Psychológia osobnosti a sociálna psychológia (študijný materiál a vypracované otázky)
Študijný materiál65 s. / 2. roč. / doc
Sociálna psychológia (SP) – je základná psychologická disciplína, ktorá sa zaoberá psychologickými aspektami medziľudských vzťahov. Pojem „sociálny“ je z latin. slova „socius“, t.j. spoločník, druh. Skúma skupiny ľudí a ich psychické procesy.Predmet sociálnej psychológie:● osobnosť v sociálnom systéme ● sociálna interakcia - kontakt jednotlivca a iných jednotlivcov ● sociálne prostredie ● životné situácie v sociálnom prostredí„ Predmetom SP sú psychologické aspekty medziľudských interakcií.“ (M....
|
|
0,6 |
41x |
|
Sociálna práca - vypracované tézy na prijímacie skúšky na Bc.
Vypracované otázky41 s. / 1. roč. / doc
Vypracované tézy na prijímacie skúšky pre bakalárske štúdium odbor sociálna práca.
Pedagogika, sociológia, náuka o spoločnosti
1. Úlohy a základná charakteristika vedných odborov (pedagogika, psychológia, sociológia, filozofia, etika) a ich najvýznamnejší predstavitelia. (HUDECOVÁ)
2. Základné pedagogické pojmy - výchova, vzdelanie, vzdelávanie, vyučovanie, učenie, schopnosti, vedomosti, zručnosti.......(HUDECOVÁ)
3. Rodina a jej význam pre rozvoj osobnosti človeka (štruktúra rodiny, funkc...
|
|
0,4 |
57x |
|
Reklama ako informačné médium (Marketingová komunikácia a reklama, Média a informácie, Etika v reklame)
Semestrálna práca40 s. / 3. roč. / doc
Bolo by zaujímavé vedieť, aké asociácie sa ľuďom spájajú so slovom reklama, na čo v súvislosti s týmto slovom myslia jej tvorcovia, na čo jej zadávatelia a na čo spotrebitelia. Dôležité pre nás všetkých je vedieť, čo a za akých podmienok môžeme od reklamy čakať. Po zmene systému hospodárstva z plánovaného na trhové, po otvorení sa trhu veľkej konkurencii už nestačí len vyrábať efektívne a kvalitne. Je potrebné nájsť si pre svoje výrobky ten správny spôsob propagácie. Rozvinutý marketing sa stal ...
|
|
0,2 |
14x |
|
Paradigma v psychológii (deskriptívny prístup, Thomas Samuel Kuhn)
Diplomová práca100 s. / 5. roč. / doc
Koncept paradigmy všeobecnePojem paradigma prvýkrát použil Thomas Samuel Kuhn vo svojej najznámejšej knihe Štruktúra vedeckých revolúcii (1962). V trinástich kapitolách pojednáva najskôr o tzv. normálnej vede, neskôr o procese vzniku vedeckých teórii, a nakoniec o tzv. vedeckých revolúciach. Vo svojej práci spochybňuje obraz vedy, ktorá sa vyvíja tým, že hromadí poznatky a kladie dôraz na absolútne pravdy, v prospech vedy, ktorá skúma fakty relatívne ku kontextu, v ktorom sa jej objavy odohrávaj...
|
|
0,8 |
4x |
|
Analýza Ústredného inštitútu vzdelávania a psychológie Bratislava
Semestrálna práca35 s. / 2. roč. / doc
Téma mojej seminárnej práce je analýza Ústredného inštitútu vzdelávania a psychológie Bratislava, ktorý zabezpečuje vzdelávanie a overovanie odbornej a psychologickej spôsobilosti na výkon práce v železničnej prevádzke. V nasledujúcich kapitolách som sa snažila prakticky aplikovať získané vedomosti z teórie strategického marketingu a pozrieť sa ako sa tieto premietajú do konkrétnych činností mnou vybranej firmy.Prvé kapitoly sa zaoberajú definovaním hierarchických stratégií a situačnou analýzou ...
|
|
0,5 |
1x |
|
Študijný materiál ku skúške z predmetu Psychológia osobnosti a sociálna psychológia
Študijný materiál22 s. / 2. roč. / docx
1. Osobnosť - vymedzenie pojmu osobnostiNa osobnosť sa pozeráme ako na integrovaný komplex vlastností, ktoré jednotlivec získal v procese vývinu v činnosti a spoločenskom styku. Je to integrovaný a najvyšší celok duševného života človeka, ktorý reguluje jeho správanie. Napriek uvedenému, že osobnosť je integrovaný komplex vlastností, každý jednotlivec je charakteristický individuálnymi, neopakovateľnými znakmi a črtami, je individualitou. V prenesenom zmysle a v bežnej reči sa o osobnosti hovorí...
|
|
0,1 |
25x |
|
Vplyv životných príbehov na výber povolania a najvyššie dosiahnuté postavenie
Semestrálna práca21 s. / 4. roč. / doc
V snahe dať svojmu životu zmysel, sú ľudia postavení tvárou v tvár úlohe usporiadať prežité udalosti do časových sekvencií tak, aby získali súvislý obraz seba a okolitého sveta. K získaniu takéhoto obrazu je nutné spojiť do lineárnej sekvencie jednotlivé udalosti z minulosti a z prítomnosti a tie, ktoré sú očakávané v budúcnosti. Taký obraz môže byť označovaný ako príbeh, narácia ( z lat. narratió - rozprávanie, príbeh, poviedka), alebo seba- rozprávanie. V človeku existuje oveľa viac ako len ne...
|
|
0,1 |
3x |
|
Pedagogická psychológia - Diagnostika porúch učenia
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / docx
Problematika špecifických porúch učenia je v súčasnosti asi jedným z boľavých miest nášho školstva. Jednotlivci s poruchami učenia sa vo väčšine vzdelávajú v integrovaných podmienkach základných a stredných škôl. Aj preto patrí k najdiskutovanejším témam súčasného školstva. Predovšetkým však objektívne príčiny dávajú problematike porúch učenia spoločenskú závažnosť a prioritu. Sú to: rast informácií, množstvo rušivých šumov pri sluchovej diferenciácií, nová populácia sa musí denne vyrovnávať s č...
|
|
0,1 |
2x |
|
Aplikovanie metód psychologickej výchovy z praxe aj z teoretickej stránky
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / doc
Psychológia výchovy je vedná disciplína, ktorá vo vzťahu k príslušným výchovným cieľom skúma psychické mechanizmy utvárania a pretvárania ľudského správania ako vzťahotvorného procesu. Výchova ako pedagogická disciplína skúma skôr metódy, podmienky, formy, prostriedky výchovy, zatiaľ čo psychológia výchovy sa skôr sústreďuje na psychické mechanizmy, t.j. procesy a funkcie v osobnosti. Ideálne je spojenie do psychopedagogiky výchovy, kde sa skúma celý proces rozvoja osobnosti v jeho systémovej sk...
|
|
0,1 |
40x |
|
Psychológia osobnosti (seminárna práca)
Seminárna práca23 s. / 2. roč. / pdf
Osobnosť je jedným z najfrekventovanejších pojmov súčasnej psychológie. Dvaja ľudia nie sú nikdy úplne rovnakí, bez ohľadu na to, či sú vychovávaní v spoločnom, alebo rozdielnom prostredí. Na druhej strane sme si všetci podobní, pretože máme rovnaké mnohé fyzické a psychické vlastnosti. Slovo osobnosť je odvodené od gréckeho slova persona - maska. Maska je typická pre herca na javisku. Na divadelných doskách sa začalo aj so štúdiom osobnosti. Vedecké výskumy osobnosti sa začali v 20. storočí. Ps...
|
|
0,3 |
6x |
|
Psychologický profil ideálneho manažéra
Referát15 s. / 2. roč. / doc
Funkcia manažéra Manažér je ústrednou osobnosťou v podniku, oddelení alebo prevádzke. Nesie zodpovednosť nielen za výkon úloh, ale do značnej miery ovplyvňuje aj pracovnú atmosféru, interpersonálne vzťahy a ich budovanie vrámci pracovnej skupiny alebo tímu. Manažéri na strednej a nižšej úrovni riadenia sa stávajú spojovacím článkom medzi vedením a podriadenými, takže musia čeliť tlaku z oboch strán. Je dôležité, aby sa manažérske posty obsadzovali tými pracovníkmi, ktorí disponujú súborom vlastn...
|
|
0,1 |
6x |
|
Základné poznatky zo všeobecnej psychológie
Študijný materiál22 s. / 1. roč. / doc
Základné poznatky zo všeobecnej psychológie pre 1. ročník štúdia sociálnej práce. 1. ÚVOD DO PSYCHOLÓGIE = Ψ1.1. KRÁTKY HISTORICKÝ POHĽADPsychológia- psyché - duša- logos – slovo, vedaPsychológia vyrástla z poznatkov filozófie. Zakladateľ modernej psychológie – WUNDT / 1832 – 1920 /Uplatnil v Ψ experiment1.2. POJEM, DEFINOVANIE, PREDMET, ÚLOHY ΨZákladne charakteristiky Ψ-- psychické-- psychologické PSYCHICKÉ- späté so životom- vlastnosť živéhoPSYCHOLOGICKÉ -- psychickéhoPSYCHICKÝ = DUŠEVNÝP...
|
|
0,2 |
22x |
|
Skriptá - Psychológia pre manažérov
Skriptá111 s. / 2. roč. / doc
Zložitosť manažérskej práce kladie vysoké požiadavky na manažérov na všetkých úrovniach. K samotnej práci dnes nestačia len odborné znalosti, ale predovšetkým schopnosť viesť ľudí, porozumieť im, dokázať ich povzbudiť k výkonom.Práca s ľuďmi je jednou z najťažších, ale aj jednou z najzaujímavejších činností. Už samotný fakt, že sa pri nej stretávame s rôznymi typmi ľudí, rozmanitosťou pováh, osobnostnými vlastnosťami, nás vedie k otázke, ako to všetko máme zvládnuť. Pri hľadaní odpovede na niekt...
|
|
0,6 |
9x |
|
Sociometrický výskum (seminárna práca z predmetu Sociálna psychológia)
Seminárna práca10 s. / 4. roč. / doc
ÚVODČlovek je tvor spoločenský. Neustále sa stýka s inými ľudskými bytosťami. „Hovoríme spolu, uzatvárame dohody, zapájame sa do skupín a vymieňame si názory na najrôznejšie veci. Potreba spoločenského kontaktu je evolučným dedičstvom podobne ako ľudská ruka - utvára a usmerňuje poznávanie sveta.“ (Hayesová, N., 2003, s. 9).1. TEORETICKÉ VÝCHODISKÁSociálna psychológia je veda, ktorá študuje správanie jednotlivca, pokiaľ jeho správanie stimuluje iných jedincov alebo je samo reakciou na ich správa...
|
|
0,2 |
40x |
|
Manažérska psychológia - Hodnotenie zamestnancov
Seminárna práca10 s. / 4. roč. / doc
Hodnotenie zamestnancovOdkrýva reálny stav pracovného potenciálu v podniku, ako aj možnosti jeho zlepšenia. Systém hodnotenia pracovníkov môže fungovať ako podporný nástroj formovania podnikovej kultúry - hlása totiž predstavy vedenia o tom, aký spôsob práce považujú pre jednotlivé pozície (pracovné miesta, funkcie) za optimálny. Význam hodnotenia zamestnancovPodnik ho vidí predovšetkým v poznaní a v zvýšení efektívnosti práce, no tiež v administratívnych rozhodnutiach akými sú povýšenie, zmena ...
|
|
0,1 |
15x |
|
Sociálna psychológia - referát
Referát16 s. / 2. roč. / docx
Sociálna psychológia A) Sociálna komunikácia 1. Aká je charakteristika pojmu komunikácia?
Slovo komunikácia sa vyvinulo z latinského slova communicare, čo znamená deliť sa, zverovať.
Vo všeobecnosti znamená komunikácia rozhovor.
V širšom zmysle slova je komunikácia výmena informácii medzi jedincami prostredníctvom spoločného systému znakov
Komunikácia je výmena informácii, myšlienok a pocitov medzi živými bytosťami obyčajne prostredníctvom spoločnej sústavy symbolov.
Komunikácia je soc...
|
|
0,1 |
1x |
|
Tvarová psychológia - Geštalt psychológia
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / doc
Tvarová psychológia ovplyvnila predovšetkým kognitívnu psychológiu, sociálnu psychológiu (štruktúra a dynamika malej alebo veľkej skupiny) a ďalej psychoterapiu.
Tvarová psychológia mala zo všetkých troch psychologických smerov (psychoanalýza a behaviorismus) najväčší vplyv na sociálnu psychológiu. Bolo to hlavne kvôli teórii poľa Kurta Lewina, jeho dynamiku, zmeny a pohyb, ďalej teórii sociálnej percepcie Fritza Heidera a konečne i teórii kognitívnej disonancie. Geštaltisti boli výrazne ovplyv...
|
|
0,2 |
24x |
|
Agresivita u detí (Seminárna práca z predmetu Psychológia)
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / docx
1. TEORETICKÉ VYMEDZENIE PROBLÉMU - AGRESIVITA Agresivita u detí je závažným problémom v školskom prostredí, pričom počet agresívnych detí v posledných desaťročiach neustále narastá. (Říčan, 1995, s. 17) Agresívne správanie možno definovať ako „porušenie sociálnych noriem, ako správanie obmedzujúce práva a narušujúce integritu sociálneho okolia“. (Fischer a Škoda, 2009, citovaní podľa Fulkovej, 2020, s. 43) Pojem agresivita chápeme ako sklon k agresívnemu správaniu a pojem agresia možno popísať ...
|
|
0,1 |
7x |
|
Psychológia v práci manažéra
Vypracované otázky27 s. / 5. roč. / doc
Vypracované otázky na skúšku z predmetu Psychológia v práci manažéra
1. Rozhodovanie (psychologické aspekty, limity, strom rozhodovania, modely, stratégie)
- predstavuje jednu z najvýznamnejších aktivít, ktoré manažéri v organizáciách realizujú.
- je akt voľby medzi najmenej 2 možnosťami konania (správania sa).
- je zložkou sekvenčných manažérskych funkcií, najvýraznejšie sa však uplatňuje v plánovaní, lebo jadro plánovacích procesov tvoria rozhodovacie procesy.
Nekvalitné rozhodovanie ...
|
|
0,6 |
29x |
|
Motivácia zamestnancov: semestrálna práca
Semestrálna práca11 s. / 1. roč. / doc
Zadefinovať pojem motivácia ľahko pomôže slovník cudzích slov, v ktorom nájdeme množstvo synonym: odôvodnenie, zdôvodnenie, uvedomovaná pohnútka, energetická stránka správania, alebo všetky faktory, ktoré vyvolávajú, udržiavajú alebo usmerňujú správanie indivídua... a takto môžeme pokračovať ďalej. Pojem motivácie je veľmi široký a zároveň málo objasnený pojem. Nie je ju možné priamo pozorovať ani merať. Vyvodzujeme ju zo zmien v správaní človeka. Vo všeobecnosti je to však vôľa konať. Základom ...
|
|
0,1 |
11x |
|
Osobnosť podľa C. G. Junga v kontexte dneška
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
„Neexistuje žiadna ľudská ohavnosť a abnormalita, ktorá by nebola vložená do lona milujúcej matky. Ako slnko žiari nad spravodlivými aj nespravodlivými a ako tehotné a dojčiace matky starajú sa s rovnakou láskou o dietky božie tak i o deti diabla a nedbajú o možné následky, tak sme aj my časťami tejto zvláštnej prírody a rovnako ako ona v sebe nosíme nedohľadno.“Na úvod písania mojej seminárnej práce sa musím priznať, že som pred jej písaním ani len zďaleka netušil aký ohromný rozsah má celoživo...
|
|
0,1 |
16x |
|
Úvod do sociológie a elementárna štatistika
Prednášky37 s. / 3. roč. / doc
Zakladateľské osobnosti sociológie
Auguste Comte ( 1789 - 1875 )
Je považovaný za „otca“ sociológie. On dal tejto vede - vede o spoločnosti - názov. V prvých zväzkoch svojho šesťzväzkového „Kurzu pozitívnej filozofie“ nazval túto vedu sociálnou fyzikou a až vo štvrtom zväzku spomínaného diela ju nazýva sociológiou.
Je známy aj svojou klasifikáciou vied, ktoré systematizoval nasledovne: matematika, astronómia, fyzika, chémia, biológia a sociálna fyzika (sociológia).
Chápal sociológiu ak...
|
|
0,3 |
4x |
|
Skupinové správanie: seminárna práca
Seminárna práca15 s. / 1. roč. / doc
Každý jedinec je od prírody spoločenský tvor. Do spoločnosti sa začleňuje procesom socializácie, ktorá prebieha priamym sociálnym učením, napodobňovaním, stotožnením, identifikáciou, poúčaním, a procesom individualizácie, vytváranie individuálnych vlastností, schopností človeka. Počas svojho života sa tak stáva členom rôznych skupín rôzneho charakteru, počnúc od svojej rodiny až po pracovné, záujmové alebo iné skupiny. Na to, aby manažér dokázal efektívne viesť svoju skupinu podriadených, musí d...
|
|
0,1 |
9x |
|
Pedagogická psychológia - Diagnostika porúch učenia
Semestrálna práca9 s. / 1. roč. / docx
Teoretická časť - Terapia a náprava porúch učeniaEfektívnosť terapieNielen v zahraničí ale aj u nás sa kladie veľký dôraz na meranie efektívnosti. Obsah pojmu efektívnosť nie je celkom jednoznačný ani presne vymedzený. Spája sa s ním niekoľko synoným ako sú: účinnosť, hospodárnosť, produktívnosť, účelnosť, prospešnosť, užitočnosť.B. Rosenshine (1983) charakterizuje efektívne vyučovanie nasledovne:- aktualizácia prv osvojeného učiva, - sprístupnenie jasných cieľov vyučovania žiakom,- vyučovanie v...
|
|
0,1 |
0x |
|
Metódy a prostriedky výchovného pôsobenia
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / doc
Človek prichádza na svet ako najnemohúcnejší zo všetkých tvorov, avšak s najpotencionálnejšími predpokladmi pre svoj ďalší vývin a rozvoj svojej osobnosti. Od svojho narodenia je vystavený nepretržitému pôsobeniu rozmanitých formatívnych vplyvov užšieho i širšieho životného prostredia. Výchovné pôsobenie má v každom období života človeka iný charakter, inú štruktúru, inú funkciu.Človek po svojom narodení prichádza do rodinného prostredia. Rodina je prvým a po celý život najdôležitejším prostredí...
|
|
0,1 |
27x |
|
Spolupráca orgánov Európskej únie pri realizácii migračnej politiky EU
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / docx
1 Teoreticko-pojmové vymedzenie migrácie1.1 Ciel a princípy migračnej politiky Pohyb osôb cez hranice predstavuje veľmi komplexný sociálny fenomén, jeho právne uchopenie je zložité ako na národnej, tak aj na medzinárodnej úrovni. Komplexnosť tejto problematiky sa premieta aj do terminologickej roviny, kde odborníci rozlišujú medzi migráciou legálnou a nelegálnou a neregulárnou, dobrovoľnou a nútenou, krátkodobou, dlhodobou a trvalou, kyvadlovou, sezónnou, cirkulárnou atd. Osoby, ktoré prekračujú...
|
|
0,3 |
8x |
|
Psychológia v práci manažéra - Emočná inteligencia
Semestrálna práca12 s. / 5. roč. / doc
Jedným z verejných tajomstiev psychológie je, že podľa školského prospechu, podľa IQ alebo podľa výsledku psychologických testov nie je možné, napriek popularite týchto hodnotení, spoľahlivo predpovedať úspech v živote. Nemôže sa ale pochybovať, že u veľkej skupiny ľudí existuje priamy štatistický vzťah medzi výškou IQ a spôsobom života: mnoho ľudí s veľmi nízkym IQ skončí v nenáročnom podriadenom povolaní, zatiaľ čo ľudia s vysokým IQ bývajú spravidla dobre platení - avšak to zďaleka neplatí vž...
|
|
0,1 |
12x |
|
Sigmund Freud - psychológ a psychiater, zakladateľ psychoanalýzy
Referát7 s. / 3. roč. / docx
Kto bol Sigmund Freud?Sigmund Freud bol rakúsky lekár, psychológ, psychiater, psychoanalytik, univerzitný profesor a neurológ. Akou významnou vlastnosťou disponoval Sigmund Freud?Sigmund Freud disponoval vlastnosťou, že bol nadšený pozorovateľ. Žiaden z jeho objavov nevznikol sám od seba. Sigmund Freud pozoroval práce svojich kolegov a vlastné myšlienky odvodzoval z ich výskumov. Jeho vlastné pokusy a zistenia boli výsledkom bohatej praxe a práce s pacientmi. Kde navštevoval Sigmund Freud univer...
|
|
0,1 |
0x |
|
Psychológia práce - skriptá
Skriptá82 s. / 1. roč. / doc
Skriptá sú určené pre študentov bakalárskeho štúdia majstrov odbor¬nej výchovy. Reagujú na potrebu študentov tejto formy štúdia mať časť základných informácií z psychológie práce v jednej publikácii. Študenti uvedenej formy štúdia v prevažnej väčšine neabsolvovali žiadnu pred-chádzajúcu psychologickú prípravu. Preto je cieľom skrípt prístupnou formou poskytnúť základné informácie z vybraných okruhov psychológie práce.Považujeme za milú povinnosť poďakovať sa recenzentom Doc. PhDr. Marte Fleškove...
|
|
0,7 |
103x |
|
Psychológia a reklama
Skriptá248 s. / 3. roč. / pdf
Niektorí ľudia sa stavajú k reklame s odstupom až negatívne. Iní. naopak, jej pripisujú pozitívne Črty so zreteľom na socializáciu jednotlivca, vnímajú ju ako zdroj informácii, ktorý príjemcovi pomáha orientovať sa na trhu. Domnievame sa. že v akomkoľvek smere extrémne názory neriešia problém postavenia reklamy v spoločnosti. Mediálna reklama, ktorá sa spája s masovým rozšírením tlače, rozhlasu a televízie, prekonala od za čiatku svojej existencie niekoľko etáp. Postupne prechádzala od ponuky vý...
|
|
4,3 |
34x |
|
Sociálna psychológia - vypracované otázky
Vypracované otázky9 s. / 1. roč. / docx
Vypracované otázky predmetu sociálna psychológia. Pr.: Presnosť sociálnej percepcie: vek, rodové rozdiely,osobnostné črty pozorovateľa, inteligencia, profesionálne zameranie, sociálna percepcia anomálnymi jedincami. Rodové rozdiely- vo všeobecnosti ženy v porovnaní s mužmi viac prejavujú emócie navonok vo svojom správaní a tiež vedia spoľahlivejšie rozpoznať emócie u iného človeka. Pri vnímaní iných ľudí si ženy vo všeobecnosti viac všímajú osobnostné charakteristiky( aký človek je) a muži skôr ...
|
|
0,1 |
17x |
|
Stres a stresové situácie (charakteristika stretsu, príznaky stresu...)
Referát6 s. / 2. roč. / docx
1. Aká je Charakteristika stresu?Termín stres vznikol z anglického slova stress. Tento pojem je ďalej odvedený od latinského slovesa strigo, stringere, strinxi, strictum.Slovo stres pochádza zo starofrancúzkého slova destreese, čo znamená nachadzať sa v stiesnenom priestore alebo pod útlakom. Niektorí odborníci popisujú stres ako tlak alebo zaťaž, iní odborníci popisujú stres ako napätie a duševnú nerovnováhu. Na medzinárodnom kongrese o strese stres bol opísaný ako špecifická reakcia organizmu ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Adolescencia (ČASOVÉ ČLENENIE ADOLESCENCIÍ PODĽA VEKU, SEXUÁLNY VÝVOJ /RANÁ ADOLESCENCIA/...)
Referát6 s. / 1. roč. / doc
Hlavné znaky obdobia adolescencie:- diferenciácia v uplatnení sociálnej role medzi študujúcimi adolescentnmi a pracujúcimi- budovanie svojej identity /náboženskej, politickej, pracovnej, osobnej/- uvoľňovanie väzieb medzi adolescentmi a rodičmi, postupné zanikanie závislosti na rodičoch- prudký fyzický vývin na začiatku obdobia, na konci je fyzický vývin prakticky ukončený- nadväzovanie intímnych vzťahov, sexuálny život /častejšie u pracujúcich adolescentov/, nájdenie mužskej alebo ženskej ident...
|
|
0,1 |
5x |
|
Emócie (charakteristika emócii, charakteristika nálady...)
Referát6 s. / 2. roč. / docx
Aká je Charakteristika emócii? Emócie sú psychologické procesy zahrrňajúce subjektívne zážitky pohody a nepohody. Vyvolávajú tak ďalšie psychologické procesy.Podľa psychologickej asociácie emócie sú definované ako komplexný vzorec reakcií zahŕňajúce zážitkové, behaviorálne a fyziologické prvky. Emócie sú spôsobom, akým sa jednotlivci vyrovnávajú so záležitosťami alebo situáciami, ktoré považujú osobné významné. Šingarov a Nekonečný chápe emócie, ako uvedomenie si fyzických stavov organizmu. Emóc...
|
|
0,1 |
0x |
|
Pociťovanie a vnímanie (všeobecná psychológia)
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
Základné informácie o vonkajšom svete ako aj o stave vlastného organizmu získavame prostredníctvom zmyslových orgánov, analyzátorov. Najjednoduchším poznávacím procesom, na základe ktorého tieto informácie získavame je pociťovanie. Výsledkom pociťovania je pocit. Pocit je výsledný efekt činnosti jednotlivého analyzátora. Pociťovanie ako prejav citlivosti je prvotnou formou psychického spojenia organizmu s prostredím a orientácie organizmu v okolitom svete.Fyziologický základ pocitov tvorí teda č...
|
|
0,1 |
14x |
|
Myslenie (formy myslenia, druhy myslenia, inteligencia...)
Seminárna práca6 s. / 1. roč. / doc
Život človeka, no predovšetkým každodenná činnosť stavajú pred neho neustále nové a neodkladné úlohy a problémy. Na riešenie týchto problémov a úloh obyčajne nepostačuje odraz jednotlivých stránok skutočnosti, ale niečo, čo porovnáva a odlišuje, odhaľuje súvislosti a sprostredkujúce väzby a na základe vzťahu medzi bezprostredne zmyslove danými vlastnosťami vecí a javov odhaľuje nové. Myslieť znamená položiť si otázku, nájsť problém a riešiť ho. Myslenie vždy znamená riešenie nejakej úlohy na zák...
|
|
0,1 |
10x |
|
Poruchy správania z pohľadu Adlerovskej individuálnej psychológie
Seminárna práca5 s. / 3. roč. / doc
Správanie vo všeobecnosti môžeme definovať ako akýkoľvek prejav živého organizmu, ktorý je pozorovateľný navonok, je to všetko, čo človek hovorí alebo robí. To konanie, ktoré nie je v súlade so spoločensky prijatými normami a pravidlami sa označuje ako problémové. P. Říčan definuje poruchy správania ako opakujúci sa a trvalý vzorec disociálneho, agresívneho a vzdorovitého správania- krádeže, bitky, krutosť voči ľuďom a zvieratám, opakované klamstvá, záškolástvo, úteky z domu,.. Existujú rôzne kl...
|
|
0,1 |
29x |
|
Život a dielo psychológa Abrahama Harolda Maslowa
Referát5 s. / 2. roč. / docx
Čo je princípom Maslowovej hierarchie potrieb?Základná ľudská motivácia sa prejavuje snahou o sebarealizáciu. Táto teória predpokladá, že človek nie je motivovaný vonkajšími podnetmi, akými sú odmena a trest, ale vnútornými podnetmi, ktoré vytvárajú skupiny potrieb. Podľa tejto teórie, ak je jedna skupina potrieb uspokojená, klesá jej sila a zároveň rastie sila hierarchicky vyššej potreby. Teória tvrdí, že uspokojená potreba nemotivuje. Pokiaľ chceme niekoho motivovať, podľa tejto teórie, musíme...
|
|
0,1 |
0x |
|
Psychológia - poruchy osobnosti
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / docx
V tejto seminárnej práci sa budem zaoberať poruchami osobnosti. Túto tému som si vybral predovšetkým preto, lebo ma fascinuje odlišnosť ľudí svojou charakteristickou osobnosťou. Vo svojej práci sa zameriam na vývoj osobnosti a samotné poruchy osobnosti. V prvej časti sa pokúsim definovať pojem osobnosť a následne sa zameriam na jej samotné poruchy....Každý človek si predstavuje definíciu pojmu osobnosť inak. Ja by som ju opísal ako súhrn nejakých fyzických a psychických vlastností človeka, ktoré...
|
|
0,1 |
81x |
|
Wilhelm M. Wundt: experimentálna psychológia
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Wilhelm Maximilian Wundt je všeobecne známy ako otec experimentálnej psychológie a taktiež ako zakladateľ prvého psychologického laboratória. Práve pre to bol jednou z najvýznamnejších osobností v histórii psychológie. Z tohto laboratória vyvíjal veľkú snahu ovplyvňovať a rozvíjať psychológiu ako osobitnú vednú disciplínu hlavne v Spojených štátoch amerických. Oblasť jeho záujmu bola veľmi široká. Odhaduje sa že jeho spisy obsahujú až 53 000 strán a zahŕňajú články o ľudskej a zvieracej fyziológ...
|
|
0,1 |
38x |
|