SOCIÁLNY PRACOVNÍK V PSYCHOTERAPII
Semestrálna práca24 s. / 5. roč. / doc
Cieľom našej práce je stručne zhrnúť základné informácie o psychoterapii ako samostatnej oblasti teórie a praxe, v ktorej sa utvára priestor pre uplatnenie aj sociálnych pracovníkov. Cieľom je tieto informácie taktiež logicky usporiadať a sprehľadniť s ohľadom na aktuálnu situáciu v Slovenskej republike. Naša práca pozostáva z troch kapitol, pričom v prvej kapitole stručne popisujeme psychoterapiu ako takú, nevynímajúc vývoj a zásady, ktoré tvoria jej základný stavebný kameň. Druhá kapitola je v...
|
|
0,1 |
10x |
|
Agresivita u detí (Seminárna práca z predmetu Psychológia)
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / docx
1. TEORETICKÉ VYMEDZENIE PROBLÉMU - AGRESIVITA Agresivita u detí je závažným problémom v školskom prostredí, pričom počet agresívnych detí v posledných desaťročiach neustále narastá. (Říčan, 1995, s. 17) Agresívne správanie možno definovať ako „porušenie sociálnych noriem, ako správanie obmedzujúce práva a narušujúce integritu sociálneho okolia“. (Fischer a Škoda, 2009, citovaní podľa Fulkovej, 2020, s. 43) Pojem agresivita chápeme ako sklon k agresívnemu správaniu a pojem agresia možno popísať ...
|
|
0,1 |
7x |
|
Metodológia sociálnych vied
Poznámky24 s. / 2. roč. / doc
VEDA - Science, Wissenschaft, nauka VEDA - sútava poznatkov, ktoré pozostávajú z racionálne zdôvodnených a konzistentných výpovedí, ktoré sú sformulované v prijatom jazyku (vedy) a sú overiteľné. (Ondrejkovič, 2006) VEDA je z komplexnejšieho pohľadu: a) forma spoločenského vedomia existujúca popri takých formách, akými sú filozoia, náboženstvo, morálka, právo , politika, umenie a i. (aspekt filozofie bytia a vedomia) b) špecifický druh poznávania a pretvárania objektívnej skutočnosti v kontexte ...
|
|
0,2 |
35x |
|
Metódy sociálnej práce s jednotlivcom
Vypracované otázky17 s. / 3. roč. / doc
2. Etapy a zásady sociálnej práce s jednotlivcom. Rozdelenie, vymedzenie a opis jednotlivých etáp.
Termínom „etapa“ označujeme určitý špecifický úsek práce s klientom, ktorý je dobre vydeliteľným úsekom z metódy ako celku.
Americká škola, reprezentovaná v tejto oblasti najmä Richmondovou a Robinsovou etapa sociálnej evidencie a prvého kontaktu
1. sociálna diagnostika
2. etapa vypracovania sociálneho plánu sociálna terapia
3. etapa overovania výsledkov / účinnosti sociálnej terapie (zaznam...
|
|
0,3 |
126x |
|
Teória sociálnej práce, humanistické a existenciálne teórie
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
Teoretické zázemie je jedným zo zdrojov identity sociálnych pracovníkov a jednou z podmienok ich vzájomnej komunikácie. Používanie teórie nám však v prvom rade pomôže v praxi, pretože špecifikuje, čo sa má robiť, ako a prečo.
Janis Fooková rozdeľuje teóriu na všeobecnú, praktickú a špecifické metódy. Všeobecná podáva komplexný obraz spoločnosti. Je zameraná na politické, ekonomické a sociálne štruktúry spoločnosti. Teórie tohto typu sú napr. liberalizmus, marxizmus, existenciálne a humanistické...
|
|
0,1 |
13x |
|
Terapeutický model Virgin Satirovej
Seminárna práca12 s. / 3. roč. / docx
Virginia Satirova je významná predstaviteľka americkej humanistickej psychológie a svetoznáma priekopníčka rodinnej terapie. Skúmala zákonitosti, ktoré ovplyvňujú vzťahy v rodine a prispievajú k zdraviu jej členov. Vypracovala účinné metódy pre skvalitňovanie komunikácie a iných procesov v rodinách a organizáciach. Kľúčovými konceptmi sú kongruencia, osobná zodpovednosť a sebaúcta, ktoré tvoria podstatu Systemického modelu rastu Virginie Satirovej. Jej učenie spája praktickosť s duchovným zmyslo...
|
|
0,1 |
17x |
|
Medódy edukačného výskumu
Seminárna práca5 s. / 3. roč. / doc
Vedecká metóda- základný spôsob, súhrn všetkých postupov zameraných na zhromažďovanie, spracovávanie alebo analýzu údajov, odhaľovanie vedeckých zákonitostí a vytváranie systému vedeckého poznaniaVýskumná metóda - špeciálny vedecký postup získania vedeckých faktov v určitej disciplíne - v niektorých literatúrach sa táto metóda označuje ako výskumná technika, nástroj Medzi základné znaky vedeckej a výskumnej metódy patria: objektivita validita relibilita1. Objektivita - je predpokladom nepredpoja...
|
|
0,1 |
1x |
|
Metódy sociálnej práce (vypracovaných 12 otázok)
Vypracované otázky16 s. / 3. roč. / docx
1. Pojmologické otázky sociálnej práce (metódy, techniky, metodológia.......)
2. Vznik a vývoj metód sp
3. Diagnostikovanie a hodnotenie
4. Postupy a metódy využívané v etape sociálnej diagnostiky a stanovení sociálnej diagnózy
5. Rozhovor ako diagnostická metóda, (ako metóda sociálnej práce):
6. Pozorovanie ako diagnostická metóda, (ako metóda sociálnej práce)
7. Kazuistika ako metóda sociálnej práce
8. Kuratívna sociálna práca
9. Sociálna práca s jednotlivcom – jej vývoj a súčasný stav...
|
|
0,1 |
230x |
|
Čo je to kazuistika a na čo slúži? - kazuistický seminár
Prednášky12 s. / 2. roč. / doc
Kazuistika je štúdium všetkých dostupných písomných a iných materiálov
postihnutého jedinca v smere diagnostického ohodnotenia a sformovania
záverov, je to vlastne: - štúdium prípadu, klinické údaje o vývine a súčasnom stave jednotlivca, - údaje o okolnostiach, ktoré mohli vývin a súčasný stav ovplyvniť - používa sa v psychológii, pedagogike, sociológii, poradenstve.
|
|
0,1 |
46x |
|
Drogová závislosť dieťaťa - Záznamový hárok kazuistiky
Semestrálna práca10 s. / - roč. / doc
Život človeka sprevádzajú mnohé, neraz katastroficky vyhrotené udalosti: bývajú to osobné tragédie – smrť blízkych, nesúlad v rodine, rozvod, nevďak detí, inokedy zasa prírodné katastrofy – povodne, zemetrasenie, neúroda. Tieto situácie človek neprekonáva vždy aktívne. Niekedy ich nerieši vôbec, pretože ich ani riešiť nedokáže, rezignuje a upadá do fatalizmu. Inokedy sa im vyhýba a uchyľuje sa k fantázii. Vysníva si svet krajší, šťastnejší a blaženejší, bez biedy a utrpenia, ktoré prežíva na Zem...
|
|
0,1 |
114x |
|
Kazuistika - Rekurentná depresia F 33.1
Prezentácia22 s. / 2. roč. / pdf
Apríl 2002- dominovala u pacienta úzkostne depresívna nálada,- afektívna labilita,- sklzy do lakrimozity,- intrapsychická tenzia,- v myslení obavné myšlienky, bezperspektívnosť iv autoakuzácie, ktoré boli viazané na suicídium jeho sestry,- hypobúlia, hyporexia aj s váhovým úbytkom, /12 kilo v priebehu 6 týždňov/,- anhedónia, dysomnia- skoré prebúdzanie, ranné pesimá.- Zahájená liečba Paroxetínom v dávke 20 mg pro die.- V priebehu 6 týždňov sa stav stabilizoval,3. júna 2002- Kontrola: pacient uvá...
|
|
0,6 |
21x |
|
Kazuistický seminár - čo je obsahom pojmu kazuistika.
Prednášky4 s. / 2. roč. / doc
ČO JE TO KAZUISTIKA?Kazuistika je štúdium všetkých dostupných písomných a iných materiálov postihnutého jedinca v smere diagnostického ohodnotenia a sformovania záverov, je to vlastne:- štúdium prípadu, klinické údaje o vývine a súčasnom stave jednotlivca, - údaje o okolnostiach, ktoré mohli vývin a súčasný stav ovplyvniť,- osobný kontakt s klientom - rozhovor pri ktorom získavame dostupné informácie, - používa sa v psychológii, pedagogike, sociológii, poradenstve.K ČOMU KAZUISTIKA SLÚŽI?- k ilu...
|
|
0,1 |
19x |
|
Kazuistická práca - problémy dieťaťa pri čítaní
Ročníková práca4 s. / 2. roč. / docx
Nora je žiačkou prvého ročníku. Dieťa malo OŠD. Pochádza z úplnej rodiny, obaja rodičia sú VŠ vzdelaní. Dieťa malo oneskorený vývin reči. Slovnú zásobu malo a má dobrú. Občas sa stane, že si nevie spomenúť na niektoré známe slovo alebo označenie. V reči sa objavujú dysgramatizmy. Dieťa vykazovalo v MŠ ťažkosti v grafomotorike a sluchovej pamäti - problémy s učením sa básničiek. Okrem toho je slabou stránkou dieťaťa P /Ľ orientácia a priestorová predstavivosť. Dieťa má v 1. ročníku problémy s čít...
|
|
0,1 |
38x |
|
Anamnéza žiaka
Seminárna práca20 s. / 3. roč. / zip
Anamnéza je jednou zo základných metód, pomocou ktorej získavame relevantné údaje o duševnom vývine jednotlivca, o prostredí, o jeho vplyvoch, o rodine, v ktorej žije. Tieto údaje pomáhajú porozumieť človeku a vysvetliť jeho súčasný stav. Termín anamnéza pochádza z gr. anamnésis, čo znamená rozpamätávanie, rozpomínanie. Anamnéza je v mnohých literatúrach zaraďovaná medzi klinické metódy.
Cieľom anamnézy je zisťovanie a kategorizácia dôležitých údajov v doterajšom vývine jedinca, ktoré pomáhajú ...
|
|
0,1 |
17x |
|
Ošetrovateľský proces u pacienta po operácii zlomeniny krčka stehennej kosti
Seminárna práca7 s. / 4. roč. / docx
KAZUISTIKAPani V.D. 63-ročná je hospitalizovaná na traumatologickom oddelení od 11.12. pre zlomeninu krčka stehennej kosti. Subjektívne uvádza, že v noci chcela ísť po tme na toaletu, pri čom sa jej zakrútila hlava a spadla. Pani je vdova, žije s dcérou v rodinnom dome v Jarovciach. Tohto času je pacientka 2 dni po operácii.
|
|
0,1 |
116x |
|
Kazuistika pacientky s afanáziou
Semestrálna práca3 s. / 2. roč. / doc
Afanázia je porucha komunikácie spôsobená ložiskovým poškodením mozgu. Najčastejšou príčinou sú cerebrovaskulárne ochorenia alebo úrazy mozgu. Klasifikácia afanázie rieši hodnotenie plynulosti reči.Rozdelenie afanázie:Nonfluentný (neplynulý) typ -porucha tvorby reči, ktorej tempo je obmedzené na niekoľko slov nebo viet. Fluentný (plynulý) typ -porucha porozumenia reči, tempo je normálne alebo akcelerované, plynulý prúd často výrazne deformovaných slov až tzv. slovný šalát. Klinické vyšetrenie ob...
|
|
0,1 |
36x |
|
Komplexná ošetrovateľská starostlivosť o dieťa so zápalovým ochorením močových ciest
Seminárna práca7 s. / 3. roč. / docx
Močové cesty- močová trubica (urethra)- močový mechúr (vesica urinaria)- močovody (urether)- obličky (nefros)Močové cesty je súhrnný názov pre sústavu dutých orgánov, ktoré odvádzajú moč z tela. Moč z obličiek je odvádzaný močovodmi do močového mechúra a z mechúra je dovádzaný von močovou trubicou. Infekcie močových ciest Po ochoreniach dýchacích ciest sú infekcie močových ciest najčastejším ochorením u detí. Cca 4-5% dievčat do veku 15 rokov prekoná toto ochorenie. U chlapcov je výskyt menej ča...
|
|
0,1 |
14x |
|
Kazuistika - seminárna práca
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / doc
pán Peter: 30 r. deti:
pani Monika: 28 r. dcéra 9 rokov
manželstvo trvá: 9 rokov syn: 2 roky
Prvý kontakt
Pani Monika sa objednala telefonicky. Po porade ju doporučila klinická psychologička. Problém sa týka manželstva, ale hlavne ju trápia vnútorné neistoty a pocity viny, preto chce psychológa navštevovať sama bez manžela.
Pani Monika je štíhla, až chudá žena, športovo oblečená, nemaľuje sa, nosí okuliare. Pôsobí dojmom modernej ženy, ktorá uznáva vnútorné hodnoty. Je pohľadná a nená...
|
|
0,1 |
71x |
|
Kazuistika telesne postihnutého
Seminárna práca4 s. / 2. roč. / doc
Kazuistika dieťaťa.
Diagnóza
Jedná sa o deväťročné dievča s diagnózou: detská mozgová obrna spastická tetraparéza, ĽMR.
Osobná anamnéza
Dievčatko pochádza z rizikovej gravidity, bolo narodené predčasne v 29. týždni s ťažkou hypoxiou, po pôrode kriesené zdravotníkmi, napojené v prvých dňoch života na respirátor. Somatický vývoj oneskorený od začiatku vo všetkých zložkách. Od raného detstva pod dohľadom detského pediatra a neurológa. V špeciálnom centre pre zdravotne a telesne postihnutý...
|
|
0,1 |
155x |
|
Kazuistická štúdia (skutočný príbeh) - sociálna práca
Seminárna práca4 s. / 2. roč. / docx
Ide o trojčlennú rodinu, ktorá je bez matky a zastupuje ju otcova matka. Otec P T narodený 1960 pracuje v súkromnej bezpečnostnej službe ako pracovník ochrany na dvanásť hodinové služby. Býval spolu aj z babkou otcovou mamou narodenou 1942. Babka bola na dôchodku a pracovala v domácnosti. Otec má skončenú strednú školu, babka neviem. Otec má sklony k alkoholizmu niekedy až prehnane, ktoré majú za následok domáce nezhody, niekedy až násilie. Bývali v trojizbovom byte v tichej lokalite Bratislavy,...
|
|
0,1 |
40x |
|
Kazuistika - priebeh zanedbávania detí a rozpad manželstva
Seminárna práca3 s. / 2. roč. / doc
Ukážka: V našej práci popisujeme priebeh prípadu jednej súčasnej rodiny, ktorá sa rozpadla a manželstvo zaniklo rozvodom manželov. Hlavnou postavou tohoto prípadu je pani Paulína - 28 ročná matka dvoch detí, s učňovským vzdelaním, toho času na predĺženej neplatenej materskej dovolenke. Pán Ján - jej manžel - je 35 ročný, so stredoškolským vzdelaním, živnostník. Z manželstva pochádzajú dve deti, 4 ročná dcéra Kristína a 8 ročný syn Juraj.
|
|
0,1 |
93x |
|
Konzultačné a školiace pracovisko Čadca
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / doc
Kazuistika Objekt: pani Katarína- 44 rokovDeti: Milan - 22 rokov Pavol - 20 rokov Radoslav - 12 rokov Karolína - 4 rokyManžel: Ladislav - 43 rokov, podnikateľManželstvo trvá 25 rokov - doterazSociálny problém:Dlhodobý fyzický a psychický teror zo strany manžela.Formy:• Šetrenie rodinnej situácie, vzťahov medzi rodinnými príslušníkmi• Posudky odborníkov - psychologička, advokátka• Intervencia sociálneho pracovníkaSociálna anamnézaOsobná anamnéza: Pani Katarína sa narodila v plne fungujúcej rodine...
|
|
0,1 |
9x |
|
Poznámky na Kazuistický seminár
Prednášky8 s. / 2. roč. / odt
ČO JE TO KAZUISTIKA?Kazuistika je štúdium všetkých dostupných písomných a iných materiálov postihnutého jedinca v smere diagnostického ohodnotenia a sformovania záverov, je to vlastne:- štúdium prípadu, klinické údaje o vývine a súčasnom stave jednotlivca,- údaje o okolnostiach, ktoré mohli vývin a súčasný stav ovplyvniť- používa sa v psychológii, pedagogike, sociológii, poradenstve.
|
|
0,1 |
21x |
|
Kazuistika - dieťa s diagnózami F 90.0 ADHD, F 91 porucha správania, F 94.1 poruchy sociálnej prispôsobivosti
Projekt3 s. / 1. roč. / doc
matka - XX, narozena 1974, bydlela v Třeboni, v 19ti letech odešla z domu, žila s partou na okraji města v opuštěném domě, seznámila se zde s budoucím otcem svých dětí, začínala na marihuaně, dále experimenty se středně tvrdými drogami, poslední stálou drogou se stal heroin, absolvovala ZŠ a dále SŠ obor cukrářství, po SŠ zaměstnána u soukromníka, vyhozena po 6 měsících pro neplnění pracovních povinností, poté již zmíněná parta a nechtěné těhotenství, partner ji nutí k potratu, její matka si nep...
|
|
0,1 |
64x |
|
Neurotické poruchy - kazuistika
Seminárna práca3 s. / 2. roč. / doc
Úvod
Chlapec je momentálne v 6-tej triede na ZŠ a dlhodobo trpí neurotickou poruchou. Pochádza z ucelenej rodiny. Otec pracuje ako železničný robotník a matka je momentálne nezamestnaná. Súrodencov nemá. Starostlivosť matky je veľmi úzkostná a chlapca prehnane ochraňuje pred vonkajším okolím. Otec je extrémny introvert bez sociálnych väzieb. Rodina nemá priateľov a ani ich nik okrem starých rodičov dieťaťa nenavštevuje. Matka sa prispôsobila spôsobu žitia rodiny napriek tomu, že rada chodí do...
|
|
0,1 |
6x |
|
Kazuistika klientky - bezdomovkyne
Semestrálna práca3 s. / 2. roč. / doc
ANAMNÉZA:Osobná a rodinná anamnéza: 84 ročná žena, ovdovená, vychovala dvoch synov a dve dcéry. Synovia nejavia o matku záujem, dcéry sa s matkou veľmi sporadicky kontaktujú, aj keď tieto kontakty jej nie sú vždy na úžitok. V bezvýchodiskovej situácii sa ocitla práve pričinením jednej z dcér a jej manžela, ktorí mali dlhy na nájomnom a svoju situáciu vyriešili tým, že sa aj so svojou dcérou nasťahovali do bytu k matke. Počas tohto spolužitia vznikali neustále konflikty, začali sa prejavovať u kl...
|
|
0,1 |
142x |
|
Kazuistika sociálneho klienta
Poznámky3 s. / 2. roč. / doc
Kazuistika obsahuje rodinnú, osobnú a sociálnu anamnézu konkrétneho klienta a katamnézuNeplnoletý klient po ceste do školy z autobusovej stanici v ........... pýtal od spolužiaka peniaze a desiatu. Keď chlapec odmietol, tak klient ho sotil a začal na neho útočiť a biť ho. Pri šarvátke chlapci rozbili vitrínu - vývesnú tabuľu, ktorej vlastníkom je Mesto ...... . Okoloidúci ohlásili celý incident na mestskej polícii v ................ Pracovníci mestskej polície obidvoch chlapcov predviedli na vyp...
|
|
0,1 |
548x |
|
Cirkevnoprávna manželská kazuistika
Prednášky4 s. / 1. roč. / docx
Cirkevnoprávna manželská kazuistikaHmotná časť.Def.manželstva: matrimonium (matri - matka, munus - úloha)- zmluva, kontrakt, záväzok medzi mužom a ženou (rôznorodosť pohlaví)- muž a žena spájajú svoje životy do jedného osudu- toto spoločenstvo je postavené na prirodzenosti človeka- cieľom tohto spoločenstva je dobro manželov a plodenie, výchova detí- túto zmluvu medzi mužom a ženou (keď sú pokrstený) povýšil na sviatosťPodstatné vlastnosti manželstva:1. Jednota - spoločenstvo medzi jedným mužom ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Deti zo sociálne znevýhodneného prostredia
Seminárna práca17 s. / 3. roč. / doc
Človeka neustále formuje prostredie, ktoré na neho pôsobí, či už priamo alebo nepriamo. Predovšetkým je to naše najbližšie sociálne prostredie, rodina, škola, priatelia. Naj ovplyvniteľnejšie a najcitlivejšie sú deti. Každé dieťa je súčasťou prostredia. Prostredia, ktoré si však samo nevyberá. Rodina je pre neho prostredím prirodzeným, a práve rodina môže byť miestom aj negatívnych javov, zdrojom patologických skutočností.
Azda každý dokument týkajúci sa detí nepoprie ba podotkne vetu, že „Kaž...
|
|
0,1 |
89x |
|
Kazuistika o mentálne postihnutom dieťati a jeho vývoji
Seminárna práca3 s. / 2. roč. / docx
Anamnéza
Rodinná: nie je známaOdborná: Dieťa zo 6 gravidity, narodené v termíne. Ph: 3 050 dĺžka 50 cm. Ide
o dieťa z mimomanželského vzťahu. Matka otehotnela počas manželovho pobytu vo výkone trestu. Po návrate z väzenia sa krátku dobu o dieťa starala stará matka. Ako dojča umiestnené v dojčenskom ústave, odtiaľ preložené do. Detského domova ako dieťa v ústavnej výchove, povinnú školskú dochádzku plnila v Špeciálnej základnej škole.
Zdravotný stavOpakovane operácia benígneho nádoru z tukovéh...
|
|
0,1 |
59x |
|
Kazuistika - zavrhnutý partner
Referát4 s. / 4. roč. / docx
ÚVODTáto kazuistika pojednáva o činoch, ktorých je schopný zavrhnutý partner. Ten psychicky a fyzicky týral vlastnú manželku a využíval vlastného syna, aby jej ešte viac ublížil.Príbeh B. a A.Pani B. sa vydávala, keď mala 26 rokov. Za manžela si vzala muža z cudzej krajiny, s ktorým sa zoznámila, keď pracovala v zahraničí. Po návrate zo zahraničia jej, v tom čase ešte priateľ A., navrhol, že sa za ňou odsťahuje. Toto rozhodnutie vysvetľoval tak, že ďalej bez nej už nemôže byť.
|
|
0,1 |
172x |
|
Diskriminácia podľa veku
Semestrálna práca15 s. / - roč. / doc
„Ľudia sú slobodní a rovní v dôstojnosti i v právach. Základné práva a sloboda sú neodňateľné, nescudziteľné, nepremlčateľné a nezrušiteľné“.
|
|
0,1 |
11x |
|
Kazuistika - Ošetrovateľsky proces na internom oddelení
Semestrálna práca17 s. / 1. roč. / doc
Kazuistika :
Opakovaná hospitalizácia 58- ročnej klientky na internom oddelení s anamnézou arteriálna hypertenzia, naposledy v máji 2006. Od večera sa necíti dobre, pociťuje intenzívnu bolesť hlavy, nutkanie na vracanie, ráno užila predpísané lieky napriek tomu ťažkosti pretrvávajú, pridružil sa pocit tŕpnutia spodnej pery, opakovane si namerala vysoký tlak. Aktuálne prijatá pre hypertenziu, intenzívnu bolesť hlavy, slabosť, nauzeu a pocit tŕpnutia spodnej pery.
|
|
0,1 |
77x |
|
Kazuistika - prípadová štúdia
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / doc
ZHODNOTENIE KAZUISTIKY
Táto kazuistika rozoberá život jedného alkoholika, ktorý si však síce neskoro ale predsa uvedomil ako žil a snaží sa to napraviť. V tvári sa dnes tomuto 35 ročnému človeku už na prvý pohľad zračí sklamanie zo života, no najviac asi zo seba samého...čo je ten najťažší životný údel, aký si človek môže niesť na pleciach. Vlastné zlyhanie, strata vlastnej rodiny, ba čo viac strata svojich detí. Kde asi možno hľadať prvopočiatok zlomu v živote tohto človeka? Myslím si, že v ...
|
|
0,1 |
88x |
|
Cirkevno-právna manželská kazuistika - KOMPLET VŠETKO!!!
Poznámky27 s. / - roč. / rar
Cirkevno-právna manželská kazuistika - kompletné poznámky zo seminárov a aj prednášok 100% účasť, všetko, čo odznelo je tam stručne zhrnuté. .rar súbor obsahuje 20 .docx súborov z prednášok a seminárov.
|
|
0,2 |
3x |
|
Kazuistika
Seminárna práca3 s. / 2. roč. / doc
Osobná anamnéza:
Eva P. vyrastala v jednoduchších, ale socio-ekonomicky usporiadaných pomeroch integrovanej rómskej rodiny. Svoje detstvo hodnotí celkom pozitívne, považuje ho za šťastné. Má dobré vzťahy v rodine, hlavne so staršou sestrou. Nemá veľa priateliek, čo pripisuje hlavne tomu, že je Rómka. Uvádza, že už mala prvé sexuálne kontakty s opačným pohlavím. V škole nemá výrazné problémy, patrí medzi priemerných žiakov. Zdravotný stav je pomerne dobrý, dodržiavanie hygienických návykov je ...
|
|
0,1 |
116x |
|
Kazuistický seminár
Študijný materiál17 s. / 2. roč. / docx
Kazuistický prístup
Profesionálny,systematický, analytický postup odborníka
Cieľ – získať systematický opis všetkých dostupných údajov o danom prípade
Ide o kvalitatívny pohľad na jednotlivca
Pozornosť – sa venuje individuálne každému jednotlivcovi
Diagnostická práca odborníka má kazuistický charakter
TECHNIKY PRI ZÍSKAVANÍ ÚDAJOV
Rozhovor- riadený rozhovor
Pozorovanie (orientačné, kontrolované)
Dotazníky, testy
Štúdium dokumentov, spisov (analýza produktov)
Anamnéza, kat...
|
|
0,1 |
34x |
|
Kazuistika
Analýza8 s. / 2. roč. / doc
Základné údaje o klientovi a prvý kontakt s klientom
Pred určitým časom ma navštívila moja priateľka a požiadala ma o pomoc pri riešení problému, ktorý nastal v triede jej manžela. V poslednom čase jedna z jeho žiačok sa začala veľmi čudne správať. Dievča, ktoré bolo do toho času veľmi veselé, priateľské, otvorené, komunikatívne sa zrazu začalo správať úplne opačne. Bolo utiahnuté, uzavreté a pri každom natiahnutí ruky, ak sa jej chcel človek dotknúť, schúlilo sa do klbka, ako by sa dotyku ru...
|
|
0,1 |
47x |
|
Cirkevnoprávna a manželská kazuistika
Prednášky5 s. / 1. roč. / pdf
Ciele manželstva :
1, plodenie detí
2, dobro
Podľa starého kódexu - plodenie prioritný cieľ, dobro – sekundárny, v súčasnosti sú rovnocenné
Manželská láska – v práve nie je definovaná, metajuridický prvok, nedá sa zmerať právom
Typológia manželstva:
1, manželstvo sviatostné – medzi dvoma pokrstenými
2, manželstvo putatívne = zdanlivé (neplatné, ale manželia o tom nevedia)
3, kanonické – riadi sa normami kódexu kanonického práva
4, civilné – riadi sa normami štátneho práva
5, man...
|
|
0,1 |
12x |
|
Kazuistika
Vypracované otázky4 s. / 3. roč. / doc
ČO JE TO KAZUISTIKA?
Kazuistika je štúdium všetkých dostupných písomných a iných materiálov postihnutého jedinca v smere diagnostického ohodnotenia a sformovania záverov,
je to vlastne:
- štúdium prípadu, klinické údaje o vývine a súčasnom stave jednotlivca,
- údaje o okolnostiach, ktoré mohli vývin a súčasný stav ovplyvniť,
- osobný kontakt s klientom – rozhovor pri ktorom získavame dostupné informácie,
- používa sa v psychológii, pedagogike, sociológii, poradenstve.
|
|
0,1 |
26x |
|