Medzinárodné porovnanie vzdelania vybraných krajín
Záverečná práca43 s. / 5. roč. / doc
Globalizácia ekonomiky, zmeny na trhu práce, rozvoj technológií a nástup informačnej spoločnosti podporujú dôležitý význam vzdelávania, učenia sa a samozrejme výchovy. Perspektíva rozvoja každej krajiny je vo vzdelávaní spoločnosti, a to nielen poskytnutím základného vzdelania, absolvovaním základnej školy, ale súčasne podporou vzdelávania počas celého života. Je dôležité, aby každá krajina vytvárala také podmienky pre svojich občanov, ktoré by im to umožnili. Slovensko ako člen Európskej únie s...
|
|
0,8 |
2x |
|
Sociálna práca - vypracované tézy na prijímacie skúšky na Bc.
Vypracované otázky41 s. / 1. roč. / doc
Vypracované tézy na prijímacie skúšky pre bakalárske štúdium odbor sociálna práca.
Pedagogika, sociológia, náuka o spoločnosti
1. Úlohy a základná charakteristika vedných odborov (pedagogika, psychológia, sociológia, filozofia, etika) a ich najvýznamnejší predstavitelia. (HUDECOVÁ)
2. Základné pedagogické pojmy - výchova, vzdelanie, vzdelávanie, vyučovanie, učenie, schopnosti, vedomosti, zručnosti.......(HUDECOVÁ)
3. Rodina a jej význam pre rozvoj osobnosti človeka (štruktúra rodiny, funkc...
|
|
0,4 |
57x |
|
Hodnotová orientácia detí a mládeže v nízkoprahovom programe pre deti a mládež
Diplomová práca97 s. / 5. roč. / pdf
Práca sa zaoberá vzťahmi rasových projekcií a hodnotovej orientácie prevažné rómskych detí
a mládeže z mestskej časti Bratislava - Vrakuňa, oblasti zvanej „Pentagon“, navštevujúcej
nízkoprahový program pre deti a mládež Mixklub. Pokúša sa nájsť odpoveď na otázku, akým
spôsobom vplýva vedomie „byť Rómom v Pentagone“ detí a mládeže v „Pentagone“ na ich
hodnotovú orientáciu a ktoré hodnoty sú procesom „byť Rómom v Pentagone“ produkované
a príjmané aj vzhľadom na sociálno-patologické prostredie...
|
|
0,7 |
4x |
|
Kvantitatívne a kvalitatívne metódy v sociálnej pedagogike
Seminárna práca17 s. / 2. roč. / doc
V tejto seminárnej práci sa zameriame na metodológiu sociálnej pedagogiky, konkrétnejšie na kvantitatívny a kvalitatívny výskum.
Výskum podľa Schmidta (s. 8) nie je zbieranie poznatkov, ale je to vlastne to, kde výskumník hľadá odpovede na nové problémy alebo nové odpovede na staré problémy. Usiluje sa odhaliť a dokázať pravdu bez ohľadu na niekoho alebo niečo, keď potvrdzuje a kriticky analyzuje pramene a celý svoj výskumný postup, svoje pokusy zámerne opakuje, aby si postup overil. Pozoruje v...
|
|
0,1 |
25x |
|
Vypracované štátnicové otázky z predmetu Pedagogika
Štátnicové otázky169 s. / 3. roč. / docx
1. Všeobecná didaktika a teoretické základy vyučovacieho procesu v primárnom vzdelávaní. Ciele vyučovacieho procesu, jeho spoločenské, gnozeologické, psychologické a logické základy a fázy. Modernizácia vyučovania na primárnom stupni edukácie.Predmet didaktiky - didaktika pochádza z gréckeho slova didasko - učím , vyučujem. Predmetom sú otázky obsahu a rozsahu vzdelávania, zásady, metódy a formy vyučovania, interakcia medzi učiteľom a žiakom. Vplyv na rozvoj didaktického myslenia mal Jan Amos Ko...
|
|
1,0 |
32x |
|
Študijný materiál ku skúške z predmetu Sociálna pedagogika
Študijný materiál17 s. / 2. roč. / pdf
Čo je to pedagogika?Čo je to vlastne pedagogika? = Pedagogika, ako hovorí Prucha, je vedou, ktorá sa zaoberá výchovou (edukáciou) a vzdelávaním. Má svoje pravidlá, normy, systém. Praktická pedagogika sa potom osvojuje, napr. v učiteľskom prostredí a pod. Niektorí autori hovoria, že : edukácia = výchova + vzdelávanie.Názov pedagogika vznikol:- z latinského slova : paedagogus - vychovávateľ,- v gréckej terminológii sa toto slovo : paidagógos - prekladá ako otrok, doslova otrok vo vychovávaní iných...
|
|
0,4 |
15x |
|
Sociálna pedagogika, sociológia a sociológia výchovy
Študijný materiál50 s. / 2. roč. / doc
2. SKUPINOVÁ SOCIÁLNA PRÁCA
Historicky sa skupinová sociálna práca vyvíjala odlišne a oddelene od individuálnej a odlišovala sa od nej jednak svojim zameraním, jednak využívaním sociálnej a psychologickej skupinovej dynamiky.
- skupinová práca mala častejšie obsah rekreačný, pedagogický a kultúrno-sociálny
- Rekreačné skupinové vyžitie v spojitosti so sociálnou prácou má dvojitý účinok: Jednak ponúka konštruktívne využitie voľného času, napr. pre adolescentov, ktorý by sa inak venoval...
|
|
0,4 |
11x |
|
Možnosti uplatnenia sociálneho pedagóga v oblasti prevencie sociálnopatologických javov
Diplomová práca78 s. / 5. roč. / docx
Cieľom diplomovej práce bolo zistiť možnosti uplatnenia sociálneho pedagóga v oblasti prevencie sociálnopatologických javov u detí a mládeže v Banskobystrickom kraji.Práca je rozdelená na sedem kapitol. Prvá kapitola je venovaná súčasnému stavu teoretického rozpracovania problematiky. Ďalšie kapitoly sa zaoberajú sociálnym pedagógom- jeho osobnosťou, kompetenciami a možnosťou uplatnenia v oblasti prevencie sociálnopatologických javov v praxi. Záverečné kapitoly sú venované empirickému výskumu. I...
|
|
0,3 |
8x |
|
Štátnicové otázky - Metódy aplikovanej sociálnej práce
Štátnicové otázky40 s. / 5. roč. / docx
1. Vývoj metód sociálnej práce. Najvýznamnejšie míľniky a osobnosti vývoja metód sociálnej práce s dôrazom na metódy sociálnej práce so skupinou a komunitou.19. stor. Octavia Hillová - britská reformátorka. Snažila sa o zlepšovanie bytových podmienok chudobných ľudí a robotníkov, ktoré sa rozhodla aj prakticky riešiť stavbou a prestavbou robotníckych domov. Odstránenie chudoby závisí podľa nej od rozvoja komunity. Práca s komunitou umožní mnohým ľuďom viesť život bez nutnosti individuálnej pomoc...
|
|
0,2 |
220x |
|
Osobnosť vedúceho zamestnanca a jeho vplyv na pracovnú klímu školy
Záverečná práca35 s. / 1. roč. / odt
Pokrok ľudstva kladie stále vyššie nároky na výchovno - vzdelávaciu sústavu. V súvislosti s rastúcimi nárokmi na vzdelanie vzrastá aj pozornosť venovaná predškolskej výchove detí. Je známe, že podchytenie záujmu detí o poznávanie a tvorivú činnosť už v predškolskom veku sa veľmi priaznivo prejaví po ich príchode do základnej školy. Pokrok v napredovaní týchto detí je jednoznačne vyšší.Aj v nás sa ako dôsledok uvedomenia si významu tejto výchovy rozvinula diskusia o účelnosti povinnej predškolske...
|
|
0,1 |
5x |
|
Štátnicové otázky - Poradenstvo v sociálnej práci
Štátnicové otázky20 s. / 5. roč. / docx
1. Poradenstvo všeobecne, jeho základné vymedzenie, poradenstvo vo vybraných poradenských systémoch.Možno povedať, že základy poradenstva ako súčasť života človeka siahajú k samotnému počiatku ľudstva. V historickej genéze možno identifikovať niekoľko úrovní poradenskej činnosti, ktorá sa vyvíjala od počiatočného bežného radenia v interpersonálnej komunikácii, ktorá prebieha ako výmena informácií, skúseností a názorov, až po samostatnú špecializovanú a profesionálnu činnosť v konkrétnych inštitú...
|
|
0,2 |
49x |
|
Preventívne opatrenia agresivity u detí a mládeže
Diplomová práca74 s. / 5. roč. / doc
Úvod Minulý rok zaevidovali príslušníci polície v Nitrianskom kraji 380 trestných činov spáchaných mladistvými a 294 deťmi. Zarážajúca je však ich brutalita, o čom svedčí aj upálenie bezdomovca v Nových Zámkoch, to majú na svedomí dvaja šestnásťroční chlapci, či dopichanie pracovníčky zberných surovín v Nitre, z tohto trestného činu obvinili sedemnásťročného a o tri roky staršieho chlapca.Agresívne správanie sa je charakteristické pre všetky deti medzi prvým a tretím rokom ich života. Jedná sa o...
|
|
0,9 |
25x |
|
Pedagogická psychológia - Diagnostika porúch učenia
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / docx
Problematika špecifických porúch učenia je v súčasnosti asi jedným z boľavých miest nášho školstva. Jednotlivci s poruchami učenia sa vo väčšine vzdelávajú v integrovaných podmienkach základných a stredných škôl. Aj preto patrí k najdiskutovanejším témam súčasného školstva. Predovšetkým však objektívne príčiny dávajú problematike porúch učenia spoločenskú závažnosť a prioritu. Sú to: rast informácií, množstvo rušivých šumov pri sluchovej diferenciácií, nová populácia sa musí denne vyrovnávať s č...
|
|
0,1 |
1x |
|
HYDROCEFALUS (Základy špeciálno-pedagogickej diagnostiky)
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / docx
ÚVOD V tejto seminárnej práci sme sa rozhodli venovať pozornosť problematike závažného neurodegeneratívneho ochorenia s názvom hydrocefalus. Starostlivosť o pacienta s hydrocefalom vie byť niekedy veľmi náročná a vyžaduje si odborný prístup personálu a poučenie opatrovateľov pacienta o správnej starostlivosti, no nie vždy je pacient s hydrocefalom automaticky odkázaný na doživotnú pomoc iných ľudí. Hlavným cieľom je zmapovať základné teoretické poznatky a spracovať kazuistiku o pacientke s daným...
|
|
0,1 |
0x |
|
Predškolská pedagogika - podklady ku skúške
Vypracované otázky33 s. / 1. roč. / doc
1. Predškolská pedagogika ako veda o výchove a vzdelávaní. terminologický aparát predškolskej pedagogiky. predškolská pedagogika v kontexte pedagogických vied.
PREDŠKOLSKÁ PEDAGOGIKA = vedná disciplína o výchove detí v období pred
začiatkom školskej dochádzky, od narodenia po šiesty, respektíve siedmy rok života. Skúma podstatu, zákonitosti a osobitosti inštitucionálnej predškolskej výchovy i výchovy detí v rodinnom prostredí
PREDMET PREDŠKOLSKEJ PEDAGOGIKY
- otázky súvisiace s vývinom a ...
|
|
0,2 |
255x |
|
Štátnicové otázky - Teória Sociálnej práce
Štátnicové otázky26 s. / 5. roč. / docx
1. Teória sociálnej práce. Vymedzenie relevantných pojmov: teória - sociálna práca - teória sociálnej práce. Vzťah medzi teóriou, metódami a praxou sociálnej práce.Výraz teória etymologicky pochádza z gréckeho theória a označuje to, na čo niekto pozerá, teda pohľad, výjav. Sloveso theóreó vyjadrovalo pozeranie na niečo, skúmanie. Platón využíval toto sloveso na vyjadrenie hĺbavého premýšľania či špekulácie. V súčasnosti vnímame teóriu skôr ako vedeckú konštrukciu alebo vedecký model.Sociálna prá...
|
|
0,2 |
172x |
|
Vypracované otázky z predmetu Pedagogika
Štátnicové otázky33 s. / 3. roč. / odt
1. Pedagogika ako veda o výchove: jej vznik a vývoj, predmet a členenie. (Vznik a vývoj pedagogiky. Čo je pedagogika? Pedagogika ako veda). Paidagogos (pais - dieťa, agein - viesť) » Samotná veda o výchove sa rodí s ostatnými vedeckými disciplínami, najmä s filozofiou, čo dokumentujú aj celé dejiny pedagogiky (výchovných teórií). » Všeobecne môžeme povedať, že pedagogika ako veda vychádzala z idealistických alebo materialistických koncepcií.
»
Klasici antickej filozofie Sokrates, Platón, Ari...
|
|
0,1 |
12x |
|
Filozofické a sociálne východiská edukácie
Poznámky18 s. / 1. roč. / docx
Poznámky - skriptá z predmetu Filozofické a sociálne východiská v edukácii na univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici.
SPOLOČNOSŤ A VÝCHOVA
SPOLOČENSKÉ VÝCHODISKÁ VÝCHOVY
Spoločnosť
- v najširšom zmysle slova je označením pre každý súbor jedincov, v kt. existujú stabilné vzťahy a vzájomné služby
- v užšom zmysle slova – najmä v sociológii – označenie pre súbor ľudských bytostí, ktorých vzťahy sú riadené inštitúciami, zaistené sankciami a každý člen spoločnosti pociťuje alebo mu dáv...
|
|
0,1 |
41x |
|
Výučba založená na zážitkovom učení (Teórie učenia sa a koncepcie vyučovania)
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / docx
Učenie nie je len o tom niečo sa ,,nabifľovať,, bez toho, aby sme to pochopili a taktiež nie o tom učiť sa z donútenia len preto, že to niekto iný od nás požaduje. Učenie by malo byť pre samotných žiakov záľubou, radosťou a potešením z toho, že sa niečo nové dozvedia a naučia. V hlavnej miere by sa mali žiaci na učení podieľať a nebyť len pasívnymi pozorovateľmi. Pretože len tak získajú z učenia zážitok, ktorý si uchovajú vo svojej pamäti a srdci aj niekoľko rokov, ba možno aj po celý život. Tot...
|
|
0,1 |
1x |
|
Pedagogické disciplíny (Čo je pedagogika, Rozdelenie pedagogických disciplín, Základné pedagogické disciplíny...)
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / odt
Pedagogika je pomerne mladá veda. Predstavuje otvorený systém poznatkov, na určitom stupni svojho vývoja, teda aj na určitej úrovni poznania reality, ktorý určuje jej predmet skúmania. Vyčlenila sa z filozofie. Názory odborníkov na pedagogiku a výchovu sú rôzne. Výstižne situáciu charakterizuje český pedagóg J. Průcha: „Jednotlivé chápanie pedagogiky vo svetle dnes neexistuje. Táto veda má rôzne varianty, líšiace sa podľa jednotlivých autorov, podľa teoretických smerov, ale aj podľa kultúrnej or...
|
|
0,1 |
9x |
|
Hmyz a motýle - vzdelávacia aktivita pre ŠKD (seminárna práca)
Seminárna práca17 s. / 2. roč. / docx
Je známe, že človek je odjakživa súčasťou prírody. Už od útleho detstva sme aktívnymi bádateľmi a po kúskoch sa snažíme spoznať celý svet. Jedným z ideálnych miest na detské bádanie je nepochybne prírodne prostredie. Prináša nám mnoho príležitostí na preskúmanie a pochopenie okolitého sveta. Postupne si pestujeme vzťah s prírodou a spoznávame rôzne stromy, rastliny či zvieratá. Určite nás to nie jedenkrát pokúšalo nazrieť sa aj bližšie do trávy, kde sme objavili našich najmenších obyvateľov plan...
|
|
1,6 |
5x |
|
Dynamické rozcvičenie (seminárna práca)
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / docx
To, že rozcvička je základ pred akoukoľvek športovou činnosťou nám rodičia či učitelia hovorili už ako malým deťom. Viedli nás k správnym pohybovým vzorom, aby sme mali dobré poznatky v tejto oblasti a tak predchádzali rôznym zraneniam a nebezpečenstvám počas pohybovej činnosti. Odvtedy je rozcvička neodmysliteľnou súčasťou prípravy organizmu na fyzické i psychické zaťaženie. V seminárnej práci sa zameriam na dôležitosť rozcvičky (dynamického rozcvičenia). Väčšina ľudí však podceňuje alebo nevi...
|
|
0,1 |
3x |
|
Komunikácia s jedincom s viacnásobným postihnutím
Seminárna práca13 s. / 3. roč. / doc
Každý človek bez ohľadu na to, či je zdravý alebo zdravotne postihnutí má právo na vzdelávanie. Aby sa mohol vzdelávať a zaradiť sa do života, musí vedieť komunikovať s okolím. Viacnásobne postihnutí je skupina osôb, ktoré vykazujú súčasne príznaky viacerých postihnutí (napr. hluchoslepí, mentálne + zrakovo, reč...). Cielená pozornosť sa tomuto problému venuje až v posledných desaťročiach či rokoch. Je dôležité, aby sme sa snažili ľuďom s viacnásobným postihnutím pomáhať a na to je potrebná komu...
|
|
0,1 |
33x |
|
Komparatívna pedagogika a andragogika
Seminárna práca14 s. / 3. roč. / doc
Vzdelanie je proces a výsledok osvojovania si systematických poznatkov, vedomostí a návykov. Predovšetkým v školách je spojený s výchovou sa zreteľom na charakter danej kultúry. Kvalita vzdelania nie je daná množstvom poznatkov, ale ich ucelenosťou a hĺbkou.Rôznorodosť európskych školských systémov vyplýva z rôznych tradícií a rôznej jazykovej kultúry. Torsten Husén (1993, s.33) uvádza, že „v pozadí súčasných premien európskeho školského vzdelania sú ako špecifické problémy spojené s európskou i...
|
|
0,1 |
31x |
|
Pedagogika mentálne postihnutých
Semestrálna práca17 s. / 3. roč. / doc
Typické znaky a klinické prejavy mentálne postihnutých1. Odlišnosti v myslení - typickým znakom jedincov s mentálnym postihnutým je obmedzená potreba zvedavosti a preferencie podnetového stereotypu. Takíto jedinci bývajú zvyčajne pasívnejší a viac závislí na sprostredkovávaní informácii inými ľuďmi. Orientácia v známom prostredí je pre nich omnoho náročnejšia, pretože horšie rozlišujú významné a nevýznamné znaky jednotlivých objektov a situácii a horšie chápu ich vzájomné vzťahy...2. Odlišnosti ...
|
|
0,1 |
34x |
|
Sociálna pedagogika - prednášky
Prednášky38 s. / 1. roč. / doc
Vo všeobecnosti sa pod pojmom pedagogika rozumie všetko, čo súvisí s výchovou, vzdelávaním a vyučovaním v škole, ale aj v celej spoločnosti.
Hlavné tématické okruhy:
- Pedagogika (pojem, vývoj, predmet, pramene)
- Základné pojmy pedagogiky (výchova, vzdelávanie, vyučovanie, edukácia, učenie, schopnosti,...)
- Utváranie osobnosti (osobnosť žiaka, učiteľa)
- Sociálna pedagogika jej pojatie a charakteristika (úvod do soc.ped., úlohy, funkcie)
- Základné pojmy súvisiace s výchovou a soc. ped. ...
|
|
0,4 |
313x |
|
Seminárna práca z predmetu Pedagogika voľného času
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / doc
V dejinách ľudskej spoločnosti existovalo a dodnes existuje veľa názorov na problematiku voľného času. Ucelenejšie poňatie tohto problému sa zrejme zjavuje prvý raz v prácach gréckych filozofov, ktorí nazvali voľný čas scholé. Tento termín prekladá slovník ako: voľný čas, prestávka, odpočinok, nedostatok práce, vyplnenie voľných chvíľ prácou, rozhovormi, štúdiom a podobne. Voľný čas detí a mládeže a jeho naplňovanie pozitívnymi aktivitami hrá významnú úlohu pri utváraní osobnosti mladého človeka...
|
|
0,1 |
173x |
|
Vzťah sociálnej pedagogiky a sociálnej práce
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Vzťah sociálnej pedagogiky a sociálnej práce spolu súvisia, no štúdium literatúry o tom ma utvrdilo. Vzťahy sociálnej pedagogiky a sociálnej práce nie sú založené na protirečení, ale na vzájomnom dopĺňaní sa. Obe sa výrazne snažia o socializáciu jednotlivca alebo skupiny. Ich pevné puto upevňuje hlavne ich spoločný objekt - človek a humanistický prístup k nemu. Sociálna pedagogika je veda o výchove v sociálnej práci a výchova tvorí podstatnú časť aktivít v sociálnej práci. Jedna bez druhej samos...
|
|
0,1 |
42x |
|
Učenie ako prostriedok vzdelávania
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / doc
Učenie je súčasťou každého z nás. Sprevádza nás od narodenia. Najprv je to učenie základných životne dôležitých vecí, na ktoré sa s odstupom času berie čoraz väčší dôraz. Každý z nás má odlišný spôsob učenia, ale cieľ máme rovnaký. Chceme v živote niečo dokázať, niečo vedieť a k tomu nám pomáha učenie v škole, či mimo nej.
V seminárnej práci som rozobrala v prvej kapitole všeobecne čo je učenie, aké typy učenia poznáme a ako vplýva náš nervový systém na učenie.
Druhá kapitola zahŕňa určité for...
|
|
0,1 |
14x |
|
Seminárna práca na tému Pedeutológia
Seminárna práca17 s. / 1. roč. / doc
Vedú sa diskusie o tom, či je možné teóriu učiteľskej profesie považovať za samostatnú disciplínu. Nemožno však spochybniť rozsiahlu teoretickú základňu a výskumnú aktivitu, ktorá sa k profesii učiteľa viaže.
Teória učiteľskej profesie nemá doposiaľ ani svoje ustálené označenie. Termín pedeutológia pôvodne označoval predovšetkým normatívne požiadavky kladené na prácu učiteľa. Ani v zahraničí nemá teória učiteľskej profesie stabilné označenie - v anglickej terminológii sa používajú výrazy „teac...
|
|
0,1 |
6x |
|
Žilinské reálne gymnázium
Semestrálna práca27 s. / 1. roč. / doc
V Žiline, v meste z ktorého pochádzam sú tri gymnáziá. Dve štátne a jedno cirkevné. V minulosti existovalo iba jedno. Jeho história je pomerne obsiahla a zaujímavá. Názov školy nebol vždy rovnaký. Gymnázium sa vyvíjalo v súlade s vývojom doby. Aj jeho históriu písali ľudia, ktorí v meste žili, pracovali a študovali.Gymnázium ako stredná škola je dôležitým článkom nášho školského systému. Je to všeobecnovzdelávacia škola, ktorá poskytuje študentom široké spektrum poznatkov z rôznych oblastí príro...
|
|
0,2 |
5x |
|
Pedagogická psychológia - Diagnostika porúch učenia
Semestrálna práca9 s. / 1. roč. / docx
Teoretická časť - Terapia a náprava porúch učeniaEfektívnosť terapieNielen v zahraničí ale aj u nás sa kladie veľký dôraz na meranie efektívnosti. Obsah pojmu efektívnosť nie je celkom jednoznačný ani presne vymedzený. Spája sa s ním niekoľko synoným ako sú: účinnosť, hospodárnosť, produktívnosť, účelnosť, prospešnosť, užitočnosť.B. Rosenshine (1983) charakterizuje efektívne vyučovanie nasledovne:- aktualizácia prv osvojeného učiva, - sprístupnenie jasných cieľov vyučovania žiakom,- vyučovanie v...
|
|
0,1 |
0x |
|
Metódy a prostriedky výchovného pôsobenia
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / doc
Človek prichádza na svet ako najnemohúcnejší zo všetkých tvorov, avšak s najpotencionálnejšími predpokladmi pre svoj ďalší vývin a rozvoj svojej osobnosti. Od svojho narodenia je vystavený nepretržitému pôsobeniu rozmanitých formatívnych vplyvov užšieho i širšieho životného prostredia. Výchovné pôsobenie má v každom období života človeka iný charakter, inú štruktúru, inú funkciu.Človek po svojom narodení prichádza do rodinného prostredia. Rodina je prvým a po celý život najdôležitejším prostredí...
|
|
0,1 |
27x |
|
Dejiny školstva, pedagogiky, výchovy a vzdelávania
Vypracované otázky64 s. / 1. roč. / docx
1. Dejiny pedagogiky - ich postavenie v sústave pedagogických disciplín, predmet, rozdelenie, funkcie, pramene, metódy výskumu. Význam štúdia dejín školstva a pedagogiky.Predmet dejín školstva a pedagogiky. Úlohou dejín školstva a pedagogiky je skúmať vznik a vývoj výchovno-vzdelávacích, a najmä školských inštitúcií a názorov na výchovu a vzdelávanie, objavovať zákonitosti vývoja výchovy a to v rozličných historických etapách vývoja spoločnosti a u rozličných geografických a národných celkov. De...
|
|
0,1 |
9x |
|
Pedagogika voľného času
Študijný materiál34 s. / 3. roč. / doc
Pedagogika voľného časuPaedDr. Michal Loncko, PhD.loncko@dti.skVymedzenie, teoret. A metod. Východiská, voľný čas - charakter., funkcie, obsah a organizácia, v.c. ako prevencia proti patol. Javom.I.Pojem: V.č.- je časové obdobie, počas ktorého si svoje činnosti môžeme slobodne vybrať, pričom tieto činnosti vykonávame dobrovoľne, s potešením a prinášajú nám pocit uspokojenia a uvoľnenia. (opak čas. Obdobia nutnej práce a povinností)V.č. - pojem v sebe zahrňuje: odpočinok, rekreáciu, zábavu, záujm...
|
|
0,2 |
13x |
|
Pedagogika - štátnice
Štátnicové otázky75 s. / 3. roč. / pdf
1.Pedagogika ako veda a jej postavenie v systéme vied. Predmet pedagogiky. Základné atribúty pedagogiky.Roviny vzťahu pedagogiky a iných vied. Antropologické a kulturologické argumenty pre existenciupedagogiky. Súčasný systém pedagogickej vedy.Pojem pedagogika je odvodený z gréckeho slova paidagogos (pais-dieťa, agein-viesť) a znamenal človeka, ktorémuslobodní občania zverovali do výchovnej starostlivosti svoje deti. Väčšinou sa jednalo o vzdelaného otroka.Pedagogika - veda, ktorá rieši výchovné...
|
|
0,7 |
53x |
|
Alternatívne školstvo (pojem, kritéria delenia, najznámejšie alternatívne školy - školské systémy)
Poznámky34 s. / 1. roč. / doc
Pojem alternatívneho školstva Pod alternatívnym školstvom máme na mysli školstvo, školu, ktorá je alternatívou k tradičnej škole. Pod tradičnou školou myslíme pamäťovo - reproduktívnu školu s autoritatívnym postavením učiteľa, relatívne stálou organizáciou vyučovacích hodín, pevnými osnovami a učebnými plánmi, štruktúrou školského roka a spôsobom riadenia školy a edukatívneho procesu. Uvedené znaky považujeme za systémové znaky pre pojem tradičnej školy. Alternatívna škola, alternatívny školský ...
|
|
0,3 |
15x |
|
Pedagogika 19. storočia (Pestalozzi, Herbart, Fröbel, Tolstoj, Ušinskij)
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / docx
ÚVODOtázky výchovy patria v živote človeka k výsostne dôležitým otázkam jednotlivca i spoločnosti. Skúmaniu výchovy sa venujú vedy o výchove. Objasňujú výchovu zo svojho špecifického uhla pohľadu, analyzujú rôzne aspekty tohto zložitého fenoménu, ktorý je zásadne dôležitý pre rozvoj osobnosti človeka, život s ľuďmi a so sebou samým.Pedagogika sa tradične definuje ako veda o výchove - edukácii, konkrétnejšie veda o výchove a vzdelaní. Medzi vedami o výchove má pedagogika osobitné miesto svojím ko...
|
|
0,1 |
12x |
|
Neohumanistické teórie vo výchove a vzdelávaní dospelých
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / docx
1 Yves bertrand a jeho teórie vzdelávania“Klasifikácia teórií vzdelávania je potrebná, lebo ich počet sťažuje ich pochopenie a voľbu smeru či prípadných zmien vo výchove“ (Bertrand, 1998). Bertrandova klasifikácia je postavená na štyroch póloch, ktoré tvoria póly reflexie výchovy:1. subjekt (žiak),2. obsah (predmety a disciplíny),3. spoločnosť (svet, okolie, univerzum),4. pedagogická interakcia medzi tromi pólmi (učiteľ, médiá, technológia komunikácie)Znázornením týchto pólov vo vzájomnej intera...
|
|
0,1 |
1x |
|
Vzťah sociálnej pedagogiky a sociálnej práce
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Vzťah sociálnej pedagogiky a sociálnej práce spolu súvisia, no štúdium literatúry o tom ma utvrdilo. Vzťahy sociálnej pedagogiky a sociálnej práce nie sú založené na protirečení, ale na vzájomnom dopĺňaní sa. Obe sa výrazne snažia o socializáciu jednotlivca alebo skupiny. Ich pevné puto upevňuje hlavne ich spoločný objekt - človek a humanistický prístup k nemu. Sociálna pedagogika je veda o výchove v sociálnej práci a výchova tvorí podstatnú časť aktivít v sociálnej práci. Jedna bez druhej samos...
|
|
0,1 |
14x |
|