Rodina ako opora pri zvládaní záťaže žiaka strednej školy
Bakalárska práca36 s. / 3. roč. / doc
Autor Michal Hasaj v práci na tému Rodina ako opora pri zvládaní záťaže žiaka strednej školy, píše o školských problémoch adolescentov pri prestupe zo základnej školy na strednú školu.
Úlohou prieskumu je zistiť, čo spôsobuje najväčšie problémy žiakom na novej škole, kto im pomáha tieto problémy riešiť a či sa vôbec rodičia zaujímajú o to, čo ich ratolesti v novej škole trápi. Ďalej sme zisťovali, či sa respondenti adaptovali v novom prostredí.
Autor použil dotazníkovú metódu v dvoch zmiešan...
|
|
0,9 |
10x |
|
Sociálna patológia (Základné vymedzenie pojmu sociálne patológia, Sociálna deviácia, anómia...)
Prezentácia158 s. / 1. roč. / ppt
I. SOCIÁLNA PATOLÓGIA - je súhrnný pojem pre označenie chorých, nenormálnych, všeobecne nežiadúcich spoločenských javov. Patria sem aj sankcionované formy deviantného správania, ako aj štúdium príčin ich vzniku a existencie(Ondrejkovič, 2001) - Spencer /anglický filozof a socioĺog/ hľadal paralelu medzi sociálnou a biologickou patológiou.- Durkheim /Francúz, jeden zo zakladateľov vedeckej sociológie/ považoval sociálnu patológiu za vedu o chorobách a nepriaznivých skutočnostiach, činoch a správa...
|
|
0,2 |
19x |
|
Sociálna politika v Slovenskej Republike - Rodinná politika
Seminárna práca20 s. / 2. roč. / doc
Už od počiatku svojho bytia mal človek potrebu niekam patriť. Preto vyváral tlupy, rodové spoločenstvá, menšie či väčšie komunity. Určoval si pravidlá, podľa ktorých sa riadil život v skupine ako celku.
Každé spoločenstvo nebolo len jedným nedeliteľným celkom, malo aj svoje menšie podskupiny, ktoré nielen prijímali, ale aj pretvárali všeobecne platné pravidlá.
Celok ako taký dnes predstavuje spoločnosť, v ktorej žijeme a jednou jeho podskupinou je práve rodina. Kvalita života spoločnosti výraz...
|
|
0,2 |
47x |
|
Možnosti intervencie sociálneho pracovníka v práci s dieťaťom so syndrómom CAN
Bakalárska práca43 s. / 3. roč. / docx
Hlavnou témou bakalárskej práce sú možnosti intervencie sociálneho pracovníka v práci s dieťaťom so syndrómom CAN. Práca má teoretický charakter. Dieťa pre svoj zdravý vývoj potrebuje bezpečné, stabilné a milujúce prostredie. Práca podáva základné informácie o rodine z hľadiska plnenia funkcií, o probléme syndrómu CAN, jeho rôznych formách a zdôrazňuje význam jeho prevencie. Charakterizuje inštitúcie a zariadenia, ktoré poskytujú pomoc a sociálne služby deťom so syndrómom CAN. Základným cieľom...
|
|
0,1 |
63x |
|
Problémy rodiny v súčasnosti a jej postavenie v spoločnosti
Bakalárska práca54 s. / 3. roč. / doc
Rodina je zdrojom základného bohatstva spoločnosti. Podieľa sa významným spôsobom na tvorbe ľudského potenciálu, ktorý je najvzácnejším bohatstvom každej krajiny. Práca je zameraná na poukázanie problémov, s ktorými sa rodiny v súčasnosti stretávajú. Na množstvo prekážok spojených s možnosťou zvýšenia pôrodnosti, zdravej výchovy a v neposlednom rade i zabezpečenia zdravého vývoja budúcich generácii. Jej cieľom nie je len poukazovať, ale taktiež aj hľadať východiská, ktoré sú prospešné pre rodinu...
|
|
0,3 |
45x |
|
Sociálna práca - vypracované tézy na prijímacie skúšky na Bc.
Vypracované otázky41 s. / 1. roč. / doc
Vypracované tézy na prijímacie skúšky pre bakalárske štúdium odbor sociálna práca.
Pedagogika, sociológia, náuka o spoločnosti
1. Úlohy a základná charakteristika vedných odborov (pedagogika, psychológia, sociológia, filozofia, etika) a ich najvýznamnejší predstavitelia. (HUDECOVÁ)
2. Základné pedagogické pojmy - výchova, vzdelanie, vzdelávanie, vyučovanie, učenie, schopnosti, vedomosti, zručnosti.......(HUDECOVÁ)
3. Rodina a jej význam pre rozvoj osobnosti človeka (štruktúra rodiny, funkc...
|
|
0,4 |
57x |
|
Facilitácia podporných sietí rodinného systému
Bakalárska práca40 s. / 3. roč. / doc
Témou bakalárskej práce je facilitácia podporných sietí rodinného systému. Rodina je základ existencie každého jedného jedinca. V rodine človek funguje po celý svoj život. Práca je teoretická a pozostáva z troch kapitol. Na začiatku práce je bližšie objasnený pojem rodina, jej znaky , typy , funkcie , faktory a zmeny v chápaní rodiny ktoré nám prinieslo kresťanstvo z dávnej histórie. V druhej kapitole ktorá je najrozsiahlejšia sa zaoberáme rodinným systémom , subsystémami, podpornými sieťami, vš...
|
|
0,3 |
1x |
|
Komunikácia medzi rodičmi a adolescentmi
Seminárna práca18 s. / 1. roč. / doc
Spoločnosť i rodina sa rýchlo vyvíja. Výrazne sa zvyšujú očakávania všetkých, ktorí rodinu tvoria a to z hľadiska citového, vzťahového a z hľadiska sebarealizácie. Takmer každý človek túži žiť v šťastnej a fungujúcej rodine. Dôležitým prostriedkom ako utvárať kvalitné vzájomné vzťahy v rodine, je komunikácia. Ide hlavne o komunikáciu medzi jednotlivými členmi rodiny navzájom. Ale byť vo vzťahu s druhým človekom znamená, že skôr alebo neskôr dôjde ku konfrontácii. Existujú rozpory vo vnímaní, v n...
|
|
0,2 |
44x |
|
Rodinný systém v sociálnej práci, aplikovanie systémového prístupu v sociálnej práci
Seminárna práca15 s. / 1. roč. / docx
Rodina je považovaná za základnú inštitúciu v spoločnosti. Je najdôležitejšou časťou spoločnosti, ktorá človeka sprevádza vo všetkých fázach jeho života. Rodina je založená na báze vzťahu ženy a muža a na pokrvnom zväzku detí k rodičom. Na rodinu vplývajú rôzne negatívne situácie, ktoré môžu narušiť jednu, alebo viaceré funkcie. Preto je dôležité rodinný systém podporovať práve v situáciách, keď hrozí jeho narušenie. Sociálna práca je jednou z možností, ako tento systém rodiny udržiavať, aby moh...
|
|
0,2 |
2x |
|
Rodina a rozvod ako jedna z možných alternatív riešenia manželskej krízy, mediácia
Seminárna práca22 s. / 2. roč. / doc
V práci som písala o rodine, o tom, ako vplýva na deti rozvod, ako deťom trpiacim rozvodom svojich rodičov pomôcť a o mediácii ako možnom spôsobe riešenia manželských problémovSúčasná rodina čelí mnohým problémom, ktorým dokáže úspešne odolávať len vtedy, ak stojí na zdravých, pevných vzťahoch. Cieľom mojej práce je poukázať na rodinu, ako základnú bunku spoločnosti, na jej funkcie a problémy, z ktorých niekedy vzniká veľmi bolestivý a na deti, i na manželov nepriaznivo vplývajúci rozvod, dať ná...
|
|
0,2 |
33x |
|
Deti ako tiché obete rozvodovosti v kontexte sociologických teórii a výskumov
Seminárna práca15 s. / 4. roč. / docx
Rodina je prvým sociálnym prostredím, do ktorého sa dieťa narodí. Je „spojovacím mostíkom“ medzi jednotlivcom a spoločnosťou. Vplyv rodiny na dieťa je taký veľký, že z hľadiska jeho správneho vývoja ju nemožno úplne nahradiť žiadnou inštitucionálnou výchovou.Rozvod je považovaný za určité základné spoločenské sanačné opatrenie, ktoré ma zamedziť nesúladu medzi manželmi. Rozpad rodiny predstavuje jedno z najťažších období a to nielen pre priamych účastníkov rozvodu, t.j. pre rodičov ale aj pre de...
|
|
0,1 |
11x |
|
Rodina a jej význam pre vývin dieťaťa
Bakalárska práca54 s. / 3. roč. / doc
Hlavnou témou bakalárskej práce je rodina a jej význam pre vývin dieťaťa.
Práca hodnotí jednotlivé aspekty rodiny – úlohy a funkcie rodiny, štruktúru a typy rodín, charakteristiky súčasnej rodiny a zmeny, ktoré sa v rodine ako systéme udiali v posledných rokoch, výchovu a výchovné štýly rodičov používané v rodine, význam rodiny v živote dieťaťa a výskumné pohľady na rodinu v tejto oblasti. V druhej kapitole je opísaná dysfunkčná rodina, jej vznik a ekonomické statusy rodiny, kde patria aj chudo...
|
|
0,3 |
60x |
|
Uplatňovanie výchovnej funkcie rodiny
Diplomová práca87 s. / 5. roč. / doc
Pre každého človeka na svete pojem rodina iste predstavuje domov, životnú istotu, najväčšiu hodnotu, dôležitú spomienku. Poskytuje nám nenahraditeľné a zároveň najdôležitejšie prostredie, bez ktorého by sme zostali osamelí, neúplní, neistí.Rodinu každý charakterizuje z iného (svojho) pohľadu. Ak by sme mali riešiť problematiku podstaty rodiny, musíme si položiť aj otázku, na akom základe sa rodina stavia. Láskou sa rodina utvára, rozvíja sa a udržuje. Myslím si, že je tu namieste povedať, aká by...
|
|
0,7 |
33x |
|
Výchovné problémy súčasnej rodiny
Bakalárska práca47 s. / 5. roč. / pdf
V dnešnej dobe je veľmi dôležité, aby rodina bola funkčná a rodič bol pre dieťa pozitívnym vzorom. Význam rodiny spočíva nielen v tom, že sa dieťa do nej narodí a dedí genetickú výbavu, ale aj v tom, že rodičia svojím vplyvom určujú jeho životnú dráhu, formujú osobný vývin a sú pre neho vzorom správania.
V súčasnosti sa vo viacerých rodinách častejšie vyskytujú problémy, ktoré súvisia s výchovou detí, čoho dôsledkom je rozpad rodín, pričom najviac trpia najmä deti.
Na základe toho bolo cieľom...
|
|
0,3 |
58x |
|
Sociometrický výskum (seminárna práca z predmetu Sociálna psychológia)
Seminárna práca10 s. / 4. roč. / doc
ÚVODČlovek je tvor spoločenský. Neustále sa stýka s inými ľudskými bytosťami. „Hovoríme spolu, uzatvárame dohody, zapájame sa do skupín a vymieňame si názory na najrôznejšie veci. Potreba spoločenského kontaktu je evolučným dedičstvom podobne ako ľudská ruka - utvára a usmerňuje poznávanie sveta.“ (Hayesová, N., 2003, s. 9).1. TEORETICKÉ VÝCHODISKÁSociálna psychológia je veda, ktorá študuje správanie jednotlivca, pokiaľ jeho správanie stimuluje iných jedincov alebo je samo reakciou na ich správa...
|
|
0,2 |
40x |
|
Záchranná sociálna sieť, sociálne zabezpečenie
Seminárna práca14 s. / 3. roč. / doc
ÚVOD
Záchranná sociálna sieť je koncipovaná ako aktivizačný a pružný systém sociálnych opatrení, ktorý musí nutne reagovať na zmeny, ku ktorým dochádza v reálnom živote. Môže byť aplikovaná na domácnosť, rodinu ale hlavne jednotlivca. Záchranná sociálna sieť pokrýva sociálne situácie, ktorých rozsah je rôzny. Tradične sa siete zameriavajú na podporu chudobných. Záchranné siete majú humánny charakter a prispievajú k naplňovaniu myšlienky sociálnej spravodlivosti cestou celospoločenskej ...
|
|
0,1 |
12x |
|
Sociálna pedagogika - prednášky
Prednášky38 s. / 1. roč. / doc
Vo všeobecnosti sa pod pojmom pedagogika rozumie všetko, čo súvisí s výchovou, vzdelávaním a vyučovaním v škole, ale aj v celej spoločnosti.
Hlavné tématické okruhy:
- Pedagogika (pojem, vývoj, predmet, pramene)
- Základné pojmy pedagogiky (výchova, vzdelávanie, vyučovanie, edukácia, učenie, schopnosti,...)
- Utváranie osobnosti (osobnosť žiaka, učiteľa)
- Sociálna pedagogika jej pojatie a charakteristika (úvod do soc.ped., úlohy, funkcie)
- Základné pojmy súvisiace s výchovou a soc. ped. ...
|
|
0,4 |
313x |
|
Škola a rodina ako sociálne inštitúcie
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / docx
Dôležitým medzníkom v živote človeka je založenie rodiny. Väčšina ľudí sa pre tento krok rozhodne v mladom veku. V poslednom čase však na Slovensku podobne ako v západoeurópskych a severských krajinách dochádza k trendu odkladania uzavretia manželstva a založenia rodiny a celkovému znižovaniu pôrodnosti. Mladých ľudí k tomu vedú rôzne dôvody. Fenomén spolupráce rodiny a školy si postupne získal a naďalej získava čoraz viac záujmu. No i tak je ešte stále, na čo najpresnejšie poznanie a pochopenie...
|
|
0,1 |
6x |
|
Syndróm týraného, zneužívaného a zanedbávaného dieťaťa, syndróm CAN
Seminárna práca10 s. / 3. roč. / doc
Rodina je základná bunka spoločnosti, a preto by sa mali všetci snažiť o jej správne fungovanie. Rodina svojim dlhodobým, dá sa povedať celoživotným ovplyvňovaním svojich príslušníkov je jedným z najváznamnejších činiteľov formovania človeka. Výchova detí je obzvlášť dôležitá keď je dieťa ešte malé, pretože v tomto období si do podvedomia zakóduje správanie svojich rodičov a to potom bude praktizovať aj vo svojej rodine. Preto by sa mali na výchove detí podieľať obaja rodičia rovnakou mierou a v...
|
|
0,1 |
30x |
|
Rodinné právo časť 2. (Charakteristika rodinného práva, Pramene rodinného práva, Rodičovské práva a povinnosti...)
Referát9 s. / 2. roč. / docx
Charakteristika rodinného práva Charakteristickým rysom rodinného práva je to, že na rozdiel od iných právnych odvetví upravuje vzťahy v rodine a je obmedzené svojim rámcom. Hlavné ciele rodinného práva Medzi hlavné ciele rodinného práva patria1. upevňovanie rodiny2. budovanie rodinných vzťahov na pocitoch vzájomnej lásky a úcty 3. vzájomná pomoc a zodpovednosť voči rodine všetkých jej členov4. nadväzovanie vzťahov v rodine Základné zásady rodinného práva 1. Rovnosť práv manželov v rodine 2. Dob...
|
|
0,1 |
2x |
|
Rodinné právo - chakrakteristiky a znaky rodinného práva, zákon o rodine...
Referát9 s. / 2. roč. / docx
1. Aká je charakteristika rodinného práva?Rodinné právo upravuje najmä práva a povinnosti osobnej povahy medzi manželmi, medzi rodičmi, medzi deťmi a medzi ďalšími členmi rodiny.Rodinné právo je súhrn právnych noriem upravujúcich osobné vzťahy a niektoré nimi súvisiace a nimi podmienené vzťahy majetkovej povahy medzi snúbencami a následne manželmi, medzi rodičmi a ich deťmi ako aj vzťahy napodobňujúce alebo nahrádzajúce vzťahy rodičov a detí.V objektívnom slova zmysle rodinné právo je súhrn práv...
|
|
0,1 |
1x |
|
Rodina a jej vplyv na jednotlivca a spoločnosť
Semestrálna práca14 s. / 2. roč. / doc
Ukážka:ÚvodRodina je základom našej spoločnosti. Najmodernejšie psychologické výskumy potvrdzujú, že práve rodina je prvým a jedinečným miestom, kde sa dieťa učí láske, úcte a rešpektu. Človek sa nestane rodičom tým, že dá živelne a nevedomky vznik novému životu. Rodičovstvo je aj proces rastu srdca, ako nepotlačiteľného impulzu dávať lásku a skrze toto dávanie zažívať radosť. Antoine de Saint-Exupéry povedal: „Pravá láska sa nikdy nerozdá. Čím viac dávaš, tím viac ti zostáva.“
|
|
0,1 |
22x |
|
Úvod do sociológie a elementárna štatistika
Prednášky37 s. / 3. roč. / doc
Zakladateľské osobnosti sociológie
Auguste Comte ( 1789 - 1875 )
Je považovaný za „otca“ sociológie. On dal tejto vede - vede o spoločnosti - názov. V prvých zväzkoch svojho šesťzväzkového „Kurzu pozitívnej filozofie“ nazval túto vedu sociálnou fyzikou a až vo štvrtom zväzku spomínaného diela ju nazýva sociológiou.
Je známy aj svojou klasifikáciou vied, ktoré systematizoval nasledovne: matematika, astronómia, fyzika, chémia, biológia a sociálna fyzika (sociológia).
Chápal sociológiu ak...
|
|
0,3 |
4x |
|
Rodina (Vysvetlenie základných pojmov, Štruktúra a vnútorná organizácia rodiny, Funkcie rodiny, Konflikt, napätie, kríza, rozvod...)
Referát8 s. / 1. roč. / doc
Vysvetlenie základných pojmovRodina je forma dlhodobého solidárneho spolužitia osôb spojených príbuzenskými vzťahmi, v ktorej sú dospelí členovia zodpovední za výchovu detí. Existujú v nej dva základné vzťahy: príbuzenstvo a manželstvo. Príbuzenstvo definujeme ako vzťah medzi jedincami, ktorý vzniká buď sobášom alebo pokrvnými väzbami v otcovskej alebo materskej línii. Pod pojmom manželstvo rozumieme oficiálny, sociálne akceptovaný sexuálny zväzok dvoch dospelých jedincov. Sobášom dvoch partnero...
|
|
0,1 |
32x |
|
Demografia Rómov na Slovensku
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / doc
Pôvod a rozšírenie Rómov do Európy Rómovia pochádzajú najpravdepodobnejšie z Indie. Túto hypotézu potvrdzuje aj fakt, že ich jazyk má korene v sanskrte (jeden z najstarších jazykov severnej Indie). Odtiaľ potom odchádzali (pravdepodobne za potravou) počas prvých storočí nášho letopočtu. V 5. storočí sa začali usadzovať v Perzií a Sýrií. Od 14. storočia sa s nimi stretávame v juhovýchodnej Európe - na území dnešného Grécka, Maďarska, Rumunska a Srbska a od 15. storočia sa rozšírili aj do západnej...
|
|
0,3 |
46x |
|
Šikanovanie - ako spoznať šikanovanie, prevencia proti šikanovaniu, skupinová práca, prieskum...
Seminárna práca49 s. / 3. roč. / doc
Šikanovaním označujeme úmysel ublížiť druhému fyzicky, alebo psychicky. Je to napríklad bitie, strkanie, vyhrážanie sa fyzickým útokom, krádeže peňazí a vecí, schovávanie a ničenie vecí, ale aj ohováranie, nadávky, či vylúčenie zo spoločnosti ostatných, teda spolčenie sa viacerých detí proti jednému. Útočníkom môže byť jedno, alebo skupina detí.Incidenty sú opakované. Jednorázová akcia sa za šikanovanie nepovažujePrevaha útočníka nad obeťou. Táto prevaha môže byť skutočná, alebo zdanlivá v oblas...
|
|
0,8 |
20x |
|
Ekonomika domácností
Skriptá107 s. / 2. roč. / doc
PREDHOVOR
Učebné texty „Ekonomika domácnosti“ sú určené jako povinná literatúra voliteľného predmetu Ekonomika domácnosti pre študentov Fakulty ekonomiky a nanažmentu jako aj pre ostatné fakulty Slovenskej poľnohospodárskej univerzity. Širokému spektru fakúlt ,odborov a špecializácií ktorých študentom je pomôcka určená, je prispôsobený obsah a rozsah jednotlivých kapitol. Nakoľko štúdium predmetu nie je podmienené absolvovaním iných ekonomických predmetov, môžu študenti, pokiaľ nie je pevn...
|
|
0,9 |
71x |
|
Sociológia detstva (DETSTVO, HISTORICKÝ EXKURZ DO DETSTVA, DETSTVO MODERNEJ SPOLOČNOSTI...)
Poznámky27 s. / 1. roč. / pdf
1. TRI PARADOXY SOCIÁLNEHO SVETA DETÍ➢ A, PRÁVNA NEZODPOVEDNOSŤ a PRÁVNA BEZMOCNOSŤ- Právne vedomie detí je na nule a dieťa môže svoje problémy riešiť cez rodičov.- Dieťa je neustále spochybňované (A je to pravda? Klame či nie?)- Dospelý môže zažalovať za urážku, fyzické násilie, ale dieťa nie.- Ani dospelý jedinec nemôže zažalovať dieťa, pretože dieťa právne nezodpovedá za svoje činy- Dieťa nemôže pracovať, ale ani vlastniť majetok- Nemá právo sa rozísť s rodičmi, oni sa ho však môžu vzdať.- Ne...
|
|
0,5 |
5x |
|
Všeobecná vnútorná správa
Prednášky15 s. / 3. roč. / doc
Právna úprava: Zákon č.221/1996 Z.z. o územnom a správnom usporiadaní SR.
Zákon sa týka obcí SR ako celku. V nadväznosti na Ústavu SR upravuje :
• v prvej časti: Územné usporiadanie
• v druhej časti : Správne usporiadanie
• v tretej časti: Označovanie ulíc a iných verejných priestranstiev a číslovanie stavieb
• v štvrtej časti: Spoločné a záverečné ustanovenie
Územné usporiadanie:
Územie SR je jednotné a nedeliteľné.
Na výkon správa sa vytvárajú územné celky a správne celky.
1. S...
|
|
0,1 |
3x |
|
Sociálne služby a poradenstvo (denné + externé) - Štátna skúška zo Sociálneho poradenstva, magisterské štúdium
Vypracované otázky109 s. / 5. roč. / pdf
1. VYSVETLITE AKÁ JE SÚVISLOSŤ MEDZI SOCIÁLNOU DIAGNOSTIKOU AKO VÝCHODISKOM PRÁCE PORADCU A SOCIÁLNOU SLUŽBOU REALIZOVANOU V SOCIÁLNEJ STAROSTLIVOSTI O ČLOVEKA.Predpokladom správne stanovenej sociálnej diagnózy je kvalitná sociálna anamnéza, ktorú získal sociálny pracovník počas prvej etapy práce s klientom.Správna sociálna anamnéza obsahuje dostatok údajov o klientovi, jeho roďme, školských, pracovných, partnerských úspechoch, problémoch, atď. Pre občanov so zdravotným postihnutím alebo s patol...
|
|
0,7 |
5x |
|
Sociálne služby a poradenstvo (denné + externé) - Štátna skúška zo Sociálnych služieb, magisterské štúdium
Vypracované otázky145 s. / 5. roč. / pdf
1. Sociálna etika - definujte etiku ako vednú disciplínu, členenie etiky, načrtnite dejiny sociálnej etiky, vymenujte hlavných predstaviteľov sociálnej etiky, popíšte dobro a zlo ako základné etické kategórie, Etický kódex a jeho význam, Etický profil pracovníka v sociálnych službách. ŠVV 6. storočí p.n.l. - grécky filozof Protagoras postavil svojím výrokom „Človek je mierou všetkých vecí.“ človeka do výnimočného postavenia. Paralelne s ním žil (v starovekej Číne) filozof Lao-c´, ktorý za mieru ...
|
|
0,9 |
5x |
|
Základy sociológie (vypracované testy, skriptá, prezentácia)
Vypracované otázky128 s. / 1. roč. / zip
1 PREDMET SOCIOLÓGIE A ETYMOLOGICKÉ VÝCHODISKÁPoňatie akéhokoľvek vedeckého termínu a jeho obsahovej náplne je vždy u rôznych škôl a autorov rôzne. Platí to aj o pojme sociológia - opísanie jej predmetu závisí od toho, aký dôraz kladú na jednotlivé oblasti sociálnych javov, metódy, ktoré používajú a tiež v závislosti od filozofických a ideologických východísk (Buocová, 2006).Samotný pojem sociológia sa skladá zo slov societas (z latinského spoločnosť) a logos (z gréckeho pojmu slovo, učenie).1.1...
|
|
4,5 |
2x |
|
Pedagogika (19 štátnicový otázok - každá obsahuje 3 podotázky)
Štátnicové otázky55 s. / 5. roč. / zip
Školské učebné knihy - ich tvorba, typy a charakteristikaObsah vzdelania je podrobne rozpracovaný v učebniciach. Pojem učebnica je v didaktike všeobecne zaužívaný, avšak logickejšie sa javí používať pojem školské knihy. Nie všetky knihy majú charakter učebnice. Netreba osobitne zdôrazňovať, že učivo, ktoré obsahujú školské knihy, je normou pre žiaka, učiteľ musí ovládať oveľa väčší rozsah.Učebnice alebo školské knihy obsahujú didaktické spracovanie učiva vymedzené učebnými osnovami a sú základný...
|
|
1,4 |
4x |
|
Domáce násilie - vysvetlenie pojmov, intervenčné centrum a jeho možnosti
Ročníková práca23 s. / 2. roč. / doc
POJMYÚvodem jsem se rozhodla vysvětlit pojmy, které, bohužel, k domácímu násilí patří. Pokud chci vysvětlit pojem domácí násilí, musím nejprve vysvětlit pojem agrese, neboť ta je prazákladem násilí, poté násilí obecně, pojmy manželství, rodina, domov, až se dostávám k samotné definici domácího násilí. Následuje vysvětlení jaký je rozdíl mezi domácím násilím a hádkou, až k pojmu, dosud, docela neznámému : Intervenční centrum.AgreseAgresí rozumíme destruktivní chování, směřující k fyzickému (brach...
|
|
0,1 |
11x |
|
Cirkev sprevádza rodinu
Ročníková práca11 s. / 1. roč. / doc
Témou mojej ročníkovej práce je Cirkev sprevádza rodinu. Rodina je základ spoločnosti a Cirkev sa usiluje hlásať Boží plán o manželstve a rodine. Aby rodina sa stala domácou cirkvou, v pravom zmysle slova, o to sa musia pričiňovať všetci jej členovia. Rodinu rodín tvorí malé kresťanské spoločenstvo.V terajšej historickej chvíli, keď rodinu napádajú početné sily, ktoré sa ju usilujú rozvrátiť, alebo pokriviť, Cirkev si uvedomuje, že dobro spoločnosti i jej vlastné dobro je tesne zviazané s dobrom...
|
|
0,1 |
2x |
|
Winston Churchill (detstvo, vzdelanie, verejný a súkromný život, rodina a kariéra)
Životopis15 s. / 1. roč. / doc
1.1 Churchillovo dětstvíWinston Leonard Spencer-Churchill, první dítě lorda a lady Churchillových se narodil předčasně, v důsledku neopatrnosti jeho matky, v paláci Blenheim dne 30. listopadu 1874. Narodil se pouhých sedm měsíců po svatbě svých rodičů. Vztah jeho rodičů byl opravdovou láskou na první pohled. Lord Randolph nabídl Jennie sňatek po pouhých třech dnech známosti. Rodiče byli zvyklí žít okázalým a frivolním životem, což se nezměnilo ani po Winstonově narození.Mladý Winston byl vychov...
|
|
0,1 |
12x |
|
Sociálna práca a ľudské práva
Skriptá252 s. / 1. roč. / pdf
Sociálna práca ako povolanie a študijný odbor sú medzinárodne uznávané. Sociálna práca bola už v roku 1951 kvalifikovaná Komisiou pre sociálny rozvoj pri OSN za vednú disciplínu. Koncom šesťdesiatych rokov táto komisia doporučila členským štátom OSN chápať sociálnu prácu ako významnú oblasť spoločenskej praxe, ku ktorej treba rozvíjať špecifické sociálne školstvo a sociálny výskum.Všetky spomenuté dimenzie sociálnej práce (ako spoločenská prax, povolanie, výskum i študijný odbor) sú u nás, v tej...
|
|
1,8 |
5x |
|
Psychológia rodiny - definície, typy, charakteristky, týranie, láska, rozvod...
Skriptá15 s. / 2. roč. / doc
Rodina je spoločenstvo detí a manželov, ktorí ich splodili, trvale s nimi žijú a riadne sa o nich starajú.Rodinu možno chápať aj ako spoločenstvo, ktoré tvoria trvale spolu žijúci partneri a ich deti, resp. osamelý rodič s dieťaťom, bez ohľadu na pokrvné príbuzenstvo, ako aj partneri bezdetní bez ohľadu na ich sexuálnu orientáciu.Psychologické definície rodiny (staršie, plošné, popisné):1. Schneewindt : - r. je intímny vzťahový systém, ktorý sa vyznačuje časovo-priestorovým ohraničením.2. Říčan:...
|
|
0,2 |
23x |
|
Základy pedagogiky (Základné pojmy pedagogiky, Utváranie osobnosti, Úvod do štúdia soc. pedagogiky...)
Poznámky14 s. / 1. roč. / doc
Pojem pedagogiky: -ant.Gr.(paidagógos- otrok, - dieťa svojho pána sprevádzal na cvičenie a do školy.)latinč.( paedagogus - nielen otrok sprievodca, ale učiteľ, vychovávateľ.)Čo pedagogika vyjadruje? P-ide o vzdelanie a výchovu detí. Veda o výchove detí a mládeže, je to formovanie osobností. Na základe rozvoja vied a techniky dochádza k prehľbeniu výchovy. Vznikol a v súčasnosti sa rozvíja nový pedagogický odbor - andragogika -pedagogika dospelých. Predmet pedagogiky:vychádza z chápania pedagogik...
|
|
0,3 |
26x |
|
Základy pedagogiky - prezentácia od prof. PhDr. Jaroslava Oberuča, CSc.
Prezentácia57 s. / 1. roč. / ppt
Pedagogika sa najčastejšie a najjednoduhšie definuje ako veda o výchove, ktorá skúma výchovno-vzdelávací proces.Jej cieľom je objavovať všeobecne platné zákonitosti, poučky a pravidlá, ktoré odrážajú vzťahy a súvislosti v konkrétnej výchovnej praxi.Subjektívne zákonitosti- zjednodušene ich môžeme formulovať tak, že ide o prirodzenú tendenciu zdokonaľovania každého organizmu, ktorá je daná nielen človeku, ale aj subhumánnym živočíchom.Objektívne zákonistosti- sú dané tým, že v každej sociálnej sk...
|
|
0,1 |
15x |
|