Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 117
projektov

Vypracované otázky - Profilové poznatky

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
63 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
2778
Posledná úprava
18.11.2019
Zobrazené
4 004 x
Autor:
lokoosk
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1/ Význam členstva v Európskej únii pre naše školstvo a vzdelávanie:

Vstupom SR do spoločenstva štátov EU - svetovej hospodárskej veľmoci
získala naša republika nasledovné možnosti:

Jednotný európsky pracovný trh poskytuje nasledovné možnosti:

• uplatnenie sa v inej krajine,
• vzdelávať sa aj na vzdelávacích inštitúciách v Európe,
• zveľadiť našu krajinu,
• SR má možnosť čerpať finančné prostriedky z fondov EÚ,
• intenzívnejšie sa zapájať do medzinárodných programov,
• študenti odchádzajú za vzdelaním do zahraničia
• dochádza k prelínaniu kultúr, vzájomnému obohacovaniu,
• na Slovensko prichádzajú zahraniční učitelia, zahraniční odborníci,
• Európsky sociálny fond ponúka veľké možnosti pre rozvoj odborného vzdelávania a zamestnanosti,
• vzájomná výmena informácií, obohacovanie skúseností, inšpirácia, deľba práce, čo spolu s finančnou podporou umožní vyriešiť mnohé problémy vzdelávacieho a výchovného systému v SR.
• projekty inovatívneho vyučovania a učenia sa
• štruktúru, v ktorej možno riešiť otázky prekračujúce hranice jednej krajiny, ako je zavádzanie nových technológií do vzdelávania, či medzinárodné uznávanie kvalifikácií

Tvorivo-humánne vzdelávanie a výchova - rozhodujúci zdroj budúceho rozvoja, prosperity a konkurencieschopnosti SR.

Kľúčové slová:

členstvo v Európskej únii

vzdelávanie

praktická príprava

technické normy

normalizačné organizácie

zhoda výrobkov



Obsah:
  • 1/ Význam členstva v Európskej únii pre naše školstvo a vzdelávanie:
    2/Význam celoživotného vzdelávania a učenie sa: výchovné a vzdelávacie aktivity celoživ. vzdelávania/subsystémy/: formálne, neformálne vzdelávanie. informálne učenie sa
    3.Národný program výchovy a vzdelávania
    4/ Zmeny prebiehajúce v súčasnom školskom systéme
    5. Úlohy a význam štandardizácie stredoškolského vzdelávania. štandard stredoškolského odborného vzdelávania, požiadavky vymedzené v ňom.
    6. Stupne stredoškolského vzdelávania
    7. Smery vzdelávania. rozdiel medzi všeobecným a odborným vzdelávaním:
    8. Základné formy praktickej prípravy:
    9. Kľúčové kompetencie. kompetencie, zručnosti, profil absolventa odboru:
    10. Definícia pojmov: technická norma, technický predpis, normalizácia, predmet technických noriem:
    11. Delenie technických noriem podľa oblasti pôsobnosti a podľa obsahu:
    12. Úprava a označovanie našich národných technických noriem a prebratých noriem do sústavy našich STN: triediaci znak:
    13. Rozdelenie technických noriem v sústave STN podľa pôvodu a ich zastúpenie podľa rôznych odborných oblastí:
    14. Orgány zastrešujúce technickú normalizáciu na Slovensku: národný normalizačný orgán Slovenska - SÚTN, činnosti, členstvo v národných normalizačných organizáciach:
    15. Medzinárodné a európske normalizačné organizácie, členstvo v týchto normalizačných organizáciách:
    16. Poslanie Európskej komisie pre normalizáciu: vznik európskych noriem:
    17. Význam jednotnej normalizácie v Európe: prekážky obchodu v Európe a ich odstraňovanie:
    18. Postup vytvárania jednotného trhu. štyri základné slobody:
    19. Postup prijímania európskych noriem do sústavy národných noriem členských krajín:
    20. Posudzovanie zhody výrobkov: určené výrobky:
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko