Podnikateľský zámer novovzniknutého podniku - Hotel ZEMPLÍN
Ekonomický plán19 s. / 3. roč. / doc
Podnikateľský zámer bol vypracovaný pre potreby manažmentu pred založením firmy a začatím podnikateľskej činnosti. Spracovaný je na obdobie 1 roka s výhľadom na časové obdobie približne 3 - 5 rokov . Mesto Trebišov, aj napriek tomu, že nie je počtom obyvateľov rozsiahle, je tu potreba vybudovania hotela na vyššej úrovni. Využitie bude či už pri významných národných alebo medzinárodných návštevách, taktiež aj pri ostatnej klientele. V meste nie je momentálne taký komplex, ktorý uspokojí potreby t...
|
|
0,3 |
66x |
|
Základné pojmy a kategórie podnikových financií (marketing)
Prednášky31 s. / 2. roč. / doc
Finančná stránka podnikateľskej činnosti - pohyb peňažných prúdov, ktoré zabezpečujú:- získavanie finančných zdrojov- použitie získaných finančných zdrojov na nákup potrebných zložiek majetku - investičné projekty- produktívne využívanie majetku podniku- rozdeľovanie finančných výsledkov podnikateľskej činnosti (dividendová politika)Vzťah podnikania a financovania je možno zhrnúť do týchto bodov:- bez kapitálu nie je možné podnikať.- cieľom podnikania je dosiahnutie rentability vloženého kapitál...
|
|
0,3 |
5x |
|
Analýza nástrojov podpory rozvoja malého a stredného podnikania v SR
Diplomová práca66 s. / 4. roč. / doc
Malé a stredné podniky majú v súčasných vyspelých ekonomikách veľký význam. Pôsobia ako antimonopolný prvok, sú producentom nových tovarov a služieb, nositeľmi inovácií, umožňujú využiť schopnosti a iniciatívu jednotlivca. Malé a stredné podniky sú považované za chrbtovú kosť národných ekonomík. Podieľajú sa na tvorbe pracovných miest ako aj na tvorbe hrubého domáceho produktu.
Pre existenciu malých a stredných podnikov ako aj pre udržanie konkurencieschopnosti so zahraničnými podnikmi je potr...
|
|
1,0 |
25x |
|
Stratégia penziónu Stoh - semestrálny projekt z predmetu Strategický manažment (prípadová štúdia)
Semestrálna práca24 s. / 2. roč. / doc
ÚvodV tomto semestrálnom projekte sa pokúsim vytvoriť stratégiu podniku vstupujúceho na trh. Podnikať budem v oblasti ubytovacích služieb, konkrétne, stratégiu venujem výstavbe a následnej prevádzke penziónu. Mojim cieľom je vytvoriť stratégiu, ktorá sa bude dať implementovať. Penzión sa bude stavať v centre obce Zázrivá, kde má jeden so spoločníkov pozemok. V stratégii na začiatku určím ciele, víziu a poslanie podniku, ktoré by mali byť podložené potrebnými analýzami - externou a internou. V zá...
|
|
0,3 |
19x |
|
Etika v marketingu (Aristotelova etika, Etika v súvislosti s vývojom peňazí, Etika a podnikanie...)
Seminárna práca17 s. / 1. roč. / doc
Etika ako taká, zohrávala, zohráva a aj bude zohrávať významnú úlohu v živote ľudí i celej spoločnosti, nevynímajúc marketing a ani iné odvetvia ekonómie, či hospodárstva.Spolu s vývinom spoločnosti sa vyvíjali aj základné etické princípy v živote človeka. Etika je komplikovaný spoločenský jav zasahujúci do všetkých oblastí ľudského života. Bez etiky, úcty k človeku a rešpektovania jeho základných práv, nemožno očakávať úspech ani v hospodárskom živote.Rozhodujúcim faktorom podnikateľského úspec...
|
|
0,1 |
20x |
|
Komparácia daní z príjmov fyzických osôb vybraných štátov Európskej únie
Bakalárska práca44 s. / 3. roč. / pdf
Dane a s nimi spojená danová problematika sú neustále sklonovanými výrazmi minulých,
súcasných i budúcich generácií. Neexistuje totiž jednotný názor na ich existenciu,
výšku ci prerozdelenie, preto vo svete nachádzame nespocetné množstvo
rozdielov v zdanovaní.
Situácia v štátoch Európskej únie v oblasti daní v posledných rokoch naberá na
dynamike. Na jednej strane je tu trend prehlbenia koordinacného a harmonizacného
procesu, to znamená tendencia vytvorenia urcitej zmluvnej základne, ktorá...
|
|
0,3 |
22x |
|
Ján Murgaš - Plánovanie (Teória plánovania, Metodológia plánovania, Kontrola plnenia plánov)
Skriptá85 s. / 3. roč. / doc
Predvídanie patrí k najstarším ľudským aktivitám. Z neho sa sformovalo plánovanie, ktoré je v súčasnosti prioritnou funkciou riadenia a organickou súčasťou manažmentu v podniku. Prechodom od centrálne plánovanej ekonomiky na trhovú a v podmienkach turbulencie prostredia sa môže zdať, že plánovanie stráca na svojom význame. Nie je tomu tak. Naopak získava ešte významnejšie pozície tým, že umožňuje predvídať vývoj viacvariantne a pripraviť sa podnikovému manažmentu na možné prekvapenia. Sotva v re...
|
|
0,7 |
28x |
|
Marketingová analýza spoločnosti Apple - Prípadová štúdia z marketingu Apple Inc.
Seminárna práca57 s. / 2. roč. / pdf
1.2 História firmyZakladatelia spoločnosti Steve Jobs a Steve Wozniak sa spoznali v roku 1971, keď mal Jobs 16 a Wozniak 21 rokov. V roku 1975 vznikol ich prvý osobný počítač Apple I.Bol schopný využívať kazetový magnetofón na spúšťanie a ukladanie programov. V spolupráci s tretím partnerom - Ronaldom Waynom sa im podarilo zhotoviť viac ako 200 kusov.Wozniak sa staral o výrobu počítačov, Jobs o finančné prostriedky na ich výrobu. Predtým, ako vznikla oficiálna spoločnosť Apple, Jobs a Wozniak ma...
|
|
1,1 |
14x |
|
Vypracovanie podnikateľského plánu vybraného podniku pre externé a interné účely
Diplomová práca79 s. / 5. roč. / doc
Napriek tomu, že rok 1989 bol koncom obdobia existencie centrálene riadeného hospodárstva na Slovensku a začiatkom obdobia budovania trhovej ekonomiky vyznačujúcej sa vysokou dynamikou zmien celého radu faktorov ovplyvňujúcich situáciu na trhu, ako najvyššej riadiacej sily ekonomiky, ostáva plánovanie východiskovou funkciou pre výkon ostatných funkcií manažmentu. Osobitné postavenie v sústave podnikových plánov má podnikateľský plán. Podnikateľský plán nie je len vnútorným dokumentom podniku pos...
|
|
0,8 |
12x |
|
Podpora malých a stredných podnikateľov na území SR
Záverečná práca82 s. / 3. roč. / doc
Cieľom bolo definovať formy financovania malých a stredných podnikateľov na území Slovenskej republiky pre podnikateľské subjekty, ktoré majú krátku dobu pôsobenia alebo sa práve rozhodli podnikať.. Obsahuje 15 grafov, 16 tabuliek a 1 prílohu. Prvá kapitola sa venuje vymedzeniu a definovaniu malých a stredných podnikateľov a tiež ich funkcií a zdrojov, kapitálu, ktorým podnikateľské subjekty disponujú. V druhej kapitole sa autor venuje formám podpory podnikania na území Slovenskej republiky a úv...
|
|
0,9 |
33x |
|
Jednoosobové spoločnosti s ručením obmedzeným a ich postavenie v Slovenskej Republike
Bakalárska práca39 s. / 3. roč. / pdf
ABSTRAKTBakalárska práca sa venuje podnikaniu v právnej forme jednoosobovej spoločnosti s ručením obmedzeným a jej postavením v Slovenskej republike. Cieľom práce je na základe teoretických východísk spracovať ucelený pohľad na postavenie jenoosobových spoločností s ručením obmedzeným v Slovenskej republike, vymedziť práva a povinností spoločníka tejto spoločnosti, ako aj poskytnúť prehľad povinností spoločnosti v prípade, ak je spoločník aj konateľom prípadne aj zamestnancom spoločnosti. Práca ...
|
|
0,7 |
1x |
|
Ekonomika a manažment podniku - vypracované otázky na bákalárske štátnice 2023
Štátnicové otázky143 s. / 3. roč. / docx
1. Základné ekonomické zákony 1A) Hranica produkčných možností ukazuje, ako sa obmedzené zdroje transformujú z jedného použitia na iné použitie. Preto sa nazýva transformačná krivka. Pomocou nej môžeme určiť všetky dostupné kombinácie výstupu pri existujúcich výrobných zdrojoch a daných technologických poznatkoch. 1B) Substitúcia a zákon substitúcie: je zákonitým dôsledkom plného využitia obmedzených zdrojov. Hranica produkčných možností umožňuje zistiť, ako môžeme substituovať jeden statok ...
|
|
7,9 |
2x |
|
Vývoj teritoriálnej a komoditnej štruktúry ZO SR
Semestrálna práca15 s. / 2. roč. / doc
Zahraničnoobchodná politika pôsobí na ekonomiku príslušnej krajiny v takej miere, v akej je zapojená do medzinárodnej deľby práce. Miera zapojenia závisí od prírodných podmienok a relatívnej vyspelosti ekonomiky.Cieľom práce je podať ucelený a komplexný pohľad na vývoj teritoriálnej a komoditnej štruktúry zahraničného obchodu Slovenskej republiky. Na tento jav v globále vplývalo niekoľko udalostí, a to vznik integračných zoskupení, politická situácia ale v poslednom rade aj včlenenie sa Slovensk...
|
|
0,2 |
13x |
|
Podnikateľský plán k predmetu Operačný manažment
Seminárna práca33 s. / 3. roč. / doc
Podnik bude prevádzkovať kamennú predajňu v centre mesta Prešov. Predajňa sa nachádza na hlavnom ťahu k nákupnému centru Novum. V predajni bude neustále k dispozícii kvalifikovaný personál s výbornými znalosťami o tovare, bude ponúkať poradenské služby ohľadom strihu a typu šiat na jednotlivé udalosti a ponúkať službu notifikácie o novom tovare. Slovenka, s. r. o. sa bude hlavne zameriavať na dámske kolekcie šité na mieru podľa predstáv zákazníčok na rôzne slávnostné udalosti. Ďalej podnik bude ...
|
|
0,5 |
11x |
|
Passport okolia podniku - Podniková diagnostika
Seminárna práca38 s. / 5. roč. / docx
Vypracovaná seminárna práca pre predmet Podniková diagnostika pre FPM - 2 ročník inžinierskeho štúdia38 stran1 Profil a základné údaje o spoločnosti INA Skalica spol. s.r.o.INA Skalica spol. s.r.o. je jedna z najväčších strojárskych podnikov na Slovensku.Patrí do Skupiny Schaeffer Group, ktorá vlastní vyše 200 podnikov na celom svete. Sídlom materského podniku je nemecké mestečko Herzogenaurach, ktoré sa nachádza cca 30km na sever od Norinbergu. Na Slovensku majú sídlo dve firmy Schaeffer Group ...
|
|
1,4 |
8x |
|
Podmienky pre domácich a zahraničných investorov (Svetová ekonomika)
Semestrálna práca14 s. / 3. roč. / doc
Pred ôsmimi, deviatimi rokmi boli hospodárske parametre Slovenska výrazne skresľované a neboli v zásade vôbec pozitívne. Jedna aj druhá vláda museli nevyhnutne pristúpiť k zmene štruktúry národného hospodárstva, k reformám a vytvoreniu prostredia, ktoré bude žičlivé k podnikateľom, a samozrejme, bude dôveryhodné aj pre zahraničných investorov. Museli sa urobiť mnohé opatrenia v sociálnej i daňovej oblasti. Medzi vytváranie týchto optimálnych podmienok pre domácich, či zahraničných investorov pat...
|
|
0,2 |
18x |
|
Štátnicové otázky Mgr. blok 2 - manažment
Štátnicové otázky24 s. / 5. roč. / docx
1. Rodinné podniky v rámci malého a stredného podnikania. Ich úloha, význam z makroekonomického hľadiska pre štát. Dôvody vzniku rodinných podnikov, ich osobitá úloha medzi malými a strednými podnikmi.Veľkosť podnikov v rámci klasifikácie podľa počtu zamestnancov (ZC) - mikropodniky - 1 - 9 ZC (ročný obrat nepresahuje 2 milióny Eur), malé podniky - 10 - 49 ZC (ročný obrat nepresahuje 10 miliónov Eur), stredný podnik - 50 - 249 ZC (ročný obrat nepresahuje 50 miliónov Eur), veľký podnik - 250 a vi...
|
|
0,1 |
102x |
|
Marketing - poznámky - príprava na TEST 1. ročník, Bc.
Poznámky33 s. / 1. roč. / docx
1. Spoločensko-ekonomická podstata marketingu, terminologické a pojmové vymedzenie marketinguMarketing - sa považuje za osobitne účinný prístup k hľadaniu optimálnych efektov, a tým aj dosahovaniu cieľov organizácií na fungujúcom trhu. Tieto ciele môžu mať rôznu podobu od maximalizácie zisku až po rozšírenie určitých ideí (škodlivosti fajčenia, drog), napríklad v prípade sociálneho marketingu.Marketing je proces riadenia, ktorého výsledkom je poznanie, predvídanie, ovplyvňovanie a v konečnej fáz...
|
|
6,3 |
6x |
|
Manažment rizík podniku (Podnikateľské riziká)
Semestrálna práca13 s. / 4. roč. / doc
Riziko všeobecne pre mňa znamená pojem, ktorý označuje neistý výsledok s možným nežiaducim dôsledkom. Riziko znamená hrozbu, potenciálny problém, nebezpečenstvo vzniku škody, možnosť zlyhania a neúspechu, poškodenia, straty či zničenia. Riziko teda vyjadruje určitú mieru neistoty, teda pravdepodobnosť dosiahnutie výsledku, ktorý je rozdielny od očakávaného. Riziko v organizácii súvisí predovšetkým s okolitým prostredím, inováciami, zmenami a so zdrojmi. Rizikám možno predchádzať vhodným riadením...
|
|
0,4 |
16x |
|
Testy na predmet Podnikové hospodárstvo
Testy32 s. / 1. roč. / docx
1. Popíšte podstatu podnikateľa ako právnicej a fyzickej osoby. Rozlíšte pojem podnikateľ, manažér , líder (15 bodv.Podnikateľ , PO občian. Zákon-OBČIANSKY ZÁKONNÍK definuje:FO- každý človek, ktorý sa narodí, postupne nadobúda určité práva a má určite povinnosti a nadobudnutím veku dospelosti, alebo uzatvorením manželstva nadobúda spôsobilosť na právne úkony.FO môže byť: • Nepodnikateľská• Podnikateľská FO : živnostníci, slobodné povolania, SHRPO- pod PO rozumieme inštitucionálnu jednotku, kt. v...
|
|
0,1 |
61x |
|
Zahraničný obchod SR (Vývoj zahraničného obchodu, Komparatívne výhody slovenskej ekonomiky...)
Seminárna práca15 s. / 2. roč. / doc
Už na počiatku vývoja ľudia zistili, že nie sú schopní vyrobiť všetko, čo k svojmu životu potrebujú. Preto začali obchodovať. A podobne je to aj s krajinami.Existujú však viaceré faktory prečo krajiny, či regióny spolu obchodujú. Jedným z nich je rozdielna geografická poloha, alebo inými slovami rôznorodosť výrobných podmienok. Tiež prírodné zdroje sú na zemi nerovnomerne rozdelené .K rozdielnej výrobe v rôznych častiach sveta prispieva aj rôzna kultúra národov a ich schopnosti, ktoré majú za ná...
|
|
0,4 |
18x |
|
Využitie marketingu na príklade rodinného podniku
Diplomová práca65 s. / 5. roč. / pdf
V diplomovej práci sa zaoberáme problematikou vyuţívania marketingu na príklade rodinného podniku, kde sme si za prvý cieľ práce stanovili analýzu konkrétneho rodinného podniku. Druhým cieľom je dotazníkovou formou zistiť postoje zákazníkov k marketingovému mixu a komunikácie firmy SVX s.r.o. a na základe výsledkov inovovať marketingovú komunikáciu podniku. V prvej časti sa venujeme teoretickým základom marketingu, marketingového mixu a marketingovej komunikácie pouţívaných v podmienkach slovens...
|
|
1,1 |
4x |
|
Informačné systémy v manažérskej práci
Semestrálna práca22 s. / 2. roč. / doc
Moderné manažérske myslenie a jednanie je dnes založené predovšetkým na umení pracovať s informáciami. Nie je to nejaká krátkodobá módna vlna, ale vyústenie technického, ekonomického, kultúrneho a sociálneho rozvoja do obdobia, ktoré nazývame informačnou spoločnosťou. Jadrom kvality práce manažéra je jeho myslenie a jednanie, informačné procesy sú kľúčom k ich zaisteniu a zlepšeniu. S rastom úlohy manažmentu v organizáciách sa zvyšuje potreba odôvodnenosti rozhodnutí. Z toho vyplýva aj čoraz väč...
|
|
0,2 |
24x |
|
Finačná a ekonomická analýza podniku
Skriptá51 s. / 5. roč. / doc
ANALÝZA NÁKLADOVAnalýza nákladov na základe finančného ÚČT, vnútroorganizačného ÚČT, vybraných rozhodovacích úloh, nákladové modely pri analýze nákladov➨ Efektívny rozvoj podniku vyžaduje racionálne hospodárenie s výrobnými faktormi; hospodárenie - využívanie výrobných faktorov, starostlivosť o ich obnovu a rozvoj v súlade s rozvojom techniky a dopytu po výrobkoch a službách, o správnom hospodárení hovoríme vtedy, keď sa podniková činnosť riadi zásadou dosiahnuť s minimom spotreby výrobných fakt...
|
|
0,4 |
7x |
|
Podnikateľský plán - hotel Splendid
Ekonomický plán20 s. / 2. roč. / doc
Cieľom vypracovania tohto podnikateľského plánu je naučiť sa správne zostaviť konkrétny manažérsky projekt, štylizovať štruktúru projektu a vytvoriť strategické a krátkodobé ciele podniku. Chcem sa naučiť postup výpočtu miezd zamestnancov aj odborne odhadnúť hospodársky výsledok podniku po rekonštrukcii. Aktuálnosť témy spočíva v tom, že v súčasnej dobe je jedným z hlavných prostriedkov na získanie financií z externých zdrojov podniku dobre vypracovaný podnikateľský projekt. Vypracovanie podnika...
|
|
0,2 |
24x |
|
Politika podpory malého a stredného podnikania na Slovensku zo strany vlády a EÚ
Seminárna práca28 s. / 4. roč. / doc
Malé a stredné podniky majú v ekonomike kľúčovú úlohu. Môžeme sa na ne pozerať ako na garanta stability či sociálnej súdržnosti. Malé a stredné podniky zohrávajú dôležitú úlohu v zavádzaní inovácií, ktoré sú kľúčové pre každú ekonomiku založenú na vedomostiach. Taktiež sa veľakrát preukázalo, že malé a stredné podniky urýchľujú technologický pokrok a jeho zavádzanie do spoločnosti.
Seminárna práca sa zaoberá problematikou podpory malých a stredných podnikov ako aj na európskej tak i na slovens...
|
|
0,3 |
67x |
|
Podnikateľský plán -MAJ Autoslužby
Ekonomický plán18 s. / 2. roč. / doc
Cieľom vypracovania tohto podnikateľského plánu je naučiť sa správne zostaviť konkrétny manažérsky projekt, štylizovať štruktúru projektu a určiť predpokladané prijími a výdavky podniku.Aktuálnosť témy spočíva v tom, že v súčasnej dobe je jedným z hlavných prostriedkov na získanie financií z externých zdrojov podniku dobre vypracovaný podnikateľský projekt. Vypracovanie podnikateľského zámeru je nanajvýš užitočné „cvičenie“ pre každého manažéra, pretože ho prinúti odpovedať si na množstvo dôleži...
|
|
0,2 |
18x |
|
Podnikanie v malých a stredných podnikoch
Prednášky40 s. / 1. roč. / doc
História podnikania na území Slovenska
Remeslá majú zlaté dno. Na území Uhorska – stredovek. Strieda sa obdobie rozmachu a úpadku remesiel. 13. – 14. str. – bolo remeslo málo diferencované, 1 remeselník vykonával viacej remesiel. Veľký boom remesiel nastáva v R-U v 14.str. – príchod Nemcov na územie Uhorska, ktorí prinášali novú technológiu, ale aj novú organizáciu remesiel. V tomto období sa začali remeselníci zgrupovať – cech. Cech – záujmová organizácia remeselníkov združovaná na základe v...
|
|
0,4 |
8x |
|
Účtovníctvo - Bakalárske štátnice
Vypracované otázky50 s. / 5. roč. / zip
1. VŠEOBECNÁ CHARAKTERISTIKA ÚČTOVNEJ ZÁVIERKY S AKCENTOM NA ÚČTOVNÚ ZÁVIERKU PODNIKATEĽOV. POŽIADAVKY NA ZOSTAVENIE INDIVIDUÁLNEJ ÚČTOVNEJ ZÁVIERKY A S TÝM SÚVISIACE POVINNOSTI ÚČTOVNEJ JEDNOTKY.Všeobecná charakteristika účtovnej závierky s akcentom na účtovnú závierku podnikateľovÚčtovníctvo je špecifická ekonomická vedná disciplína s vlastným predmetom skúmania a metódami. Cieľom účtovníctva je poskytovať informácie o finančnej situácii, výnosnosti a peňažných tokoch účtovnej jednotky, ktoré ...
|
|
0,6 |
29x |
|
Využitie marketingu v samospráve
Semestrálna práca27 s. / 5. roč. / doc
ÚvodV tejto práci sa zaoberám problematikou vplyvu a využitia marketingu v oblasti samosprávy. Práca je rozdelená na tri hlavné kapitoly. Prvá hovorí o teoretických východiskách marketingu, definuje moderné ponímanie marketingu a jeho postavenie v súčasnej spoločnosti. Taktiež oboznamuje so základnými pojmami v tejto oblasti ako sú trh, dopyt, ponuka a marketingový plán. Predstavuje nový spôsob riadenia a organizovania ako je marketingový management.Druhá časť práce je zameraná na analýzu mestsk...
|
|
0,2 |
1x |
|
Optimalizácia podnikových procesov
Seminárna práca15 s. / 4. roč. / docx
Významným faktorom ovplyvňujúcim úspešnosť podnikateľských subjektov v súčasnom komerčnom turbulentnom prostredí informačného veku je najmä schopnosť riadenia a zvládnutie zmien naprieč celou organizáciou. Tieto zmeny, ktoré sú vyvolávané dynamickými premenami vonkajších podmienok podnikateľského prostredia, vychádzajú z požiadaviek na inovácie, uvádzanie nových služieb a produktov na trh, radikálne reengineering alebo automatizáciu existujúcich pracovných postupov a aktivít v organizácii. Pre m...
|
|
0,1 |
1x |
|
Stratégia podniku LUNA Trnava a.s.
Seminárna práca52 s. / 5. roč. / doc
Stratégia spoločnosti je spracovaná na základe predpokladaného vývoja odvetvia. LUNA Trnava a.s. nastavila svoje podnikové ciele tak, aby plne obstála v konkurenčnom prostredí a uspokojila potreby svojich zákazníkov, očakávania akcionárov i zamestnancov.
Strategické priority
- udržať a posilniť pozíciu významnej firmy na domácom i zahraničnom trhu,
- zvyšovať hodnotu firmy,
- ponúkať svojim obchodným partnerom nové produkty s cieľom zvýšiť ich spokojnosť a
lojalitu,
- rešpekt je zák...
|
|
0,6 |
57x |
|
Controlling - charakteristika a definícia, podstata a úlohy, ciele
Seminárna práca14 s. / 1. roč. / doc
V posledných dvadsiatich rokoch sa v Európe podniky intenzívne zaoberali zavádzaním contorollingu a vytváraním controllingových pracovísk, t. j. osvojovaním koncepcie controlingu a vytváraním controllingovej infraštruktúry. Koncepcia controllingu je spôsob myslenia, ktorý by si mali osvojiť pracovníci vo vedúcich a riadiacich funkciách. Je pre ňu charakteristické a dôsledné, na ciele orientované plánovanie a riadenie podniku. Je spojená s presvedčením, že integrácia plánovania, kontroly a rozhod...
|
|
0,1 |
4x |
|
Úvod do strategického riadenia
Semestrálna práca139 s. / 4. roč. / doc
V podnikaní, rovnako ako vo vojenstve, v diplomacii či politike, pochopenie poslania slúži na to, aby sa pozornosť zamerala na najdôležitejšie úlohy a zabezpečila sa jednotná podpora a úsilie. Rozdiely medzi stratégiou, poslaním a taktikou možno ľahko vidieť vo vojenstve, odkiaľ pochádza pôvodný význam slova stratégia. Uvažujme o skupine vojakov, ktorí dostali rozkaz preniknúť na nepriateľské územie a získať informácie o nepriateľskej obrane a počte obrancov. Keď vojaci prekročili frontovú líniu...
|
|
1,1 |
27x |
|
Základy podnikového manažmentu
Seminárna práca22 s. / 2. roč. / doc
ÚVOD„Manažment je dosahovanie cieľov prostredníctvom druhých“. Patrí mu označenie jedna z najdôležitejších ľudských činností. Je to proces, ktorý slúži na dosahovanie cieľov organizácie prostredníctvom usmerňovania premeny vstupov, resp. zdrojov na požadované výstupy. Vykonávajú ho manažéri, ktorí pomocou racionálnych aktivít vplývajú na zdroje, tieto kombinujú a usilujú sa zabezpečiť ich efektívnu transformáciu. Manažment by sme mohli definovať aj ako systém jednoty teórie a praxe riadenia v po...
|
|
0,2 |
5x |
|
Ekonomika podniku - prednášky, testy, vypracované otázky
Študijný materiál300 s. / 1. roč. / rar
1.1. Podstata podnikaniaPodnikateľskou činnosťou rozumieme takú ľudskú aktivitu, ktorá je orientovaná na dosiahnutie rovnovážneho stavu v ekonomike, t.j. stavu, kedy sú podnikové výrobné faktory vynaložené optimálnym spôsobom s ohľadom na znalosť daného ekonomického prostredia.Úspech podnikania sa prejavuje v rozvoji podniku, jeho stabilite, v dosahovaní stanoveného rastu zisku, rentability, t.j. v splnení stanovených cieľov podnikania.Podnikanie je zdrojom dynamického pohybu v ekonomike. Tvorí ...
|
|
9,4 |
19x |
|
Výrobné faktory - prezentácia z predmetu Ekonomika a riadenie podniku
Prezentácia48 s. / 1. roč. / pptx
Výrobné faktoryPre zabezpečenie a plynulé fungovanie transformačného procesu podniku sú potrebné určité prvky, vytvorenie väzieb medzi týmito prvkami a tiež väzieb na vonkajšie okolie. Tieto prvky a ich väzby nazývame výrobnými faktormi.Členenie výrobných faktorovNárodohospodárske a podnikové hľadisko...Národohospodárske výrobné faktoryVšetky prvky, ktoré vstupujú do výroby, sú nevyhnutné pre zabezpečenie transformačného procesu a používajú sa v podniku za účelom vytvorenia novej úžitkovej hodno...
|
|
3,2 |
8x |
|
Základy malého podnikania
Skriptá156 s. / 1. roč. / pdf
1. Úvod do podnikaniaCiele lekcie:Vymedzenie legislatívnej a obsahovej definície podnikania. Prezentácia modelu podnikateľskej činnosti. Osvojenie nových prístupov k podnikaniu: zákaznícka orientácia, segmentácia trhov, riziká, inovácie a zmeny podnikateľského prostredia. Základná informácia o MaSP v EU.1.1 Základné definícieV súčasnosti sa podnikanie a podnikavosť chápe ako schopnosť, umenie a motivácie nachádzať, vytvárať a využívať príležitostí na zabezpečenie prosperity podnikateľského subje...
|
|
1,0 |
4x |
|
IKEA - Semestrálny projekt z Medzinárodného manažmentu
Semestrálna práca20 s. / 4. roč. / docx
1 Zrod a vývoj spoločnosti, súčasný stavIkea sa vyvíjala v južných lesoch Švédska, pričom sa stala významnou obchodnou spoločnosťou vo vyše 40 krajinách a teritóriách po celom svete. Firmu založil v roku 1943 švéd Ingvar Kamprad. Ako názov firmy použil svoje iniciály I a K spolu s písmenom E, čo bolo písmeno z názvu farmy rodičov a posledné A je odvodené od jeho rodného mesta Agunnaryd. Prvý obchod otvoril v meste Älmhult vo Švédsku v roku 1958 a od vtedy bola expanzia vo veľkom náraste. V súčas...
|
|
0,8 |
16x |
|
Analýza trendov živnostenského podnikania
Semestrálna práca34 s. / 2. roč. / doc
Semestrálny projekt je zameraný na živnostenské podnikanie na území Slovenskej republiky. Opisuje základne pojmy v oblasti živnostenského podnikania ale taktiež umožňuje pochopiť možnosti a spôsoby v oblasti tohto druhu podnikania. Ďalej je v projekte podrobnejšie popísané členenia živnosti, či spôsob zániku živnostenského oprávnenia. V analytickej časti sa nachádzajú štatistické údaje o živnostenskom podnikaní na území Slovenskej republiky. Dôraz sa taktiež kladie na popis Živnostenského zákona...
|
|
0,2 |
7x |
|