Investície do vedy, výskumu a inovácii v percentách HDP (porovnanie Slovenskej a Českej republiky)
Semestrálna práca20 s. / 2. roč. / doc
Investície do vedy, výskumu a inovácii sú v poslednej dobe často spomínanou témou spravodajských médii. Najčastejšie je ich výška spomínana v percentách hrubého domáceho produktu, ktoré na ich pokrytiejednotlive krajiny vynaložia. Hlavným cieľom mojej práce je porovnať výšku investícii do vedy, výskumu a inovácii na Slovensku v porovnaní s Českou Republikou, ktorá je tiež krajinou Eurépskej únie. Obdobie ktoré porovnávam je od roku 2005 do roku 2010.V prvej časti seminárnej práce sa venujem vys...
|
|
0,2 |
18x |
|
Základy práva + e-učebnica Dušan Čurila - Právne odvetvia slovenského práva
Skriptá95 s. / 2. roč. / zip
Právo delíme na 2 základné kategórie: Subjektívne a objektívneSubjektívne: Právo niekoho na niečo (na vozidlo, na pozemok)Objektívne: Súhrn všetkých pravidiel, ktoré právo tvorí.Delenie/významy:1. Prirodzené právo: Filozofická kategória. Neplatia preňho pravidlá pozitívneho práva (napr. právo na život)2. Pozitívne právo: Zbierka zákonov, vyhláška. (Pre nás to podstatné a dôležité) I. Verejné: NerovnosťJe zamerané na ochranu verejných vecí, záujmov štátu a slúži na zachovanie poriadku.Príklad: Št...
|
|
0,5 |
4x |
|
Optimalizácia podnikových procesov
Seminárna práca15 s. / 4. roč. / docx
Významným faktorom ovplyvňujúcim úspešnosť podnikateľských subjektov v súčasnom komerčnom turbulentnom prostredí informačného veku je najmä schopnosť riadenia a zvládnutie zmien naprieč celou organizáciou. Tieto zmeny, ktoré sú vyvolávané dynamickými premenami vonkajších podmienok podnikateľského prostredia, vychádzajú z požiadaviek na inovácie, uvádzanie nových služieb a produktov na trh, radikálne reengineering alebo automatizáciu existujúcich pracovných postupov a aktivít v organizácii. Pre m...
|
|
0,1 |
1x |
|
Spoločná obchodná politika EÚ
Semestrálna práca15 s. / 1. roč. / docx
4.4 Výsledky a závery práce
Aj napriek tomu, že má EÚ menej ako 7 % svetového obyvateľstva, je najväčším obchodným partnerom na svete so 17,1 % podielom na svetovom dovoze a vývoze. Najmä veľkosť a vývoj dovozu a vývozu je dôležitým ukazovateľom výkonu ekonomiky v Európskej únii (EÚ) , ktorý ukazuje, aký má vplyv na iné krajiny a jeho postavenie v medzinárodnej ekonomike. Tieto predpoklady však narušil nástup hospodárskej krízy v roku 2009 a jej ovplyvnenie svetového trhu, následkom čoho bolo z...
|
|
0,1 |
51x |
|
Ochrana životného prostredia
Semestrálna práca15 s. / 1. roč. / docx
Pre zabezpečenie kvality života súčasných i budúcich generácií je nevyhnutné chrániť životné prostredie. Neustály hospodársky rast má na jednej strane negatívne dopady na kvalitu životného prostredia, na druhej strane sprísnené environmentálne normy a stimuly ponúkajú priestor pre inovácie a podnikateľské príležitosti, vedúce k zníženiu rizík a zachovaniu trvalo udržateľného rozvoja. Základnými oblasťami ochrany životného prostredia vo svete a na území SR, ktorým sa budeme venovať v tejto seminá...
|
|
0,1 |
8x |
|
Hospodárske problémy krajín Tretieho sveta na príklade vybranej krajiny (ERITREA)
Analýza19 s. / 2. roč. / docx
Základným cieľom je charakteristika krajín tretieho sveta( rozvojových krajín) a ich problémov. V práci sústreďujem pozornosť na ich spoločné znaky a hospodárske problémy s toho vyplývajúce. V krátkosti je zhrnutá aj minulosť týchto krajín na lepšie pochopenie problematiky. V osobitnej časti je na praktickom príklade krajiny Eritrea poukázané na tieto problémy v praxi.
|
|
0,1 |
14x |
|
Biomasa, podnikateľský zámer
Ekonomický plán31 s. / 2. roč. / doc
Obnoviteľné zdroje energie stoja v strede pozornosti mnoho odborníkov, zaoberajúcich sa alternativnými zdrojmi energie. Bežné fosilné zdroje energie sú na pokraji vyčerpania, a preto musí ľudstvo počítať s ich úplnym vyhasnutím v blízkej budúcnosti. Táto práca spočívá v prezentácii alternatívneho sposobu využitia energie prostrednictvom fytopaliv. Ak sa ľudstvo chce ďalej rozvíjať, musí mať zaistený dostatočný prísun energie. Využitie fytopaliv, ako ekologického druhu energie, v spojení so spaľo...
|
|
0,3 |
33x |
|
Riadenie obchodného rizika
Semestrálna práca13 s. / 3. roč. / docx
Riziká sú spojené s podnikovými aktivitami, ale takisto sú spojené aj s aktivitami, ktoré sa vykonávajú v iných typoch organizácií. Pod podnikovými rizikami rozumieme všetky aktivity alebo atribúty podniku, ktorých vykonávaním môže dôjsť k nežiadaným obyčajne pre podnik negatívnym dôsledkom. Výkon podniku a jeho cieľové správanie tak môže byť ohrozené a môže prerásť v krízu. Riadenie rizík (Risk Management) je oblasť riadenia zameriavajúce sa na analýzu a zníženie rizika, pomocou rozličných metó...
|
|
0,1 |
2x |
|
Definícia Inflácie
Semestrálna práca13 s. / 4. roč. / docx
Podľa výsledkov viacerých empirických štúdií sú obdobia inflácie zvyčajne spojené s rýchlym rastom peňažnej zásoby. V trhovej ekonomike sa ceny tovarov a služieb kedykoľvek menia. Ceny tovarov a služieb rastú, potom zasa klesajú. O inflácii hovoríme vtedy, keď dochádza k všeobecnému rastu cien tovarov a služieb. Znamená to, že za jedno euro sa toho dá kúpiť menej ako v minulosti, resp. euro má menšiu hodnotu ako kedysi. Ceny produktov, ktoré nás stoja viac peňazí (napríklad voda), sú pri výpočte...
|
|
0,1 |
2x |
|
Analýza stavu podnikateľského prostredia v Slovenskej republike
Seminárna práca34 s. / 2. roč. / doc
V diskusiách o riešení ekonomických a sociálnych problémov Slovenska nastal v posledných rokoch určitý pozitívny posun. Ešte pre niekoľkými rokmi v nich dominovali také témy, akými bola napr. expanzívna fiškálna politika, vysoké úrokové miery, nedostupnosť úverov, atď. Až po roku 1998 sa jednou z hlavných priorít hospodárskej politiky stalo vytváranie priaznivého podnikateľského prostredia.V súčasnosti už existuje všeobecná zhoda v tom, že zlepšovanie podnikateľského prostredia je prioritou, avš...
|
|
0,5 |
8x |
|
Firemná identita (Corporate identity) ako východisko public relation
Seminárna práca5 s. / 1. roč. / docx
Public Relation - definícia pojmu Public relations (zjednodušene PR alebo vzťahy s verejnosťou) sú v súčasnej dobe jedným zo základných tém preberaných v spoločnosti. Vývoj západnej a stredoeurópskej spoločnosti so sebou prináša nespočetné množstvo zmien, pri ktorých široká verejnosť hrá jednu z kľúčových rolí, keďže stále záleží na tom, ako spoločnosť príjme aktuálne myšlienky, trhové výrobky a spoločenské trendy. Civilizácia sa neustále vyvíja a viac záleží, aký je postoj verejnosti a jej mien...
|
|
0,1 |
2x |
|
Národohospodárska politika - vypracované otázky na skúšku
Študijný materiál24 s. / 2. roč. / docx
Rozpočtová (fiškálna) politika
I. Základné definície
Vymedzenie pojmov
Normatívny prístup k fiškálnej politike:
1. Fiškálna politika je využitie verejných financií, najmä ŠR s prioritným cieľom makroekonomickej stabilizácie
2. Rozpočtová politika – naplnenie alokačnej, distribučnej resp. redistribučnej funkcie verejných financií
Pozitívna ekonomika chápe oba pojmy ako synonymá
Rozpočtová politika
Je súhrn cieľov, nástrojov a opatrení na ich dosiahnutie, ktoré štát presadzuje vo finančný...
|
|
0,4 |
9x |
|
Charakteristika značky Škoda
Seminárna práca6 s. / 1. roč. / doc
Značka Škoda ( Obchodná značka spoločnosti Škoda Mladá Boleslav)Vznik spoločnosti a počiatky založeniaO vznik spoločnosti Škoda sa zaslúžili dvaja páni a to knihkupec Vaclav Klement a mechanik Václav Laurin, ktorích dala do kopy myšlienka vyrábať bicykle. Laurin totiž už vyrábal bicykle v Turnove a to isté chcel skúsiť v Mladej Boleslavi. Obával sa však skúseného tamojšieho obchodníka Klementa o ktorom sa hovorilo že chce podnikať v tom istom obore. Obaja pani sa veľmi skoro stretli a dohodli sa...
|
|
0,4 |
12x |
|
Charakteristika značky T-Com
Prednášky8 s. / 1. roč. / doc
T-com je medzinárodná značka, ktorá ponúka produkty a služby pevnej siete. Stratégiou jej pôsobenia je poskytovanie širokej palety moderných komunikačných riešení. S príchodom tejto značky na slovenský telekomunikačný trh boli zákazníkom ponúknuté aj viaceré atraktívne novinky, ktoré im prinesú lepší, zábavnejší a komfortnejší život. Umožní rozšírenie portfólia ponúkaných produktov a služieb pre rôzne skupiny zákazníkov, umožní využitie skúseností a synergií z uvádzania produktov a služieb na vi...
|
|
0,1 |
12x |
|
Prednášky z predmetu Distribučný systém a logistika
Prednášky32 s. / 3. roč. / doc
Pojem a funkcie distribúcie1.1.Termín distribúcie• Znamená rozdeľovať, prideľovať a rozvážať tovar, tovar ako z výroby cestou veľkoobchodu a maloobchodu k spotrebiteľovi• Distribúciou rozumieme vytvorenie a riadenie prevodu produktu od výrobcu k spotrebiteľovi• Distribúcia je súhrn operácií zameraných na sprístupnenie jednotlivých výrobkov spotrebiteľa.• V roku 1949 medzinárodná obchodná komora spresňuje, že rozdeľovanie štádium, ktoré nasleduje po procese výroby a to od chvíle keď sa výrobok do...
|
|
0,3 |
31x |
|
Medzinárodný obchod - vypracované okruhy na skúšku
Skriptá22 s. / 2. roč. / doc
1. Medzinárodný obchod a jeho význam vo svetovej ekonomike» MO umožňuje krajine využíva komparatívne výhody
»
Produkcia tovarov s vysokou mierou PH potláča nedostatok surovín
»
V MO hrajú dôležitú úlohu hlavne rozvinuté ekonomiky, ich podiel na svetovom obchode sa mení
»
MO zvyčajne rastie rýchlejšie ako domáce HDP
»
MO rozvíja konkurenčnú schopnosť podnikuVýznam MO
»
Schopnosť presadiť sa na svetových trhoch potvrdzuje KSCH produkcie
»
Je dôsledkom rastúcej interdependencie, š...
|
|
0,2 |
5x |
|
Všeobecná ekonomická teória (materiál)
Prednášky39 s. / 1. roč. / doc
Ekonómia je veda, ktorá skúma procesy:a., Proces produkcieb., Proces rozdeľovania (odmeňovanie = finančné platy)c., Proces výmeny (akt. Kúpy a predaja)d., proces spotreby2. Výrobné zdroje 1., Práca(L)2., Kapitál (K)- fyzické ponímanie : budovy, stavby, prístroje...- finančné ponímanie : peniaze, obligácie, dlhopisy..3., Prírodné zdroje (N)3. Metodologické metódy:1) Pozorovanie2) Porovnávanie3) Analýza4) Syntéza5) Dedukcia6) Indukcia7) Matematicko-štatistické8) Ekonomické modelovanie4. Ekonomická...
|
|
0,3 |
17x |
|
Podnikové hospodárstvo - scan poznámok
Prednášky18 s. / 1. roč. / rar
Podnik je súbor hmotných, nehmotných a osobných zložiek podnikania.Hmotná zložka - obchodné imanieOsobná zložka - zamestnanci ale aj iné osobyNehmotná - technológia, obchodné meno, recepty, patentyJeho postavenie vyplýva zo vzájomných interakcií podniku a jeho okolia.Pod podnikaním sa rozumie sústavná činnosť uskutočnená samostatne podnikateľom, vlastným menom, na vlastnú zodpovednosť za účelom dosiahnutia zisku.Okolie podniku - každý podnika sa nachádza v určitom priestore a čase, v tomto pries...
|
|
10,7 |
2x |
|
Tovaroznalectvo - vypracované témy
Vypracované otázky27 s. / 3. roč. / doc
Komplet čo sme mali na externom štúdiu1.téma: ZÁKLADNÉ POJMY. POSLANIE, PREDMET, VÝVOJ TOVARONALECTVA. SORTIMENT. KLASIFIKÁCIA. OZNAČOVANIE. Tovar: je produkt ľudskej práce alebo prírodný produkt, ktorý uspokojuje ľudské potreby a je ponúkaný na trhu k uspokojeniu potrieb alebo prianí (na osobnú alebo výrobnú spotrebu), t.j. dostáva sa do spotreby prostredníctvom obchodu. potreby - práca/výroba - T - uspokojenie potrieb Tovaroznalectvo (TVZ) pri tovare skúma najmä tie vlastnosti, ktoré...
|
|
0,2 |
4x |
|
ÚČTOVNÍCTVO 1 - teória
Vypracované otázky26 s. / 2. roč. / docx
Čo je prvotným podkladom pre vytvorenie súvahy?Inventúrny súpis majetku, vlastného imania a záväzkov účtovnej jednotky k 31. 12. bežného roka je prvotným podkladom pre zostavenie súvahy ako najdôležitejšieho účtovného výkazu a súčasti účtovnej závierky....Vymenujte aspoň 3 veci, ktoré musia byť uvedené vo Vnútornom predpise o inventarizácií:Vnútorný predpis o inventarizácii musí obsahovať minimálne časový harmonogram inventarizácie ako lehoty a presné dátumy jej vykonania, mená členov inventariz...
|
|
0,3 |
1x |
|
Organizačné zabezpečenie slávnostnej hostiny pri príležitosti oslavy narodenín
Projekt15 s. / 1. roč. / doc
Písomný záznamMeno a adresa objednávateľa: Ladislav Donauer, ul. Sasinkova 5 815 60 BratislavaMeno a adresa organizácie: motorest Formula, Bystrická 729/26 962 37 Kováčová
(Prevádzkovateľ ZSŠS Zvolen)Dátum usporiadania hostiny: 22. 7. 2008Čas začiatku: 17.00 hodPočet hostí: 4Tvar slávnostnej tabule: okrúhly stôlUmiestnenie tabule: reštauráciaSpôsob obsluhy: medzinárodnýSystém obsluhy: banketový
|
|
0,2 |
34x |
|
Menová politika Eurozóny a výsledok hospodárenia NBS
Semestrálna práca15 s. / 2. roč. / docx
Cieľom tejto seminárnej práce je opísať a analyzovať menovú politiku, systémy ktoré využíva, ako rozdeľuje základne imanie a pracuje s peniazmi, na čo sa zameriava a na akých princípoch je postavená jej funkčnosť v rámci eurozóny. Rozoberieme si jej ciele ako aj výsledky Európskej centrálnej banky v ekonomike. V tejto seminárnej práci si budeme postupne definovať menovú politiku ako celok, jej súčasti a typy na ktoré sa delí. V jednotlivých kapitolách si povieme o Európskej centrálnej banke, kap...
|
|
0,4 |
0x |
|
Analýza splnených očakávaní po vstupe do EÚ
SOČ16 s. / - roč. / doc
V máji 2008 (1. 5. 2008) sme zaznamenali štvrté výročie členstva SR v EÚ. Sú Slováci spokojní s členstvom v EÚ? Väčšina Slovákov je spokojná.
Občania Slovenska sú s členstvom v Európskej únii najspokojnejší zo všetkých desiatich krajín, ktoré do nej pred štyrmi rokmi vstúpili. Podľa prieskumu Eurostatu, viac ako polovica Slovákov si myslí, že členstvo v únii je dobrou vecou.
Rovnaký názor má v priemere každý druhý Európan. Suverénne najpozitívnejšie vnímajú svoje miesto v dvadsaťsedem členno...
|
|
0,2 |
1x |
|
Podnikateľský plán - AllgaSan
Ekonomický plán15 s. / 2. roč. / doc
Firma AllgaSan, spoločnosť s ručením obmedzeným so sídlom na Hlavnej 101 v Prešove vznikla v roku 2006. Predmetom jej činnosti je zostavovanie počítačových zostáv podľa potrieb zákazníka, ich servis a opravy, nákup komponentov od renomovaných výrobcov PC zostáv a ich nasledovný predaj spotrebiteľom a taktiež v rámci služieb spoločnosť poskytuje možnosť servisu a opravy priamo v domácnostiach alebo firmách. Spoločnosť zamestnáva 10 zamestnancov na týchto pozíciách: konateľ spoločnosti, účtovník, ...
|
|
0,1 |
15x |
|
Fenomén strachu a negatívneho vzťahu k škole
Bakalárska práca43 s. / 3. roč. / docx
Cieľom bakalárskej práce je priblížiť problematiku stresu, agresivity a šikanovania v školách. Bakalárska práca je rozdelená do troch základných kapitol: úvod je zameraný na problematiku stresu v školách, ďalej budem rozpisovať priblíženie agresivity v školách, šikanovanie, varovné miesta šikanovania a varovné signály šikanovania. Nakoniec sa budem venovať prevencii šikanovania. Táto práca poukazuje na problematiku nedbalej výchovy detí a mladistvých negatívne vplyvy na ich osobnosť a taktiež po...
|
|
0,1 |
4x |
|
Globalizácia - seminárna práca
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / docx
Aj napriek tomu, že termín "globalizácia" bol prvýkrát použitý v 80-tych rokoch 20. storočia, ku zrodu javu, ktorý pomenúva, prispeli už španielski či holandskí moreplavci a obchodníci. Vďaka nim sa z ich materských krajín, podobne ako z Británie či Portugalska, stali prvé globálne veľmoci. Ku postupnému prepojeniu sveta prispelo v rokoch 1875 - 1925 prijatie Gregoriánskeho kalendára, ako aj celkové zjednotenie dátumových a časových pásem. Expanziu vo svetovom obchode a investíciách, zvlášť podp...
|
|
0,1 |
18x |
|
Prekladateľské a administratívne práce
Seminárna práca11 s. / 3. roč. / doc
G-AGENCY Group a.s. ma oslovila aby som sa stala ich zástupcom v našom meste. Produktom tejto firmy je poskytovanie sekretárskych, prekladateľských a podnikateľských činnosti. V našom meste sa už síce takéto služby poskytujú, no skúsim zistiť či je v ňom ešte priestor pre túto firmu, či by bol záujem o tieto služby, získať čo najviac informácii a analyzovať ich do tejto mojej prípadovej štúdie. 1. ZÁKLADNÉ ÚDAJE O SPOLOČNOSTI G-AGENCY Group a.s. Firma G-AGENCY Group a.s. je už na trhu so svojim...
|
|
0,1 |
5x |
|
Pozitíva a negatíva vstupu Slovenskej republiky do EU - oblasť výmeny tovarov
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / docx
ÚvodEurópska integrácia, ako proces zjednocovania, pod ktorým si každý predstaví vstup Slovenskej republiky do EÚ, je jednou z najčastejších otázok, ktorú si predstavitelia vytýčili ako významný strategický cieľ zahraničnej politiky. Cieľom tejto práce je preskúmať situáciu v medzinárodnom obchode a poukázať na výhody a nevýhody vstupu na jednotný európsky trh v oblasti výmeny tovarov. Vstup 27 krajín do EÚ predznamenal transformáciu jednotlivých národných trhov na jeden veľký medzinárodný trh, ...
|
|
0,1 |
3x |
|
Všetky prezentácie na Manažment
Študijný materiál105 s. / 2. roč. / zip
1. prezentácia: Podstata a systémy manažmentu
Manažment:
Profesia (manažéri)
Činnosť - riadenie
Systém riadenia – prvky a väzby
Proces – časová dimenzia
Umenie / VEDA ?
Riadenie:
cieľové usmerňovanie
objektu riadenia
Definície manažmentu
The art of getting things done through people (Mary Parker Follett)Proces plánovania, organizovania, vedenia a kontroly úsilia členov organizácie na dosiahnutie jej cieľov pri čo najlepšom využití zdrojov
Systém princípov, metód, techník a...
|
|
0,1 |
3x |
|
Reklama hotela
Semestrálna práca17 s. / 3. roč. / pdf
Cestovný ruch sa v dvadsiatom storočí stal významným spoločenským a ekonomickým
fenoménom. V roku 2003 dosiahli devízové príjmy z aktívneho cestovného ruchu 7 231, 0 mil.
Sk, čo je o 1 500, 0 mil. Sk viac ako v roku 2002. Podiel aktívneho zahraničného cestovného
ruchu na HDP tvoril v roku 2003 2,7 %. Počet ubytovaných turistov dosiahol v roku 2003 počet
690 685 z toho 275 874 tvorili zahraniční návštevníci. Zo štatistiky cestovného ruchu vyplýva,
že počet prenocovaní turistov dosiahol v rok...
|
|
0,2 |
8x |
|
Leasing, kalkuláce leasingových operací - obchodné služby
Analýza6 s. / 2. roč. / doc
Leasing, kalkulace leasingových operací
1. Podstata a základní formy leasingu
S postupným vytvářením podmínek pro vznik tržní ekonomiky se v naší podnikatelské veřejnosti dostává stále více do popředí dlouhodobý pronájem investičního zboží - leasing. Tato forma investování u osobních a užitkových automobilů, výpočetní techniky, civilních dopravních letadel apod. je dnes již zcela rozhodující formou financování. V našich podmínkách se leasing intenzivně prosazuje teprve v posledních letech....
|
|
0,1 |
60x |
|
Národohospodárska politika - študijné materiály
Poznámky120 s. / 2. roč. / rar
Menová politikaMenová politika vyjadruje peňažnú politiku otvoreného hospodárstva danej krajiny v podmienkach systému rozdielnych menových a kurzových systémov sveta.Prostredníctvom od vlády nezávislého subjektu (centrálnej, emisnej banky) ovplyvňuje a reguluje zmeny agregátneho dopytu a agregátnej ponuky peňazí tak, aby sa dosiahli ciele hospodárskej politikyJe zameraná na kontrolu množstva peňazí v obehu a úrokovej miery, s cieľom ovplyvniť rozhodujúce makroekonomické veličiny.Centrálna bankaN...
|
|
0,2 |
31x |
|
Špecifické pravidlá v konkrétnom osobnom styku - seminárna práca
Seminárna práca4 s. / 1. roč. / doc
Pozdrav
Pozdrav je najjednoduchší, najelementárnejší spoločenský kontakt, najzákladnejší prejav zdvorilosti. Pozdraviť je slušnosť, odpovedať povinnosť. Ale aj pre tento zdanlivo taký jednoduchý prejav existuje veľa pravidiel. Pozdrav sa v spoločnosti považuje za prejav úcty človeka k človeku. Zdravíme svojich priateľov a známych, keď niekam prichádzame ale aj keď odchádzame alebo keď sa zoznamujeme s niekým novým. Pozdrav patrí do bežného života ale aj do obchodného styku, používame ho v dop...
|
|
0,1 |
57x |
|
Etiketa vo vybraných oblastiach života a na kráľovskom dvore
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / doc
Etiketa. Kedysi pojem, na ktorom si zakladali králi, tí najvznešenejší, urodzení... správanie a vizáž, ktorými sa odlišovali vyššie triedy od nižších. Dnes oveľa častejšie pojem, ktorý definuje označenie výrobku. V dnešnej dobe sa pomerne obvykle stretávame so zavádzaním nových či miernejších pravidiel etikety, ktoré sa predierajú do všetkých oblastí spoločenského života, a taktiež aj medzi vyššie vrstvy obyvateľstva. Nie je nič nezvyčajné prísť do školy či reštaurácie v teplákoch, veď TIE teplá...
|
|
0,2 |
3x |
|
Prezentácie z prednášok - predmet Financie a mena
Prezentácia350 s. / 1. roč. / rar
PRVKY FINANČNÍHO SYSTÉMU» finanční dokumenty, resp. cenné papíry (financial instruments, resp. securities)• peníze a peněžní systém» finanční trhy (financial markets)• kapitálový trh, peněžní trh, trh derivátů, devizový trh, mezibankovní trh aj.» finanční instituce (financial institutions)» shromažďování úspor a jejich nasměrování k investicím» vytváření platebního mechanismu
|
|
16,1 |
6x |
|
Prednášky - produkt a kvalita
Prednášky14 s. / 3. roč. / docx
Komplet prednášky k predmetu Produkt a kvalita.
1. Produkt a kvalita1. Produkt je tovar alebo výrobok alebo komodita, poznáme: A) hmotný B) nehmotný
Komodity (burza, Londýn, New York)
Produkt je výsledok práce človeka, môže byť výrobok, tovar, alebo komodita, je to najvšeobecnejší výraz pre každú činnosť, ktorá má určitý výsledok.
Tovar sa používa najmä v obchodnej praxi- môže byť služba(strihanie vlasov, pedikúra).
Výrobok je hmotného charakteru, môžeme ho chytiť. Tovar má výmennú aj úž...
|
|
0,1 |
5x |
|
Popis reklamnej kampane značky Dove
Seminárna práca6 s. / 1. roč. / doc
História Dove (biela holubica)Predchodca dnešného výrobku Dove v období druhej svetovej vojny v USA sa pôvodne používal ako šetrný prípravok na ošetrenie popálenín u zranených pilotov a vojakov. V roku 1956 sa podarilo americkým vedcom zmienenú substanciu vylepšiť a obohatiť o ďalšie pokožke prospešné látky. Vznikol tak celkom nový kozmetický produkt, známy pod menom Dove Cream Bar (krémová tableta), ktorý bol uvedený na trh USA v roku 1957. Dove používal na reprezentáciu holuba alebo mierového ...
|
|
0,5 |
25x |
|
Financovanie neziskových organizácií - národnohospodárska politika
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / doc
V tejto seminárnej práci sa budem zaoberať vývojom financovania mimovládneho neziskového sektora na Slovensku za obdobie po roku 1989. Načrtnem princípy, ktoré sa uplatňujú pri financovaní neziskových organizácií a ktoré v mnohom vyplývajú z ich osobitostí. V mnohých prípadoch sú v tejto časti sprístupnené čísla, ktoré sú pokusom o zachytenie skutočného stavu vynaložených zdrojov, avšak so všetkými obmedzeniami, ktoré vyplývajú z neexistencie údajov či ich nedostupnosti, duplicitného vyjadrovani...
|
|
0,2 |
16x |
|
Produkt a kvalita
Prednášky20 s. / 3. roč. / doc
I. Produkt, výrobok, tovar, komodita
Produkt – vzniká činnosťou človeka, je to najvšeobecnejší výraz, kt. Zahŕňa aj tovar aj výrobok.
A)Nehmotne a
- B)hmotné produkty
odlišnosť na základe rozlišovacích kritérií, rozhodujúci je vzťah k vlastníctvu, napr. vlastníctvo hmotného. Produktu môže byť prevedené na inú osobu, bicykle, dom – hmotný
vynález, patent – to je typický nehmotný produkt, nemôže sa previezť na inú osobu, môže sa dediť po úmrtí.
- A)Nehmotné sa nemôžu spotrebovať alebo zniči...
|
|
0,1 |
20x |
|
Poznámky z prednášok z predmetu Makroekonómia
Prednášky28 s. / 1. roč. / rar
Ručne (prehľadné) písané poznámky aj s grafmi z prednášok predmetu Makroekonómia. Spolu 28 skenovaných strán zo zošita.
|
|
18,1 |
7x |
|