Súčasný stav a vývoj metód strategického manažmentu
Bakalárska práca49 s. / 3. roč. / doc
Trhová ekonomika a globalizácia trhu má za následok stále silnejšiu konkurenciu. Podniky sa musia snažiť o to, aby ich konkurencia nevytlačila z daného trhu. V súčasnosti si veľa slovenských podnikov uvedomuje, že ak chcú na trhu uspieť, musia prejsť mnohými zmenami. Tieto zmeny sa však nedajú realizovať v krátkom časovom horizonte, ale nastokrát predstavujú dlhšie časové obdobia. Podniky preto radšej vychádzajú už zo zaužívaných možností a postupov, ktoré majú k dispozícií a nevyužívajú efektív...
|
|
0,4 |
10x |
|
Strategický manažment - vznik, definíca, vývoj až po súčasnosť
Semestrálna práca23 s. / 2. roč. / doc
Podniky musia sústavne riešiť otázky ich ďalšieho rozvoja. Hrozba konkurencie, príchodu nových výrobkov na trh, zmien spotrebných zvyklostí ich núti prehodnocovať existujúce portfólio aktivít. Zabezpečenie prežitia a udržanie konkurenčnej schopnosti vyžaduje stratégiu, ktorú Chandler definuje ako "stanovenie dlhodobých cieľov podniku, výber aktivít a alokáciu zdrojov, potrebných na ich dosiahnutie". V rámci procesu tvorby stratégie musí podnik uskutočniť dôkladnú analýzu (diagnostiku) príležitos...
|
|
0,2 |
12x |
|
Vymedzenie pojmu stratégia. Strategický manažment ako proces. Model strategického manažmentu.
Seminárna práca21 s. / 4. roč. / pdf
Je všeobecným faktom, že svet postupne rastie a populácia sa zvyšuje zo dňa na deň. Každý, aj nový, jedinec má určité svoje potreby, ktoré má právo uspokojiť. So zvyšovaním populácie tak narastá aj počet podnikateľov, či už výrobcov alebo poskytovateľov služieb, ktorí ponúkajú svoje produkty nám ľuďom, aby sme si uspokojili naše potreby. A čo so sebou prináša nárast počtu podnikateľov? Samozrejme je to konkurencia. Tá je v súčasnosti najväčšou hybnou silou v podnikaní, pretože každý podnikateľ c...
|
|
0,7 |
36x |
|
Stratégia penziónu Stoh - semestrálny projekt z predmetu Strategický manažment (prípadová štúdia)
Semestrálna práca24 s. / 2. roč. / doc
ÚvodV tomto semestrálnom projekte sa pokúsim vytvoriť stratégiu podniku vstupujúceho na trh. Podnikať budem v oblasti ubytovacích služieb, konkrétne, stratégiu venujem výstavbe a následnej prevádzke penziónu. Mojim cieľom je vytvoriť stratégiu, ktorá sa bude dať implementovať. Penzión sa bude stavať v centre obce Zázrivá, kde má jeden so spoločníkov pozemok. V stratégii na začiatku určím ciele, víziu a poslanie podniku, ktoré by mali byť podložené potrebnými analýzami - externou a internou. V zá...
|
|
0,3 |
19x |
|
Strategický manažment ako podpora prosperity firmy
Bakalárska práca49 s. / 5. roč. / doc
Bakalárska práca je venovaná problematike strategického manažmentu, ktorého využitie je nevyhnutným predpokladom úspešného podniku. Definuje základné pojmy ako stratégia a strategický manažment. Popisuje ich historický vývoj, druhy a prístupy k ich vymedzeniu. Sú v nej uvedené úrovne stratégie, porovnanie stratégie s taktikovu, opis procesu strategického manažmentu, analýza externého a interného prostredia a stručná charakteristika najčastejšie používaných metód. Podrobnejšie rozoberá analýzu SW...
|
|
0,6 |
10x |
|
Strategické plánovanie - jeho aplikácia v spoločnosti Slovenské elektrárne
Semestrálna práca15 s. / 5. roč. / doc
Úvod:
Cesta k úspechu nebýva často jednoduchá, a zväčša je viac kľukatá ako rovná. O to krajšie je, ak sa obzrieme do minulosti a zistíme, že strategické plány majú svoje miesto v spoločnosti a často dokážu ukázať spoločnosti jej jasný smer. Korene strategického myslenia siahajú až do staroveku a to vo vojenstve, politike či diplomacií. Náročne vonkajšie vplyvy vytvorili potrebu rýchleho a účinného ohlasu, a tak strategické zručnosti začali prenikať aj do podnikateľskej sféry, až sa stali jeho ...
|
|
0,2 |
32x |
|
Analýza prostredia v strategickom manažmente
Diplomová práca59 s. / 5. roč. / doc
Žijeme vo veľmi zložitom období a vo svete, v ktorom hospodárska prax úpenlivo hľadá taký dokonalý riadiaci manažment, ktorý sa vie v praxi úspešne aj uplatniť a presadiť. Stále častejšie sa manažéri v podnikoch presviedčajú, že uspieť v súčasnom vytvárajúcom sa konkurenčnom prostredí môžu len tie podniky a organizácie, ktoré sa neriadia živelne, ale uplatňujú princípy strategického manažmentu a činnosť v podniku riadia na základe adekvátne rozpracovaných hospodárskych stratégii. V silnej konkur...
|
|
0,6 |
412x |
|
Význam a uplatnenie strategického myslenia v manažmente
Seminárna práca13 s. / 4. roč. / docx
Význam a uplatnenie strategického myslenia v manažmenteStrategické myslenie je základom stratégie a je myslením na budúcnosť, ktorá prináša zmeny. Budúcnosť je nepredvídateľná ale má svoje alternatívy.Strategickým myslením rozumieme taký spôsob myslenia, ktorý zodpovedá podstate a špecifickým rysom strategických procesov.
Strategické myslenie sa musí odraziť v prístupe k riešeniu strategických úloh i vo výbere metód ich riešenia pri formulácii a implementácií.
Všetci manažéri si musia osvoji...
|
|
0,1 |
162x |
|
Global consulting - analýza firmy (strategický manažment)
Semestrálna práca19 s. / 5. roč. / docx
Semestrálna praca zameraná na analýzu fiktivnej firmy z hľadiska strategického manažmentu.
1. Charekteristika firmy
Vznik a históriaGlobal consulting je nová spoločnosť, ktorá vznikla v roku 2009. Jej zakladateľmi sú traja spoločníci. Všetci traja investovali svoj vlastný kapitál do podnikania vo výške, ktorá presahuje bežné zvyky v spoločnostiach s ručením obmedzením, čo svedčí o serióznosti zámeru a snahe o dosiahnutie čo najlepších podnikateľských výsledkov.Spoločnosť Global consulting inve...
|
|
0,1 |
80x |
|
Úvod do strategického riadenia
Semestrálna práca139 s. / 4. roč. / doc
V podnikaní, rovnako ako vo vojenstve, v diplomacii či politike, pochopenie poslania slúži na to, aby sa pozornosť zamerala na najdôležitejšie úlohy a zabezpečila sa jednotná podpora a úsilie. Rozdiely medzi stratégiou, poslaním a taktikou možno ľahko vidieť vo vojenstve, odkiaľ pochádza pôvodný význam slova stratégia. Uvažujme o skupine vojakov, ktorí dostali rozkaz preniknúť na nepriateľské územie a získať informácie o nepriateľskej obrane a počte obrancov. Keď vojaci prekročili frontovú líniu...
|
|
1,1 |
27x |
|
BSC fakulty mechatroniky TnUAD
Seminárna práca17 s. / 4. roč. / doc
1 Strategické dokumenty 1.1 SWOT analýza FM TnUAD 1.1.1 Silné stránky (Strengths) - autonómia univerzity a akademické slobody zabezpečené zákonom o VŠ [1] - záujem študentov o vzdelanie na TnUAD [1] - veľa zanietených ľudí ochotných a schopných rozvíjať univerzitu [1] - dobré uplatnenie absolventov univerzity na trhu práce [1] - relatívne veľký vedeckovýskumný potenciál univerzity [1] - relatívne nízke náklady na štúdium - študentské zľavy (autobus, obchody, - internát blízko školy - študijné o...
|
|
0,5 |
36x |
|
Strategický manažment, teória, plus spoločnosť Google
Seminárna práca21 s. / 1. roč. / docx
Strategické myslenie a stratégia nie sú ničím novým. Strategické uvažovanie sa používalo už vo vojenstve, diplomacii a politike. Strategické umenie začalo následne, najmä v 20. storočí, prenikať aj do podnikateľského sveta. Strategický manažment začínal vznikať v prostredí veľkých podnikov vyspelých priemyselných štátov ako reakcia na nové, doposiaľ nepoznané a neočakávané zmeny v podnikateľskom prostredí. Súčasný podnik sa nachádza uprostred zložitého a premenlivého podnikateľského prostredia. ...
|
|
0,2 |
25x |
|
Stratégia v cestovnej kancelárii PeTraVel
Seminárna práca12 s. / 4. roč. / doc
Súčasný podnik sa nachádza v zložitom a stále sa meniacom podnikateľskom prostredí. Medzi kľúčové úlohy podnikového manažmentu patri aj nájdenie správneho smeru a následný výber vhodnej budúcej cesty podniku.
Strategický manažment sa zaoberá stratégiou a taktikou. Stratégia predstavuje súbor cieľov a prostriedkov na ich dosiahnutie. Rieši základné otázky existencie a rozvoja každého podniku. Strategické rozhodnutia sú mimoriadne dôležité a niekedy až kritické aj preto, lebo sú spravidla dlhodo...
|
|
0,1 |
104x |
|
Strategické myslenie a stratégia
Seminárna práca13 s. / 4. roč. / doc
1 Špecifiká strategického myslenia1.1 Úvod do strategického mysleniaDejiny ľudstva zaznamenali množstvo významných osobností, ktoré neustále posúvali ľudské poznanie, obohacovali spoločenský a kultúrny život alebo iným spôsobom ovplyvňovali životy iných. Dnes s obdivom nazeráme do starých spisov a dokumentov, so záujmom pátrame po nových archeologických pamiatkach a ďalších stopách minulosti, ktoré ako nemí svedkovia potvrdzujú existenciu osobností s mimoriadnymi schopnosťami. To nás vedie i k z...
|
|
0,2 |
89x |
|
Analýza stratégie firmy Apple
Seminárna práca18 s. / 4. roč. / doc
1. ÚvodMarketingový plán predstavuje určitý záväzok podniku k zvolenej stratégii. Nie je to iba formalita, ktorá slúži ako povrchný dokument pre externých finančných podporovateľov alebo dodávateľov, ale má byť skutočným nástrojom pre zodpovedanie všetkých otázok súvisiacich s obsahovou štruktúrou marketingového plánu a poskytovať určité návody počas celého plánovacieho obdobia.Porter navrhol tri generické podnikateľské stratégie, ktorými môže určitý podnik prekonať svojich konkurentov. Sú to :
|
|
0,3 |
70x |
|
Manažment - štátnicové otázky
Štátnicové otázky147 s. / 3. roč. / doc
Metódy analýzy a výberu typu stratégie podniku. Portfóliové analýzy a analýza SWOT. ( Sedlák, Manažment, 2001, str. 170-173)Metódy strategickej analýzy a strategického výberuStrategická analýza, ktorá predchádza strategickej voľbe, je zložitý proces, ktorý znamená posúdenie každej príležitosti so zodpovedajúcimi cieľmi a tých zasa s hlavnými stratégiami. Spôsob strategickej analýzy a strategickej voľby sa do značnej miery odlišuje podľa vývojového štádia podniku a podľa úrovne (hierarchie) podni...
|
|
2,1 |
18x |
|
Analýza externého a interného prostredia ako východisko pre tvorbu stratégie FedEx Corporation
Seminárna práca12 s. / 5. roč. / docx
FedExCorporation
Analýza externého a interného prostredia ako východisko pre tvorbu stratégie firmy (organizácie)
OrganizáciaFedEx bola založená na začiatku osemdesiatich rokov a v súčasnosti patrí medzi najväčšie a najrýchlejšie sa rozvíjajúce logistické koncerny na svete. Táto enormne veľká prepravná organizácia sa člení na niekoľko dcérskych spoločností. Prvou je FedEx Express, je to najväčšia americká spoločnosť,ktorá zabezpečuje doručovateľské služby bežnýchpoštových zásielok, listov, via...
|
|
0,1 |
53x |
|
Hodnotová metóda - strategický a finančný manažment
Semestrálna práca15 s. / 4. roč. / doc
7 stran teoria + 4 stany aplikacia vo vybranej firme
V oboroch, v ktorých je pokrok technológie najrýchlejší, je potrebný stály tok nových výrobkov a materiálov, ale existuje veľa odvetví, v ktorých je rýchlosť zmeny mierna. Úlohou výskumných a vývojových laboratórií v takýchto oboroch je skúmať všetky stránky výrobného procesu a zaisťovať stále zlepšovanie. Na to sa može použiť hodnotová analýza, ktorá je účelným zostavením súboru metód, ktorého zmyslom je hľadanie a navrhovanie zlepšeného ...
|
|
0,1 |
7x |
|
Strategický manažment- seminárna práca
Seminárna práca16 s. / 2. roč. / doc
Strategické riadenie vzniklo ako produkt hľadania nových metód riadenia podniku v neprestajne sa komplikujúcich podmienkach podnikateľského prostredia. Zrýchľujúca sa dynamika zmien prerastajúca do diskontinuít, prudký nárast rizika investovania, zvyšovanie kapitálovej náročnosti, vznik strategických prekvapení, intenzívna domáca i globálna konkurencia, nevypočítateľnosť správania konkurentov, enormný nárast náročnosti zákazníkov na kvalitu výrobkov a služieb, termíny ich dodania a mnoho iných f...
|
|
0,2 |
168x |
|
Manažment EUBA - poznámky (Charakteristika a základné východiská manažmentu, Základné (hlavné) koncepcie manažmentu, Manažérske rozhodovanie...)
Prednášky29 s. / 2. roč. / doc
1.kap. - Charakteristika a základné východiská manažmentuManažment: - teória a prax riadenia podnikov a organizácií vo vyspelých krajinách v podmienkach trhovej ekonomiky- systém princípov, priamych a nepriamych metód a techník, koré manažéri používajú vo svojej činnosti Pojem manažment:- Proces - súbor aktivít na dosiahnutie cieľa, t.j. · plánovanie - informačný proces stanovovania cieľov a postupov ich dosiahnutia (identifikuje úlohy, koordinuje činnosť všetkých pracovníkov organizácie, rozhod...
|
|
0,4 |
3x |
|
Ľudský potenciál v strategickom manažmente
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / docx
V mojej seminárnej práci sa zaoberám pôsobením ľudského faktora v strategickom manažmente t.j. skúmam predpoklady a požiadavky na strategických manažérov. „Zodpovednosť za stratégiu nesie vrcholové vedenie podniku. Ono vytvára stratégiu ako ideu, nosnú myšlienku a zámer. Túto tvorivú myšlienkovú činnosť nemôže delegovať na svojich podriadených a špecializovaný útvar. Vrcholové vedenie ako skupina najvyšších líniových vedúcich pracovníkov ovláda najväčší riadiaci priestor, môže čerpať poznatky a ...
|
|
0,1 |
7x |
|
Strategický manažment - rozbor spoločnosti China Telekom
Semestrálna práca24 s. / 4. roč. / doc
Seminárna práca zemeraná na rozbor spoločnosti China telekom podľa rebríčka úspešnosti v svetovom meradle Forbes.
Seminárnu prácu zameriavam na spoločnosť, ktorá je integrovaným poskytovateľom širokej škály telekomunikačných služieb v Čínskej ľudovej republike. Touto prácou sa Vám budem snažiť bližšie priblížiť podnikateľské prostredie v rámci telekomunikácii v Číne a charakterizovať China Telecom, bližšie popísať jej úspechy, produkty, dcérke spoločnosti ...
Spoločnosť je v danej krajine ...
|
|
1,4 |
5x |
|
Strategický manažment - vypracovaná seminárna práca
Seminárna práca22 s. / 4. roč. / pdf
SEMINÁRNA PRÁCA ZO STRATEGICKÉHO MANAŽMENTU„Podnikateľský model a podnikateľská stratégia“Názov, sídlo a právna forma podniku: COOP Jednota Komárno, spotrebné družstvo Vodná 36, 945 01 KomárnoPoslanie podniku (stručný opis činnosti): Podnik je zameraný na dosiahnutie maloobchodného obratu s primeranou maržou tak, aby vyprodukované finančné prostriedky postačovali nielen na získanie kladného hospodárskeho výsledku ale aj reprodukciu družstva.Názov odvetvia: G-47.11.0 Maloobchod v nešpecializovaný...
|
|
0,2 |
22x |
|
analýza spoločnosti, swot analýza, space analýza a metóda tvorby scenárov (strategický manažment)
Seminárna práca20 s. / 4. roč. / docx
1.ZÁKLADNÁ CHARAKTERISTIKA SPOLOČNOSTI
1.1. História spoločnosti
Spoločnosť NEPA bola založená tromi spoločníkmi vo februári roku 1991. Jej prvým sídlom bola malá kancelária v Brne. Náplňou jej činností bolo pôvodne dodávanie kancelárskej techniky a spotrebnej elektroniky. NEPA vznikla ako čisto český podnik bez cudzej kapitálovej účasti a dodnes nezmenila majiteľov...
1.2. Predmet činnostiOblasťou pôsobenia spoločnosti je predaj a servis reprodukčnej techniky medzi ktorú patria: kopírovacie...
|
|
0,1 |
55x |
|
Strategický manažment - tvorba novej stratégie a jej implementácia
Semestrálna práca59 s. / 4. roč. / pdf
1. Charakteristika podniku Slovglass, s.r.o. Poltár1.1 Profil spoločnostiSpoločnosť Slovglass, s.r.o. Poltár patrí v súčasnej dobe k významným spoločnostiam sklárskeho priemyslu na Slovensku a zároveň k najvýznamnejším zamestnávateľom v regióne Novohrad. Výroba v samotnej divízii 01 Poltár bola spustená v roku 1971. Hlavným výrobným programom sa stala výroba olovnatého úžitkového skla, krištálu. Divízia 03 Katarínska Huta, ktorá sa môže pochváliť bohatou históriu, začala svoju prevádzku v roku 1...
|
|
0,9 |
39x |
|
Podnikateľský plán (Strategický manažment a marketing)
Semestrálna práca36 s. / 4. roč. / zip
Firma LIGHTECH s.r.o sa venuje navrhovaniu a sprostredkovaniu verejného osvetlenia. Sme tím nezávislých kreatívnych ľudí zameraných na komplexný, koncepčný návrh a realizáciu osvetlenia. Od roku 2000 sme mali možnosť navrhnúť a uviesť do života mnoho dizajnovo a užívateľsky orientovaných riešení osvetlenia. Hľadáme a navrhujeme osvetlenie, ktoré obohacuje priestor, vytvára emócie a ostáva v pamäti užívateľa a návštevníka.Dlhodobým cieľom našej spoločnosti je poskytnúť klientovi komplexné a nezáv...
|
|
4,7 |
0x |
|
Strategický marketing (výcuc z knihy, vhodné ako príprava na skúšku)
Prednášky41 s. / 4. roč. / doc
Dokument obsahuje kompletnu prednášku s popisom a analýzou postupov pri startegickej analýze marketingovych činnosti. Je to výcuc z knihy, vhodné ako príprava na skúšku...Marketing a strategický marketing Marketing znamená uvedomelé, na trh orientované vedenie podniku, kde zákazník je v centre pozornosti počas celého podnikateľského procesu. Cieľom marketingu je prostredníctvom výmeny uspokojovať potreby, želania a dopyt zákazníkov, vytvoriť pre zákazníkov hodnoty, a tak zabezpečiť splnenie stan...
|
|
0,5 |
40x |
|
Personálny manažment (vhodné k príprave na skúšku)
Poznámky45 s. / 2. roč. / docx
Dokument obsahuje vycuc z knihy. Je vhodny ako materiál k príprave na skúšku.
1. Definovanie personálneho manažmentu
Personálny manažment sa najčastejšie definuje ako činnosť, ktorej pozornosť sa sústreďuje na zamestnancov – ľudské zdroje a ktorá sa spolu s ostatnými funkčnými oblasťami manažmentu podieľa na dosiahnuti synergického efektu – splneni cieľov zamestnancov i organizácie ako celku.
Táto činnosť je záležitosťou všetkých manažérov a vedúcich timov. Úlohou personalistov je túto č...
|
|
0,1 |
47x |
|
Základy manažmentu - vybrané prednášky pre študentov externého štúdia
Skriptá131 s. / 2. roč. / rar
Učebný text Základy manažmentu obsahuje vybrané prednášky z predmetu Manažment. Je určený najmä študentom externého štúdia, ktorí študujú na Fakulte špeciálneho inžinierstva Žilinskej univerzity bakalársky študijný program Bezpečnostný manažment. Autor si kládol za cieľ vysvetliť základné pojmy, vzťahy a procesy, s ktorými sa stretávame pri výučbe uvedeného predmetu a v predmetoch na nej nadväzujúcich. Text sa zaoberá najdôležitejšími funkciami a procesmi súvisiacimi s riadením a správou organiz...
|
|
0,9 |
1x |
|
Strategický manažment - výcuc z kapitol na skúšku
Študijný materiál38 s. / 4. roč. / doc
Strategický manažment - EUBA. Výcuc na skúšku od 4. kapitoly. 4. PREDVÍDANIE VÝVOJA EXTERNÉHO PROSTREDIACharakteristika deterministických systémov a možnosti predvídania ich vývoja. - charakterizuje ich principiálna väzba medzi príčinou a následkom- príčina spôsobuje obmedzený počet účinkov, je možné popísať vzťahy medzi konaním a jeho následkami počas primerane dlhého obdobia a v rámci primerane rozsiahleho počtu spojení v skúmanej štruktúre- predpoveď vývoja takého systému je možná vtedy, keď ...
|
|
0,5 |
6x |
|
Základy manažmentu - výber z prednášok
Skriptá32 s. / 1. roč. / doc
Manažérske rozhodovanie - proces definovania problému, stanovenia možných alternatív riešenia, voľby najvýhodnejšej alternatívy vrátane zhodnotenia efektívnosti prijatého rozhodnutiaRozhodovanie je sekvenčný proces - fázy1. Identifikácia problému - indikátory problému (nesúlad medzi existujúcim stavom a štandardom, zmeny prostredia)- definovanie problému2. Stanovenie kritérií - čo je dôležité v riešení problému3. Tvorba variantov - generovanie možných riešení4. Prognózovanie dôsledkov variantov ...
|
|
0,2 |
17x |
|
Manažment podniku (Ing. Dušan Vitko, PhD.)
Prednášky36 s. / 2. roč. / doc
Manažment je veda, vedný odbor, ktorý využíva ostatné vedné disciplíny - psychológiu, sociológiu, logistiku, teóriu rozhodovania atď./VITKO/Začína sa rozvíjať v 2. polovici 19. storočia v USA. Je to obdobie, kedy sa budovala jednotná ekonomika štátov - smerom na západ. Objavovali sa nové možnosti, výdobytky vyspelej Európy, VTR (obdobie pary, elektriky, autá, teraz žijeme v storočí elektroniky).V USA prevládal dostatok surovinových zdrojov a nedostatok pracovnej sily - nastalo sťahovanie ľudí na...
|
|
0,4 |
22x |
|
Strategický marketingový manažment- prednášky
Prednášky78 s. / 2. roč. / doc
Stratégia je nástroj, ktorý podnik používa na dosiahnutie svojich cieľov. Stratégiou sa vymedzujú dlhodobé ciele podniku, volia sa postupy na ich naplnenie a alokujú zdroje na ich dosiahnutie.Cieľ:- vymedzenie plánov „správania sa“ na trhu v dlhodobom horizonte (max. 3 roky),- hľadanie metód dosiahnutia strategických trhových cieľov (ako?),- smerovanie podnikania (ktoré trhy, ktoré produkty) - bázou je „kritérium efektívnosti“ - robiť správnu vec (efektívnosť sa zameriava na dlhodobé použitie).S...
|
|
0,8 |
70x |
|
Seminárna práca na tému Strategický manažment
Seminárna práca15 s. / 3. roč. / doc
Strategický manažment vznikol v prostredí veľkých podnikov vyspelých industriálnych krajín ako reakcia na nové, neznáme a prekvapujúce zmeny v podnikateľskom prostredí, ktorých rozsah, rozmanitosť, hĺbka a okamih vzniku boli nečakané, nezvyčajné a často s fatálnymi dôsledkami. Stratégia a strategické myslenie pritom neboli novinkou. Historické korene siahajú až do staroveku. Strategicky sa uvažovalo vo vojenstve, politike, diplomacii. Potreba rýchleho a účinného ohlasu na zložité externé vplyvy ...
|
|
0,2 |
10x |
|
Strategický manažment, manažment zmien
Prednášky38 s. / 2. roč. / doc
Strategický manažment vníma podnik ako celok a rieši, ako sa udržať v odvetví, ako upevňovať pozície na trhu. Strategický manažment vznikol vo vojenstve (pojem stratégia), politike. 1965 - Igor Ansef - Podniková stratéga - prvé spojenie s podnikaním 70. - 80. roky - nárast publikácií Príčiny vzniku: - v severoamerických veľkých podnikoch - sčasti pred 2. svetovou vojnou, ale hlavne v 50. a 60. rokoch - okolie podnikov sa začína výrazne meniť = ZMENA - zmeny náhle, výrazné, nepredvídateľné = disk...
|
|
0,3 |
12x |
|
Strategický manažment v podmienkach konkrétnej firmy (HB - NÁRADIE)
Semestrálna práca13 s. / 5. roč. / doc
Firma HB-nárdie je malý obchodný podnik s dvanástimi zamestnancami. Vnikla v roku 1995 a aktívne pôsobí na domácom aj zahraničnom trhu už 12 rokov. Prevažne pôsobí na domácom trhu, export tvorí približne 10% celkového obratu. Intenzívna spolupráca s firmou STAHLWILLE prináša veľké výhody, ku ktorým patria hlavne prenos know-how, finančná nenáročnosť, predpoklad dlhodobejšej spolupráce a hlavne zabezpečenie dodávateľsko-odberateľských vzťahov.Sortiment firmy tvoria tri produktové rady a to: merac...
|
|
0,1 |
41x |
|
Úvod do strategického manažmentu, vysvetlenie základných pojmov, definícií a vzťahov
Vypracované otázky34 s. / 2. roč. / doc
1. Úvod do strategického manažmentu.Vysvetlenie základných pojmov, definícií a vzťahov.
» strategické riadenie vzniklo ako produkt hľadania nových metód riadenia podniku v neprestajne sa komplikujúcich podmienkach podnikateľského prostredia Príčiny vzniku strategického riadenia a) zrýchľujúca sa dynamika zmien b) prudký nárast rizika investovania c) zvyšovanie kapitálovej náročnosti d) vznik strategických prekvapení e) intenzívna domáca i globálna konkurencia f) enormný nárast náročnosti záka...
|
|
1,7 |
24x |
|
Uplatnenie strategického manažmentu v praxi
Semestrálna práca16 s. / - roč. / pdf
V minulosti spoločnosti mohli bezproblémovo fungovať aj bez zásahu stratégie. Najdôležitejším faktorom bol výrobný potenciál a každonenné fungovanie spoločnosti. Keďže trh neustále narastá, narastá aj potreba strategického riadenia v spoločnostiach, pretože práve stratégia napomáha prežiť konkurenčný boj a prináša dlhodobý úspech.Vzhľadom na fakt, že na trhu sa neustále mení situácia, je pre každú spoločnosť dôležité analyzovať vnútorné faktory pôsobiace na spoločnosť ale aj vonkajšie, a pomocou...
|
|
0,5 |
17x |
|
Vypracované otázky z tématických okruhov - Manažment
Vypracované otázky18 s. / 2. roč. / doc
1. V akých významoch sa chápe a používa pojem manažment?a) Manažment ako proces - praktická činnosť manažéra, ktorá predstavuje súbor aktivít na dosiahnutie cieľa.b) Manažment ako profesia - príprava a výchova manažérov.c) Manažment ako vedná disciplína - integruje do jedného celku poznatky z oblasti spoločenských disciplín (psychológia, sociológia, ekonómia, atď.), ale aj prírodných a technických disciplín. Tieto poznatky tvoria logicky usporiadaný súbor princípov, metód a techník.d) Manažment ...
|
|
0,2 |
7x |
|
Prednášky z predmetu Strategický manažment
Prednášky140 s. / 4. roč. / zip
Všetky prednášky z letného semestra z predmetu Strategický manažment.
STRATÉGIA, STRATEGICKÝ MANAŽMENT, STRATEGICKÉ MYSLENIE
ČO JE STRATÉGIA?
- Grécke slovo strategos (generál) – umenie ako riadiť vojenské operácie a veliť vojskám
- Tradičný prístup – dokument dlhodobých cieľov firmy
- Moderný prístup – pripravenosť na budúcnosť
- Základnou otázkou tvorby stratégie je otázka „ako?“ (ako dosiahnuť požadované výsledky ako prekonať súperov, ako utvoriť konkurenčnú výhodu, ako posilniť dlho...
|
|
0,5 |
14x |
|