Vypracované otázky na test z Mikroekonómie
«»
Popis:
1. Ekonómia a ekonomika
EKONÓMIA
Predmet skúmania ekonómie
Ekonómia ako veda je systém poznatkov a názorov o skúmaní spôsobov ako uspokojovať ľudské potreby. Predmetom je analýza uspokojovania ľudských potrieb, motívov uspokojovania potrieb, motívov výroby a reprodukčného procesu, makroekonomických veličín, riešenie problému vzácnosti (svet neobmedzených potrieb voči svetu obmedzených statkov). Riešenie problému vzácnosti je v spájaní a združovaní ľudí, v deľbe práce, kooperácii a integrácii. Takto vznikajú ekonomické vzťahy a v konečnom dôsledku aj ekonomika (ekonomická štruktúra spoločnosti)...
2. Mikroekonomická teória spotrebiteľa - Užitočnosť a rozhodovanie spotrebiteľa
Užitočnosť : je uspokojovanie ako subjektívny pocit zo spotreby určitého statku
Sú dva princípy k meraniu užitočnosti: kardinalistický a ordinalistický. Obidva vychádzajú z toho, že spotrebiteľ sa usiluje maximalizovať svoju užitočnosť pri daných cenách a množstve peňazí, ktoré má k dispozícii.
Kardinalistický prístup k meraniu užitočnosti : podstatou je že spotrebiteľ je schopný merať veľkosť užitočnosti CU, ktorú mu prináša spotreba určitého statku a teda vie vyjadriť v absolútnych jednotkách , číslach. Sú dva Gosenové zákony
Prvá zákon: zákon klesajúcej hraničnej užitočnosti
Druhý zákon : je zákon vyrovnávania hraničnej užitočnosti
Celková užitočnosť
Hraničná užitočnosť: HU sa používa v zmysle dodatočná užitočnosť teda prírastok celkovej užitočnosti pri spotrebe ďalšieho statku
...
Kľúčové slová:
mikroekonomická teória
Obsah:
- 1. Ekonómia a ekonomika
2. Mikroekonomická teória spotrebiteľa - Užitočnosť a rozhodovanie spotrebiteľa
3. Mikroekonomická teória spotrebiteľa - Rozpočtové obmedzenia a rovnováha spotrebiteľa
4. Mikroekonomická teória spotrebiteľa - Formovanie dopytu spotrebiteľa
5. Mikroekonomická teória firmy – Firma
6. Mikroekonomická teória firmy – Teória výroby
7. Mikroekonomická teória firmy – Rozpočtové obmedzenia a optimum firmy
8. Mikroekonomická teória firmy – Náklady Firmy
9. Firma v podmienkach dokonalej konkurencie
10. Firma v podmienkach nedokonalej konkurencie
11. Trh výrobných faktorov
12. Zlyhanie trhu a štátne opatrenie
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.