Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Vypracované otázky z predmetu Cenové stratégie

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
7 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
8700
Posledná úprava
13.04.2018
Zobrazené
2 233 x
Autor:
tanganika
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Význam trhových cien a ich charakteristika v podnikaní
Cena je vlastne vyjadrením „hodnoty“ tovaru a služby. Táto hodnota je daná faktickou a psychologickou užitočnosťou, eventuálne spoločenským významom daného produktu a spravidla je určená peniazmi. Cena je vyjadrením peňažnej úhrady, zaplatená na trhu za predávaný výrobok, či poskytovanú službu. Cena určuje, čo podnik za svoju činnosť na trhu získa. Cena je hodnotový nástroj. Cena vychádza z kalkulácie a z konkurenčnej ceny. Formujú ju dopyt a ponuka. Cena je jediná časť marketingového mixu, ktorá podniku prináša tržby. Podnik by pri stanovení ceny by mal vychádzať z cieľov, ktoré mieni dosiahnuť. Medzi hlavné ciele podniku patrí „zisk“, napr. jeho maximalizácia, zvýšenie trhového podielu, rast objemu predaja, špičková kvalita výrobkov alebo iné ciele.
Výpočet trhovej ceny podniku:

Kľúčové slová:

trhová cena

elasticita ponuky

elasticita dopytu

konkurencia

trh

náklady podniku

obchodné podnikanie

legislatívne predpoklady



Obsah:
  • 1. Význam trhových cien a ich charakteristika v podnikaní
    2. Regulované ceny v SR a kompetentnosť úradov pri ich určovaní
    3. Funkcie cien v podnikaní
    4. Miesto a úloha cien v marketingovom mixe
    5. Dopyt a ponuka ako základné východisko tvorby trhových cien
    6. Elasticita dopytu
    7. Elasticita ponuky
    8. Analýza možných kritérií pri určovaní trhových cien
    9. Konkurencia jej vplyv na tvorbu trhových cien
    10. Trhová rovnováha a rovnovážna cena podniku
    11. Trh a miesto cien v trhovom mechanizme
    12. Tvorba trhových cien a náklady podniku
    13. Ceny a životný cyklus výrobku
    14. Cenová politika štátu a podniku ako východisko pre tvorbu cenových stratégií
    15. Cenová stratégia, jej podstata, funkcie a orientovanie pri možnom praktickom uplatnení
    16. Implementácia cenovej stratégie do možných spôsobov v podnikateľskej činnosti (cenové adaptačné stratégie)
    17. Metódy tvorby trhových cien
    18. Tvorba cien v obchodnom podnikaní, jej špecifiká a strategické ciele lákania spotrebiteľov
    19. Dohadovanie trhovej ceny pri uzatváraní obchodu
    20. Legislatívne predpoklady pre uplatnenie trhových a regulovaných cien v Slovenskej republike
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko