Komunikácia a sociálne zručnosti, ako prostriedok zlepšovania vzťahov so študentmi
Seminárna práca25 s. / 2. roč. / docx
Komunikačné cykly, nástroje a prostriedky sú najefektívnejšie pomôcky na vytváranie a formovanie modernej spoločnosti. Sociálne zručnosti, ako tie najsilnejšie predpoklady spolu s etikou, dokážu vytvárať prostredie, kde dokážeme realizovať náš sociálny, či vedomostný postup dopredu.
„Doba rýchleho pokroku“ ako ju nazývame je predmetom, nielen rýchlosti vývoja, ale aj hľadania prostriedkov, ako čo najlepšie a najrýchlejšie dokážeme interpretovať svoje myšlienky a podať ich tak, aby aj tá druhá ...
|
|
0,1 |
43x |
|
Informačné a komunikačné technológie ako nástroj moderného vzdelávania
Prezentácia34 s. / 2. roč. / ppt
IKT a internet otvorili úplne novú cestu vzdelania pre rôzne inštitúcie, nielen edukačné a akademické, ale aj biznisové, ktoré sa nachádzajú na rôznych miestach, štátoch a kontinentich.Učiaci môžu pracovať a vzdelávať sa bez prekážok vo virtuálnej spoločnosti, na virtuálnej univerzite. Uplatnenie IKT v školskom systéme smeruje k tomu, že študentovi sú prínosom:- spoločnosťou s výrazne vyššou kvalitou života,- v poskytovaní účinnejších a transparentnejších informácií z jednotlivých vedných odboro...
|
|
0,6 |
55x |
|
Konkurenčná stratégia, jej tvorba a analýza, klasické prístupy a generické stratégie Portera s príkladom.
Seminárna práca18 s. / 4. roč. / doc
1 konkurenčné analýzy a stratégie Stratégia je cesta, ktorá nás má doviesť k naplneniu vytýčených cieľov. Rieši základné otázky existencie a rozvoja podniku. Naznačuje, čo máme robiť dnes, zajtra a v nasledujúcom období, aby sme dosiahli úspech v budúcnosti. Je založená na schopnosti vidieť, čo iní nevidia a pochopiť dôležitosť toho, čo iní zatiaľ za dôležité nepokladajú a s predstihom robiť to, čo nám v budúcnosti prinesie konkurenčnú výhodu. Charakteristickou črtou stratégie je jej jedinečnosť...
|
|
0,2 |
1x |
|
Segmentácia trhu a výber cieľových skupín (aplikovné na konkrétnu firmu)
Semestrálna práca15 s. / 1. roč. / doc
Žijeme v modernej a rýchlo sa rozvíjajúcej spoločnosti. Produkty, ktoré boli pred niekoľkými rokmi nereálne, sú v súčasnosti zastarané. Informačné technológie, vývoj produktov, ale aj spôsob myslenia a správania sa. Globalizácia je fenomén, ktorý priniesol isté stieranie kultúr a uniformitu do všetkých oblastí spoločenského života. Nákup rôznych produktov ,pre skvalitnenie aktívneho životného štýlu, nie je výnimkou. Vyjadrenie, že žijeme v uponáhľanej dobe, sa stalo platným cliché.
Téma športov...
|
|
0,1 |
42x |
|
Podstata, príčiny vzniku a dôsledky inflácie v Slovenskej republike
Bakalárska práca70 s. / 3. roč. / pdf
Inflácia predstavuje makroekonomický problém, sprevádzaný dlhodobým rastom cenovej hladiny tovarov a sluţieb. Inflácia minimalizuje množstvá tovarov a služieb, ktoré je možné nadobudnúť za finančnú jednotku. Súčasnosť, ako aj minulosť poukazujú na infláciu, ako „fenomén“, ktorý je v neustálom vývoji a regulácia tohto vývoja je podmienená určitými faktormi. Cieľom tejto práce je poukázať na dôležitosť inflácie v spoločnosti, príčinami vzniku a následného prejavu a dopadu na spoločnosť, ako aj mož...
|
|
1,6 |
15x |
|
Poznámky k predmetu Účtovníctvo - všetko potrebné ku skúške
Poznámky21 s. / 3. roč. / doc
1. Informácie a informačný systém
4 prenosy:
1. Informácie, ktoré človek má, obyčajne nie sú tie, ktoré chce.
2. Ktoré chce, nie sú tie, ktoré potrebuje.
3. Ktoré potrebuje, nie vždy vie určiť.
4. Ak ich vie určiť, nie sú obyčajne pre neho dostupné.Informácie potrebujem vtedy, keď chcem riešiť nejakú úlohu. Vychádzame z toho, že existuje globalizácia – svet sa spája do celkov. Keďže je záujem vytvoriť homogénny celok, musia byť homogénne informácie, ktoré získavame tak, že sú jednotné sme...
|
|
0,4 |
98x |
|
Možnosť zapojenia sa SR do globalizačných procesov
Seminárna práca16 s. / 2. roč. / doc
Globalizačné procesy priniesli mnohým obyvateľom našej planéty väčší výber potravín a i tovaru než kedykoľvek v minulosti. Mnoho každodenných vecí je vlastne prejavom globalizácie, čo si už mnohí ľudia vôbec neuvedomujú.
V mojej semestrálnej práci som sa v prvej kapitole venovala charakteristike Slovenskej republiky ako republike s malou ale otvorenou ekonomikou. Nasledujúca kapitola pojednáva o vysvetlení prečo je nutné pre SR zapájať sa do integračných a globalizačných procesov a o tom čo je...
|
|
0,4 |
18x |
|
Národohospodárska politika - 2.ročník VŠEMVS (otázky, odpovede, teória)
Testy42 s. / 2. roč. / docx
1. Definujte pojem „Hospodárska politika v zmysle vednej disciplíny“ Hospodárska politika ako vedná disciplína predstavuje ucelený systém vzťahov a väzieb jednotlivých ekonomických subjektov, pričom pomocou nástrojov cez ich nositeľov ovplyvňuje pravidlá a záujmy jednotlivcov, firiem, území, integračných zoskupení a sociálnych skupín.2. Definujte pojem „Hospodársko-politický systém“ Hospodársko- politický systém je sústava nástrojov, metód, cieľov inštitúcií a opatrení ekonomických a politických...
|
|
0,1 |
84x |
|
Krízový manažment - 30 okruhov otázok pre 2.ročník Mgr.
Vypracované otázky30 s. / 5. roč. / pdf
1. Charakterizujte podnik, znaky a funkcie podniku. Úloha podniku v podnikateľskom riadení.Podnik je forma podnikateľskej činnosti, v rámci ktorej nastáva cieľavedomé spájanie hmotných, finančných a ľudských zdrojov v jednej výrobno-organizačnej jednotke s uzatvoreným obratom hodnoty a cieľom produkovať úžitkové hodnoty pre potreby trhu a na uspokojenie vlastných potriebtieto znaky:• Právna subjektivita vymedzuje právomoci podnikateľským subjektom v právnych vzťahoch. Jej nositeľom sú fyzické a ...
|
|
0,5 |
48x |
|
Vybrané kapitoly z ekonomiky územnej verejnej správy
Skriptá103 s. / 1. roč. / doc
V súvislosti s transformačným procesom a vytváraním systémových predpokladov pre jeho úspešný priebeh sa tak do teórie spoločenských vied (predovšetkým ekonomických a právnych) ako aj do dokumentov praktickej politiky dostávajú niektoré, v minulosti menej frekventované kategórie a pojmy. Medzi takéto možno zaradiť aj pojem „verejná správa“.Rozmanitosť jeho interpretácie vyplýva predovšetkým z faktu, že ho využívajú rôzne vedné disciplíny, rôzne subjekty politického systému rovnako ako štátna adm...
|
|
1,4 |
3x |
|
Racionalizácia ako faktor formovania poznatkov manažmentu v industriálnej spoločnosti - ako racionalizácia ovplyvňuje súčasný manažment
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / doc
Racionalizácia ako všeobecná metóda optimálneho usporiadania pracovného procesu je známa už od začiatku 19. storočia. V podstate ide o to, aby ktorýkoľvek výrobný proces sa uskutočňoval na stále vyššej úrovni techniky, technológie, organizácie práce, výroby a riadenia.
Pri racionalizácii je potrebné sústrediť sa najprv na odstránenie zbytočného plytvania, ktoré sa spravidla v rôznych formách objavuje vo väčšine podnikov (veľké zásoby, poruchovosť zariadení, nevhodné usporiadanie pra...
|
|
0,1 |
11x |
|
Štátnicové otázky Mgr. blok 2 - manažment
Štátnicové otázky24 s. / 5. roč. / docx
1. Rodinné podniky v rámci malého a stredného podnikania. Ich úloha, význam z makroekonomického hľadiska pre štát. Dôvody vzniku rodinných podnikov, ich osobitá úloha medzi malými a strednými podnikmi.Veľkosť podnikov v rámci klasifikácie podľa počtu zamestnancov (ZC) - mikropodniky - 1 - 9 ZC (ročný obrat nepresahuje 2 milióny Eur), malé podniky - 10 - 49 ZC (ročný obrat nepresahuje 10 miliónov Eur), stredný podnik - 50 - 249 ZC (ročný obrat nepresahuje 50 miliónov Eur), veľký podnik - 250 a vi...
|
|
0,1 |
102x |
|
Marketing - služba vo verejnom záujme - základná škola
Ročníková práca13 s. / 2. roč. / docx
V zriaďovacej pôsobnosti mesta Topoľčany sa nachádza 5 základných škôl. V školskom roku 2009 – 2010 ich navštevovalo spolu 2289 žiakov. Z tohto počtu bolo na prvom stupni teda v ročníkoch 1 až 4 evidovaných 926 žiakov a na druhom stupni teda v ročníkoch 5 až 9 bolo evidovaných 1363 žiakov. Žiaci na týchto školách dosiahli tieto výsledky:
• 1085 žiakov prospelo s vyznamenaním
• 438 žiakov prospelo veľmi dobre
• 669 žiakov prospelo
• 53 žiakov neprospelo
• 44 žiakov nebolo klasifikovaných
...
|
|
0,1 |
13x |
|
Marketing - poznámky - príprava na TEST 1. ročník, Bc.
Poznámky33 s. / 1. roč. / docx
1. Spoločensko-ekonomická podstata marketingu, terminologické a pojmové vymedzenie marketinguMarketing - sa považuje za osobitne účinný prístup k hľadaniu optimálnych efektov, a tým aj dosahovaniu cieľov organizácií na fungujúcom trhu. Tieto ciele môžu mať rôznu podobu od maximalizácie zisku až po rozšírenie určitých ideí (škodlivosti fajčenia, drog), napríklad v prípade sociálneho marketingu.Marketing je proces riadenia, ktorého výsledkom je poznanie, predvídanie, ovplyvňovanie a v konečnej fáz...
|
|
6,3 |
0x |
|
Manažment rizík podniku (Podnikateľské riziká)
Semestrálna práca13 s. / 4. roč. / doc
Riziko všeobecne pre mňa znamená pojem, ktorý označuje neistý výsledok s možným nežiaducim dôsledkom. Riziko znamená hrozbu, potenciálny problém, nebezpečenstvo vzniku škody, možnosť zlyhania a neúspechu, poškodenia, straty či zničenia. Riziko teda vyjadruje určitú mieru neistoty, teda pravdepodobnosť dosiahnutie výsledku, ktorý je rozdielny od očakávaného. Riziko v organizácii súvisí predovšetkým s okolitým prostredím, inováciami, zmenami a so zdrojmi. Rizikám možno predchádzať vhodným riadením...
|
|
0,4 |
16x |
|
Testy na predmet Podnikové hospodárstvo
Testy32 s. / 1. roč. / docx
1. Popíšte podstatu podnikateľa ako právnicej a fyzickej osoby. Rozlíšte pojem podnikateľ, manažér , líder (15 bodv.Podnikateľ , PO občian. Zákon-OBČIANSKY ZÁKONNÍK definuje:FO- každý človek, ktorý sa narodí, postupne nadobúda určité práva a má určite povinnosti a nadobudnutím veku dospelosti, alebo uzatvorením manželstva nadobúda spôsobilosť na právne úkony.FO môže byť: • Nepodnikateľská• Podnikateľská FO : živnostníci, slobodné povolania, SHRPO- pod PO rozumieme inštitucionálnu jednotku, kt. v...
|
|
0,1 |
61x |
|
Financovanie verejnoprospešných subjektov
Poznámky40 s. / 4. roč. / docx
Základné pojmy a finančné kategórie
verejnoprospešnosť = môžeme charakterizovať cez štyri atribúty, a síce:
• všeobecnosť istých potrieb
• verejná dostupnosť statkov a služieb na ich uspokojenie
• verejný úžitok z ich uspokojenia
• vyčlenené subjekty na poskytovanie takýchto statkov a služieb
verejnoprospešný subjekt = subjekt, ktorý pôsobí navonok verejne, neobmedzene v prospech všetkých
statky a služby vo verejnom záujme = trhovo orientované alebo trhovo neorientované činnosti...
|
|
0,1 |
42x |
|
Finančný manažment vo verejnom sektore
Poznámky24 s. / 4. roč. / docx
1. Teoretické východiská, osobitosti FM vo VS
Ekonomická podstata finančného manažmentu
Finanční manažéri sú zodpovední za všetky prijímané finančné rozhodnutia, ktoré musia byť:
- V súlade s dodržiavaním právnych noriem,
- Podriadené rešpektovaniu faktorov vonkajšieho ekonomického prostredia, stavu dynamiky ekonomického prostredia (HNP, HDP, zamestnanosť), rozpočtovej politike (daňový systém), monetárnej politike, vývoju inflácie...
- Podriadené rozvoju finančnej infraštruktúry (pôsobeniu ...
|
|
0,2 |
95x |
|
Využitie marketingu na príklade rodinného podniku
Diplomová práca65 s. / 5. roč. / pdf
V diplomovej práci sa zaoberáme problematikou vyuţívania marketingu na príklade rodinného podniku, kde sme si za prvý cieľ práce stanovili analýzu konkrétneho rodinného podniku. Druhým cieľom je dotazníkovou formou zistiť postoje zákazníkov k marketingovému mixu a komunikácie firmy SVX s.r.o. a na základe výsledkov inovovať marketingovú komunikáciu podniku. V prvej časti sa venujeme teoretickým základom marketingu, marketingového mixu a marketingovej komunikácie pouţívaných v podmienkach slovens...
|
|
1,1 |
4x |
|
Využitie expertných systémov v praxi
Prezentácia24 s. / 2. roč. / ppt
Prostredie, v ktorom pôsobia organizácie, sa stáva čoraz zložitejším a komplexnejším. K efektívnemu rozhodovaniu sú potrebné čoraz lepšie znalosti, a to nielen "učebnicové", teoretické, ale najmä praktické, získané skúsenosťou a dlhodobou praxou. Práve táto skupina znalostí je vlastná ľuďom, ktorých nazývame experti. Je žiadúce transformovať znalosti expertov do perzistentnej, znovupoužiteľnej, uchovávateľnej a odovzdávateľnej formy. Jednou možnosťou takejto reprezentácie vedomostí sú expertné s...
|
|
0,5 |
11x |
|
Účtovníctvo I. Víghová - prezentácia
Prezentácia224 s. / 3. roč. / pptx
Komplet prezentácia prednášok za celý zimný semester. Stačí na skúšku, je tam všetko čo Víghová vyžaduje vedieť.Ukážka:Náklady - Nákladom sa rozumie zníženie ekonomických úžitkov účtovnej jednotky v účtovnom období, ktoré sa dá spoľahlivo oceniť. Príjem - je prírastok peňažných prostriedkov alebo prírastok ekvivalentov peňažných prostriedkov. Výdavok - je úbytok peňažných prostriedkov alebo úbytok ekvivalentov peňažných prostriedkov. Výnosy - Výnosom sa rozumie zvýšenie ekonomických úžitkov účto...
|
|
0,8 |
13x |
|
Popíšte súčasnú úroveň kľúčových kompetencií a zručností zamestnancov štátnej a verejnej služby a navrhnite opatrenia na zlepšenie systému vzdelávania zamestnancov.
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / docx
Väčšine z nás, sa pod pojmom verejná správa vybaví sieť úradov, organizácií, či rôznych iných inštitúcií, ktoré zabezpečujú správu verejných vecí. Poslaním verejnej správy je plniť funkcie štátu, keďže ide o uskutočňovanie štátnej moci inými ako súkromnými osobami, taktiež vystupuje aj ako celok inštitúcií, ktoré spravujú majetok verejného vlastníctva. Základným pilierom plynulého fungovania verejnej správy je dobre zabezpečená personálna oblasť. Každá organizácia musí mať kvalifikovanú pracovnú...
|
|
0,1 |
11x |
|
Globálna, svetová, finančná, hospodárska a sociálna kríza a jej dopad na EÚ vrátane SR (vrátane možností riešenia)
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / docx
Záver
Na záver teda môžeme uviesť, že nemôžeme hovoriť len o finančnej kríze. Peniaze sú len substitučný nástroj tovarovej výmeny, či už vnútornej alebo cezhraničnej. Vyjadrujú vnútornú rovnováhu hospodárstva prostredníctvom inflácie a HDP, prípadne prostredníctvom parity kúpnej ceny a výmenného kurzu pozíciu k ekonomikám, ktoré sú denominované v iných menách. Takže, keď americký trh prežíva finančnú krízu, je táto založená na hospodárskej kríze. Spojeným štátom a americkému bankovému systému b...
|
|
0,1 |
68x |
|
Syndróm týraného, zneužívaného a zanedbávaného dieťaťa, syndróm CAN
Seminárna práca10 s. / 3. roč. / doc
Rodina je základná bunka spoločnosti, a preto by sa mali všetci snažiť o jej správne fungovanie. Rodina svojim dlhodobým, dá sa povedať celoživotným ovplyvňovaním svojich príslušníkov je jedným z najváznamnejších činiteľov formovania človeka. Výchova detí je obzvlášť dôležitá keď je dieťa ešte malé, pretože v tomto období si do podvedomia zakóduje správanie svojich rodičov a to potom bude praktizovať aj vo svojej rodine. Preto by sa mali na výchove detí podieľať obaja rodičia rovnakou mierou a v...
|
|
0,1 |
30x |
|
Podnikové financie - poznámky z prednášok
Prednášky34 s. / 2. roč. / docx
I. Charakteristika podnikových financiíV ekonomike pôsobí mnoho hospodáriacich jednotiek, ktoré sa dajú rozdeliť na:1. spotrebiteľské jednotky (SJ)2. výrobné jednotky (VJ)SJ - cieľom je uspokojenie potrieb svojich členov, členíme na súkromné a verejnésúkromné SJ predstavujú domácnosti (financie domácnosti)verejné SJ zabezpečujú spoločenskú spotrebu, patria sem rozpočtové, neziskové a iné verejné organizácie (verejné financie)Výrobné jednotky v ekonomike označujeme spravidla ako podniky, v širšom...
|
|
0,3 |
15x |
|
Regionálny rozvoj a regionálna politika
Semestrálna práca15 s. / 3. roč. / doc
Regionálnym rozvojom v súčasnosti rozumieme celkový rast sociálno- ekonomického potenciálu regiónu. Z praktického hľadiska regionálnej politiky môžeme tvrdiť, že ide o zavedený pojem označujúci cielenú a koordinovanú snahu orientovanú na zlepšenie miestnej sociálno- ekonomickej úrovne a celkovej kvality života obyvateľov regiónu. Súčasná doba vyžaduje uskutočnenie zmien v orientácii a riadení politík rozvoja regiónov, ktoré sa musia viac orientovať na podporu konkurencieschopnosti miest a región...
|
|
0,1 |
131x |
|
Finančný manažment (81 tém ako napr. Charakterizujte finančný manažment ako subsystém manažmentu ekonomického subjektu...)
Vypracované otázky40 s. / 2. roč. / doc
Charakterizujte finančný manažment ako subsystém manažmentu ekonomického subjektuFinančný manažment - samostatná vedecká disciplína, ktorej predmet a obsah sú nezastupiteľné v manažmente každého ekonomického subjektu v trhovo orientovanej ekonomike. Finančný manažment ako podsystém komplexného manažmentu podniku ovplyvňuje všetky oblasti jeho činnosti. Miesto finančného manažmentu v manažmente podniku vychádza z teórie systémov (usporiadaná sústava prvkov, javov a procesov, ktoré sú navzájom pre...
|
|
0,5 |
14x |
|
Stratégia v cestovnej kancelárii PeTraVel
Seminárna práca12 s. / 4. roč. / doc
Súčasný podnik sa nachádza v zložitom a stále sa meniacom podnikateľskom prostredí. Medzi kľúčové úlohy podnikového manažmentu patri aj nájdenie správneho smeru a následný výber vhodnej budúcej cesty podniku.
Strategický manažment sa zaoberá stratégiou a taktikou. Stratégia predstavuje súbor cieľov a prostriedkov na ich dosiahnutie. Rieši základné otázky existencie a rozvoja každého podniku. Strategické rozhodnutia sú mimoriadne dôležité a niekedy až kritické aj preto, lebo sú spravidla dlhodo...
|
|
0,1 |
104x |
|
Kultúra v kontexte medzinárodného podnikania, špecifiká pri obchodných rokovaniach s Čínou a Japonskom
Esej8 s. / 4. roč. / doc
Obsahuje rozdelenie kultúr, popis a krajiny charakteristické pre tieto typy - propartnerské a protransakčné kultúry, monochronické a polychronické kultúry, sebaovládajúce a expresívne kultúry, podrobnejší popis pri obchodných rokovaniach s Čínou alebo Japonskom.V súčasnosti s rastúcou internacionalizáciou podnikania nadobúda čoraz väčší význam otázka zvládnutia medzikultúrnych rozdielov. Napriek tomu, že teoretici aj odborníci z praxe sú si vedomí nutnosti úspešného fungovania spolupráce a komun...
|
|
0,1 |
9x |
|
Všeobecné hospodárske dejiny - Hospodárska situácia v Československu po prvej svetovej vojne
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
Hospodárska situácia v Československu po prvej svetovej vojne bola priaznivejšia než v susedných štátoch. Československo zdedilo podstatnú časť priemyselnej kapacity Rakúsko-Uhorska a bolo uznané za spojenca vížazných dohodových mocností, takže ľahšie získalo zahraničné úvery. Na území Československa zostalo okolo 60% predvojnového priemyselného potenciálu bývalej monarchie. Významnejší bol vývoz cukru, sladu, skla a porcelánu. Takmer všetka produkcia ostatných odvetví smerovala do ostatných čas...
|
|
0,1 |
3x |
|
Manažment platobného styku
Poznámky22 s. / 2. roč. / doc
Platobný systém tvorí významnú zložku finančného manažmentu ekonomicky každej krajiny. Jeho uplatňovanie vyžaduje jednoznačnú konkretizáciu subjektov, ktoré ho zabezpečujú (banky) a využívajú (podnikateľské subjekty - klient bánk). Využíva peniaze ako sprostredkovateľa výmenných transakcií fungujúcej ekonomiky a zúčtovacích systémov, prostredníctvom ktorých pomocou nástrojov platobného styku banky zabezpečujú úrady a inkasá pre svojich klientov.Zúčtovacie systémy zahŕňajú rôzne formy finančných ...
|
|
0,2 |
4x |
|
Založenie malého podniku
Bakalárska práca43 s. / 3. roč. / doc
Základná jednotka, v ktorej je realizovaná výroba alebo sa poskytujú služby je podnik. Podnik môže mať po právnej stránke rôznu formu, ktorá zodpovedá charakteru produkcie a požiadavkám alebo predstavám podnikateľa. Zakladanie podnikov na prelome osemdesiatych a deväťdesiatych rokov minulého storočia predstavovalo novú aktivitu, ktorá ale bola v kompetencii štátnych orgánov. Podnikanie do tej doby bolo považované za nevhodné pre centrálne plánovanú ekonomiku. Legálne podnikateľské funkcie a akti...
|
|
0,3 |
54x |
|
Základná klasifikácia poistení
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / docx
Poistenie ako také a základné druhy poistení. Riziko! Neistota! Strata! Tieto slová sú často v mysliach ľudí zapojených do rozhodovania. Človek počas svojho života prechádza rozličnými stupňami rozhodovania. Sú rozhodnutia, ktoré si podvedome ani neuvedomuje. Sú však také, ktoré prinášajú so sebou určité riziko, resp. sú ohrozované rôznymi nebezpečenstvami. Vznik nebezpečenstva a rizík je možné často predpokladať, nie je však možné s istotou určiť ako, kde a či vlastne nastanú, ako sa prejavia a...
|
|
0,1 |
13x |
|
Seminárna práca z predmetu Ekonomické analýzy - Analýza nákladov
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / doc
Efektívny rozvoj podniku si vyžaduje racionálne hospodárenie s výrobnými faktormi, ktoré má k dispozícii. Hospodárením nazývame využívanie výrobných faktorov, starostlivosť o ich obnovu a rozvoj v súlade s rozvojom techniky a dopytu po výrobkoch a službách. O správnom hospodárení hovoríme vtedy, keď sa činnosť podniku riadi zásadou dosiahnuť s minimom práce najväčší úžitok, t.j. vtedy, keď je zameraná na sústavné znižovanie nákladov živej a zhmotnenej práce, na zdokonaľovanie techniky a racionál...
|
|
0,1 |
4x |
|
Štátna pomoc pre malé a stredné podniky v SR
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / docx
V seminárna práca obsahuje: Výhody a nevýhody MSP ďalej Históriu a funkcie MSP, Rozvoj a delenie MSP, Koncepty Štátnej pomoci, Štátna pomoc podľa zákona, Praktická časť: Prehľad štátnej pomoci za rok 2011Úvod1. Pojem MPSMalé a stredné podniky (MSP) sú hnacou silou európskehohospodárstva. Sú základným zdrojom pracovných príležitostí, vytvárajúpodnikateľského ducha a inováciu v EÚ, teda sú rozhodujúcoupodporou konkurencieschopnosti a zamestnanosti.Malé a stredné podniky (MSP)zohrávajú v európskom...
|
|
0,4 |
17x |
|
Riziká súvisiace s veľkosťou a štruktúrou dlhu
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / docx
1 DLH VEREJNEJ SPRÁVY
Jednou z príčin vzniku verejného dlhu sa stáva deficit. Na analyzovanie verejného dlhu je potrebné najskôr rozlíšiť vzťah medzi rozpočtovým deficitom a verejným dlhom.
1.1 Verejný dlh a rozpočtový deficit
Verejný dlh sa často vníma ako kumulácia deficitov verejných rozpočtov minulých období. Rozpočtové deficity súvisia s verejným dlhom, ale ich existencia nie je jedinou príčinou ich rastu. Deficit nemusí zvyšovať výšku dlhu, okrem toho môže dlh vznikať i tým, že štát pre...
|
|
0,1 |
14x |
|
Nástroje environmentálneho manažmentu
Seminárna práca10 s. / 4. roč. / doc
1 Environmentálny manažment nástrojeVzhľadom na význam environmentálneho manažmentu sa teraz zhodneme na tom, že do environmentálneho manažmentu sa oplatí investovať. Ale je samozrejme potrebné, aby spoločnosť alebo organizácia vedela ako na to. Na vykonanie akejkoľvek úlohy potrebujete vhodné nástroje. Existuje celý rad nástrojov environmentálneho manažérstva. Nástroje, ktoré môže spoločnosť alebo organizácia použiť na efektívne riadenie svojich environmentálnych a sociálnych záležitostí. Začia...
|
|
0,1 |
2x |
|
Seminárna práca na tému Lisabonská stratégia
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / doc
Na zasadnutí Európskej rady v Lisabone v marci 2000 bol stanovený pre Európsku úniu nový strategický cieľ pre ďalšie desaťročie - „stať sa najviac konkurencieschopnou a dynamickou vedomostnou ekonomikou na svete, ktorá bude schopná dosiahnuť udržateľný hospodárska rast s väčším počtom a kvalitných pracovných pozícií a väčšou mierou sociálnej súdržnosti.“ Bola prijatá komplexná stratégia zameraná na dosiahnutie cieľov (prechod k ekonomike a spoločnosti založenej na vedomostiach, modernizáciu euró...
|
|
0,1 |
44x |
|
Úloha a spôsob tvorby stratégie organizácie v podmienkach hospodárskej turbulencie
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / doc
V súčasnosti neustále sa rýchlo meniace prostredie núti podniky aby zaujali určitú stratégiu. Prostredie, v ktorom podniky pôsobia sa nazýva vonkajšie prostredie. Vyskytujú sa v ňom podnikateľské subjekty nezávislé od konkrétneho odvetvia alebo spôsobu, druhu podnikania.
Medzi najhlavnejšie úlohy strategického manažmentu patrí adaptácia podniku na prostredie, v ktorom sa nachádza. To je príčinou prečo strategický manažment hrá dôležitú úlohu v riadení podniku. Skúmanie prostredia je jednou zo z...
|
|
0,1 |
1x |
|
Tvorba marketingovej stratégie
Semestrálna práca19 s. / 4. roč. / docx
MARKETINGOVÁ STRATÉGIA „Trh, trhový mechanizmus, trhové aktivity, to sú pojmy, ktoré veľmi úzko súvisia s marketingom. Pokiaľ existuje alebo pokiaľ sa buduje trhová ekonomika, tak jej úspešnosť je priamo závislá na marketingu, jeho formovaní a uplatňovaní v každodennom živote podnikateľského subjektu.“Ak chceme uvažovať o dlhodobej prosperite podniku na trhu, musíme si uvedomiť, že s úspešnosťou je spojená marketingová stratégia, ktorú si musí každý podnik vypracovať sám. Marketingová stratégia ...
|
|
0,1 |
10x |
|