Popis:
1. marketing- spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získajú prostredníctvom vytvárania a výmeny tovarov a hodnôt to, čo potrebujú alebo chcú.
pojmy- potreby, želania, dopyt, produkty, výmena, transakcia, trh
2. výrobná koncepcia- patrí medzi najstaršie, vychádza zo základného predpokladu, že spotrebitelia dávajú prednosť lacnejším a široko dostupným výrobkom. To vedie výrobcov k tomu, aby znižovali výrobné náklady a zvyšovali produktivitu práce. Hlavným cieľom riadenia je zníženie nákladov a zvyšovanie efektívnosti pri distribúcii výrobku.
výrobková koncepcia- je založená predovšetkým na poznaní informácii, že spotrebitelia dávajú prednosť kvalitným výrobkom, ktoré sú spoľahlivé, vyznačujú sa zaujímavým designom či štýlom prevedenia. Podnik sa preto musí zamerať na proces nepretržitého zdokonaľovania výrobkov.
koncepcia predaja- vychádza z predpokladu, že spotrebitelia budú kupovať výrobky v dostatočnom množstve na základe intenzívneho úsilia o predaj a pokiaľ ide o formu, tak sprevádzané rozmanitou podporou predaja. Sústreďuje sa na početné jednorázové transakcie, chýba spätná väzba.
marketingová koncepcia- je orientovaná na zákazníka, na budovanie dlhodobých vzťahov s ním, pričom stanovené ciele chce dosiahnúť správnym odhadom potrieb a želaní a ich lepším uspokojením ako konkurencia.
spoločenská koncepcia marketingu- je založená na myšlienke, že podnik musí uspokojovať potreby a želania spotrebiteľov lepšie a účinnejšie ako konkurencia, pričom zohľadňuje nielen dlhodobé záujmy spotrebiteľov, ale aj dlhodobé záujmy spoločnosti. Zosúlaďuje 3 hľadiská- podnikové zisky, želania spotrebiteľov, záujmy spoločnosti
3. marketingový manažment- nepretržitý proces analýzy, plánovania, implementácie a kontroly. Jeho základnou úlohou je vytvárať a predovšetkým udržiavať dlhodobé vzťahy s cieľovými spotrebiteľmi na základe poznania dopytu po svojich produktoch, ktoré umožnia podniku ale i ďalším subjektom dosiahnúť efektívnym postupom stanovené ciele.
Kľúčové slová:
spotrebiteľský trh
spotrebiteľské správanie
trh organizácii
marketingový mix
produkt
cena
distribúcia
Obsah:
- Zimný semester
1. marketing
2. výrobná koncepcia
3. marketingový manažment
4. funkčná organizácia
5. marketingové prostredie
6. podnik, dodávatelia a dodávateľsko-odberateľské vzťahy, sprostredkovatelia, charaktera cieľového trhu a jeho štruktúra, konkurencia a verejnosť
7. demografické, ekonomické, prírodné, technologické, politické a kultúrne prostredie
8. strategické plánovanie
11. Značka
12. marketingový informačný systém
13. poznávací výskum
14. segmentácia
15. segmentácia
Letný semester
1. spotrebiteľský trh
3. spoločenské, kultúrne, osobné, psychologické
5. poznanie problému-
6. inovátori
7. typy trhov organizácii-
8. V štruktúre trhu a dopytu, v charaktere nákupného orgánu, v druhu rozhodnutí a rozhodovacom procese
10. opakovaný nákup bez zmeny
11. marketingový mix
12. ako 4 C
13. od spotrebiteľa a jeho potrieb, od produktu a jeho silných a slabých stránok, od podniku a jeho veľkosti, zvolenej stratégie a od postavenia na trhu
14. produkt
15. jadro produktu
16. 1. rozhodovanie o produktovom mixe, 2. rozhodovanie o produktovom rade, 3. rozhodovanie o jednotlivých výrobkoch
17. produktový mix
18. životnosť cyklu
19. Nové výrobky môže firma získať dvoma spôsobmi:
20. cena
21. ekonomické procesy-
23. 1. nákladovo-orientovaná cena
25. distribúcia
26. informovať
28. intenzívna distribúcia
29. maloobchod
30. veľkoobchod-
31. marketingová komunikácia
34. reklama
35. podpora predaja
36. vzťahy s verejnosťou
37. osobný predaj-
38. medzinárodný marketing-
39. spôsoby vstupu na zahraničný trh-
40. štandardizovaný marketingový mix
45. marketing neziskových organizácií