Vypracované otázky z Marketingu
«»
Popis:
1. Marketing- vznik, vývoj, podstata, definícia, klasifikácia
Marketing je v praxi i teórií chápaný ako:
1. Určitá podnikateľská filozofia, ktorá vždy kladie zákazníka na prvé miesto
2. Určitý systém podnikových aktivít
Vznik marketingu:
- Marketingové prístupy- už deľbou spoločenskej práce
- Ako teoretická disciplína (nie vedná)- na prelome 19.-20- stor. (v r. 1920 na amerických univerzitách)
- Výraznejší záujem o marketingovú teóriu- v roku 1929 (hosp. kríza)- realizačná funkcia marketingu (stimulovanie dopytu, realizácia výroby)
- Po 2. Svetovej vojne- rozšírenie do vyspelých krajín Európy i Japonska- poznávacia funkcia marketingu (dokonalé poznávanie potrieb)
- 70. A 80. Roky 20. Storočia- internacionalizácia svetového trhu a hospodárskeho života- vznik medzinárodného spoločenského marketingu
Spoločenský marketing akceptuje potreby všetkých členov spoločnosti, nielen svojich zákazníkov
Kľúčové slová:
stupen nasytenosti
distribucna politika
cenova politika
rabaty
swot analyza
BCG matica
GE matica
Obsah:
- 1. Marketing- vznik, vývoj, podstata, definícia, klasifikácia
2. Holistický marketing
3. Základné pojmy marketingového procesu
4. Trh, trhové veličiny, poznávanie a ovplyvňovanie trhu
5. Ponuka a dopyt: definícia, cenová elasticita, faktory cenovej elasticity
6. Marketingová filozofia: ciele podniku, poradie medzi konkurenciou, druhy konkurencie, štádia vývoja filozofie podniku
7. Manažérstvo marketingovej činnosti - proces marketingového riadenia
8. Marketingový výskum: analýza trhových príležitostí, výskum a vývoj cieľových trhov
...
...
...
14. Cena: základy teórie ceny, prístupy k tvorbe ceny
15. Cenová politika: determinanty tvorby cien, cenová stratégia, diferenciácia ceny, politika v oblasti obchodných podmienok
16. Distribúcia: akvizičná a fyzická distribúcia
17. Distribúcia: distribučná politika, úlohy, distribučné orgány a kanály
18. Komunikácia: komunikačná politika - úlohy, komunikačný mix
19. Komunikácia: integrovaná marketingová komunikácia, Corporate Identity
20. Priamy marketing, vzťahový marketing, event marketing a on - line marketing
Zdroje:
- Marketing1, Marketing 2, wikipedia, prednasky , zaklady marketingu1, zakladymarketingu 2, vseobecna ekonomicka teoria
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.