Vypracované otázky z knihy prof. Sedláka - Základy manažmentu
«»
Popis:
55 strán kvalitne vypracovaných otázok z knihy Prof. Mikuláša Sedláka - základy manažmentu. Otázky sú prehľadné a usporiadané podľa jednotlivých kapitol.
1. kapitola: Manažment – špecifická ľudská činnosť a veda
1. Čo rozumieme spoločenskou (sociálnou) organizáciou a prečo je predmetom záujmu teórie i praxe?
Za spoločenskú (sociálnu) organizáciu rozumieme organizáciu chápanú v najužšom zmysle, tzn. že ju tvoria objekty pozostávajúce z ľudí a z technických prostriedkov, ktoré ľudské bytosti používajú pri práci. Základným prvkom ich existencie a fungovania sú ľudské bytosti. Organizácie ako spoločenské entity sú predmetom záujmu teórie i praxe predovšetkým z týchto dôvodov:
- Organizácie sú nevyhnutnou súčasťou každej civilizácie – sú dôležitými spoločenskými objavmi, ktoré existujú od nepamäti.
- Organizácie ovplyvňujú každého člena spoločnosti a pôsobia na všetky jeho stránky – poskytujú ľudom výrobky a služby. Stretávame sa s nimi vo všetkých fázach životného cyklu, od pôrodu, vzdelávania, cez prácu, trávenie voľného času až po smrť. S mnohými organizáciami prichádzame každodenne do kontaktu.
- Organizácie sú čoraz viac hybnou silou veľkých spoločenských zmien – s mnohými užitočnými myšlienkami a inováciami prichádzajú jednotlivci.
- Budúcnosť ľudskej spoločnosti bude závisieť od organizácií – jej úspech je totiž väčšinou podmienený schopnosťou riadiť organizácie efektívne
2. Ktoré sú spoločné atribúty (znaky) rozličných druhov organizácií?
- Organizácie predstavujú abstraktné spoločenské entity – sú ťažko postihnuteľné, keďže navonok vidíme len niektoré ich stránky, napríklad budovy, ktoré vlastnia.
- Organizácie sú určené na to, aby dosahovali špecifické ciele – čiže sa vyznačujú cieľovo orientovaným správaním.
...
Kľúčové slová:
koncepcie západného manažmentu
systémová charakteristika procesu manažmentu
rozhodovanie
informačný systém
Obsah:
- 1. kapitola: Manažment – špecifická ľudská činnosť a veda
2. kapitola: Koncepcie („školy“) západného manažmentu
3. kapitola: Komplexná (systémová) charakteristika procesu manažmentu
4. kapitola: Rozhodovanie (rozhodovací proces)
5. kapitola: Informácie a informačný systém
6. kapitola: Plánovanie a kontrola
7. kapitola: Strategické plánovanie, implementácia a kontrola stratégie
8. kapitola: Organizovanie a organizačná štruktúra
9. kapitola: Vedenie ľudí
10. kapitola: Manažéri – vykonávatelia procesu manažmentu
Zdroje:
- Kniha: Základy manažmentu
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.