Vypracované otázky z predmetu Produkt a kvalita
Prípona
.doc |
Typ
vypracované otázky |
Stiahnuté
58 x |
Veľkosť
0,2 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
3586 |
Posledná úprava
02.05.2017 |
Zobrazené
2 352 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
87 vypracovaných otázok produkt a kvalita, katedra tovaroznalectva, OF EUBA
Ukážka:
1. Charakterizujte úžitkovú hodnotu, užitočnosť a úžitkové vlastnosti produktov
Úžitková hodnota - (je to ekonomická kategória) potenciálna schopnosť produktu uspokojiť jeho vl. existujúcu potrebu.
Užitočnosť produktu- vyjadruje mieru uspokojenia konkrétnych potrieb. Je z pohľadu každého spotreb. iná (každý totiž preferuje iné úžitk. vl. a podľa týchto preferencií sa aj pri kúpe produktu rozhoduje). Je to subjektívna kategória. Stupeň užitočnosti produktu zistíme porovnávaním 2 al. viacerých produktov určených na uspokojovanie rovnakých potrieb.
Ekonomická teória rozlišuje:
• celková užitočnosť - stupeň celkového uspokojenia potrieb spotrebiteľa
• hraničná užitočnosť - znamená zvýšenie (zníženia) celk. už. v dôsledku zníženia (zvýšenia) spotrebovávaného produktu o jednotku.
Celková užitočnosť sa s rastúcim množstvom spotrebovaných produktov zvyšuje - naopak MU klesá.
Hodnotenie užitoč. produktov spočíva v porovnávaní jeho úžit. vl.
Úžitk. vlastnosti - tvoria jadro produktu, zákl. nástroja marketing. mixu. Úž. vl. sú faktormi marketing. nástrojov, kt. môžu spôsobiť zmenu v ponuke produktu, jeho kvalite a konkurenčnej schopnosti. Úž. vl. ovplyvňujú vzťah dopytu a ponuky, teda aj cenu, politiku komunikácie, odbytové cesty...
Analýza úž. vl. - zameraná na zistenie úž. vl. produktu z hľadiska jeho užitočnosti s vyjadrením vzájomných vzťahov, určenia povahy a dôležitosti.
Kľúčové slová:
úžitková hodnota
funkcia obalov
dekompozícia
kódové označenie
technické normy
normalizačné organizácie
Obsah:
- 1. Charakterizujte úžitkovú hodnotu, užitočnosť a úžitkové vlastnosti produktov
2. Charakterizujte komplementárnu, substitučnú a zmiešanú závislosť
3. Vysvetlite vonkajšiu a vnútornú efektívnosť produktov
4. Čo určuje váhový koeficient a akými expertnými metódami ho môžeme vyjadriť
5. V čom spočíva podstata hviezdicového profilu
6. Ako delíme úžitkové vlastnosti z hľadiska možnosti ich vyjadrenia
7. Čo je úlohou balenia a aké miesto má balenie v procese obehu výrobku
8. Štruktúra a charakteristika obalov (primárny, sekundárny, terciárny, 1-účelový obal)
9. Základné funkcie obalov
10. Vysvetlite podstatu komunikačnej funkcie
11. Vysvetlite podstatu ekonomickej a ekologickej funkcie
12. Návrh obalov a ich hodnotenie
13. Označovanie obalov
14. Označovanie prepravných obalov
15. Označovanie spotrebiteľských obalov
16. Vysvetlite zloženie a výhody čiarového kódu EAN 13
17. Kto môže používať systém EAN
18. Kto má právo používať značku Environmentálne vhodný výrobok „EVV“
19. Inštitucionálne zabezpečenie Národného programu environmentálneho hodnotenie a označovania výrobkov
20. Značka „EVV“ - jej zloženie a význam
21. Dekompozícia produktu (analýza vzťahu subjektu a objektu)
22. Vysvetlite strom charakteristík pri analýze úžitkových vlastností
23. Vysvetlite podstatu metódy párového porovnania a Fullerovho ∆
24. Vysvetlite podstatu metódy bázického variantu
25. Vysvetlite podstatu ochrannej a manipulačnej (racionalizačnej) funkcie obalov
26. Hodnotenie obalov pre spotrebiteľov (hodnotenie environmetálnej a ergonomickej funkcie obalov)
27. Hodnotenie informačnej a propagačnej funkcie obalu
28. Kódové označovanie tovarov
30. Čo je cieľom Národného programu environmentálneho hodnotenia a označovania výrobkov v SR
31. Harmonizovaný systém opisu a číselného označovania tovaru
32. Colný sadzobník
33. Klasifikácia produkcie
34. Stavba, členenie a úprava slovenských technických noriem
35. Európske technické normy
36. Medzinárodné technické normy
37. Organizácie pôsobiace v oblasti technickej normalizácie
38. Európske a medzinárodné normalizačné organizácie
39. Meradlá a metrologická kontrola
40. Zákonné meracie jednotky
41. Spotrebiteľsky balený výrobok
42. Organizácie pôsobiace v oblasti metrológie v SR
44. Určený výrobok a určené meradlo
45. Akreditácia, autorizácia, notifikácia
46. skúšanie určeného výrobku a certifikácia
47. Certifikát a vyhlásenie o zhode
50. Orgány dohľadu
52. Nástroje produktovej politiky
53. Úlohy technickej normalizácie, metrológie a skúšobníctva v produktovej politike a manažérstve kvality
55. Uvádzanie výrobkov na trh podľa Nového a Globálneho prístupu
56. Modulová koncepcia
57. Smernica o všeobecnej bezpečnosti
58. Technické prekážky obchodu a ich odstraňovanie
61. Rôzne smery a spôsoby definovania kvality
62. Základné požiadavky na kvalitu produktu
63. Obmedzujúce podmienky zo strany legislatívy
64. Životný cyklus produktu (z hľadiska tovaroznalectva)
65. Etapy vývoja manažérstva kvality
66. Slučka kvality / špirála kvality
67. Juranova trilógia
68. Juranova mapa plánovania kvality
70. Systém manažérstva kvality podľa STN EN ISO 9000:2001
71. Zásady manažérstva kvality
72. Zodpovednosť manažmentu (graf - str. 382)
73. Manažérstvo zdrojov
74. Realizácia produktu
75. Meranie, analýzy
76. Zdokonaľovanie a zlepšovanie výkonnosti
77. Podporné metódy rozhodovania v oblasti kvality
78. Monitorovanie dodávateľov - P/Q analýza
79. Príčinno-následkový graf
81. Pojmy súvisiace s manažérstvom kvality (podľa STN EN ISO 9000:2001)
82. Preberanie tovaru
84. Ekonomika kvality
85. Štruktúra nákladov na nízku úroveň kvality
86. Podniková stratégia ochrany ŽP
87. Posudzovanie vplyvov na životné prostredie
88. Environmentálne manažérstvo a nariadenia Rady EU
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.