Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Vypracované otázky z Mikroekonómie

«»
Prípona
.rar
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
4 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
40722
Posledná úprava
22.10.2012
Zobrazené
1 572 x
Autor:
veto8
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Čo je to ekonomický systém a aké plní úlohy.
Ekonomicky systém predstavuje riešenie pre otázky:
1. kedy vyrábať (sezónnosť, obdobie výroby)
2. pre ktorý trh vyrábať (existuje členenie národného, svetového atď...)
3. v akej kvalite vyrábať (kvalita určuje spotrebiteľa)

Základné predpoklady pre fungovanie ekonom. systému:
a) rozmiestnenie zdrojov a ich alternatívne využívanie,
b) kombinácia zdrojov s cieľom vyrábať statky,
c) rozdeľovanie vyrobených statkov,
d) vytváranie podnetov pre rozvoj jednotlivcov a spoločnosti.

Ekonomický systém má 4 typy:
1. tradičná ekonomika (základné ekonomické otázky, sariešili prevažne inštinktom zvykmi, tradíciami)
2. centrálne riadená ekonomika (existuje len spoločenské vlastníctvo ktoré plánuje, riadi a kontroluje výrobu aj spotrebu)
3. trhová ekonomika (určujúci je trh a štát má za úlohu vytvárať právny rámec pre hospodár. procesy a
4. zmiešaná

Ekonomický systém predstavuje spôsob organizácie ekonomického života.

2. Charakterizujte trhové subjekty a vzťahy medzi nimi.
Z hľadiska mikroekonómie skúmame dva základné subjekty: spotrebiteľ a firma
Spotrebiteľ: spotrebiteľská jednotka, prichádza na trh, aby si zaobstaral statky a služby na uspokojenie potrieb. Firma: trhový subjekt, vyrába s cieľom predať.
Špecifickým subjektom je štát Jeho úlohou je vytvárať podmienky pre fungovanie na trhu a v prípade zlyhávania trhového mechanizmu korigovať nepriaznivé dopady na ekonomiku.

3. V čom spočíva podstata necenovej konkurencie.
Výrobcovia lákajú spotrebiteľa predovšetkým rastom kvality a technických parametrov svojich výrobkov, inováciami a pod. Ďalšími prostriedkami necenovej konkurencie sú reklama, obalová technika, poskytovanie leasingu, predaj na úver, dokonalejší servis a služby spojené s predajom. Na rozdiel od cenovej konkurencie, ktorá to robí pomocou znižovania cien...

Kľúčové slová:

mikroekonómia

ekonómia



Obsah:
  • 1. Čo je to ekonomický systém a aké plní úlohy. 3
    2. Charakterizujte trhové subjekty a vzťahy medzi nimi. 3
    3. V čom spočíva podstata necenovej konkurencie. 3
    4. Čo je užitočnost', meranie užitočnosti 4
    5. Vysvetlite, kedy vzniká substitučný a dôchodkový efekt. 5
    6. Môžme sa v súčastnosti stretnút' s Giffenovými tovarmi? 5
    7. Vysvetlite rozdiel medzi produkčnou a nákladovou funkciou. 5
    8. Ktoré náklady vo firme predstavujú proporciálne, podproporciálne a nadproporciálne náklady? 5
    9. Graficky znázornite priebeh celkových a variabilných nákladov, ak firma zvyšuje objem výroby a výkony z inputov sú konštantné. 5
    10. Grafická situácia, ked' monopol realizuje nulový zisk. 6
    11. Čo znamená byt' cenovým vodcom a akú štruktúru označujeme ako oligopol. 6
    12. Čo je predmetom skúmania ekonómie. 6
    13. Metódy využívané v ekonómii. 6
    14. Podnik a predpoklady podniku. 7
    15. Ciele podnikania a ich klasifikácia. 8
    16. Okolie a väzby podniku. 9
    17. Životný cyklus podniku a jeho fázy. 10
    18. Riziko, faktory vzniku rizika, druhy rizík, redukcia rizík. 12
    19. Rozdiel medzi dokonalou a nedokonalou konkurenciou. 13
    20. Monopol, jeho vznik, typy a určovanie cien v monopole. 13
    21. Oligopol, jeho 2 modely, správanie sa v oligopole. 14
    22. Monopolistická konkurencia. 14
    23. Porovnajte výhody a nevýhody malého a veľkého podniku. 14
    24. Podpora malého a stredného podnikania. 15
    25. Stručná charakteristika živnosti. 16
    26. Stručná charakteristika verejnej obchodnej spoločnosti 16
    27. Stručná charakteristika komanditnej spoločnosti 17
    28. Stručná charakteristika spoločnosti s ručením obmedzeným. 17
    29. Stručná charakteristika akciovej spoločnosti. 17
    30. Stručná charakteristika družstva. 18
    31. Podstata, cieľ a kritéria pre združovanie podnikov. 18
    32. Stručná charakteristika foriem združovania podnikov (konzorcium, kartel, odborný. zväz, koncern, holding). 19
    33. Základné členenie investičného majetku. 20
    34. Oceňovanie investičného majetku. 21
    35. Opotrebenie investičného majetku. 21
    36. Rozdiel medzi daňovými, účtovnými a kalkulačnými odpismi. 22
    37. Ukazovatele využitia investičného majetku. 24
    38. Udržiavanie a oprava investičného majetku. 25
    39. Charakteristika, členenie a kolobeh obežného majetku. 26
    40. Tri základné ukazovatele pri normovaní obežného majetku. 27
    41. Využitie obežného majetku. 29
    42. Výroba, výrobný proces, jeho členenie. 30
    43. Základné typy výrob. 31
    44. Výrobná kapacita, výpočet, využitie. 33
    45. Investičná činnosť podniku, charakteristika investícii. 34
    46. Základné druhy investícií, zdroje financovania investícií. 34
    47. Plánovanie, investovanie, výber investičného majetku. 35
    48. Postup a hodnotenie investícií. 35
    49. Metódy hodnotenia investícií. 36
    50. Podstata a predmet zásobovania, funkcie zásobovania. 37
    51. Podstata a funkcie zásobovacej stratégie. 37
    52. Metódy tvorby zásobovacej stratégie. 38
    53. Určovanie potreby materiálu, základné ukazovatele. 39
    54. Náklady, klasifikácia podl'a druhového členenia 39
    55. Členenie nákladov podl'a položiek kalkulačného vzorca. 40
    56. Členenie nákladov podl'a závislosti od objemu výroby. 41
    57. Znižovanie a plánovanie nákladov. 42
    58. Výnosy, ich členenie. 43
    59. Hospodársky výsledok, ukazovatele rentability. 43
    60. Finančná analýza podniku. 44
    61. Finančné ciele a finančné plánovanie. 45
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko