Vypracované otázky z predmetu Komunikačné techniky
«»
Popis:
Vypracovaných 35 otázok na skúšku z KT - Žilinská univerzita - 1. ročník, zimný semester - Zasielateľstvo a logistika
Kľúčové slová:
komunikačné
techniky
žilinská
univerzita
prvý
ročník
zasielateľstvo
logistika
zimný
semester
Obsah:
- 1. Vysvetlenie pojmov komunikácia a sociálna komunikácia, podoby komunikácie, všeobecný model komunikačného procesu.
2. Komunikácia v organizácii - vnútropodniková komunikácia, jej obsah, formy, prostriedky.
3. Neverbálna komunikácia - očný kontakt, mimika, gestikulácia
4. Neverbálna komunikácia - posturika, kinetika.
5. Neverbálna komunikácia: haptika, proxemika, teritorialita, paralingvistika.
6. Verbálna komunikácia - osobná a písomná, ich výhody a nevýhody, personálne a enviromentálne faktory ovplyvňujúce komunikáciu.
7. Rozhovor - charakteristika, miesto, príprava rozhovoru, vedenie rozhovoru (otázky už nie).
8. Otázky pri rozhovore - typy otázok + príklady k nim.
9. Rozhovor - jeho ukončenie, typy rozhovorov, chyby v rozhovore, komunikačné chyby.
10. Prezentácia - jej ciele, fázy: plánovanie prezentácie, príprava, opakovanie a nácvik (+ netradičná prezentácia).
11. Prezentácia - 5. fáza: vlastná prezentácia (zásady, obsah prezentácie, spätná väzba).
12. Porada - jej význam, účely, príprava - fázy, návrhy, ako riadiť schôdzu.
13. Porada - 9 zásad porady, typy predsedajúcich, typy účastníkov, nedostatky porád.
14. Rokovanie - výhody osobného rokovania, rokovacie taktiky, pozitívne a negatívne vlastnosti manažéra.
15. Rokovanie - znalosti k úspešnému rokovaniu, otázky pri rokovaní.
16. Vyjednávanie - charakteristika, cieľ, 4 kroky efektívneho vyjednávania.
17. Sociálny kontext vyjednávania, pozitívne a negatívne vlastnosti vyjednávača.
18. Vyjednávanie - štýly vyjednávania, metódy, typy sedenia pri vyjednávaní so skupinou, pozície pri sedení v prípade 2 osôb.
19. Vyjednávanie - nátlakové taktiky spojené s manipuláciou a klamstvom, reč tela pri vyjednávaní.
20. Konflikt - charakteristika, základné východiská, funkcie konfliktu, postoj ku konfliktom, možnosti riešenia konfliktov (reakcie podporujúce konflikt, reakcie zabraňujúce vzniku konfliktu - vysvetliť na príklade).
21. Typológia konfliktov.
22. Konflikt - pozícia a záujem, fázy konfliktu a jeho riešenie v jednotlivých fázach.
23. Konflikty - 2 spôsoby ich riešenia, ako predísť konfliktom, štýly riešenia konfliktov.
24. JA výrok - charakteristika, 4 základné prvky, schéma JA výroku, prirodzené použitie JA výroku.
25. Aktívne počúvanie - charakteristika, rozdiel medzi normálnym a aktívnym počúvaním, techniky aktívneho počúvania, podmienky aktívneho počúvania, chyby pri aktívnom počúvaní.
26. Empatia - charakteristika, fakty o empatii, absencia empatie.
27. Asertivita - charakteristika, asertívny človek, asertívny manažér, 3 základné typy komunikácie + príklad.
28. Asertivita - manipulatívny typ správania, základné asertívne práva.
29. Asertivita - 10 asertívnych techník.
30. Vnútropodniková komunikácia - charakteristika, faktory ovplyvňujúce komunikáciu, formálna a neformálna komunikácia, skreslenie informácií, písomná komunikácia.
31. Telefonovanie ako súčasť vnútropodnikovej komunikácie, predaj po telefóne ako spôsob komunikácie so zákazníkom.
32. Komunikácia so zákazníkom, pravidlá komunikácie so zákazníkmi, efektívnosť komunikácie, metódy odpovedí pri rozhovore so zákazníkom, komunikácia pri predaji, 3 kategórie námietok zákazníka.
33. Medzikultúrna komunikácia - medziľudská komunikácia (sociálna interakcia, interpersonálna percepcia).
34. Medzikultúrna komunikácia - transakčná analýza, 4 hľadiská komunikačného kontextu, kultúrny šok, kultúrne rozdiely vo verbálnej a neverbálnej komunikácii, komunikácia farbami.
35. Medzikultúrna komunikácia - Veľká Británia, Japonsko, Rusko, Francúzsko, USA, Španielsko, India, Nemecko, Taliansko, Škandinávia.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.