Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Vypracované otázky z predmetu Riadenie kvality

«»
Prípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
4 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
46729
Posledná úprava
17.10.2016
Zobrazené
1 085 x
Autor:
mino.uradnik
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Pojem kvality, význam kvality, vymedzenie pojmov

Kvalita
• výnimočnosť tovaru alebo služby
• jej korene siahajú až do vzniku tovarovej výroby a deľby práce
• prvé doklady pochádzajú z 3. storočia p.n.l. za Platóna
• Aristoteles ju zaradil medzi základné filozofické kategórie
• Cicero začal používať pojem qualitas
• STN používa pojem kvalita výrobku - súčasnosť

Vždy bola kvalita dôležitá, ale v minulosti bola inak manažovaná.
V minulosti sa manažment podniku zaoberal znižovaniu nákladov vzhľadom k objemu produkciu. V súčasnosti už nie je problém veľa vyrobiť, ale iba vyrobiť to čo a koľko trh potrebuje. Pri dlhodobom užívaní výrobkov nie je dôležitá cena, ale aj životnosť.

Etapy chápania pojmu kvalita (prístupy)
Transcedentný prístup - začiatočné pokusy chápania kvality. V tomto prístupe mali ľudia rôzne názory na kvalitu výrobku. Kvalita je nad výrobkom.
Výrobkovo orientovaný prístup - kvalita sa stáva merateľnou veličinou (vlastnosti treba merať), chápe sa aj z technického zabezpečenia (technické parametre). Zvýšenie tech. parametrov zvyšuje kvalitu výrobku. Teda kvalita závisí od vlastností výrobkov, ktoré predpisuje technická dokumentácia.
Výrobne orientovaný prístup - kvalita závisí od dodržiavaných výrobných a technologických postupov v technickej dokumentácii. Pre spotrebiteľa výrobok nemusí byť kvalitný, ktorý je uvedený v TD. Výrobná orientácia prechádza do procesov.
Úživateľský prístup - kvalita závisí od splnenia vlastností zhodných s požiadavkami zákazníka. Zákazník je konečným hodnotiteľom a užívateľom kvality. Vyskytuje sa tu problém s optimálnym uspokojením potrieb užívateľa. Predstavitelia: Crosby, Deming, Juran, Freigenbaum...Deming: „Kvalita je to, keď sa vracia zákazník a nie tovar.“
Hodnotovo orientovaný prístup - kvalita je produkt s prijateľnou cenou pre užívateľa a prijateľnými nákladmi pre výrobcu. Kvalitný výrobok musí byť rentabilný (výnosný) a súčasne musí uspokojovať požiadavky zákazníka. Pre užívateľa je dôležitá nielen cena ale aj náklady počas užívania výrobku a životnosť.
Ekologický prístup - kvalita je to, ak sa pri výrobe a používaní produktu neznehodnocuje životné prostredie. Sú tam rôzne environmentálne postupy.

Kľúčové slová:

kvalita

riadenie kvality

ekonomika

technická normalizácia

skúšobníctvo

riadenie personálu

skúšobníctvo



Obsah:
  • 1. Pojem kvality, význam kvality, vymedzenie pojmov
    2. Kvalita priemyselného výrobku
    3. Riadenie kvality a jeho vývoj
    4. Kontrolný systém riadenia kvality
    5. Racionalizačné metódy zabezpečenia kvality
    6. Ekonomika kvality
    7. Technická normalizácia
    8. Medzinárodná normalizácia
    9. Metrológia v riadení kvality
    10. Skúšobníctvo
    11. Certifikácia výrobkov, systémov riadenia kvality a personálu
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko