Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Vypracované otázky z predmetu Priestorová ekonomika

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
1 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
46436
Posledná úprava
15.02.2016
Zobrazené
1 277 x
Autor:
martina.martisova
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1.Priestor ako zákl. kategoria skúmania

Priestor je súhrn fyzikálno prírodných daností nach. sa na urč. území. Geograf umiestňuje človeka do urč. prostredia. Sociologické hľadisko sleduje umiestnenie človeka v spoločnosti a vytváranie väzieb medzi ním a ost. členmi komunity. Urbanistické hľadisko sleduje sídla a sídelnú štruktúru. Ekonomické hľadisko je spoločensko - ekon. kategoria, kt. sa skladá z prvkov rýchlo meniacich sa v čase. Priestor a region nie sú identické. Priestor nie je ohraničenou jednotkou, ale region má svoje presné hranice. Region je základnou jednotkou priestoru. Priestor sa stáva dynamizujúcim faktorom v spoločensko - ekonomických procesoch vtedy, ak prvky, kt. ho tvoria, sú racionálne usporiadané a sú medzi nimi optimálne väzby.

Kľúčové slová:

priestor

aktéri priestorovej štruktúry

priestorová ekonomika



Obsah:
  • 1.Priestor ako zákl. kategoria skúmania
    2. Priestorový ekonomický potenciál a predpoklady jeho aktivizácie
    3. Priestorová ekonomická štruktúra a jej podsystémy
    4. Vznik a vývoj priestorovej ekonomiky
    6. Hlavný aktéri priestorovej štruktúry - podniky,domácnosti, štát
    7. Podnik ako otvorený systém, vertikálne a horizontálne vzťahy podniku s okolím
    8. Dlhodobosť a neistota v lokalizačnom rozhodovaní
    9. Rozdiel medzi neoklasickou a behavioristickou koncepciou lokalizačnej analýzy
    10. Výhody a nevýhody spojené s rozhodovaním o rozšírení podniku v pôvodnej a novej lokalite
    11. Kritéria, kt.zohrávajú úlohu pri lokal.rozhodovaní pri výbere lokality na rôznych priestorových rovinách
    12. Štruktúrna koncepcia
    14. Prírodno-geografické faktory alokácie poľnohosp.podniku
    15. Humánno - geografické faktory alokácie poľnohosp.podniku
    16. Agrokomplex, jeho štruktúrovanie, regionálne aspekty
    17. Faktory lokalizácie priemyselnej výroby
    18. Úloha dopravných nákladov
    20. Podniková organizácia a lokalizačné správanie
    21. Technológia a lokalizované správanie
    22. von Thunenova teoria využívania pôdy
    23. Lokalizačný faktor a jeho priestorová diferenciácia
    24. Disperzné a konc. lokalizačné modely
    25. Aglomeračné efekty a ich členenie
    26. Hospodársky význam aglomeračných efektov
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko