Poznámky k predmetu Účtovníctvo - všetko potrebné ku skúške
Poznámky21 s. / 3. roč. / doc
1. Informácie a informačný systém
4 prenosy:
1. Informácie, ktoré človek má, obyčajne nie sú tie, ktoré chce.
2. Ktoré chce, nie sú tie, ktoré potrebuje.
3. Ktoré potrebuje, nie vždy vie určiť.
4. Ak ich vie určiť, nie sú obyčajne pre neho dostupné.Informácie potrebujem vtedy, keď chcem riešiť nejakú úlohu. Vychádzame z toho, že existuje globalizácia – svet sa spája do celkov. Keďže je záujem vytvoriť homogénny celok, musia byť homogénne informácie, ktoré získavame tak, že sú jednotné sme...
|
|
0,4 |
97x |
|
Vybrané kapitoly z ekonomiky územnej verejnej správy
Skriptá103 s. / 1. roč. / doc
V súvislosti s transformačným procesom a vytváraním systémových predpokladov pre jeho úspešný priebeh sa tak do teórie spoločenských vied (predovšetkým ekonomických a právnych) ako aj do dokumentov praktickej politiky dostávajú niektoré, v minulosti menej frekventované kategórie a pojmy. Medzi takéto možno zaradiť aj pojem „verejná správa“.Rozmanitosť jeho interpretácie vyplýva predovšetkým z faktu, že ho využívajú rôzne vedné disciplíny, rôzne subjekty politického systému rovnako ako štátna adm...
|
|
1,4 |
3x |
|
ŠTÁTNY ROZPOČET SR, JEHO ŠTRUKTÚRA A POROVNANIE S ČR V ROKOCH 2017 A 2018
Seminárna práca16 s. / 1. roč. / docx
Štátny rozpočet je nástrojom, ktorý by mal slúžiť na hospodárenie s verejnými financiami. Každý jeden občan prispieva do štátneho rozpočtu, a vláda Slovenskej republiky rozhodne o tom, ako a na aký účel sa budú tieto verejné prostriedky používať. Tvoria ho teda príjmy a výdavky, ktoré využívame na financovanie podľa potrieb štátu či občanov. Štátny rozpočet takisto podlieha určitým funkciám a zásadám, ktorými sa musí riadiť. V teoretickej časti našej seminárnej práci sa budeme zaoberať definício...
|
|
0,1 |
1x |
|
Analýza transformácie kompetencií v procese reforiem verejnej správy
Diplomová práca120 s. / 5. roč. / zip
Slovenská republika prešla v období rokov 1989 - 2006 viacerými zásadnými spoločenskými a politickými zmenami. V prvom rade išlo o zmenu politického charakteru štátu - prechod z totality k demokracii - a o výrazné posilnenie individuálnych práv a slobôd jednotlivca. Nasledovali ekonomické reformy spočívajúce v odstraňovaní bariér brániacich rozvoju trhovej ekonomiky založenej na súkromnom vlastníctve. Ďalšou oblasťou zmien bola organizácia štátu, najmä nová štruktúra a fungovanie verejnej správy...
|
|
0,4 |
16x |
|
Právna komparatistika (porovnávacia právna veda) - Veľké právne systémy
Skriptá148 s. / 1. roč. / rtf
Druhé vydanie učebných textov z predmetu Právna komparatistika vychádza po niekoľkoročných skúsenostiach s výučbou tohoto predmetu, ktorý bol ako nový zaradený do učebného programu Právnickej fakulty UPJŠ v Košiciach v roku 1999. Napriek pomerne krátkemu obdobiu medzi dvoma vydaniami tejto učebnej pomôcky možno zaznamenať rozsiahle zmeny v jednotlivých právnych systémoch súčasného sveta. To bol jeden z dôvodov, ktorý nabádal vykonať určité zmeny v predkladanom texte. Samozrejme nemá zmysel úsili...
|
|
0,6 |
4x |
|
Moderné prvky riadenia verejných financií. New Public Management.
Seminárna práca21 s. / 2. roč. / docx
Úvod
Reforma verejnej správy je veľmi aktuálna téma a to nielen na Slovensku, ale v celej východnej a strednej Európe. Je to sôsobené tým, že v krajinách západnej Európy sa s reformami začalo hneď po druhej svetovej vojne, avšak východná a stredná Európa sa po vojne ocitla v socializme. Do roku 1989 vo východnej Európe neprebiehala žiana zmena v oblasti týkajúcej sa verejnej správy, zatiaľ západná Európa prešla rozsiahlymi reformami v tejto oblasti.
V súčasnosti najaktuálnejším prístupom k r...
|
|
0,1 |
11x |
|
Vývoj ekonomiky štátneho fondu rozvoja bývania v rokoch 2001 - 2004
Seminárna práca16 s. / 2. roč. / pdf
Uspokojivá úroveň bývanie bezpochyby patrí k základným ľudským potrebám a jej existencia alebo neexistencia veľmi výrazne vplýva na celkovú pohodu života človeka, pocit bezpečnosti a jeho relatívnu nezávislosť. Zároveň však vzhľadom na svoju nákladnosť vyžaduje dlhodobú, nezriedka celoživotnú investíciu najčastejšie formou hypotekárneho úveru. Tento postup je rovnaký nie len na Slovensku ale i v krajinách s ďaleko vyvinutejšou ekonomikou a lepšími makroekonomickými ukazovateľmi, život "na dlh" j...
|
|
0,2 |
4x |
|
Vývoj verejnej správy na Slovensku do roku 1918
Semestrálna práca15 s. / 2. roč. / doc
Verejná správa - či už ju vnímame ako sústavu orgánov alebo ako činnosť týchto orgánov - prešla vo svojej histórii mnohými zmenami. Viaceré z nich možno vnímať ako dlhodobé tendencie (napríklad striedajúce sa procesy centralizácie a decentralizácie), iné boli jedinečné. Územie dnešného Slovenska vo svojich dejinách bolo súčasťou viacerých štátnych útvarov, líšiacich sa formou i charakterom štátnej moci (kniežatstvo, kráľovstvo, konštitučná monarchia, republika, federácia). Tieto zmeny prinášali ...
|
|
0,5 |
11x |
|
Vypracované otázky z predmetu Správne právo hmotné 2
Vypracované otázky85 s. / 2. roč. / pdf
Vypracovaných 39 otázok z predmetu Správne právo hmotné 2 - predmet sa zameriava na vzťah verejnej správy k právnickým a fyzickým osobám v rámci kontroly a vyvodzovania ich právnej zodpovednosti, na administratívnoprávnu úpravu postavenia fyzických a právnických osôb, právne prostriedky ochrany osôb pred nezákonnou činnosťou verejnej správy a na európske správne právo.
Študent získava spôsobilosť pochopiť, objasniť obsah platných právnych predpisov z príslušnej právnej oblasti, aplikovať ...
|
|
25,2 |
50x |
|
Verejné rozpočty (deficit, správa rozpočtu, štátna pokladnica)
Prednášky54 s. / 3. roč. / pdf
3. Sústava verejných rozpočtov – vymedzenie názorov, základné modely sústav
verejných rozpočtov
Sústava verejných rozpočtov - všeobecne
Nadnárodný rozpočet
Národný rozpočetRozpočty nižších vládnych úrovní
Sústava verejných rozpočtov SR - s aplikáciou na SR
1. štátny rozpočet /1/
2. rozpočty vyšších územných celkov /8/
3. rozpočty miest, obcí /2886/
4. rozpočty štátnych fondov /3/
5. rozpočty rozpočtových a príspevkových organizácií
6. rozpočet sociálnej poisťovne /1/...
|
|
0,3 |
30x |
|
Vývoj finančnej nezávislosti vybranej obce
Bakalárska práca51 s. / 3. roč. / doc
Súčasťou každého sídla, či už obce alebo mesta, sú jej obyvatelia, ktorí žijú svoj každodenný život. Chodia do práce a samozrejme odvádzajú dane a poplatky do obecnej pokladnice, preto očakávajú hospodárne zaobchádzanie s týmito zverenými finančnými prostriedkami, ich využitie na zlepšenie životných podmienok a rozvoj obce ako celku. Racionálne a ekonomicky zmýšľajúca obec si uvedomuje očakávania svojich občanov a v medziach platných zákonov a s dostupnými finančnými prostriedkami sa snaží tieto...
|
|
0,6 |
4x |
|
Ekonomika verejného sektora - E-government
Seminárna práca18 s. / 3. roč. / doc
ÚVOD V úvode našej seminárnej práce by sme Vás chceli bližšie oboznámiť s pojmom e-government a poukázať na to, čo tvorí jadro tejto problematiky. E-government (electronic government) označuje používanie internetu a iných elektronických médií na pripojenie sa občanov a podnikov k úradom pri vybavovaní úradných záležitostí, ako aj na spoluprácu medzi úradmi. „Jadrom e-governmentu je zavedenie „digitálnej správy“ vrátane online ponúk ohľadom informácií, komunikácií, služieb a možnosti spoluúčasti...
|
|
0,1 |
28x |
|
Popíšte súčasnú úroveň kľúčových kompetencií a zručností zamestnancov štátnej a verejnej služby a navrhnite opatrenia na zlepšenie systému vzdelávania zamestnancov.
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / docx
Väčšine z nás, sa pod pojmom verejná správa vybaví sieť úradov, organizácií, či rôznych iných inštitúcií, ktoré zabezpečujú správu verejných vecí. Poslaním verejnej správy je plniť funkcie štátu, keďže ide o uskutočňovanie štátnej moci inými ako súkromnými osobami, taktiež vystupuje aj ako celok inštitúcií, ktoré spravujú majetok verejného vlastníctva. Základným pilierom plynulého fungovania verejnej správy je dobre zabezpečená personálna oblasť. Každá organizácia musí mať kvalifikovanú pracovnú...
|
|
0,1 |
11x |
|
Vymedzenie právneho rámca kompetencií predsedu VÚC
Bakalárska práca42 s. / 3. roč. / doc
Verejná správa prechádza od vzniku Slovenskej republiky neustálymi zmenami, v rámci ktorých je možné badať silný vplyv štátu. Vznik druhého stupňa samosprávy v roku 2001 a presunu viac, ako 400 kompetencií zo štátnej správy na samosprávu, je však jasným dôkazom zo strany štátu, že správu verejných záležitostí chce priblížiť čo najbližšie k občanovi. Prvé štyri roky pôsobnosti VÚC sme mohli cítiť, že samosprávy nerozvíjajú svoje právomoci v plnej miere, čo súvisí s tým, že preberali kompetencie, ...
|
|
0,3 |
15x |
|
Teória organizácie a modely verejnej správy
Seminárna práca15 s. / 3. roč. / doc
Predmetom mojej seminárnej práce s názvom Teória organizácie a modely verejnej správy bude bližšia charakteristika vývoja organizačnej štruktúry, ako aj priblíženie aktuálnej organizačnej štruktúry verejnej správy na Slovensku.
Najskôr si priblížime inštitucionálny systém verejnej správy, definujeme si subsystémy verejnej správy, ktorými sú štátna správa a samospráva.
V ďalšej kapitole sa budem venovať jednotlivým organizačným modelom uplatňovaných v rámci verejnej správy.
Na záver, nakoľko...
|
|
0,2 |
11x |
|
Štátnicové otázky Bc. Blok B Verejná správa
Štátnicové otázky21 s. / 3. roč. / pdf
1. Podstata a významy (chápania) pojmu manažment. Manažment ako praktická
činnosť a veda. Základné systémy manažmentu vo svete a príčiny ich existencie.
Pojem manažment má rozličné významy, preto je potrebné, aby sme ich poznali a rozumeli
im. Sú to najmä tieto:
a) Manažment ako určitá praktická činnosť – predstavuje množinu aktivít, ktoré
manažéri vykonávajú na dosiahnutie cieľov
b) Manažment ako veda či vedná disciplína – naakumulovaný a logicky usporiadaný
súbor poznatkov o princípoch ...
|
|
0,4 |
60x |
|
Kontrola vo verejnom sektore
Seminárna práca16 s. / 3. roč. / doc
„Kontrola vo verejnom sektore má nepretržite dávať podnety na skvalitňovanie všetkých procesov a slúžiť ako prostriedok vytvárania kvalitnejšieho vzťahu medzi občanom, verejným sektorom a verejnou správou, ktorá má slúžiť občanovi.“ ( Benčo, Kamoďa, Nemec, 2001, s.8)
V prvej kapitole sme v krátkosti rozobrali podstatu a funkcie kontroly a vzťahy medzi subjektom a objektom kontroly.
V ďalšej kapitole sme už širšie spracovali druhy a formy kontroly. Druhy kontroly sme rozdelili podľa rôznych...
|
|
0,1 |
17x |
|
Zásady finančnej kontroly mesta Poprad
Seminárna práca9 s. / 5. roč. / doc
1.2 Kontrola vo verejnom sektore, kontrolný proces, kontrolná činnosť Kontrola vo verejnom sektore sa viaže na verejný záujem: „Verejný záujem predurčuje i špecifickosť verejnej kontroly, ktorá ma principiálne základ vo všeobecnom procese kontroly, ale pretože je realizovaná v rámci verejného sektora vo verejnom záujme, je ponímaná a preto aj nazývaná verejnou kontrolou.“ (Rektořík a kol., 2003, str. 11).„Kontrola vo verejnom sektore má nepretržite dávať podnety na skvalitňovanie všetkých proces...
|
|
0,3 |
3x |
|
Teória riadenie a organizácia verejnej správy - Systém kontroly vo Verejnej Správe
Seminárna práca8 s. / 3. roč. / docx
1. Kontrola vo verejnej správe Pod kontrolou, ako pojmom správy sa rozumie činnosť, ktorou sa zisťuje a hodnotí, ako činnosť fyzických osôb a právnických osôb podliehajúcich kontrole (dohľad, revíziu), zodpovedá určitým požiadavkám, ktoré sú určené v právnych normách, alebo aktoch vydaných na ich vykonanie. Kontrolné orgány pri kontrole predmetu svojej činnosti, poznávajú predmet kontrolnej činnosti, t.j. skutočný stav kontrolovaného orgánu štátnej správy, organizácie, samosprávy a analyzujú ten...
|
|
0,1 |
26x |
|
Správne právo (Pojmy pri správnom práve, Charakteristiky práva, právnych noriem...)
Referát5 s. / 2. roč. / docx
Pojmy pri správnom práveMedzi pomenovania správneho práva patria administratívne právo a právo verejnej správy. Charakteristiky práva 1. Právo je súbor všeobecne záväzných pravidiel správania sa, ktorý sa vyznačuje štátom uznávanou formou, ktorých dodržiavanie je vynútiteľne štátnou mocou.2. Právo je súbor platných právnych noriem, pravidiel, ktorý vydáva štát, sú všeobecne záväzne, vynútiteľne štátnou mocou a dodržiavanie, ktorých sa sankcionalizuje. 3. Právo je subjektívna možnosť subjektu kon...
|
|
0,1 |
0x |
|
Systém vysokého školstva vo svete a na Slovensku
Seminárna práca17 s. / 3. roč. / doc
Vzdelanie nie je čistým verejným statkom. Hraničné náklady na vzdelávanie ďalšieho dieťaťa nie sú ani zďaleka nulové. Hraničné a priemerné náklady sú približne rovnaké. A nevyskytujú sa tu ani žiadne problémy s platením za využívanie tejto služby.
Tí, čo sa snažia ospravedlniť verejné vzdelanie z pozície zlyhania trhu sa sústreďujú na význam externalít. Napríklad sa často tvrdí, že mať vzdelaných občanov je spojené s dôležitými externalitami. Spoločnosť, kde každý vie čítať a písať, môže fun...
|
|
0,1 |
11x |
|
Teória, organizácia a riadenie verejnej správy - 3 ročník
Vypracované otázky40 s. / 3. roč. / docx
57 okruhov otázok z predmetu Teória, organizácia a riadenie verejnej správy (TROVS) vypracovaných na 40 stranách. Otázky sú veľmi kvalitne spracované podľa kníh.
1. Súkromná a verejná správa, spoločné a rozdielne črty.
Rozhodujúcim klasifikačným kritériom, ktoré je nevyhnutné je rozdelenie spravovaných záležitostí na: súkromné a verejné. Veľmi zjednodušene možno povedať, že spravovanie záležitostí verejného záujmu zabezpečujú subjekty verejnej správy a súkromné záležitosti spravujú súkromné os...
|
|
0,4 |
102x |
|
Okruhy ku skúške z predmetu Politický systém SR
Vypracované otázky52 s. / 1. roč. / docx
1. Prezident SR v rokoch 1993 - 1999: voľby a ústavné kompetencie- hlava štátu, súčasťou výkonnej moci, predstaviteľ vonkajšej suverenity, prezentuje štát navonok ale aj z vnútra- do roku 1999 prezident volený nepriamoMichal Kováč - prezident v období od 1993-1998 (+ jeho stručná charakteristika)- jedinou správou o stave Slovenskej republiky, ktorú predniesol prezident na schôdzi parlamentu, bola hneď v poradí prvá, prednesená 8. marca 1994 (konflikt V.M. - M.K.)tri dimenzie moci:- 1. formálnu d...
|
|
1,1 |
5x |
|
Projekt obnovy a využitia areálu Šarišského hradu
Seminárna práca10 s. / 5. roč. / doc
Rozsiahle ruiny jedného z najväčších slovenských hradov sa vynímajú vo vzdialenosti asi 5 km severne od Prešova nad mestečkom Veľký Šariš. Vďaka výbornej geografickej polohe na samostatnom kopci, ktorý výrazne prevyšuje okolitý terén nad riekou Torysou a nachádza sa pri starej obchodnej ceste vedúcej na sever, bolo toto miesto obývané od mladšej doby kamennej do 4. storočia n. I. Kontinuita osídlenia v ďalších storočiach nebola dokázaná. Nová pevnosť nadviazala na praveké hradisko až v čase konš...
|
|
0,1 |
17x |
|
Manažment - štátnicové otázky
Štátnicové otázky147 s. / 3. roč. / doc
Metódy analýzy a výberu typu stratégie podniku. Portfóliové analýzy a analýza SWOT. ( Sedlák, Manažment, 2001, str. 170-173)Metódy strategickej analýzy a strategického výberuStrategická analýza, ktorá predchádza strategickej voľbe, je zložitý proces, ktorý znamená posúdenie každej príležitosti so zodpovedajúcimi cieľmi a tých zasa s hlavnými stratégiami. Spôsob strategickej analýzy a strategickej voľby sa do značnej miery odlišuje podľa vývojového štádia podniku a podľa úrovne (hierarchie) podni...
|
|
2,1 |
18x |
|
Analýza činnosti orgánov miestnej samosprávy
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / doc
Vo svojej práci sa chcem venovať problematike verejnej správy, a to konkrétne činnostiam jednotlivých orgánov miestnej samosprávy. Vymedzím jednotlivé činnosti konkrétnych orgánov ako sú obecné zastupiteľstvo, obecná rada, komisie a starosta obce. Taktiež priblížim ich funkcie, jednotlivé práva a povinnosti, ktoré im vyplývajú z funkcie. Dúfam, že sa mi to podarí vystihnúť pomocou správnej terminológie a taktiež dúfam, že mi to pomôže nadobudnúť vedomosti z oblasti môjho študijného programu, kto...
|
|
0,1 |
25x |
|
Verejná politika - štátnicové otázky
Štátnicové otázky82 s. / 3. roč. / doc
Štátnicové otázky z Verejnej politiky, Politologie, Rodovej rovnosti a Aktuálne otázky vo VP
1. a) Vymedzte verejnú politiku (VP)ako vednú disciplínu a spoločenskú prax
VP je nový nedávno sformulovaný vedný odbor. Vznikla v 60-tych rokoch 20. storočia. Vznikla z potreby porozumieť špecifickým politickým problémom a faktorom, ktoré ovplyvňujú politiky. VP sa snaží porozumieť tomu čo jednotlivé krajiny a ich reprezentanti robia. VP používa nástroje sociológie, politológie, verejne správy, ekon...
|
|
0,9 |
72x |
|
Verejná správa - vypracované štátnicové otázky
Štátnicové otázky28 s. / 3. roč. / doc
40/ Podstata a funkcie finančného trhu, členenie finančného trhu./Sysáková,Nináčová: Úvod do teórie financií a meny, 2007, str.57-62/Finančný systém:» spája/rozdeľuje finanč.zdroje; uľahčuje umiestnenie zdrojov v priestore/čase; ponúka možnosti na riadenie finanč.rizika; transformuje vinanč.aktíva/pasíva; generuje cenové informácie; sprostredkúva platenie/zúčtovanie v menovom hospodárstve; uľahčuje riešenie problémov nákladov a asymetrických informácií;Finančný trh (FT) = systém vzťahov/inštitúc...
|
|
0,2 |
133x |
|
Nárdoný model verejnej správy v Českej republike
Seminárna práca12 s. / 4. roč. / docx
Verejná správa riadi a spravuje verejný sektor. Verejná správa teda predstavuje sústavu inštitúcií a tiež riadiacich a výkonných činností, ktoré vyplývajú z objektívnej potreby usporiadanej spoločnosti, ktorá je daná potrebou človeka žiť v spoločnosti druhých ľudí. Pre výkon a riadenie činností vo verejnej správe si každý štát vytvára na svojom území historicky daný systém špecializovaných inštitúcií, ktoré sú z pohľadu kritéria uspokojovania potrieb zaradené do odvetvia verejnej správy.
|
|
0,1 |
17x |
|
Ekonomika verejného sektora - štátnicové otázky
Štátnicové otázky119 s. / 3. roč. / doc
Etapy (fázy) rozpočtového procesu s osobitným dôrazom na realizáciu (plnenie).(Beňová, Nástroje EVS, 2005,str. 92,99)Rozpočtový proces máva svoj štandardný priebeh a je rozdelený na etapy, ktoré na seba nadväzujú - návrh a schvaľovanie, plnenie, kontrola a uzatváranie výsledkov hospodárenia.Rozpočtový proces má 4 etapy:- etapa návrhu (plánovania), prerokovania a schvaľovania- etapa realizácie- etapa kontroly- etapa uzatvárania výsledkov rozpočtového hospodárenia (finančné vyrovnávanie).Za realiz...
|
|
1,1 |
12x |
|
Teória práva - vypracované otázky na skúšku
Študijný materiál33 s. / 1. roč. / zip
1. Právna veda (pojem, predmet, právna prax, horizontálne a vertikálne členenie právnej vedy, postavenie právnej vedy v systéme vied)-(jurisprudencia):Právna veda je vedou o práve, vedou zaoberajúcou sa právomPRÁVNA VEDA - PREDMET:Právna veda skúma právne javy (najmä):-> právo ako určitý systém právnych noriem - normatívny, usporiadaný,dynamický systém-> právne vzťahy-> subjektívne práva a povinnosti vznikajúce v rámci právnych vzťahov a ich prvky-> subjekty právnych vzťahov, ... atď...
|
|
1,2 |
10x |
|
Zhodnotenie vybraných kompetencií obce
Seminárna práca12 s. / 3. roč. / doc
Dnešná moderná verejná sprava vychádza z viacerých právnych predpokladov, ktorej úlohou je kvalitne poskytovanie služieb verejnosti na všetkých úrovniach. Správu nevykonáva iba štát, ale i neštátne subjekty, čo zabezpečuje vyváženosť všeobecných a miestnych záujmov.
Verejnú správu na Slovensku tvorí štátna správa a územná samospráva. Územná samospráva ma ústavne zaručené pravo samostatne rozhodovať v rámci autonómnych kompetencií, čo znamená, že obce a mestá majú nezastupiteľnú úlohu v rámci ro...
|
|
0,1 |
14x |
|
Etika vo sfére verejného života
Semestrálna práca12 s. / 1. roč. / doc
Pojem „etika“ možno nepatrí do nášho každodenného hovorového slovníka, rozhodne by ale nemala chýbať v našom každodennom živote. Etika je pre človeka usmerňujúcim prostriedkom, návodom ako sa zachovať, aby jeho konanie bolo v súlade s morálkou a mravnosťou. Či tento prostriedok využije, závisí len od jeho slobodnej vôle. Úcta k človeku a budovanie kvalitných medziľudských vzťahov súvisí so zachovávaním všeobecných etických zásad v každej oblasti praktického života. Etické zásady sú rovnako dôlež...
|
|
0,1 |
26x |
|
Vypracované otázky z predmetu Verejná správa
Vypracované otázky22 s. / 2. roč. / doc
Predmet- právo ho pozitívne vymedzuje, tak že výslovne ustanovuje jednotlivé pôsobnosti subjektov, ktoré sú zahrnuté do spoločného názvu vnútorná správa . Patrí sem:
1. Zabezpečenie osobného stavu obyvateľstva - matriky, zmena mena a priezviska, evidencia obyvateľstva, štátne občianstvo, sčítanie obyvateľstva
2. Zabezpečenie realizácie združovacieho a zhromažďovacieho práva
3. Územné a právne usporiadanie štátu
4. štátne symboly, symboly obcí a miest a používanie oboch druhov symbolov
5. ...
|
|
0,3 |
14x |
|
Vypracované okruhy SP vo verejnej správe
Testy19 s. / 3. roč. / docx
1.Verejná správa, jej základne vymedzenie a zložkyOrganizovaná činnosť vykonávaná orgánmi štátnej správy, samosprávy a verejnoprávnymi inštitúciami pri zabezpečovaní verejných úloh Je správou vo verejnom záujme a subjekty, ktoré ju vykonávajú, ju realizujú ako právom uloženú povinnosť, a to z titulu svojho postavenia ako verejnoprávnych subjektov.Je správa spoločnosti, štátu ako celku i jeho jednotlivých územných jednotiek, zložiek územnej organizácie štátu, ktorá je prejavom realizácie výkonnej...
|
|
0,1 |
31x |
|
Vypracované otázky na skúšku z Úvodu do právnych disciplín
Vypracované otázky15 s. / 1. roč. / doc
ŠTÁT- štát ako právna inštitúcia- názov a špecifické znaky štátu- funkcie štátu Štát je právnou inštitúciou - pretože jeho inštitúcie, ich usporiadanie, funkcie, vzájomné vzťahy, vzťahy k obyvateľstvu a ich práva a povinnosti upravuje vnútroštátne i medzinárodné právo. Štát vzniká na základe spoločenskej zmluvy, ktorou v modernom štáte je ústava a zákony (právny systém štátu). Spoločenská zmluva sa „obnovuje“ v pravidelných termínoch uskutočňovania demokratických volieb. Štát má personálny subst...
|
|
0,1 |
7x |
|
Informačné systémy výrobného podniku (vypracované otázky)
Vypracované otázky60 s. / 2. roč. / rar
1. Znázornite informačnú podporu hospodárskych procesov. Trhovo produkčný podsystém v systéme riadenia ekonomiky a obsah hospodárskej informatiky.
Hospodárska informatika sa zaoberá pôsobením IS ako podsystému systému riadenia v mikroekonomickom podsystéme ekonomického systému, ktorý definujeme na úrovni národného hospodárstva.Hospodárska informatika spája oblasť informatiky a výpočtovej techniky s oblasťou organizácie a riadenia hospodárskych, spoločenských a finančných celkov a s procesom roz...
|
|
19,5 |
19x |
|
Fiškálna decentralizácia ako súčasť reformy verejnej správy a verejných financií, jej dopady, prínosy, porovnanie s Českou republikou
Semestrálna práca39 s. / - roč. / doc
V procese demokratizácie spoločnosti sa posilňuje relatívna samostatnosť územnej samosprávy, ktorej miera závisí najmä od charakteru fiškálnych funkcií, na základe čoho sa menia aj vzťahy medzi ústrednou a miestnou vládnou úrovňou. Vo všeobecnosti platí, že určité fiškálne funkcie možno vykonávať centralizovane, iné by sa mali decentralizovať. Pre obidva spôsoby existujú ekonomické aj mimoekonomické argumenty. Teória verejných financií hovorí, že rozhodovacie procesy by mali prebiehať na čo najn...
|
|
0,9 |
13x |
|
Sociálna práca vo verejnej správe - vypracované otázky
Vypracované otázky39 s. / 3. roč. / doc
Sociálna práca vo verejnej správe - vypracované otázky (na skúšku s doc. Zemanom).
1. Charakterizujte definície sociálnej práce, podrobnejšie rozoberte tú, ktorá sa Vám zdá byť najpresnejšia?
Východiská sociálnej práce ako odb. disciplíny tvoria teor. poznatky, najmä lekárske, právne, ekonomické, poznatky z psychológie, pedagogiky a sociológie. Základ čerpá aj z filozofie. SP je ovplyvnená kultúrnym systémom, morálkou, hist. tradíciou, spoločenskými hodnotami a zvykmi spoločnosti. Preto sa vyv...
|
|
0,3 |
103x |
|
Vypracované otázky z Teórie riadenia organizácie verejnej správy
Vypracované otázky25 s. / 3. roč. / doc
1.) Vznik a vývoj verejnej správy, miesto verejnej správy v modernom štáte. Základné prístupy k skúmaniu verejnej správy, predmet jej skúmania, teoretické východiská
Vznik a vývoj správnej vedy
• Starovek – konfuciánke učenie, legalistické učenie, grécka správna veda
• Stredovek – Marsílius z Padovy
• Ku koncu 16. a zač. 17. stor. sa v Strednej Európe formovali:
1) Absolutistické vlády – Nemecko, Taliansko, Rakúsko, Dánsko
2) Aristokratické vlády – Švédsko
3) Administratívne vlády – Franc...
|
|
0,2 |
32x |
|