Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Znalostná ekonomika a manažment (otázky na skúšku)

«»
Prípona
.docx
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
5 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
40607
Posledná úprava
05.10.2012
Zobrazené
1 686 x
Autor:
zuzik027
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Uveďte a stručne charakterizujte prvotné kľúčové dokumenty OECD, OSN (UNESCO) v oblasti rozvoja znalostnej ekonomiky (spoločnosti).
OECD: Ekonomiky krajín OECD sú stále viac založené na informáciách a znalostiach. Znalosti sa stávajú hybnou silou produktivity a ekonomického rastu, vedú k novému pohľadu na úlohu informácií, technológií a učenia sa vo vzťahu k ekonomickej výkonnosti. OECD upozorňuje vlády členských krajín aby sa naučili rozvíjať a riadiť na znalostiach založenú ekonomiku. Dokument – r.1996 Knowledge Based Economy OSN: r.2005 Towards Knowledge Society – presun ťažiska v rozvoji spoločnosti od rozvoja informačnej ku znalostnej spoločnosti.

2. Uveďte nadnárodnú inštitúciu, ktorá monitoruje progres (mnohých) krajín sveta v ich pripravenosti pre Znalostnú ekonomiku a vymenujte hlavné oblasti v ktorých sa táto pripravenosť jednotlivých štátov porovnáva.
Pripravenosť krajín monitoruje Svetová banka. 4 hlavné oblasti, ktoré sa porovnávajú sú: inovačný rozvoj, vzdelávanie, informačná spoločnosť, ekonomická podpora (rámec) pre difúziu znalostí.
Silikon valley – tzv. vedecké inkubátory. Priestor, kde napr. bankári sú ochotní riskovať. Vytvárajú finančné nástroje (požičky), aby dochádzalo k ekonomickému rastu.
...

Kľúčové slová:

znalostný manažment

Znalostná ekonomika

manažment



Obsah:
  • 1. Uveďte a stručne charakterizujte prvotné kľúčové dokumenty OECD, OSN (UNESCO) v oblasti rozvoja znalostnej ekonomiky (spoločnosti).
    2. Uveďte nadnárodnú inštitúciu, ktorá monitoruje progres (mnohých) krajín sveta v ich pripravenosti pre Znalostnú ekonomiku a vymenujte hlavné oblasti v ktorých sa táto pripravenosť jednotlivých štátov porovnáva.
    3. Uveďte názov a primárny cieľ dokumentu (stratégie) EÚ, ktorý založil okrem iného aj rozvoj EÚ ako Znalostnej ekonomiky (spoločnosti) a názvy ďalších kľúčových dokumentov, ktoré po tejto stratégii nasledovali.
    4. Uveďte názov, cieľ, zameranie a štyri kľúčové oblasti „národnej“ stratégie zameranej na rozvoj Slovenska ako Znalostnej ekonomiky (spoločnosti).
    5. Uveďte hlavný cieľ dokumentu Vízia a stratégia rozvoja slovenskej spoločnosti do roku 2020 a zameranie kapitoly, ktorá je venovaná rozvoju Slovenska ako znalostnej spoločnosti.
    6. Uveďte aspoň tri úrovne v ktorých môžeme hovoriť o Znalostnom manažmente
    7. Uveďte niektoré z definícií znalostí a stručne ich objasnite
    8. Uveďte niektorý z prístupov ku hierarchizácií a klasifikácií znalostí
    9. Uveďte hlavný rozdiel v znalostiach kodifikovaných a „tacitných“
    10. Objasnite pojmy nosič a nositeľ znalostí a uveďte príklady ich prepojení v organizáciách.
    11. Uveďte príklady externých štruktúr „neuchopiteľných“ (znalostných) aktív organizácie.
    12. Uveďte príklady interných štruktúr „neuchopiteľných“ (znalostných) aktív organizácie.
    13. Vysvetlite pojmy kompetencia a kompetentnosť a ich hlavný rozdiel a objasnite pojem štandardný, resp. očakávaný výkon manažéra, resp. zamestnanca (organizácie) podniku
    14. Uveďte niektoré z rámcových prác v oblasti Znalostného manažmentu a stručne opíšte a vysvetlite ktorúkoľvek z nich
    15. Uveďte (vlastnými slovami) základné prvky pri zavádzaní Znalostného manažmentu do praxe organizácie (tu môžete uviesť a stručne popísať aj niektorú konkrétnu publikovanú metódu)
    16. Uveďte kľúčové prvky „manažmentu očakávaní do činnosti organizácie (podniku) zainteresovaných strán
    17. Uveďte príklady konkrétnych prínosov zo zavedenia Znalostného manažmentu do podnikov.
    18. Uveďte niekoľko príkladov zdieľania - výmeny (konverzie) znalostí v rámci externých štruktúr organizácie
    19. Uveďte niekoľko príkladov výmeny (konverzie) znalostí v rámci interných štruktúr organizácie
    20. Uveďte niekoľko príkladov výmeny (konverzie) znalosti medzi externými štruktúrami a internými štruktúrami organizácie
    21. Vysvetlite príčinu niekedy aj veľmi významného rozdielu trhovej a účtovnej hodnoty úspešných firiem
    22. Uveďte príklad (príklady) členenia intelektuálneho kapitálu (neuchopiteľných, resp. znalostných aktív)
    23. Uveďte dva, tri príklady definícií Znalostného manažmentu (Knowledge Management-u)
    24.Uveďte a vysvetlite niekoľko charakteristík (parametrov) Znalostnej ekonomiky (spoločnosti)
    25. Uveďte perspektívy cez ktoré je možne sa pozrieť na Znalostný manažment a objasnite bližšie niektorú z týchto perspektív
    26. Uveďte niekoľko príkladov súčasného zlepšovania znalosti (kompetentnosti) manažérov a zamestnancov a interných znalostných štruktúr organizácie pomocou efektívnej a účinnej výmeny (konverziou) znalostí
    27. Uveďte niekoľko príkladov súčasného zlepšovania znalosti (kompetentnosti) manažérov a zamestnancov a externých znalostných štruktúr organizácie pomocou efektívnej a účinnej výmeny (konverziou) znalostí
    29. Uveďte aký je hlavný rozdiel medzi finančným (hmotným) kapitálom a intelektuálnym kapitálom z pohľadu ich spotrebovávania
    30. Objasnite základné princípy organizačnej (podnikovej) kultúry založenej na filozofií „Learning Before, During and After“
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko