Vypracované skúškové otázky z predmetu Produkt a kvalita
Prípona
.doc |
Typ
vypracované otázky |
Stiahnuté
15 x |
Veľkosť
0,4 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
20412 |
Posledná úprava
03.01.2018 |
Zobrazené
2 135 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
1. Charakterizujte úžitkovú hodnotu, užitočnosť a úžitkové vlastnosti produktov
Úžitková hodnota - (je to ekonomická kategória) potenciálna schopnosť produktu uspokojiť jeho vl. existujúcu potrebu.
Užitočnosť produktu- vyjadruje mieru uspokojenia konkrétnych potrieb. Je z pohľadu každého spotreb. iná (každý totiž preferuje iné úžitk. vl. a podľa týchto preferencií sa aj pri kúpe produktu rozhoduje). Je to subjektívna kategória. Stupeň užitočnosti produktu zistíme porovnávaním 2 al. viacerých produktov určených na uspokojovanie rovnakých potrieb.
Ekonomická teória rozlišuje:
• celková užitočnosť - stupeň celkového uspokojenia potrieb spotrebiteľa
• hraničná užitočnosť - znamená zvýšenie (zníženia) celk. už. v dôsledku zníženia (zvýšenia) spotrebovávaného produktu o jednotku.
Celková užitočnosť sa s rastúcim množstvom spotrebovaných produktov zvyšuje - naopak MU klesá.
Hodnotenie užitoč. produktov spočíva v porovnávaní jeho úžit. vl.
Úžitk. vlastnosti - tvoria jadro produktu, zákl. nástroja marketing. mixu. Úž. vl. sú faktormi marketing. nástrojov, kt. môžu spôsobiť zmenu v ponuke produktu, jeho kvalite a konkurenčnej schopnosti. Úž. vl. ovplyvňujú vzťah dopytu a ponuky, teda aj cenu, politiku komunikácie, odbytové cesty...
Analýza úž. vl. - zameraná na zistenie úž. vl. produktu z hľadiska jeho užitočnosti s vyjadrením vzájomných vzťahov, určenia povahy a dôležitosti.
Kľúčové slová:
Produkt
kvalita
úžitkova hodnota
užitočnosť
úžitkové vlastnosti produktov
Obsah:
- 1. Charakterizujte úžitkovú hodnotu, užitočnosť a úžitkové vlastnosti produktov
2. Charakterizujte komplementárnu, substitučnú a zmiešanú závislosť
3. Vysvetlite vonkajšiu a vnútornú efektívnosť produktov
4. Čo určuje váhový koeficient a akými expertnými metódami ho môžeme vyjadriť
5. V čom spočíva podstata hviezdicového profilu
6. Ako delíme úžitkové vlastnosti z hľadiska možnosti ich vyjadrenia
7. Čo je úlohou balenia a aké miesto má balenie v procese obehu výrobku
8. Štruktúra a charakteristika obalov (primárny, sekundárny, terciárny, 1-účelový obal)
9. Základné funkcie obalov
10. Vysvetlite podstatu komunikačnej funkcie
11. Vysvetlite podstatu ekonomickej a ekologickej funkcie
12. Návrh obalov a ich hodnotenie
13. Označovanie obalov
14. Označovanie prepravných obalov
15. Označovanie spotrebiteľských obalov
16. Vysvetlite zloženie a výhody čiarového kódu EAN 13
17. Kto môže používať systém EAN
18. Kto má právo používať značku Environmentálne vhodný výrobok „EVV“
19. Inštitucionálne zabezpečenie Národného programu environmentálneho hodnotenie a označovania výrobkov
20. Značka „EVV“ - jej zloženie a význam
21. Dekompozícia produktu (analýza vzťahu subjektu a objektu)
22. Vysvetlite strom charakteristík pri analýze úžitkových vlastností
23. Vysvetlite podstatu metódy párového porovnania a Fullerovho ∆
24. Vysvetlite podstatu metódy bázického variantu
25. Vysvetlite podstatu ochrannej a manipulačnej (racionalizačnej) funkcie obalov
26. Hodnotenie obalov pre spotrebiteľov (hodnotenie environmetálnej a ergonomickej funkcie obalov)
27. Hodnotenie informačnej a propagačnej funkcie obalu
28. Kódové označovanie tovarov
30. Čo je cieľom Národného programu environmentálneho hodnotenia a označovania výrobkov v SR
31. Harmonizovaný systém opisu a číselného označovania tovaru
32. Colný sadzobník
33. Klasifikácia produkcie
34. Stavba, členenie a úprava slovenských technických noriem
35. Európske technické normy
36. Medzinárodné technické normy
37. Organizácie pôsobiace v oblasti technickej normalizácie
38. Európske a medzinárodné normalizačné organizácie
39. Meradlá a metrologická kontrola
40. Zákonné meracie jednotky
41. Spotrebiteľsky balený výrobok
42. Organizácie pôsobiace v oblasti metrológie v SR
44. Určený výrobok a určené meradlo
45. Akreditácia, autorizácia, notifikácia
46. skúšanie určeného výrobku a certifikácia
47. Certifikát a vyhlásenie o zhode
50. Orgány dohľadu
52. Nástroje produktovej politiky
53. Úlohy technickej normalizácie, metrológie a skúšobníctva v produktovej politike a manažérstve kvality
55. Uvádzanie výrobkov na trh podľa Nového a Globálneho prístupu
56. Modulová koncepcia
57. Smernica o všeobecnej bezpečnosti
58. Technické prekážky obchodu a ich odstraňovanie
61. Rôzne smery a spôsoby definovania kvality
62. Základné požiadavky na kvalitu produktu
63. Obmedzujúce podmienky zo strany legislatívy
64. Životný cyklus produktu (z hľadiska tovaroznalectva)
65. Etapy vývoja manažérstva kvality
66. Slučka kvality / špirála kvality
67. Juranova trilógia
68. Juranova mapa plánovania kvality
70. Systém manažérstva kvality podľa STN EN ISO 9000:2001
71. Zásady manažérstva kvality
72. Zodpovednosť manažmentu (graf - str. 382)
73. Manažérstvo zdrojov
74. Realizácia produktu
75. Meranie, analýzy
76. Zdokonaľovanie a zlepšovanie výkonnosti
77. Podporné metódy rozhodovania v oblasti kvality
78. Monitorovanie dodávateľov - P/Q analýza
79. Príčinno-následkový graf
81. Pojmy súvisiace s manažérstvom kvality (podľa STN EN ISO 9000:2001)-systém manažérstva kvality je podľa
82. Preberanie tovaru
84. Ekonomika kvality
85. Štruktúra nákladov na nízku úroveň kvality
86. Podniková stratégia ochrany ŽP
87. Posudzovanie vplyvov na životné prostredie
88. Environmentálne manažérstvo a nariadenia Rady EU
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.