Popis:
Marketingová komunikácia je dôležitou súčasťou marketingu, ktorý vznikol začiatkom dvadsiateho storočia s nutnosťou riešiť problémy, ktoré nedocenila klasická ekonomická situácia a ktoré boli spojené s odbytom vyrábaného tovaru. V dnešnej dobe je marketingová komunikácia a vo všeobecnosti marketing súčasťou nášho každodenného života a môžeme ju vidieť všade okolo nás. Stretávame sa s ňou v práci, v obchode, doma, či v televízii. Nakoľko je v niektorých prípadoch trh presýtený reklamou a inými formami marketingovej komunikácie, je podľa mňa dôležité mať aspoň základné znalosti o princípoch a formách marketingovej komunikácie. Preto som sa rozhodol túto tému spracovať v mojej práci.
Nakoľko komunikačný proces je základom marketingovej komunikácie, moja práca je zložená z úvodnej časti, ktorá sa zaoberá komunikáciou vo všeobecnosti a základnými princípmi marketingu. Následne sa venujem marketingovej komunikácii a jej jednotlivým nástrojom. V ďalších kapitolách v práci sa venujem detailnejšie jednotlivým častiam marketingovej komunikácie: reklame, podpore predaja, práci s verejnosťou a osobnému predaju. Posledná časť mojej práce je venovaná prieskumu, kde som sa rozhodol detailnejšie preskúmať, ktoré nástroje marketingovej komunikácie firmy reálne využívajú. Vybral som si dve spoločnosti, ktoré sídlia v Poprade – Tatravagónku Poprad a Whirlpool. V tejto časti sa okrem popísania nástrojov, ktoré tieto spoločnosti používajú budem snažiť aj porovnať tieto spoločnosti a prípadne zistiť rozdiely v marketingovej komunikácii.
Ako som už vyššie spomenul, myslím si, že je v dnešnej dobe veľmi dôležité pochopiť čo vlastne je marketingová komunikácia a z čoho sa skladá. Preto dúfam, že moja práca aspoň kúsok priblíži princíp marketingovej komunikácie a jej zložiek aj pre tých, ktorí sa s ňou doteraz nestretli.
Kľúčové slová:
marketing
komunikácia
reklama
komunikačný mix
reklamný plán
podpora predaja
Obsah:
- Úvod 1
1 marketing a marketingový mix 2
1.1 komunikácia 2
1.2 marketingová komunikácia 3
2 reklama 5
2.1 reklamný plán 7
3 podpora predaja 10
4 práca s verejnosťou 12
5 osobný predaj 14
6 prieskumná časť 16
Záver 18
Zoznam použitej literatúry 20
Zdroje:
- Clemente, M.N. (2004). Slovník marketingu. Brno: Computer Press.
- Hradiská, E. (1998). Psychológia a reklama. Bratislava: Elita.
- Hradiská, E.; Letovancová, E. (2005). Psychológia v marketingovej komunikácii.
- Bratislava: Vydavateľstvo UK.
- Kita, J. (2002). Marketing. Bratislava: Iura edition.
- Kotler, P., Armstrong, G. (1992). Marketing. Bratislava: SPN.
- Kretten, A.; Šimo, D.; Vicen, M.; Nagyová, Ľ. (1997). Marketing. Nitra: SPU.
- Světlík, J. (1992). Marketing: Cesta k trhu. Zlín: EKKA.
- http://www.tatravagonka.sk/
- http://www.whirlpool.sk/home