Popis:
1. Zákazníci sa stali pánmi trhu. Požadujú cenu, výber i kvalitu. Sú to 3 vrcholy trojuholníka. Vzťahy medzi nimi veľmi úzko súvisia. trojuholník nie je statický, v priebehu minulých rokov sa jeho vrcholom stávalo zvyšovanie kvality, konkurencie kvalitou, znižovanie nákladov, konkurencia cenou, zvyšovanie pružnosti konkurencie termínom dodania. Najlepšie postavenie majú tie firmy, ktoré dokážu reagovať čo najrýchlejšie a vysokým tempom rozvíjajú variabilitu výrobkov, tzn. pre rôznych zákazníkov majú také varianty výrobkov, ktoré vyhovujú ich individuálnym potrebám. Nároční zákazníci sú ochotní zaplatiť vyššiu cenu za kvalitu a za rýchle a spoľahlivé dodanie. Na týchto zákazníkov sa zameriavajú vedúce podniky, chudobnejších zákazníkov, tých ktorí čakajú na najvýhodnejšiu cenu, tieto vedúce podniky prenechávajú menej schopným konkurentom.
Kľúčové slová:
logistika
film
Otázky k filmom Logistika pro 21. století
Logistika pro 21. století
Obsah:
- Otázky:
1. Vysvetlite trojuholník kvalita, čas, cena vo vzťahu k požiadavkám zákazníkov.
2. Charakterizujte alternatívy stratégie podniku v oblasti logistiky.
3. Vysvetlite možnosti konkurovania podniku prostredníctvom logistických služieb.
4. Vysvetlite diferenciáciu úrovne logistických služieb pri analýze životného cyklu výrobku.
5. Charakterizujte základné vývojové etapy podnikovej logistiky.
6. Vysvetlite integráciu logistických reťazcov a jej základné dimenzie.
7. Vysvetlite SCHM ako efektívne riadenie procesných hodnototvorných reťazcov.
8. Charakterizujte systém EAN.UCC.
9. Vysvetlite pojmy reťazcový efekt, rozkmytanie reťazca.
10. Čo je významným integračným faktorom súčasných logistických riešení a prečo?
Zdroje: