Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Vypracované štátnicové otázky z predmetu Obchodné podnikanie a marketing

«»
Prípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
6 x
Veľkosť
0,2 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
46715
Posledná úprava
10.10.2016
Zobrazené
1 310 x
Autor:
petra.novotna73
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vypracované otázky pre odbor obchodné podnikanie.

- - - - - - - -

1. Teórie obchodu a vývojové trendy v obchode
História obchodu:
„... ľudia, ktorí zabudnú svoje dejiny, sú odsúdení na to, aby ich opakovali...“
• vznik obchodu je podmienený dvoma skutočnosťami:
• spoločenskou deľbou práce a
• existenciou rozličných vlastníkov výrobných prostriedkov na jednej strane a vlastníkov výrobnej produkcie na strane druhej
• koncom 12. storočia bola už v Európa popretkávaná pavučinou obchodných ciest
• jednou z najstarších známych obchodných ciest na svete bola Jantárová cesta
• obchod v predkapitalistických farmáciách bol obsluhovaný osobitnou skupinou ľudí - kupcami
• v začiatkoch feudalizmu prevládal vandrovný obchod, obchod v osadách pod hradmi a na križovatkách ciest
• v druhej polovici 19. st. boli prijaté úpravy o obchode a obchod sa delil na voľný, kupecký, podomový a osobitná skupina - kramári
• koncom 19. st. významné miesta v obchodnej sieti zaujal aj družstevný obchod
• na začiatku 20. st. sa začalo s výstavbou účelovo zariadených objektov pre tržnice
• novou formou obchodovania bol i zásielkový obchod
• v 30-tych rokoch 20.st. sa začína obchodné podnikanie rozvíjať a vznikajú prvé obchodné domy
• revolučné premeny v roku 1945 vytvorili podmienky aj pre zmeny v obchode; svoju činnosť začal štátny obchod
• v roku 1955 sa budujú na našom území prvé predajne samoobslužného typu; v roku 1958 vznikol prvý supermarket
• v rokoch 1968 - 1969 nastáva obdobie krízy v obchode
• rok 1989 bol pre obchod prelomový
• 1990 - 1997: obdobie privatizácie obchodu
• aktuálne trendy rozvoja obchodu: globalizácia, koncentrácia a boj o zákazníka

Kľúčové slová:

obchodné podnikanie

marketing

teórie obchodu

výskum trhu

cenová politika

komunikačná politika



Obsah:
  • 1. Teórie obchodu a vývojové trendy v obchode
    2. Hodnotenie podnikateľského prostredia na Slovensku a jeho bariéry
    3. Legislatívny rámec obchodného podnikania. Právne formy obchodného podnikania
    4. Podnikateľ, osoba úspešného podnikateľa. Motívy začatia podnikania. Faktory ovplyvňujúce vstup do podnikania
    5. Podnikateľský plán - vymedzenie, význam, formy, tvorba a obsah biznis plánu
    6. Podnikateľský proces - zhodnotenie príležitostí, zdroje pre podnikanie, riadenie podniku
    7. Rodinné podnikanie - typy rodinných podnikov, kultúra rodinného podnikania, kladné a záporné stránky rodinného podnikania, zásady fungovania rodinných podnikov
    8. Spoločensky zodpovedné podnikanie. Etika v podnikaní
    9. Teórie a modely ovplyvňujúce organizačnú prax obchodných firiem
    10. Stratégia ako súčasť podnikania. Filozofia, vízia a poslanie podniku. Formulácia stratégie obchodnej firmy
    11. Charakteristika stručného vývoja marketingu, obsah pojmu marketing, znaky a funkcie, Marketingová filozofia a stratégia
    12. Fázy marketingového algoritmu, ich podstata a uplatnenie. Charakteristika trhu, druhy trhov, ponuka a dopyt a ich členenie, veličiny trhu a segmentácia trhu
    13. Nástroje marketingového mixu a ich úloha v podnikateľskej činnosti
    14. Marketingové plánovanie, jeho význam a východiská. Marketingová plán
    15. Marketingové prostredie, jeho štruktúra a význam, marketingová situačná analýza, analýza konkurencie a konkurenčné stratégie
    16. Marketingový výskum trhu, jeho potreba, klasifikácia výskumov, proces výskumu trhu, metódy a techniky marketingového výskumu, marketingový informačný systém
    17. Výrobková politika, charakteristika nástrojov výrobkovej politky, stratégia vývoja nových výrobkov, životný cyklus výrobku, podstata produktových stratégií
    18. Cenová politika, nástroje cenovej politiky, faktory stanovenia ceny, tvorba ceny v praxi, rabaty a platobné podmienky, cenové stratégie
    19. Distribučná politiky, podstata distribučných stratégií, odbytové kanály, členenie a úlohy maloobchodu, veľkoobchodu, nové trendy v obchode, globalizácia v obchode.
    20. Komunikačná politiky, nástroje komunikačnej politiky, osobný predaj, reklama, práca s verejnosťou, podpora predaja, priamy marketing. Stratégie marketingovej komunikácie
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko