Vypracované otázky z predmetu Cenové stratégie
Popis:
1. Význam trhových cien a ich charakteristika v podnikaní
Cena je vlastne vyjadrením „hodnoty“ tovaru a služby. Táto hodnota je daná faktickou a psychologickou užitočnosťou, eventuálne spoločenským významom daného produktu a spravidla je určená peniazmi. Cena je vyjadrením peňažnej úhrady, zaplatená na trhu za predávaný výrobok, či poskytovanú službu. Cena určuje, čo podnik za svoju činnosť na trhu získa. Cena je hodnotový nástroj. Cena vychádza z kalkulácie a z konkurenčnej ceny. Formujú ju dopyt a ponuka. Cena je jediná časť marketingového mixu, ktorá podniku prináša tržby. Podnik by pri stanovení ceny by mal vychádzať z cieľov, ktoré mieni dosiahnuť. Medzi hlavné ciele podniku patrí „zisk“, napr. jeho maximalizácia, zvýšenie trhového podielu, rast objemu predaja, špičková kvalita výrobkov alebo iné ciele.
Výpočet trhovej ceny podniku:
Kľúčové slová:
trhová cena
elasticita ponuky
elasticita dopytu
konkurencia
trh
náklady podniku
obchodné podnikanie
legislatívne predpoklady
Obsah:
- 1. Význam trhových cien a ich charakteristika v podnikaní
2. Regulované ceny v SR a kompetentnosť úradov pri ich určovaní
3. Funkcie cien v podnikaní
4. Miesto a úloha cien v marketingovom mixe
5. Dopyt a ponuka ako základné východisko tvorby trhových cien
6. Elasticita dopytu
7. Elasticita ponuky
8. Analýza možných kritérií pri určovaní trhových cien
9. Konkurencia jej vplyv na tvorbu trhových cien
10. Trhová rovnováha a rovnovážna cena podniku
11. Trh a miesto cien v trhovom mechanizme
12. Tvorba trhových cien a náklady podniku
13. Ceny a životný cyklus výrobku
14. Cenová politika štátu a podniku ako východisko pre tvorbu cenových stratégií
15. Cenová stratégia, jej podstata, funkcie a orientovanie pri možnom praktickom uplatnení
16. Implementácia cenovej stratégie do možných spôsobov v podnikateľskej činnosti (cenové adaptačné stratégie)
17. Metódy tvorby trhových cien
18. Tvorba cien v obchodnom podnikaní, jej špecifiká a strategické ciele lákania spotrebiteľov
19. Dohadovanie trhovej ceny pri uzatváraní obchodu
20. Legislatívne predpoklady pre uplatnenie trhových a regulovaných cien v Slovenskej republike
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.