupu ku chráneným údajom.
- bezpečné heslo je také, ktoré nie je jednoducho zistiteľné, uhádnuteľné alebo inak ľahko zneužiteľné
- heslo by nemalo vzniknúť z niektorého z údajov o nás, alebo našom okolí
- určite by to nemalo byť napr. svoje vlastné meno, meno člena rodiny, rodné číslo, dátum narodenia, číslo domu, adresa a pod.
- čím viac znakov v hesle použijeme, tým zložitejšie ho dokáže útočník odhaliť
- napr. štvormiestne heslo hacker zistí za 2 minúty
...
Kľúčové slová:
skúška
informatika
algoritmus
autorizácia
operačné systémy
atramentová tlačiareň
tlačiarne
vektorová grafika
sociálne siete
OEM
MySpace
Facebook
LinkedIn
Obsah:
- 1. Algoritmus
2. Systém hesiel
3. Autorizácia
4. Downgrade
5. Ktorý operačný systém nepatrí pod Windows?
6. Operačné systémy
6.1 Rozdelenie operačných systémov
6.2 Najznámejšie operačné systémy
7. Atramentová a ihličková tlačiareň
7.1 Atramentová tlačiareň
7.2 Ihličková tlačiareň
8. Vektorová a bitmapová grafika
8.1 Vektorová grafika
8.2 Bitmapová grafika
9. Netiketa
10. OEM
11. Sociálne siete
11.1 MySpace
11.2 Facebook
11.3 LinkedIn
11.4 Typy sociálnych sietí
12. Unicode