Popis:
1. Mediálne právo a jeho charakteristika
Predmetom mediálneho práva je šírenie informácii k občanom v súlade s ústavne zaručenou slobodou prejavu, slova a tlače. (druhá hlava, tretí oddiel ústavy SR). Sloboda prejavu, slova a tlače a spoločenské poslanie periodickej tlače a ostatných hromadných informačných prostriedkov (HIP) sú materiálne zabezpečené tým, že sa občanom a ich organizáciám dávajú k dispozícii vydavateľské a tlačové podniky, rozhlas, televízia, film a iné HIP.
Pri podávaní informácii musí byť zabezpečená ich všestrannosť, názorová pluralita, objektívnosť a nestrannosť spravodajských programov, musí byť zabezpečené, aby boli informácie vysielané v súlade s predpismi. Musí byť poskytnutý čas a miesto na podanie dôležitého oznamu, alebo výzvy o napr. vojnovom stave. Zabezpečiť pri vysielaní programov používanie štátneho jazyka a jazykov národnostných menšín v súlade s osobitými predpismi.
Kľúčové slová:
mediálne právo
reklama
médiá
Obsah:
- 1. Mediálne právo a jeho charakteristika
2. Sloboda prejavu a právo na informácie a ich garancie
3. Ochrana fyzických osôb pri zásahu do ich práv vysielateľmi a vydavateľmi
4. Vydavatelia, ich právne postavenie, práva a povinnosti
5. Vysielatelia, ich právne postavenie, práva a povinnosti
6. Právne aspekty vysielanie na internete u nás
7. Reklama a médiá
8. Vydávanie periodickej a neperiodickej tlače
9. Právna úprava duálneho systému a príslušné orgány v SR.
Zdroje:
- z. č. 90/2001 (460/1992) - ústava SR
- z. č. 227/2000 (81/1966) – o periodickej tlači a ostatných HIP
- z. č. 147/2001 – o reklame
- z. č. 211/2000 – o slobodnom prístupe k informáciám
- z. č. 383/1997 – autorský zákon
- z. č. 308/2000 – o vysielaní a retransmisii
- z. č. 254/1991 – o STV (už je nový t.j. z. č. 16/2004 Z.z.)
- z. č. 255/1991 o SRo (už je nový t.j. č. 619 zo 4. decembra 2003)