Vypracované otázky z predmetu Priestorová ekonomika
«»
Popis:
1.Priestor ako zákl. kategoria skúmania
Priestor je súhrn fyzikálno prírodných daností nach. sa na urč. území. Geograf umiestňuje človeka do urč. prostredia. Sociologické hľadisko sleduje umiestnenie človeka v spoločnosti a vytváranie väzieb medzi ním a ost. členmi komunity. Urbanistické hľadisko sleduje sídla a sídelnú štruktúru. Ekonomické hľadisko je spoločensko - ekon. kategoria, kt. sa skladá z prvkov rýchlo meniacich sa v čase. Priestor a region nie sú identické. Priestor nie je ohraničenou jednotkou, ale region má svoje presné hranice. Region je základnou jednotkou priestoru. Priestor sa stáva dynamizujúcim faktorom v spoločensko - ekonomických procesoch vtedy, ak prvky, kt. ho tvoria, sú racionálne usporiadané a sú medzi nimi optimálne väzby.
Kľúčové slová:
priestor
aktéri priestorovej štruktúry
priestorová ekonomika
Obsah:
- 1.Priestor ako zákl. kategoria skúmania
2. Priestorový ekonomický potenciál a predpoklady jeho aktivizácie
3. Priestorová ekonomická štruktúra a jej podsystémy
4. Vznik a vývoj priestorovej ekonomiky
6. Hlavný aktéri priestorovej štruktúry - podniky,domácnosti, štát
7. Podnik ako otvorený systém, vertikálne a horizontálne vzťahy podniku s okolím
8. Dlhodobosť a neistota v lokalizačnom rozhodovaní
9. Rozdiel medzi neoklasickou a behavioristickou koncepciou lokalizačnej analýzy
10. Výhody a nevýhody spojené s rozhodovaním o rozšírení podniku v pôvodnej a novej lokalite
11. Kritéria, kt.zohrávajú úlohu pri lokal.rozhodovaní pri výbere lokality na rôznych priestorových rovinách
12. Štruktúrna koncepcia
14. Prírodno-geografické faktory alokácie poľnohosp.podniku
15. Humánno - geografické faktory alokácie poľnohosp.podniku
16. Agrokomplex, jeho štruktúrovanie, regionálne aspekty
17. Faktory lokalizácie priemyselnej výroby
18. Úloha dopravných nákladov
20. Podniková organizácia a lokalizačné správanie
21. Technológia a lokalizované správanie
22. von Thunenova teoria využívania pôdy
23. Lokalizačný faktor a jeho priestorová diferenciácia
24. Disperzné a konc. lokalizačné modely
25. Aglomeračné efekty a ich členenie
26. Hospodársky význam aglomeračných efektov
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.