Popis:
1.Metódy a techniky súčasného manažmentu
- rozvoj vedy a techniky v oblasti info a telekom, globalizácia a procesy internacionalizácia spolu so značnými soc. - ekonomickými zmenami sa odrážajú v hľadaní nových efektívnejších metód a techník riadenia
Faktoty:
a) mäkké
- nie sú nikde dané, vyplývajú zo správania
- týkajú sa ľudského činiteľa a sociálnych vzťahov v organizácii
- neformálne, nejednoznačné, nemožno ich nariadiť príkazom
- štýl riadenia, kvalifikácia a zručnosti, spoločenské hodnoty
b) tvrdé
- dané, napr. právne predpisy
- možno ich navrhnúť, formálne vymedziť a implementovať do organizácie
- patrí sem
• Outcourcing
- vyčleňovanie niektorých činností alebo aktivít z organizácie.
- jeho cieľom je vyčleniť také činnosti, ktoré organizácia nezabezpečuje efektívne, sú pre ňu drahé, pre ktoré nemá potrebné know - how a možno ich efektívnejšie nakupovať na trhu
- obslužné procesy, výskumné, vývojové, prípadne marketingové činnosti, reklama, účtovníctvo
- riziko: firma sa odhalí, možné zneužitie
• Benchmarking
- medzi podnikové porovnávanie, dôležitým info nástrojom na dosiahnutie konkurenčných výhod a dlhodobého rastu
- zhromažďovanie a konfrontácia podnikových údajov, hľadanie nových myšlienok, zlepšovanie podnikových procesov a výsledkov ako aj o rast spokojnosti zákazníkov
- aktivizuje všetkých pracovníkov podniku k lepšiemu dosahovaniu výsledkov
Kľúčové slová:
manažment
podnikateľský plán
behavioristická škola
algoritmus
neverbálna komunikácia
Obsah:
- 1.Metódy a techniky súčasného manažmentu
2. Tradičná klasická škola, podstata, príčiny vzniku, predstavitelia a uplatnenie
3. Behavioristická škola, podstata, príčiny vzniku, predstavitelia a uplatnenie
4. Moderná škola, podstata, príčiny vzniku, predstavitelia a uplatnenie
5. Empirická škola, podstata, príčiny vzniku, predstavitelia a uplatnenie
6. Prínos P. Druckera pre manažment
7. Prínos Petersa a Watermana pre manažment
8. Metódy rozhodovania a ich charakteristiky
9. Charakterizuj stratégie na podnikovej úrovni
10. Charakterizuj stratégie na úrovni podnikateľských jednotiek
11. Algoritmus tvorby podnikateľských plánov
12. Charakterizuj funkcionálny typ OŠ
13. Charakterizuj divizionálny typ OŠ
14. Metódy, techniky a postupy kontroly
15. Štýly vedenie podľa správania sa vedúceho, Likerove štýly, Manažérska mriežka
16. Neverbálna komunikácia
17. Etické štandardy a etické kódexy
18. Charakterizuj teórie pracovnej motivácie
19. Charakterizuj špecifické druhy obchodnej komunikácie
20. Manažérske zručnosti a schopnosti
21. Japonský manažment a jeho porovnanie s európskym a americkým manažmentom
22. Podstata centralizácie a decentralizácie (podstata, výhody a nevýhody)