Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 056   projektov
0 nových

Vypracované otázky z Intermodálnej prepravy

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
22 x
Veľkosť
0,8 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
41981
Posledná úprava
30.04.2013
Zobrazené
1 646 x
Autor:
katarina.bernacikova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Definovanie pojmov Kombinovaná doprava KD
Priama (monomodálna) preprava - Preprava jedným druhom dopravy
Multimodálna preprava - preprava minimálne 2 druhmi dopravy

Intermodálna preprava - preprava viacerými druhmi dopravy pomocou jednej a tej istej nákladovej jednotky kombinovanej dopravy bez manipulácií s jej obsahom počas prepravy

Kombinovaná doprava – je preprava tovaru v tej istej nákladovej jednotke KD najmenej
dvoma rôznymi druhmi dopravy, bez manipulácie s jej obsahom počas prepravy.
Podstatná časť trasy by mala byť realizovaná železničnou, vodnou a leteckou dopravou, pričom počiatočná a konečná doprava po pozemnej komunikácii by mala byť čo najkratšia
Pozemná kombinovaná doprava - preprava tovaru v stále rovnakej nákladovej jednotke po ceste a železnici
Technológia RO-LA – preprava cestných vozidiel špeciálnymi železničnými vozňami s nízkou podlahou po celej dĺžke vozňa technológiou horizontálne prekládky
Sprevádzaná doprava - preprava cestných vozidiel iným druhom dopravy (vlakom, plavidlom) aj s posádkou
Nesprevádzaná doprava - preprava cestných vozidiel iným druhom dopravy (vlakom, plavidlom) bez posádky
Technológia Ro-Ro - preprava cestných vozidiel špeciálnymi plavidlami (vlakmi) technológiou horizontálnej prekládky po vlastnej osi
Technológia Lo-Lo - vertikálna technológia manipulácie s nákladovými jednotkami KD pomocou zdvíhacieho zariadenia
Nákladová (prepravná) jednotka KD - kontajner, výmenná nadstavba, cestný náves, podvojný náves, cestné vozidlo, cestná súprava
Kontajner - nákladová jednotka tvaru hranola normalizovaných rozmerov a konštrukcie umožňujúca horizontálne aj vertikálne premiestňovanie, ako aj stohovanie vo vrstvách
Výmenná nadstavba - špeciálna normalizovaná nákladová jednotka kombinovanej dopravy na prepravu tovaru s opornými nohami manipulovateľná prostriedkami na kombinovanú dopravu používa sa v kombinovanej doprave pozemná komunikácia / železnica
...

2. Význam Kombinovanej dopravy (KD) v obehových procesoch a jej prevádzkové a spoločensko-ekonomické účinky
Ekologizácia dopravy a prepravy patrí medzi nosné a podporované programy v rámci Európskej Únie (EU). Význam kombinovanej prepravy vystupuje do popredia predovšetkým v posledných rokoch v súvislosti s obecnou snahou regulácie neúmerného rastu cestnej prepravy a z dôvodu negatívneho dopadu nadmernej cestnej prevádzky na životné prostredie. 

Prevádzkové účinky:
- zrýchlenie prevádzkového procesu (napr.: lodné vybavenie už v termináloch, v spôsobe
manipulácie s tovarom)
- zabezpečenie tovaru proti poškodeniu alebo strate
- úspora energie, živej práce (pri balení, uskladňovaní pri preprave pri manipulácii )

Spoločensko - ekonomické účinky:
1. Priame:
- úspora nákladov na výstavbu a údržbu cestnej infraštruktúry, úspora nákladov na bezpečnostné vybavenie cestnej komunikácie

2. Nepriame:
- Eliminácia nepriaznivých účinkov na ekológiu, nehodovosť, bezpečnosť, životné prostredie
- Bezpečnosť dopravy v železničnej doprave v nákladnej doprave je vrátane prekládky z cestnej dopravy na KD (presunutie prep. z cestnej na žele. sa znižuje nehodovosť o 95% smrteľných nehôd) 
- Znečistenie ovzdušia až o 1/3, emisie až o 90 %, nedokonalé spaľovanie nafty (zníženie emisií pri... 

Kľúčové slová:

intermodálna preprava

kombinovaná preprava

otázky z intermodálnej prepravy

význam kombinovanej dopravy

SKD

NJKD

AGTC

kontajnery

železničné vozne



Obsah:
  • 1. Definovanie pojmov Kombinovaná doprava KD
    2. Význam Kombinovanej dopravy (KD) v obehových procesoch a jej prevádzkové a spoločensko-ekonomické účinky
    3. Vplyv KD na znižovanie nepriaznivých účinkov dopravy na životné prostredie
    4. Klasifikácia systému KD (SKD)
    5. Základná technicko-ekonomická charakteristika SKD
    6. Klasické prepravné systémy, manipulácie a distribúcie tovaru
    7. Základné legislatívne normy upravujúce podmienky realizácie KD
    8. Európska dohoda AGTC – zameranie na zákl. ciele
    9. Systémové opatrenia na podporu rozvoja KD v podmienkach SR
    10. Postavenie a funkcie UIRR (Únia spoločnosti operátorov KD – sídlo Brusel)
    11. Operátori KD v rámci SR a ich základné úlohy v SR
    12. Súčasný stav a očakávaný vývoj KD v rámci UIRR a v rámci SR
    13. Klasifikácia technickej základne KD
    14. Nákladové jednotky KD (NJKD)
    15. Veľké kontajnery (VK)
    16. Výmenné nástavby (VN)
    17. Železničné vozne na prepravu veľkých kontajnerov, výmenných nadstavieb
    18. Železničné vozne na prepravu cestných návesov (CN)
    19. Železničné vozne na prepravu cestných súprav (CS)
    20. Terminály KD a ich základné funkcie + doplnkové funkcie (nielen základne pojmy)
    21. Najdôležitejšie prvky Terminálov Kombinovanej Dopravy (TKD) a základné zásady projektovania
    22. Technológie obsluhy TKD
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko