Popis:
1.Čo je plán a štruktúra plánovania?
Plán má prioritu zo všetkých funkcií riadenia. Plán je základom pre aktivitu manažérov, ktorí sa angažujú pre jeho plnenie. Plán je aj pre kontrolu. Obsahuje vytýčené ciele a zodpovedajúce úlohy, cesty, zdroje, prostriedky vedúce k cieľu.
Štruktúra plánovania: 1.podnikateľský zámer, prognóza vývoja či predstava o podnikaní
2.informačné procesy ( info o minulosti, súčasnosti, budúcnosti plán.javu a to v širších súvislostiach- vývoj trhu, dopyt a ponuka, technológie, N a ceny, Z a straty, hrozby a príležitosti, silné a slabé stránky...)
3.analytické procesy ( analyz.info z hľadiska trendov, závislostí, podmienenosti, príčin a následkov...)
4.rozhodovanie ( o cieľoch a úlohách, o variantoch, zdrojoch, technológiách, zásoby, financie, ekonomika, pracovníci...)
5.zostavenie plánu - rozhodnutia sú vykonané, ciele a úlohy vytýčené, zostavujú sa iba potrebné formuláre, tabuľky- zostavy plánu v požadovanej forme
6.schválenie plánu- oboznámenie osadenstva firmy s plánom, jeho implementácia
7.kontrola plnenia plánu a prípadné korektúry
Kľúčové slová:
plánovanie
strategické plánovanie
cenová stratégia
podnikateľský plán
kontrola
percentuálny podiel
Obsah:
- 1.Čo je plán a štruktúra plánovania?
3.Výhody plánovania
4.Prvky plánovania
5.Sociálno-etická zodpovednosť manažmentu
6.Nevýhody plánovania
7.Vysvetlite vzťah manažmentu a plánovania. Čo je to plán a plánovanie? Manažérske plánovanie, plánovanie a goodwill firmy, indikatívne plánovanie, imperatívne plánovanie.
8.Ciele plánov a ich reálnosť, úlohy a funkcie plánov. EVA v plánovaní.
9.Vysvetlite systém plánov v podniku
10. Organizácia plánovania v podniku:
11.Charakterizujte podstatu plánovania, prioritu plánov a efektívnosť plánov
12.Postup v plánovaní, postupy, pravidlá, programy, rozpočty a princípy.
13. Vysvetlite nákladový prístup v tvorbe plánovaných rozhodnutí, druhy nákladov, marginálny - jednotkový zisk, hrubý príspevok, príspevkový zisk.
14. Vysvetlite riziko v podnikaní a jeho riešenie v plánovaní.
15. Charakterizujte strategické plánovanie a jeho vývoj.
16.Metodika strategického plánovania.
17. Proces a obsah strategického plánovania a plánu
18. Proces strategického plánovania - rozhodovacia analýza.
19. Tvorba product - market stratégie.
20. Aké sú cenové stratégie a plánovanie tvorby cien ?
21.Vysvetlite podstatu a formy akvizícií, ich príčiny a efekty. Aký je cieľ plánovania akvizícií a algoritmus akvizičného plánovania.
22. Charakterizujte akvizičný proces a stanovenie ceny firmy pre akvizíciu.
23. Čo viete o realizácii akvizícií, podnikateľskom pláne pre akvizíciu a aké sú zásady akvizícií?
24.Vysvetlite hodnotu efektu akvizícií.
25. Marketingový plán a jeho typy. Marketingové stratégie.
26. Algoritmus marketingového plánu - ciele, SWOT analýza, marketingové stratégie,portfólio - BCG, matica trh. Obsah plánu marketingu.
27.Metódy a postupy v plánovaní marketingu (príspevkový zisk, marginálny príspevok, PVCM metóda marketingového mixu, bod zvratu a doba úhrady nového výrobku).
28.Prognózovanie dopytu a ponuky pomocou jednoduchého exponenciálneho vyrovnávania ( Brownovo exponenciálne vyrovnávanie ).
29.Modifikovaná regresia plánovania predaja nových výrobkov
30.Plánovanie reklamy pomocou korelačnej a regresnej analýzy pri kvantifikovaní jej vplyvu na predaj a zisk
31. Cieľ plánovania investícií. Smery investovania, ich výnosnosť, klasifikácia investícií, finančné a vecné rozhodovanie.
32. Algoritmus plánovania investícií.
33. Trhová úroková miera - náklady na kapitál, statické a dynamické metódy hodnotenia investícii. Čo je súčasná hodnota a čistá súčasná hodnota, vnútorné výnososvé percento.
34.Vysvetlite ostatné metódy hodnotenia investícii - výnosnosť ( rentabilita ), doba návratnosti, index súčasnej hodnoty, inflácia a investície, investičné riziko.
35.Plánovanie investícií pri obmedzených kapitálových zdrojoch a plánovanie investícií pri splátkach anuitou
36.Parametrické plánovanie - metódy plánovania a faktory
37.Analýza citlivosti - senzitivity a analýza rizika
38.Analýza utility - užitočnosti, ABC analýza a analýza bodu zvratu.
39.Podnikateľský plán
40. Plánovanie potreby pracovníkov
41.Obsah a štruktúra finančného plánu. Algoritmus tvorby
42. Plánovanie toku hotovosti (cash flow)
43. Plánovanie potreby čistého prevádzkového kapitálu
44. Vysvetlite plánovanie poskytnutia úverov a poskytnutia diskontu.
45. Plánovanie hotovosti - Baumolov model
46. Plánovanie hotovosti - Miller - Orrov model
47.Plánovanie optimálnej výšky zásob - Harrisov vzorec teórie zásob.
48. Základy teórie kontroly, prístup ku kontrole a funkcie kontroly.
49.Vývojové štádia kontroly v podnikoch, jej obsah, organizácia a kompetencie.
50. Formy kontroly, metódy kontroly plnenia plánu.
51. Ciele a úlohy personálneho plánovania. Personálny manažment a plánovanie stabilizácie pracovníkov.
52. Plánovanie rozvoja a vzdelávania pracovníkov a plánovanie pracovných nákladov.
53.Odmeňovacie systémy a hodnotenie práce v plánovaní a stimulačné systémy v plánovaní
54.Finančné plánovanie metódou percentuálneho podielu na tržbách
55.Finančné plánovanie metódou pomerových finančných ukazovateľov
56.Analýza rizika a kontrola kritických bodov (HACCP)
57. Alternatívne ciele podniku a plánovanie tempa rastu. Plánovanie trvale udržateľného tempa rastu, plánovanie tempa rastu bez nárokov na externé zdroje a plánovanie vyváženého tempa rastu podniku.
58. Agregované plánovanie výroby( MRP ) metódou výrobných kapacít a dezagregácia plánu výroby
60.Plánovanie optimálnej štruktúry kapitálu v podniku