Popis:
Marketing
- spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú
- súbor opatrení na dodanie výrobku spotrebiteľovi v správnej forme za správnu cenu, v správnom čase na správnom mieste
- začiatky má v USA na začiatku 20. storočia, v Európe sa začal využívať po II. svetovej vojne, na Slovensku po roku 1989
- vznikom trhovej ekonomiky sa vytvorili podmienky pre uplatňovanie M, lebo vznikli rozsiahle trhy s anonymnými spotrebiteľmi a existuje tu rozdielna štruktúra výrobcov
Marketing (market = trh ) predstavuje prácu s trhom a posudzujeme ho z dvoch hľadísk.
a) súbor opatrení na dodanie výrobkov spotrebiteľovi v správnej forme, za správnu cenu a v správny čas (AMA)
b) podniková politika na trhu a preto trhu zodpovedajúca, prirovnanie k 4 nohám stola: prieskum trhu, informovanie verejnosti, reklama, organizácia a technika predaja (nem. inš.)
c) spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú
1. Marketing ako filozofia podnikania orientovaná na zákazníka, je to filozofia , ktorá kladie zákazníka na prvé miesto.
2. Marketing ako súhrn činností, ktoré zabezpečujú aby sa dostal
- správny výrobok
- správnemu spotrebiteľovi
- v správnom čase
- na správne miesto
- v správnej kvalite
- a za správnu cenu
Kľúčové slová:
marketing
segmentácia trhu
životný cyklus
marketingová komunikácia
komunikačný proces
reklamné komunikáty
Obsah:
- 1. Podstata a význam marketingu
2. Marketingový mix - tvorba a štruktúra
3. Produkt, jeho štruktúra a proces rozhodovania o produkte
4. Interakcia marketingového mixu a nástrojov marketingovej komunikácie
5. Marketingový informačný systém a postavenie marketingového výskumu
6. Marketingové plánovanie a štruktúra marketingového plánu
7. Segmentácia trhu a formy komunikácie s trhom
8. Marketing územia a špecifiká marketingovej komunikácie
9. Podstata, význam a základné princípy marketingovej komunikácie
10. Stratégia životného cyklu produktu a marketingová komunikácia
11. Medzinárodný marketing a nástroje marketingovej komunikácie
12. Základná charakteristika a štruktúra marketingového prostredia
13. Význam a funkcie reklamy v marketingovej komunikácii
14. Podstata a význam public relations
15. Základné nástroje marketingovej komunikácie
16. Marketing služieb a neziskových organizácií
17. Obsahové vymedzenie a základná štruktúra podpory predaja a osobného predaja
18. Marketing a internet - elektronický obchod
19. Návrh a štruktúra plánu marketingovej komunikácie
20. Spotrebiteľské trhy a nákupné správanie spotrebiteľov
21. Trhy organizácií a ich nákupné správanie
22. Podstata a význam distribučných kanálov
23. Formy organizácie marketingu a marketingovej komunikácie vo firme
24. Vývoj, potreba a význam komunikácie v marketingu
25. Postavenie a úloha ceny v marketingovom mixe
26. Štruktúra komunikačného procesu
27. Komparácia koncepcií marketingového manažmentu
28. Podstata a význam direct marketingu
29. Výrazové prostriedky reklamy a tvorba reklamných komunikátov
30. Pôsobenie reklamných a marketingových agentúr v trhovej ekonomike