Popis:
1. Uveďte a popíšte ciele personálného manažmentu
Personálny manažment: činnosť, ktorej pozornosť sa sústreďuje na zamestnancov (ľudské zdroje) a ktorá sa spolu s ostatnými funkčnými oblasťami manažmentu podieľa na dosiahnutí SYNERGICKÉHO EFEKTU: splnení cieľov zamestnancov i organizácie ako celku
Hlavný cieľ personálného manažmentu: -slúžiť tomu, aby bola organizácia výkonná a dosiahla konkurenčnú výhodu
AKO? zvyšovaním produktivity práce, lepším využitím: Ľudských zdrojov, Informačných zdrojov, Materiálnych zdrojov, Finančných zdrojov
Ciele personálného manažmentu
Spoločenský cieľ: rešpektovanie požiadaviek a vplyvov spoločnosti, v ktorej organizácia pôsobí (cez zákony, normy vplýva na spoločnosť, zákonník práce -bez neho sa nepohne)
Osobné ciele: pomoc zamestnancom pri napĺňaní ich osobných cieľov, ktoré ovplyvnia ich výkonnosť a spokojnosť (osobné ciele v súlade s cieľmi organizácie poskytnutie zamestnancom postup, ....)
Funkčný cieľ: úroveň a náklady jednotlivých činností musia byť primerané konkrétnym podmienkam v organizácii (malo by byť zdôvodnené, akým spôsobom budeme obsadzovať pracovné miesta, hľadať najvhodnejšieho kandidáta na danú pozíciu,
2 .Uveďte načo sú zamerané základné úlohy personálného manažmentu
a) Zabezpečenie potrebného počtu zamestnancov v požadovanej profesijnej i kvalifikačnej štruktúre a v dynamickom súlade so strategickými cieľmi organizácie
b) Zosúladenie správania sa zamestnancov so strategickými cieľmi organizácie (zabezpečenie tzv. pozitívneho správania sa)
3. Subjekty personálného manažmentu
- vrcholový manažment -vymedzenie priestoru na strategické úvahy a rozhodnutia na všetkých riadiacich úrovniach
- personálny útvar -je to špecializované pracovisko na zabezpečenie koncepčných, metodicko-poradenských, operatívnych, evidenčných a rozborových prác pre potreby riadenia ľudí
- línioví manažéri -zodpovedajú za chod a ekonomické výsledky jednotlivých oddelení a je ich úlohou aj riadiť svojich zamestnancov
- zamestnanci -zastupovanie zamestnancov prostredníctvom príslušných odborových organ.
...
Kľúčové slová:
personálny manažment
ergonómia
teleworking
pružný pracovný čas
pracovné vzťahy
pracovné režimy
odmeňovanie
kariéra
adaptačný proces
zamestnanci
Obsah:
- 1. Uveďte a popíšte ciele PM
2. Uveďte načo sú zamerané základné úlohy PM
3. Subjekty PM
4. Varianty organizačného zabezpečenia PM
5. Uveďte 5 úloh, ktoré plnia línioví manažéri
6. Uveďte, čo je cieľom analýzy práce
7. Uveďte, čo je cieľom projektovania pracovných miest
8.Uveďte základné metódy projektovania pracovných miest
9. Akými spôsobmi sa realizuje striedanie pracovných úloh:
10. Akými spôsobmi môže prebiehať združovanie pracovných úloh:
11. Čo je úlohou získavania zamestnancov
12. Vymenujte 5 výhod, ktoré plynú pre org. keď sa rozhodne obsadiť voľné prac. miesta z interných zdrojov:
13. 5 výhod pri obsadení prac. miesta z externých zdrojov
14. Pri akej činnosti PM je vhodné použiť marketingové pravidlo AIDA:
15. Uveďte, akými pomerovými ukazovateľmi je možné hodnotiť efektívnosť procesu získavania zamestnancov:
16. Uveďte tri druhy kritérií výberu zamestnancov
17. Vymenujte jednotlivé stupne procesu výberu zamestnancov
18. Uveďte druhy výberových rozhovorov z hľadiska obsahu
19.Uveďte druhy výberových rozhovorov z hľadiska formy
20. Charakterizujte sekvenčný výberový rozhovor
21. Rozmiestňovanie zamestnancov sa týka
22. Vymenujte zložky adaptačného procesu
23. Cieľom sociálnej adaptácie je
24. Cieľom adaptácie na organizačnú kultúru je
25. OUTPLACEMENT – riadenie odchodu zamestnancov
26. Uveďte oblasti kvalifikačné prípravy zamestnancov
27. Uveďte prístupy organizácii k vzdelávaniu a rozvoju zamestnancov
28. Cyklus vzdelávania a rozvoja zamestnancov zahŕňa tieto aktivity:
29. Uveďte možnosti hodnotenia efektívnosti vzdelávania
30. Uveďte princíp hodnotenia pracovného správania
31. Vymenujte jednotlivé etapy kariéry
32. Charakterizujte etapu rozvoja a angažovanosti
33. Riadenie kariéry je
34. Charakterizujte politiku riadenia kariéry
35. Vymenujte jednotlivé typy kotiev kariéry
36. Uveďte metódy hodnotenia pracovného výkonu
37. Charakterizujte checklist
38. Hodnotenie porovnávaním môže prebiehať niekoľkým spôsobmi:
39. Grafická hodnotiaca stupnica
40. Na základe čoho možno posúdiť výkon zamestnanca
41. Čo sa považuje za súčasť systému odmeňovania
42. Organizácie sledujú v oblasti odmeňovania predovšetkým nasledujúce ciele
43. Zamestnanci vyžadujú od systému odmeňovania
44. Uveďte nástroje, ktoré sa využívajú pri tvorbe mzdového systému
45. Uveďte základné skupiny zamestnaneckých výhod a služieb
46. Uveďte aspoň 5 typov neštandardných pracovných režimov
47. Uveďte 5 skupín pracovných vzťahov
48. Charakterizujte pracovné prostredie
49. Charakterizujte prvú generáciu pružného pracovného času
50. Charakterizujte teleworkink
51. Charakterizujte ergonómiu