Vypracované otázky z predmetu Personálny manažment
Prípona
.doc |
Typ
vypracované otázky |
Stiahnuté
11 x |
Veľkosť
0,2 MB |
Jazyk
český |
ID projektu
8561 |
Posledná úprava
20.03.2018 |
Zobrazené
4 088 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
1. Definíca personálneho manažmentu.
Riadenie ľudských zdrojov sa najčastejšie definuje ako činnosť, ktorej pozornosť sa sústreďuje na zamestnancov - ľudské zdroje a ktorá sa spolu s ostatnými funkčnými oblasťami manažmentu podieľa na dosiahnutí synergického efektu - splnenie cieľov zamestnancov i podniku ako celku.
Táto činnosť je záležitosťou všetkých manažérov a vedúcich tímov. Úlohou personalistov je túto činnosť zdokonaľovať, rozvíjať a poskytovať rady a služby. Vo všeobecnosti môžeme vymedziť podstatu riadenia ľudských zdrojov takto:
Riadenie ľudských zdrojov predstavuje strategický a premyslený logický prístup k riadeniu ľudí, ktorí sa individuálne a kolektívne podieľajú na efektívnom plnení cieľov podniku.
Hlavným cieľom riadenia ľudských zdrojov je dosiahnuť konkurenčnú výhodu prostredníctvom strategického rozmiestňovania schopných a oddaných zamestnancov, a to na základe integrovanej sústavy kultúrnych a personálnych postupov. Z uvedeného vyplývajú nasledujúce základné charakteristiky typické pre riadenie ľudských zdrojov:
-integrácia strategického riadenia ľudských zdrojov so stratégiou podniku a tým aj podpora záujmov manažmentu,
-riadenie ľudských zdrojov a podniková kultúra sa vzájomne ovplyvňujú a pôsobia pri získavaní oddaných zamestnancov.
Kľúčové slová:
manažment
personálny manažment
pracovné prostredie
pracovník
pracovný pomer
Obsah:
- 1. Definíca personálneho manažmentu.
2. Základné úlohy personálneho manažmentu!
3. Základné funkcie (činnosti) presonálneho manažmentu
4. Rozhodujúce činnosti personálneho útvaru
5. Úlohy personálneho mananžmentu
6. Opis práce /jeho obsah/
7. Špecifikácia požiadaviek na zamestnanca/ jej obsah/.
8. Vymedzenie podstaty získavania zamestnancov.
9. Normatívne dokumenty požadované od uchádzačov o zamestnanie (vymenovať)
10.Jednotlivé stupne výberového procesu
11. Druhy výberového rozhovoru z hľadiska obsahu
12. Druhy výberového rozhovoru z hľadiska formy
13 povinné náležitosti pracovnej zmluvy.
14. Definovanie adaptačného procesu nových zamestnancov.
15. Zákonník práce umožňuje skončiť pracovný pomer:
16. Aktivity, ktoré sú súčasťou cyklu vzdelávania a rozvoja zamestnancov
17. Podstata vzdelávania na základe koučovania
18.Základné typy kotiev kariéry :
19. Hlavný cieľ hodnotenia pracovného výkonu zamestnancov.
20. Možní hodnotitelia pracovného výkonu zamestnancov
21. Obsah systému odmeňovania zamestnancov
22. Nástroje mzdového systému podniku
23. Varianty uplatňovania pružného pracovného času
24. Podielový pracovný čas (Job Sharing)
25. Pracovné prostredie
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.